Skip to main content

Goedendag ! Is het al iemand gelukt om een poort open te zetten met het nieuwe 5G voor thuis ? Heb inmiddels (denk ik) alles geprobeerd. Wil graag mijn plex server optimaal gebruiken als ik niet thuis ben.

Met 4G voor thuis was dit goed te doen met een port forward regel. Ook als ik de server met plex direct aan het nieuwe modem hang krijg ik geen open poort geconfigureerd.

Klop het dat dit nog niet mogelijk is daar je ook geen ip passthrough kunt inschakelen ?

Ben benieuwd, iemand ?

Mvg Alex

@Tommie van Odido heeft Kilk&Klaar geen IP Passthrough? of Bridge Mode?

want grappig dat op de Zyxel Modem/Router kom jij deze terecht

maar is er geen IP Passthrough optie. zijn er mogelijkheid om dit toch te krijgen?

Hoi @janneman1966 ,

Een paar posts eerder geeft de moderator aan dat het op een paar standaard poorten na niet werkt.

Of dit in de router zit of in het mobiele netwerk door GNAT zijn hypotheses. Een oplossing heeft de klantenservice of moderators niet. Hopenlijk wordt het product verder doorontwikkeld. 

Hey @Tommie van Odido !

Bedankt voor het delen van het “open” poorten lijstje.

In eerste instantie was ik erg blij dat alle poorten leken te werken,maar je kunt ze alleen pingen !

Misschien kunnen de knappe koppen van Odido een bepaalde range bv: 50000-60000 wel echt open zetten……?!

Verder zeer content met 5G voor thuis.

Ik heb net wat tests uitgevoerd met een Minecraft server. De poorten uit de lijst werken daar prima. Ik heb ook Palworld via Steam getest, maar de poorten uit dezelfde lijst lijken daar niet te functioneren. Bij Minecraft-servers werken ze wel. Mijn firewall is goed ingesteld en ik heb het drie keer gecontroleerd.

@Nicketje02 Begrijp ik dat als jij een minecraft server opzet je medespelers rechtstreeks op jou server kunnen inloggen ?! Via welke poort ? of loop dat via een relais ?

Mijn plexserver zegt bv. dat ik volledig verbonden ben met de buitenwereld maar dat komt volgens mij omdat de server alleen response krijgt van de “Ping”  Verder is er geen verbinding. Als k de server instel op relais ben ik wel te bereiken maar dan is de verbinding Max 2 mbit.

Uiteraard is er alleen een Ping response als je alles goed hebt ingesteld !

@Nicketje02 Begrijp ik dat als jij een minecraft server opzet je medespelers rechtstreeks op jou server kunnen inloggen ?! Via welke poort ? of loop dat via een relais ?

Mijn plexserver zegt bv. dat ik volledig verbonden ben met de buitenwereld maar dat komt volgens mij omdat de server alleen response krijgt van de “Ping”  Verder is er geen verbinding. Als k de server instel op relais ben ik wel te bereiken maar dan is de verbinding Max 2 mbit.

Uiteraard is er alleen een Ping response als je alles goed hebt ingesteld !

Port 9191 vrienden van buitenwereld kunnen Joinen en gewoon dingen doen zonder problemen

@Nicketje02 Dus voor jullie gaan gamen geef je je medespelers jouw wan ip nr ?

@Nicketje02 Dus voor jullie gaan gamen geef je je medespelers jouw wan ip nr ?

ja of een dynamic dns

Nou @Nicketje02 , Tof dat jij iig. data kunt ontvangen via poort 9191 maar bij mij komt er geen grammetje nullen of enen door !

Voorlopig zullen we maar even afwachten op de reactie van Odido….~!

@Lilouvida het werkt niet 100%. op minecraft doet die het wel goed en krijg ik data er door maar met andere games zo als palworld of Ark Niet.

dus ook nog wachten op Odido

Denk dat udp niet werkt

N

Denk dat udp niet werkt

Nee, en tcp ook niet 🙂  (waarschijnlijk alleen bij jou)  

Zijn er misschien meer mensen met suc6 ? Laat het ons weten……..

Hey Tommie ! Bedankt voor je reactie.

Nou poort 32400 bijvoorbeeld ! De enige poort die nu openstaat is 443 voor SSL.  Zelf een poort open zetten is mij nog niet gelukt.

Wel goed om te lezen dat het mogelijk zou moeten zijn !

Mvg Alex

Gezien de port neem ik aan dat je Plex gebruik.
Workaround die ik heb gedaan is in de Plex portal 443 gebruikt i.p.v 32400.
Dit kun je doen in Settings → Remote Access → Manually specify public port

Plex settings

Zo staat die dan in de Zyxel modem:

Zyxel NR5307

Mocht je andere services in Docker draaien die je publiekelijk wilt ontsluiten kun je het netwerk van de container in bridge mode zetten.
In de container de desbetreffende port tonen wat nodig is (Plex dan 32400:tcp) en extern één van de toegestaande porten wat Tommie had gepost.
Deze kun je dan vervolgens weer port forwarden.

Hey Tommie ! Bedankt voor je reactie.

Nou poort 32400 bijvoorbeeld ! De enige poort die nu openstaat is 443 voor SSL.  Zelf een poort open zetten is mij nog niet gelukt.

Wel goed om te lezen dat het mogelijk zou moeten zijn !

Mvg Alex

Gezien de port neem ik aan dat je Plex gebruik.
Workaround die ik heb gedaan is in de Plex portal 443 gebruikt i.p.v 32400.
Dit kun je doen in Settings → Remote Access → Manually specify public port

Plex settings

Zo staat die dan in de Zyxel modem:

Zyxel NR5307

Mocht je andere services in Docker draaien die je publiekelijk wilt ontsluiten kun je het netwerk van de container in bridge mode zetten.
In de container de desbetreffende port tonen wat nodig is (Plex dan 32400:tcp) en extern één van de toegestaande porten wat Tommie had gepost.
Deze kun je dan vervolgens weer port forwarden.

Bedankt voor het meedenken 0x64617665….

Toen ik die reactie aan Tommie schreef dacht ik nog dat 443 open stond omdat ik er naar kon pingen. Net als naar al die andere suggesties die Tommie geeft in het lijstje met open poorten.

De oplossing die jij voorstelt had ik ook al bedacht maar een directe verbinding krijg ik er niet mee. Als ik dacht Eureka !!! het werkt, stond relais nog aan in de netwerk settings van Plex.

Als ik de poorten goed instel meld plex fully accessible outside net als hierboven maar zonder relais is er hier geen verbinding. Ik gebruik plex al jaren en met 4G voor thuis en de later beschikbare apn van T-mobile nooit problemen gehad. Misschien met 5G ook wachten op een “open” apn ?

Krijg jij buiten je eigen netwerk een snellere verbinding met je plexserver dan 2mbit ?

Ik ben benieuwed wat de achterliggende gedachte is geweest om porten dicht te zetten en alleen bepaalde porten (ranges) open te zetten.

Ik gebruikte 4G voor thuis, waar ik makkelijk ports open kon zetten.

Ik wilde graag hier ook een udp open zetten, maar helaas werkt niet. 

Voorbeeld.

TCP 2222 werkt wel, UDP 2222 niet.

TCP 9977 werkt niet, UDP 9977 niet.

Zijn deze ports op de router zelf geblokkeerd, of ergens in een van de tusseliggende routers?

Is de verwachting dat binnenkort hier een oplossing komt?

Ik ben verder erg tevreden met deze dienst. Ik kan goede snelheiden halen, en lijkt stabiel te zijn.  

Ik ben benieuwed wat de achterliggende gedachte is geweest om porten dicht te zetten en alleen bepaalde porten (ranges) open te zetten.

Ik gebruikte 4G voor thuis, waar ik makkelijk ports open kon zetten.

Ik wilde graag hier ook een udp open zetten, maar helaas werkt niet. 

Voorbeeld.

TCP 2222 werkt wel, UDP 2222 niet.

TCP 9977 werkt niet, UDP 9977 niet.

Zijn deze ports op de router zelf geblokkeerd, of ergens in een van de tusseliggende routers?

Is de verwachting dat binnenkort hier een oplossing komt?

Ik ben verder erg tevreden met deze dienst. Ik kan goede snelheiden halen, en lijkt stabiel te zijn.  

Helaas werken er zowel op tcp en udp helemaal geen poorten. Tcp 2222 komt voor op het lijstje van Tommie met “open” poorten en lijkt dus te werken, 9977 niet. Je kunt alle (tcp) poorten van het lijstje “open” zetten maar verder kan je er niets mee…..

We wachten nog op een reactie van Odido.

Hi @mynetwork @Lilouvida, niet alle poorten staan open op dit moment omdat een aantal ook ‘niet nodig’ zijn, maar ik begrijp dat daar de meningen over zijn verdeeld. Maar we hebben in ieder geval al een ticket bij design lopen voor een fix om toch alle poorten open te zetten. Echter is het nog niet bekend of dit kan en op welk termijn dit mogelijk is. Hier kan namelijk wel een tijd over heen gaan als het mogelijk wordt, dat wil ik wel eerlijk meegeven. Hopelijk wordt het toch nog mogelijk in de toekomst zodat jullie ook van de overige poorten gebruik kunnen maken!

Hi @mynetwork @Lilouvida, niet alle poorten staan open op dit moment omdat een aantal ook ‘niet nodig’ zijn, maar ik begrijp dat daar de meningen over zijn verdeeld. Maar we hebben in ieder geval al een ticket bij design lopen voor een fix om toch alle poorten open te zetten. Echter is het nog niet bekend of dit kan en op welk termijn dit mogelijk is. Hier kan namelijk wel een tijd over heen gaan als het mogelijk wordt, dat wil ik wel eerlijk meegeven. Hopelijk wordt het toch nog mogelijk in de toekomst zodat jullie ook van de overige poorten gebruik kunnen maken!

Bedankt voor je reactie @Demi van Odido !

Echter staat er op dit moment helemaal geen poort open die je ook echt kunt gebruiken ! Als de poorten op het lijstje van Tommie echt open staan zou er wat mij betreft keuze zat zijn ! Als volgens Odido deze poorten “open” zouden moeten staan is misschien iemand vergeten een instelling te saven :-)) ?

Vooralsnog kun je er wat forwarding betreft dus niets mee. Wel apart dat er vanuit Odido word gesuggereerd dat deze  poorten open staan terwijl dat niet zo is ?

Wil nog wel even kwijt dat het buiten het onderwerp hierboven 5G voor thuis wat hier betreft echt snel en stabiel werkt !  Heel blij mee !

Toen ik die reactie aan Tommie schreef dacht ik nog dat 443 open stond omdat ik er naar kon pingen. Net als naar al die andere suggesties die Tommie geeft in het lijstje met open poorten.

Even voor de volledigheid, want ik zie dit in 2 posts terugkomen :-)
Je pingt niet naar een poort, je pingt een IP-adres. En of dat werkt, hangt af van of de router (modem) pings vanaf het WAN beantwoordt ja of nee. Dat verschilt per modem/router of dat zo is, maar over het algemeen is dat standaard wel zo, 9 van de 10 apparaten.

Dat zegt dus helemaal niets over al dan niet open poorten of wat dan ook. Dat heeft er niets mee te maken.

Je pingt niet naar een poort, je pingt een IP-adres. En of dat werkt, hangt af van of de router (modem) pings vanaf het WAN beantwoordt ja of nee. Dat verschilt per modem/router of dat zo is, maar over het algemeen is dat standaard wel zo, 9 van de 10 apparaten.

Dat zegt dus helemaal niets over al dan niet open poorten of wat dan ook. Dat heeft er niets mee te maken.

Als het gaat over pingen naar een poort is dat in het geval van dit topic uiteraard naar je wanip:poort !

Lijkt me logisch, maar goed dat je het nog even onderstreept.  Of je ping (naar een wanip:poort 🙂 ) wordt beantwoord ligt behalve aan de configuratie van je modem/router volgens mij vooral aan je isp. Die moet de poorten “open” hebben staan. Dus staan ze dicht in je moden/router of bij de isp dan krijg je geen antwoord op je ping (naar je wanip:poort) 

Hallo allemaal, ik heb Klik&Klaar nu 12 uurtjes draaien. 
en moet zeggen. Het overtreft mijn verwachtingen. 
Ik behaal 700mb waar ik nu zit. En dat is 100x sneller dan mijn adsl lijn. Waar ik is 70mb haal. Dat is ook de reden dat ik naar klik en klaar ben. Ik Klaar met de hoge kosten op ADSL. En daar dan de laagste snelheid voor krijgen. 

Ik ga dit een maandje proberen, maar voor nu zie ik geen reden om hier volledig over op te gaan en KPN ADSL op te zeggen. 

ik wil de originele poster bedanken voor de vraag stelling 

en tommi van odido voor de screen capture van welke port range wel mogen. 

ik wil graag toevoegen dat ik port 32400 graag open wil hebben voor plex, zo dat plex goed werkt. 

ik heb in eerste instantie ook geprobeerd om dus 32400 open te zetten. Daar in dus de port dicht blijft volgens plex, maar ook via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

En ben toen gaan googelen en kwam op deze pagina. 

wat bij mij niet werkte was in plex aangeven een van de manuele Ports plus forwarding. 

manual port 1433. 

de port blijft dan volgens de eerder genoemde Ports scan dicht. Volgens plex was die wel goed gekeurd, en dus open

Dat stond mij toch een beetje raar. 
ik heb uiteindelijk de volgende gegevens ingevuld en in gebruik. 

start port :1433

eindport : 1433

port translation

start : 32400

eind : 32400

Na deze instelling, krijgt ik zo als ik zei met de genoemde portscanner de status “open” 

Nu vertaalt de NAT table port 32400 op de juiste manier naar 1433. 
ik moet plex nog even verder testen. Maar de check via de genoemde portscan heeft mij nog nooit echt in de steek gelaten. Als daar staat dat die open is. Dan is deze ook gewoon open en toegankelijk voor het publiek domain. 
Daar bij geen idee of dit anders zou moeten voor 5g dan ADSL/glasvezel aansluiting. 

Hey ​@Tommie van Odido ! las net het topic van Wesley 1220,

In het huidige domein is het niet mogelijk om een verbinding vanaf je mobiel op te zetten omdat deze voor de NAT-firewall zit. Het moet nog omgezet worden naar een ander domein maar wanneer dit zal gebeuren durf ik echt niet te zeggen. Dat is een vrij groot project namelijk.

Als ik dit eerder had geweten had dat een hoop gescheeld !

Heb hier n.l. alleen Odido mobiel internet en ja dan kun je dus geen verbinding maken met je server.

Vanuit een andere provider alles goed bereikbaar……!  Pfff 🙂 Problem solved

Als het gaat over pingen naar een poort is dat in het geval van dit topic uiteraard naar je wanip:poort !

Lijkt me logisch, maar goed dat je het nog even onderstreept.  Of je ping (naar een wanip:poort 🙂 ) wordt beantwoord ligt behalve aan de configuratie van je modem/router volgens mij vooral aan je isp. Die moet de poorten “open” hebben staan. Dus staan ze dicht in je moden/router of bij de isp dan krijg je geen antwoord op je ping (naar je wanip:poort) 

Sorry, ik had je reactie even gemist en reageer nu wat laat.

Nee, wat je zegt is feitelijk onjuist. PING in een ICMP ECHO REQUEST, en die gaat naar een IP-adres toe. Er gaat een pakketje naartoe met ‘hey, is er iemand op dit IP-adres? Zoja, laat ff wat horen’ en dan komt er een PING-reply terug en weet je dat je een goede verbinding hebt tussen jouw systeem en het systeem aan de andere kant.

Een PING is nooit naar een poort, alleen naar een IP-adres. En heeft dus ook niets met het testen op open poorten, port-forwarding of wat dan ook te maken.

Misschien bedoel jij met PING iets anders, dat gevoel krijg ik namelijk, maar om het begrijpelijk te houden en ervoor te zorgen dat je ook goede oplossingen krijgt aangeboden, is het wel belangrijk om termen goed te gebruiken. Je kunt een vrachtwagen ook een ‘bus’ noemen, maar als je dan een 'bus’ bij de dealer bestelt en een lijnbus krijgt, moet je niet gek opkijken natuurlijk :-)

Dus niet om flauw of betweterig te willen zijn, ik wil alleen graag uitleggen wat een PING precies is zodat iedereen dat goed begrijpt. PINGen naar een poort bestaat dus niet.

Reageer