Skip to main content

Printer werkte voorheen draadloos via router KPN. Ik heb nu Klik&Klaar Internet maar krijg de printer niet gereed voor draadloos. Blijft Offline.

Hi @HenkScheffer, ik vermoed dat jouw printer alleen werkt op de 2.4 GHz frequentie. Zou je de bansteering uit willen zetten in het modem? Dit kan je doen door naar https://192.168.1.1/ te gaan en in te loggen met de gegevens die onderop het modem staan. Hier kan je deze instelling aanpassen! 

Ik heb denk ik hetzelfde probleem...en hoe zet je "bansteering" uit?

Hey ​@Gebruiker1978, welkom op onze Community!

Zoals Nora al aangeeft dien je in te loggen op de WebGUI. Na het inloggen klik je op Menu → Draadloos → Mesh. Dit schakel je uit. Dan heb je 2 losse banden, de 2,4 GHz en de 5 GHz. Zorg er wel voor dat je de 2,4 of 5 GHz band een ander SSID geeft, zoals -5G erachter. Dan weet je op welke band je zit. 

Het lukt mij niet om 2 losse banden in te stellen. Wat ik eerst heb gedaan: menu>draadloos>mesh>MproMesh uitgeschakeld. Maar dan de namen van de banden aanpassen. Dit heb ik gedaan: wifi instellingen > vinkje weghalen bij “Houd 2.4G en 5G hetzelfde”. Dan krijg ik al een foutmelding: “waarschuwing het is onmogelijk de informatie nu op te halen. Probeer het opnieuw “. Als ik dan toch doorga en de banden verschillende geef: weer die waarschuwing, en…. de wifi verbinding wordt verbroken, ik kan niet meer inloggen in WEBGui. Enige oplossing: modem resetten. Wat kan ik doen? Als ik 2.4G apparaten niet kan aansluiten, is dat echt een probleem voor me. Modem is razend snel, zou jammer zijn als het hierop misloopt. Dank voor reactie!

Probeer deze aanpassing te doen via een computer of laptop die je op de router aansluit.

Probeer deze aanpassing te doen via een computer of laptop die je op de router aansluit.

Thanks ​@eric, dat werkt!

Reageer