Skip to main content

Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Voor een verrassend lage prijs van € 25/mnd. En maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch?

 

Vanaf 14-10-2024 lanceren wij ons nieuwe product: Klik&Klaar Internet. Ben je benieuwd naar wat dit product inhoudt? Lees dan meteen verder! 

 

Update 06-12-2024: Door het grote enthousiasme voor Klik&Klaar, zijn de aantal bestellingen meer dan verwacht. De levertijd is momenteel 2 weken

 

Waarom Klik&Klaar Internet van Odido?

  • Zo besteld, zo in huis - Op Klik&Klaar Internet hoef je niet te wachten. Je kunt dit gemakkelijk laten bezorgen en binnen een kwartiertje ben je online
  • Zo aangesloten - Monteur? Ben je zelf. Klik de simkaart in de achterkant van het modem. Doe de stekker in het stopcontact. Klaar! Meer tips? Download onze Installatie-app.
  • Een verassend lage prijs - Klik&Klaar Internet kost slechts € 25 per maand. Dat is geen actieprijs, maar gewoon een vaste lage prijs per maand. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. En opzeggen kan maandelijks. Je zit nergens aan vast. Heb je al een abonnement bij Odido of Ben op hetzelfde adres? Dan kan je elke maand € 5 korting krijgen met Klantvoordeel. 


Flexibiliteit & Snelheid is waar Klik&Klaar Internet voor staat

  • Een stopcontact is genoeg - Klik&Klaar Internet werkt over ons 5G-netwerk. Je hebt alleen een stopcontact nodig om online te gaan. Zo geniet je ook in je caravan, 2de huis of waar dan ook in Nederland van snel en goed internet. Zonder gedoe met hotspots of openbare wifi. 
  • Internet voor thuis en waar je maar wil - Klik&Klaar Internet heeft alleen een stopcontact nodig. Je kan ons 5G-modem neerzetten waar je wil. Thuis, op de camping of waar dan ook in Nederland. Als er maar stroom is. Wel zo makkelijk. Ons mobiele 5G-netwerk is razendsnel.
  • Altijd de maximale snelheid - Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op een adres. Die kan in de praktijk per adres anders zijn.  Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart.
  • Een snelle verbinding overal in huis - Klik&Klaar Internet is uit te breiden met extra wifipunten voor een snelle verbinding overal in huis. Die kan je direct meebestellen of op een later moment nog bijbestellen in Mijn Odido. 
  • Eenvoudig te combineren met extra producten en diensten zoals Wifi Plus, Extra Veilig Online en onze Extra’s:

Haal alles uit je internet. 

 

Het gemak van Wifi Plus. 

Is je wifi niet overal even sterk door betonnen muren of een storend netwerk van de buren? Kies dan voor Wifi Plus. Hiermee breid je je wifi uit met maximaal 2 extra wifipunten. Je installeert ze heel eenvoudig. Waar dan ook in huis. 

 

Lees meer over Wifi Plus

 

Klik&Klaar Internet is te combineren met Wifi Plus en is hét antwoord op een haperende verbinding of wifiloze zones in huis. Breid je wifinetwerk eenvoudig zelf uit met 1 of 2 wifipunten. 

 

• Eenvoudig draadloos aan te sluiten. 

• Overal in huis de snelste en sterkste wifi. 

• De 1e maand is Wifi Plus gratis. 

 

Extra veilig online met Extra Veilig Online.  

Nog veiliger internetten op ons 5G-netwerk? Kies dan Extra Veilig Online. Zo bescherm je alle apparaten op je wifinetwerk thuis tegen virussen, malware en hackers.   

 

Lees meer over Extra Veilig Online 

 

Extra Veilig Online is antivirussoftware, geïntegreerd in ons netwerk. Het beschermt je apparaten thuis tegen onveilige websites en apps door ze meteen te blokkeren. Ook krijg je waarschuwingen voor virussen. Extra Veilig Online werkt op alle apparaten die thuis zijn aangesloten op je wifinetwerk. Van tablet tot telefoon, van Apple iOS tot Android. 

 

Beschermd tegen virussen, malware en hackers. 

  • Veilig internetten op ons netwerk. 
  • Maandelijks opzegbaar. 
  • De 1e maand gratis.

 

Zo makkelijk te combineren met onze Extra’s.

  • SkyShowtime  
  • Videoland 
  • Viaplay 
  • Podimo 
  • Deezer

 

 

 

 

 

 

Kies je favoriete kleur modemhoes 

Geef je modem je favoriete kleur! Speciaal voor ons 5G-modem zijn er modemhoezen in 4 mooie kleuren. Kies de kleur die past bij je interieur. Of neem meer kleuren en wissel zo vaak als je wil. Bestel nu online of ga naar de Odido Shop bij jou in de buurt.  

Grijsblauw  

 

Zwart 

 

Koper

 

Olijfgroen

 

 

Wil je ook Klik&Klaar Internet van Odido? Bestel dan nu via onze website

 

Thuis online met ons 5G-netwerk.

Klik&Klaar Internet maakt gebruik van het mobiele 5G-netwerk van Odido. Voor je internetaansluiting heb je dan ook geen kabels naar je huis nodig zoals bij ons Glasvezel- of Standaard Internet (DSL). Met ons krachtige 5G-modem en een stopcontact ben je klaar om online te gaan. 

Ons vernieuwde mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres tot 300 Mbit/s. Dit kan in de praktijk per adres anders zijn. Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart.


​​​​BASIS 

Tot 50 Mbit/s  

Deze snelheid is hoog genoeg voor dingen als googelen, mailen en je bankzaken regelen.  

  

PLUS 

Tot 100 Mbit/s 

Dit is een prima snelheid. Je kan in je eentje of met een klein gezin goed internetten, social media gebruiken en streamen. 

  

SNEL 

Tot 300 Mbit/s 

Voor als je met meerdere mensen tegelijk online wil: eindeloos internetten en streamen, en snel downloaden op meerdere apparaten. 

  

RAZENDSNEL 

300 Mbit/s of meer 

Met deze snelheid zit je altijd goed. Want je kan doen wat je wil. Thuiswerken, ongestoord tegelijk online en snel grote files binnenhalen.  

 

 

Optimaal internetsignaal 

Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste  internetsignaal. Download onze Installatie-app.

 

Maximale en minimale internetsnelheid

Maximale snelheden zijn een schatting van de hoogst haalbare theoretische snelheid op je opgegeven adres. Minimale snelheden kunnen niet worden gegarandeerd. Snelheden en kwaliteit van de internetverbinding zijn sterk afhankelijk van de afstand tot de 5G-mast, maar ook van plaatsing van het 5G-modem in je woning. Muren van beton, isolatieglas, aluminium raambekleding en nabijheid van andere gebouwen kunnen zorgen voor lagere snelheden.

 

 

 

Klik&Klaar Internet. Hoe ziet het eruit? 

 

  

 

Klik&Klaar Internet. Zo werkt het.

Stap 1 

Zet je Odido 5G-modem in de vensterbank voor het beste bereik. 

Stap 2 

Haal de simkaarthouder uit de achterkant van het modem. Doe de simkaart erin. Schuif de houder terug tot je een klik hoort. 

Stap 3 

Steek de stekker in het stopcontact. 

Stap 4 

Verbind je apparaten met wifi. Dat doe je met de QR-code aan de onderkant. Hier vind je ook naam en wachtwoord voor je wifi.  

Stap 5 

Klaar. Je bent online. We noemen het niet voor niets Klik&Klaar Internet. 

 

 

 

Ik heb Klik&Klaar Internet besteld. Wat nu?

Stap 1

Je krijgt een orderbevestiging. 

  • Een paar minuten na je bestelling krijg je een bevestiging in je mailbox. Hierin vind je alle informatie over je bestelling handig in 1 overzicht. 

Stap 2

Je pakket wordt bezorgd.  

  • Onze koerier DHL levert je pakket bij je thuis af op de gekozen datum. Je krijgt een mail met een link om je zending te volgen.

Stap 3 

Je abonnement gaat in. 

Zodra je 5G-modem is bezorgd, kan je het meteen eenvoudig zelf aansluiten. De datum van bezorging is dan ook de datum waarop je contract ingaat.  

Stap 4

Je bent in een kwartiertje online.  

Installeren? Doe je makkelijk zelf. Scan de QR-code op de verpakking en download de Klik&Klaar Installatie-app. Of lees de gebruiksaanwijzing. Die vind je in de doos samen met je 5G-modem en de simkaart voor in het modem. 

 

 

Meest gestelde vragen over Klik&Klaar Internet  

 

Kan ik ook TV toevoegen aan Klik&Klaar Internet van Odido?

Klik&Klaar Internet is Internet Only, dus niet te combineren met TV van Odido. Wel kan je kiezen om 1 of meerdere van onze Extra's direct bij te bestellen. Check alle Extra's hier: Bekijk alle extra's voor jouw abonnement | Odido.

 

Heeft Klik&Klaar een datalimiet?

Klik&Klaar is in gebruik praktisch ongelimiteerd. Pas als een klant gedurende de contractmaand over de 2TB heen gaat, dan wordt de prioriteit op het netwerk verlaagd. Maar pas als er dan congestie optreedt is dit merkbaar. 

 

Wat moet ik doen met de pincode op de simkaart?

De pincode die wordt getoond op de simkaart-drager heeft geen functie. De simkaart is pincode-vrij en kan direct in de 5G-modem worden geplaatst gedurende het installatieproces.

 

Is de sterkte van het mobiele signaal op mijn smartphone een goede indicatie voor het signaal op mijn 5G-modem?

Ja. De zendkracht van het 5G-modem is over het algemeen beter dan die van een smartphone. Een goed ontvangst op je smartphone is daardoor een goede leidraad voor dat van je 5G-modem op dezelfde plek.

 

Kan ik de QR-Code nog gebruiken als ik mijn wifinaam en/of wachtwoord verander?

Ja, de QR-code in de app wordt automatisch aangepast zodat deze gebruik kan worden voor het delen van je wifi. Dit geldt zowel voor hoofdwifi als gastwifi.

Nee, de QR-code op de sticker onderop de 5G-modem is niet meer bruikbaar. Deze is alleen bruikbaar als de wifinaam en wachtwoord vanuit de standaard instellingen wordt gebruikt.

 

Hoe zet ik het 5G-modem terug naar fabrieksinstellingen?

Achterop het 5G-modem zit een klein gaatje met daarnaast de tekst “reset”. Door met een puntig voorwerp zoals een paperclip gedurende 5-10 seconden in het gaatje te drukken zal de reset plaatsvinden. 

 

Wat kan ik met de installatieapp?

Met de installatie app kan je je 5G-modem installeren op de best mogelijke plaats voor een goed 5G-ontvangst. Hiermee krijg je de hoogst haalbare internetsnelheid voor jouw adres. Vervolgens kan je met de Installatie-app ook de Odido wifipunten installeren als je die besteld hebt. Zo krijg je een zo goed mogelijk wifinetwerk in jouw hele huis.

Na installatie is de app ook nog te gebruiken voor het beheren en delen van je wifinetwerk. Mocht je ontvangst toch nog niet helemaal goed zijn, dan kan je deze verbeteren door het opnieuw plaatsen van je 5G-modem.

 

Hoe vind ik de beste plek voor het 5G-modem?

Installeer de installatie app en doorloop de installatie. Voor het vinden van een betere plek voor je 5G-modem kan je het apparaat vervolgens herpositioneren. Je krijgt dan een compas-functie te zien die je met je tablet of smartphone toont waar de dichtstbijzijnde Odido 5G-masten staan. Dit kunnen er een tot wel drie zijn. Door vervolgens het 5G-modem richting de beste mast te positioneren (bij voorkeur voor een raam) heb je het beste ontvangst en daarmee de beste internetverbinding voor jouw adres.

 

Wat is de minimale snelheid die ik moet halen met mijn max snelheid? Wat is de ondergrens? Mijn snelheid via dekkingkaart moet 300 zijn.

Ons mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres. Die kan in de praktijk per adres anders zijn (5 - 300 Mbit/s of soms zelfs meer). Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart. Valt het in de praktijk tegen, neem contact op met Service. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast.

 

Wat is de stabiliteit wat ik kan verwachten?

Dat Odido met Klik&Klaar Internet een volwaardig alternatief kan bieden voor snel internet aan huis, is te danken aan het vernieuwde, sterke mobiele 5G-netwerk dat gebruikmaakt van de 3,5GHz frequenties. Daardoor kunnen we altijd de maximaal haalbare snelheid aanbieden op elk adres.

 

Waardoor zou mijn snelheid lager uit kunnen zijn dan de verwachting op de dekkingskaart?

Maximale snelheden zijn een schatting van de hoogst haalbare theoretische snelheid op je opgegeven adres. Minimale snelheden kunnen niet worden gegarandeerd. Snelheden en kwaliteit van de internetverbinding zijn sterk afhankelijk van de afstand tot de 5G-mast, maar ook van plaatsing van het 5G-modem in je woning. De bouw en isolatie van je woning kunnen de snelheid beinvloeden. Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app .

 

Kan ik third party wifi punten aansluiten op het modem?

Het Klik&Klaar Internet 5G modem beschikt over 2 LAN-poorten. Hier kan je wifi versterkers van ieder willekeurig merk op aansluiten. Let op dat je de wifi op het 5G-modem dan wel uitzet. Met Wifi Plus van Odido kan je het makkelijkst je meshwifinetwerk installeren. Gewoon via de Klik&Klaar App. En omdat je wifi op het 5G-modem dan actief kan houden. HIerdoor heb je bovendien vaak minder wifipunten nodig wat scheelt in energieverbruik en kosten.

 

Ondersteunt het modem ook de lagere banden/netwerken (3G/4G)?

Al onze locaties zijn klaar voor 5G. Indien de 5G verbinding niet beschikbaar is valt onze modem terug op 4G. Vanaf eind 2024 verwachten we de 100% uitrol te hebben gedaan om overal een 5G-verbinding mogelijk te maken.

 

Wat is het maximaal aantal cliënts op het modem?

32

 

Ondersteunt het modem een stabiele VPN verbinding?

Met eigen VPN software kan je een eigen VPN verbinding opzetten over Klik&Klaar Internet. Het 5G-modem zelf levert geen VPN software, Extra Veilig Online is wel te bestellen in combinatie met Klik&Klaar Internet.

 

Kan ik een eigen wifi router ook nog aansluiten op het 5G-modem?

Het Klik&Klaar Internet 5G modem beschikt over 2 LAN-poorten. Hier kan je wifi versterkers van ieder willekeurig merk op aansluiten. Let op dat je de wifi op het 5G-modem dan wel uitzet. Met Wifi Plus van Odido kan je het makkelijkst je meshwifinetwerk installeren. Gewoon via de Klik&Klaar App. En omdat je wifi op het 5G-modem dan actief kan houden. HIerdoor heb je bovendien vaak minder wifipunten nodig wat scheelt in energieverbruik en kosten.

 

Wat kan ik doen als mijn verbinding traag is of wegvalt?

Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app. Blijft de verbinding traag neem dan contact op met Service.

 

 

Werkt het modem binnenshuis en buitenshuis even goed?

Ja dat is de verwachting. Het modem heeft een USB-c voedingspoort en kan dus op mooie dagen met een krachtige powerbank naar buiten worden meegenomen of buitenshuis worden gebruikt. Let op het 5G-modem is niet waterbestendig en dus niet geschikt om permanent buiten te staan.

 

Ik wacht nog steeds op Glasvezel, kan ik mijn huidige bestelling anders omzetten naar Klik&Klaar en later terug naar Glasvezel?

Je kan de bestelling nog niet omzetten. Je kan wel een nieuwe bestelling voor Klik&Klaar Internet doen. Zodra je Glasvezel is aangesloten zeg je dan Klik&Klaar Internet weer op. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast.

 

Wat is de gemiddelde latency en hoe beïnvloedt dit mijn online ervaring?

De verwachte latency is ongeveer hetzelfde als via je mobiele verbinding. Alleen het 5G-modem maakt geen gebruik van de lage frequencies, dit hebben we gedaan zodat het 5G-modem niet in de weg komt te zitten voor alle mobiele verbindingen en vice versa. Zo zorgen we ervoor dat de capaciteit van de cellen in de mast niet overbelast raken. 

 

Hoe vaak kan ik switchen tussen Glasvezel en Klik&Klaar als het een netwerkmigratie is?

Je kan niet switchen maar Klik&Klaar kan je wel maandelijks opzeggen. Wil je later weer van Klik&Klaar Internet gebruik maken, dan kan je het opnieuw bestellen. Je kan Klik&Klaar Internet ook naast je Glasvezel gebruiken. Dan raden we voor gebruik op dezelfde locatie aan 1 modem tegelijlkertijd aan te zetten. Zet via je instelling op je telefoon, laptop of tablet je wifi netwerk dat je niet gebruikt, tijdelijk op "vergeten"

 

Hoe installeer ik mijn wifipunten?

Je kan je wifinetwerk uitbreiden met tot wel twee wifipunten van Odido. Daarmee breng je je wifi tot in de verste hoekjes van je huis. Je zet er een mesh-wifinetwerk mee op waarmee je naadloos met bijvoorbeeld je tablet door huis loopt en verbinding houd met je wifi. Installeren doe je heel handig met de Klik&Klaar app via de knop “Wifipunt toevoegen”. Je kan er dan voor kiezen om je wifipunt met de meegeleverde ethernetkabel eenmalig te synchroniseren je 5G-modem zodat hij toegevoegd is aan je wifinetwerk. De andere optie is om dat draadloos te doen via de wps-knop. Voor beide geldt dat je na deze eerste installatiestap de optimale plek voor het wifipunt in je huis te zoeken. De Klik&Klaar app helpt je daar vervolgens bij. Jij loopt door je huis met je telefoon of tablet terwijl de Klik&Klaar app je toont of je nog  net goed wifibereik zodat je wifipunt vanaf daar het signaal nog verder kan brengen.

 

Ik heb een vraag over het gebruik van eigen apparatuur en/of port forwarding, waar kan ik terecht?

Port forwarding kan je instellen in het meer GUI-menu van het 5G-modem. Hier vind je de complexere functies van het apparaat voor geavanceerde gebruikers. Je bereikt dit menu normaal gesproken door naar 192.168.1.1 te gaan in je browser en vervolgens in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van het 5G-modem. Deze vind je onderop het 5G-modem. Klik&Klaar Internet werkt optimaal door gebruik te maken van de door Odido geleverde apparatuur. Zowel het 5G-modem als de wifipunten zijn voor jou geoptimaliseerd. Hierdoor krijg je een zo goed mogelijk 5G-signaal binnen en heb je een zo goed mogelijk wifinetwerk. Wil je toch eigen apparatuur gebruiken, dan kan dat. De Klik&Klaar sim is te gebruiken in andere modems en kunnen een internetsignaal ontvangen mits verbonden met het 5G-netwerk van Odido in Nederland. De Klik&Klaar app werkt dan echter niet meer en de Odido klantenservice kan je beperkt ondersteuning bieden.

 

Mijn 5G-modem werkt niet, ik wil een monteur. Kan dat?

Je kan bellen met onze Service. Zij kunnen op afstand het 5G-modem uitlezen en kijken waarom het 5G-modem niet werkt. Mochten zij iets zien dat niet op afstand verholpen kan worden, dan sturen ze een nieuw modem op en kan je het andere modem kosteloos retour sturen. De installatie en het vinden van een beter plek kan erg makkelijk met de Klik&Klaar app. Zonder deze app kan dat overigens ook. Er zijn tot nu toe geen situaties bekend waarbij Service het niet samen met je op kan lossen en er een monteur nodig is.

 

Wat als ik mijn contract opzeg, zit er dan een toestelkrediet op het modem of is dit in bruikleen?

Modem is in bruikleen.

 

Kan ik mijn 5G-modem meenemen naar de camping?

Ja, alleen in Nederland.

 

Kan ik mijn 5G-modem ook meenemen naar het buitenland/Frankrijk en daar een Franse SIM in doen?

Nee, Roaming staat uit op het modem en ook op de simkaart. APN is ingesteld (Netwerk informatie om met het radio netwerk te verbinden). De Klik&Klaar 5G-modem werkt alleen met een simkaart van Odido

 

Hoe beïnvloedt netwerkcongestie de prestaties van het modem?

De connectie van het 5G-modem met het 5G-netwerk van Odido bepaalt hoe snel je internetervaring kan zijn. Op drukke momenten of in drukke gebieden zodat rondom een Centraal Station tijdens spitsuur, kunnen er veel gebruikers tegelijk verbonden zijn. Ook kan het datagebruik dan hoog liggen. De beschikbare capaciteit moet dan verdeeld worden onder deze gebruikers. Dat kan je ook merken aan de verbinding op je 5G-modem.

 

Is het modem geschikt voor gebruik in gebieden met een zwak 5G-signaal, en wat zijn de prestatieverwachtingen in zulke omstandigheden?

Odido heeft een landelijk-dekkend 5G netwerk. Op locaties waar toch een minder signaal is, is ontvangst op een mobiele telefoon (verbonden met het Odido-netwerk) een goede indicatie. Het 5G-modem is veel krachtiger dan een smartphone waardoor de Klik&Klaar Internetverbinding minimaal net zo goed is.

 

Wat is de impact van weersomstandigheden zoals regen of sneeuw op de signaalstabiliteit van het modem?

Extreme weersomstandigheden kunnen een negatief effect hebben op het Mobiele netwerk. Hierdoor kan je tijdelijk een lagere snelheid en vertraging ervaren op de 5G-modem.

 

Krijg ik korting als er een lage snelheid mogelijk is op mijn adres? 

Wie bieden de maximaal haalbare snelheid op het adres. We rekenen voor Klik&Klaar 1 prijs ongeacht welke snelheid je kan krijgen. De prijs is verrassend laag en ligt onder de prijs van DSL en Glasvezel. Als je niet tevreden bent met de verwachte snelheid, zit je met Klik&Klaar ook nergens aan vast. Het is maandelijks opzegbaar.

 

Hoeveel bandbreedte reserveert het modem voor kritieke toepassingen zoals videoconferencing, streamen of online gaming?

Het Klik&Klaar 5G-modem levert een internetverbinding met de volledige beschikbare capaciteit. Daarin worden geen delen gereserveerd voor specifieke toepassingen.

 

Hoe kan ik de bandsteering uitschakelen op het modem? Want niet al mijn apparaten werken op de 5GHz frequentie.

Het uitschakelen van bandsteering raden wij af. Mocht dit toch gewenst zijn dan kan dat in Mijn Odido, via Klantenservice

 

Ik ga verhuizen, maar Glasvezel is nog niet gereed op mijn nieuwe adres. Ik zit 3 weken zonder internet. Kan ik een 5G-modem krijgen om dit te overbruggen i.p.v. Unlimited Data vouchers?

Je kan een nieuwe bestelling voor Klik&Klaar Internet doen. Zodra je Glasvezel is aangesloten zeg je dan Klik&Klaar Internet weer op. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast. Het is ook mogelijk om je Klik&Klaar Internet product actief te houden als tweede netwerk of voor gebruik buiten je thuisadres. Let op dat je niet dezelfde wifinamen gebruikt.

 

Hoe stuur ik mijn modem retour als ik opzeg? Kan dit in de shop of krijg ik een QR-code?

Je ontvangt van ons na de opzegging een email met een QR code. Hiermee kan je het modem kosteloos retour sturen vanaf een DHL service punt. Het is nog niet mogelijk het modem terug te brengen naar de Odido shop.

 

Klik&Klaar Internet biedt altijd de maximale beschikbare snelheid op het adres. De maximale beschikbare snelheid kan verschillen van geen dekking tot snelheden van 300 Mbit/s of hoger. De dekkingskaart geeft een schatting van wat we op het adres van jou verwachten.

 

 

 

 

Iedereen mag ontevreden zijn maar dat is geen rede om mensen te beledigen die je willen helpen. Dit is een klant helpt klant community met ondersteuning van de moderators. Bovendien had @eric het ook nog eens bij het rechte eind.

Fijn weekend. 

 

Fijn weekend!


heeft Kilk&Klaar geen IP Passthrough? of Bridge Mode?

want grappig dat op de Zyxel Modem/Router kom jij deze terecht
 

maar is er geen IP Passthrough optie. zijn er mogelijkheid om dit toch te krijgen?


Kan je poorten forwarden? Heb je dus een eigen ipv4 adres? Hoe vaak veranderd dat? Elke keer als je hem opnieuw aan zet?

Werkt UPnP? Gamen op de spelcomputer, is dat te doen?

Streamen van games (PlayStation) werkt sowieso niet, online gamen werkt soms wel soms niet. Dat geldt voor PlayStation Nintendo en Steam


heb ik maar deze abbo opgezegd, zonder ip passthrough heb ik er niks aan :)
wat jammer, deze was bedoeld als backup internet


Heeft iemand al iets gevonden op het instorten van de snelheid na een wan ip nr wissel?

Mijn router gaat ervan uit zn dak.. van 250 mbps down naar 40 mbps down.. en dan constateer ik een ander wan ip nr. Rebooten werkt, dan is alles weer ok.

Maar ik wil m niet steeds rebooten.. 

 


Heeft iemand al iets gevonden op het instorten van de snelheid na een wan ip nr wissel?

Mijn router gaat ervan uit zn dak.. van 250 mbps down naar 40 mbps down.. en dan constateer ik een ander wan ip nr. Rebooten werkt, dan is alles weer ok.

Maar ik wil m niet steeds rebooten.. 

 

Hier op 2 abonnementen hetzelfde probleem. Heb er als oplossing tijdklokken weer tussen gezet die in de nacht als ik lig te slapen voor 1 minuut de spanning er af haalt. Sindsdien geen problemen meer.


Heeft iemand al iets gevonden op het instorten van de snelheid na een wan ip nr wissel?

Mijn router gaat ervan uit zn dak.. van 250 mbps down naar 40 mbps down.. en dan constateer ik een ander wan ip nr. Rebooten werkt, dan is alles weer ok.

Maar ik wil m niet steeds rebooten.. 

 

Niet dat ik een oplossing weet, maar welke firmware versie heb je? Ik heb er namelijk ook last van. Misschien is dit wel firmware specifiek. 


Ik heb Firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 draaien.

En heb verbinding met n78 ,5g


Heeft iemand al iets gevonden op het instorten van de snelheid na een wan ip nr wissel?

Mijn router gaat ervan uit zn dak.. van 250 mbps down naar 40 mbps down.. en dan constateer ik een ander wan ip nr. Rebooten werkt, dan is alles weer ok.

Maar ik wil m niet steeds rebooten.. 

 

Hier op 2 abonnementen hetzelfde probleem. Heb er als oplossing tijdklokken weer tussen gezet die in de nacht als ik lig te slapen voor 1 minuut de spanning er af haalt. Sindsdien geen problemen meer.

Ik ben bang als ik dat doe, dat ik het net doe bij een firmware update. 


c


aan odigo de klik en klaar modem zit daar recente software bij ik bedoel de firmware 

en kan je de app al downloaden die werkt want de versie die nu op plastore daar zitten fouten in

en de simkaart hoe gaat die er in is dat een mogelijkheid is het niet mogelijk dat hij verkeerd ingaat

en de pincode op de houder moet je die instellen in je account koppelen ik hoop dat ik de moden vrijdag

want bij dhl gaat ook niet alles goed  en als laatste ik ontvang deze modem router ik stuur hem niet terug

dus jullie moeten geen modem router op sturen ik heb al veel gebeld met 0800-0092 maar zodra ik me postcode geef werd ik opgehangen ik denk dat het over een personleke probleem uit het verleden is


Nu een week of twee ervaring met klik en klaar en ik ben er ‘wel klaar mee’ . Wilde van duur Ziggo abonnement af en zag met deze nieuwe oplossing eindelijk een reëel alternatief aan de horizon verschijnen. Kortom, time for experiment.

 

Ervaring:

  1. Installatie: eenvoudig. Testen op verschillende plekken in huis om de plaats met de optimale bandbreedte te bepalen (laptopje met vaste netwerkkabel aangesloten op router en simpelweg Speedtesten tot je de beste plek hebt gevonden). Resultaat: een werkelijk zeer indrukwekkende downspeed van 700+mb/s en ook zeer goede upload snelheden van meer dan 300mb/s. Conclusie: de ‘harde’ techniek kan tot indrukwekkende prestaties geraken. 
  2. Mesh routers: heb twee zyxel ‘Access Points’ bijbesteld. Interessant om te zien hoe de software je helpt om de juiste plaats voor de devices te bepalen. Ik kan er m’n hele appartement (130m2) mee bedienen en heb overal redelijk wifi ontvangst. Wel issues met m’n Danfoss gateway die op een plek moet staan zodat hij alle radiatoren kan ‘zien’ (Zigbee) en dat botst dan weer met de plek waar de Zyxel APs moeten staan. SDe danfoss gateway heeft een wired verbiding nodig helaas. Afijn, dat gedoe zegt iets meer over het Danfoss product dan over de Zyxels denk ik dan maar.   
  3. Diensten: grootste issue is TV kijken. Heb zowel NL-Ziet als Canal+ aangeschaft om als alternatief te dienen voor de Ziggo Experia box. Best aardig maar één ding kunnen deze TV internet apps niet: Zappen. Kanaal wisselen is extreem traag en komt niet in de buurt van de ervaring die je met zo’n Ziggo kastje hebt. De Canal+ app is daarbij ook nog eens niet goed in lip-sync. Het geluid is net een fractie te vroeg. Getest met bezoekers: ze zien het niet direct, echter, zodra je het zegt, zien ze het ook en blijft het irriteren. NL-Ziet doet het wat dit betreft beter. Beide apps zijn verder een drama waar het gaat om overzicht houden over welke zenders wat op welk moment te bieden hebben. NL-Ziet doet het wat dat betreft wel iets beter dan Canal+, maar het blijft behelpen t.o.v. de Ziggo box. Conclusie: TV kijken is en forse stap terug t.o.v. Ziggo.
  4. Stabiliteit: hier is het resultaat helaas echt teleurstellend. Ik ervaar vrijwel dagelijks een (vrij plotselinge) stagnatie (of flinke reductie?) van de internet bandbreedte. Plots is de download bandbreedte nagenoeg nul of rond de 20-30mb/s, terwijl upload dan vaak nog wel redelijk is (70mb/s of meer). De boel wordt stroperig en niet meer hanteerbaar. TV beelden dalen plots in resolutie etc. Wanneer je dan het modem uit en weer inschakelt zijn al deze problemen weer een paar uur of zelfs een dag uit de wereld. Ik heb al een keer of 10 moeten resetten en steeds is de ervaring hetzelfde: na reset is alles direct weer o.k. en bandbreedte weer prachtig. Het sterkt me in de opvatting dat dit issue iets van doen heeft met de Zyxel router en niet zozeer het 5G netwerk, immers, na reset is alles tot op heden altijd direct weer o.k. Maar ja, vindt dit maar eens….

 

Mijn algemene conclusie na een paar weken stoeien met Klik en klaar: leuk spul en hoopgevend voor de toekomst, maar technisch zijn zowel de TV ervaring als de stabiliteit nog onvoldoende ontwikkeld om een serieus alternatief te zijn voor vaste internet verbindingen. Maar dat is een kwestie van tijd, de onderliggende drager (5G netwerk) is immers prima in staat om te leveren wat nodig is (bandbreedte, latency). Voor nu stap ik uit en weer terug naar vast, maar over een jaar (of twee?) ga ik het beslist nog eens proberen! 


hoe kom je op 700 mb ik kom niet hoger dan 450 mb je moet wel wifi 7 hebben

 


Zoals ik al schreef: laptop aan router via netwerkkabel, dus geen wi-fi. Overigens doet mn iPhone 13 met WiFi het ook heel goed. Heb metingen van 604Mbit/s. 


JE KAN OOK NIET SLECHTE DINGEN ZEGGEN OVER KLIK KLAAR

 

ODIDO HEEFT ME NU EEN ANDER IP ADRES GEGEVEN ME SNELHEID IS NU NOG MAAR 60 MB

DUS JE MOET DAT SOORT DINGEN NIET MEER DOEN


Wat voor soort dingen doel je op dubbeldam661?


ja hoor een ander ip adress dan heb je geen snelheid meer je werkt zeker bij klik en klaar

laten ze de snelheid maar  ik betaal wel het is net als 4 jaar geleden met de afdeling access eñ transport

 


kan ik mijn eigen apparatuur gebruiken ipv de kilk&klaar modem?
ik heb mijn eigen 5G modem/router

is dit mogelijk?
anders is niet interessant voor mij want de klik&klaar modem heeft beperking wat betreft IP passthrough


kan ik mijn eigen apparatuur gebruiken ipv de kilk&klaar modem?
ik heb mijn eigen 5G modem/router

is dit mogelijk?
anders is niet interessant voor mij want de klik&klaar modem heeft beperking wat betreft IP passthrough

Als de router een sim kaart van het mobiele netwerk ondersteund, ja dan kan dat.


Direct besteld bij release binnen 2 weken weer opgezegd middels telefoon (2 uur voor in de wacht gestaan) en via het contact formulier.
Tot op de dag van vandaag 0 reactie anders dan de standaard berichten “we hebben uw bericht ontvangen en we reageren binnen max x dagen”.

Uiteindelijke heb ik een in gebreke stelling gestuurd maar ook hier 0 reactie op gehad.
Ook via dit forum via DM mods van OdiDo direct geprobeerd te bereiken maar tevergeefs.

Zojuist weer wel een nieuwe factuur mogen ontvangen.

Wat een drama zeg.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit gedacht had dat dit een betrouwbare partij is en een leuk product om uit te proberen.

Zie met veel vertrouwen het juridisch traject tegemoet waarbij ik Odido ieder uur wat ik hier aan heb moeten spenderen in rekening zal brengen.
Hoop dat degene die hier verantwoordelijk voor is dit leest en zich nog eens goed af gaat vragen waar hij of zij nou in hemelsnaam mee bezig is.

Totaal onbereikbaar zijn voor klanten is GEEN service OdiDo .. dus NEE jullie zijn er totaal niet voor mij.


Nu een week of twee ervaring met klik en klaar en ik ben er ‘wel klaar mee’

Succes met opzeggen, mij is het tot op heden niet gelukt.
Tip mijnerzijds als het je gelukt is om telefonisch op te zeggen (en binnen de 2 weken) haal dan direct de machtiging van Odido van je rekening want ondanks tijdig opzeggen incasseren ze doodleuk onterecht je opgezegde abonnement geld.

Zorg tevens dat je van alles een screenshotje of kopie maakt want zoals je hierboven kunt lezen ben ik al even bezig en kom ik maar niet door “het systeem” heen.
Medewerkers die ik sprak geven dit allemaal ruiterlijk toe en spreken van 1 grote chaos op de Odido administratie.

Bijzonder dat hier uberhaupt nog geld wordt verdiend, onbetrouwbare club.


De dekkingskaart geeft “Razendsnel” aan, maar ik heb max. 80-100 Mbps. Ene mast op 1.5 km met vrije zichtlijn, andere op ong. 500 m, maar geen vrije zichtlijn (bomenrand, gebouw). Ook hier zakt de downloadsnelheid vaak in tot 50-60 Mbps. 

In elk geval, de dekkingskaart “dekt de lading niet” 😞 .


De dekkingskaart geeft “Razendsnel” aan, maar ik heb max. 80-100 Mbps. Ene mast op 1.5 km met vrije zichtlijn, andere op ong. 500 m, maar geen vrije zichtlijn (bomenrand, gebouw). Ook hier zakt de downloadsnelheid vaak in tot 50-60 Mbps. 

In elk geval, de dekkingskaart “dekt de lading niet” 😞 .

Hoe lang stond ie aan?? En soms bij extreme daling moet je m even rebooten, dan krijg je de snelheid terug.


Wisselend, soms een halve dag, soms een paar uur, nooit meer dan een etmaal. Tuurlijk gereset, maar bottom line: ik kwam tussen 6 nov en nu (1 dec.) nooit boven de 100 Mbps up (nou ja, heel af en toe, voor korte tijd, en dat was om 2 uur ‘s nachts).

Qua sectoren zit ik voor de antennes van beide masten niet optimaal, maar dat verklaart niet het verschil van > 300 Mbps opgave naar 50-60 Mbps werkelijk.


Wat is er mis met Klik&Klaar?

ik lees zoveel problemen en geen enkele reactie van Odido.


Reageer