Skip to main content

Soms supersnel (150-500mbps) en dan weer een hele tijd traag (1-5 mbps), er is geen touw aan vast te knopen. Dit heeft niet met congestie te maken, omdat ik met mijn Odido zakelijk abonnement wel hogere snelheden haal als de klik en klaar traag is. Ook heb ik geen 2tb gebruikt. Ik krijg steeds meer het idee dat het aan het apparaat ligt en dit wil ik testen. 

Nu heb ik geprobeerd de simkaart in een telefoon te stoppen voor een speedtest als het traag gaat, maar ik krijg geen verbinding. Ik las ergens dat je iets in de instellingen aan kan passen voor gebruik in een mobiel, maar kan dit niet meer vinden. Wie kan me helpen, of wie heeft er andere tips (los van 'bij het raam zetten')? 

Soms supersnel (150-500mbps) en dan weer een hele tijd traag (1-5 mbps), er is geen touw aan vast te knopen. Dit heeft niet met congestie te maken, omdat ik met mijn Odido zakelijk abonnement wel hogere snelheden haal als de klik en klaar traag is.

Zakelijk zal ongetwijfeld voorrang krijgen. Klik&Klaar mag helemaal achteraan aansluiten. 

Weer in de ochtend een trage verbinding. Zojuist een speedtest gedaan. Beiden zijn simkaartjes van Odido, de bovenste is klik en klaar en de onderste Odido zakelijk. 

@Odido vervolgens heb ik de modem gereset en ineens haal ik wel een hoge snelheid. 

Kan dit het probleem zijn en moet ik dan 'gewoon' elke dag de modem resetten? 

Hi @maxiedw 

Is het ook langzaam als je test met bijvoorbeeld je laptop bekabeld aangesloten op het modem? Puur om uit te sluiten dat het een Wifi probleem is. 

Volgende keer als het traag is zal ik de kabel erin stoppen. Blijft wel frappant dat de snelheid na een reset ineens wel goed is. Dit lijkt daardoor aan de instellingen in de firmware of de klik en klaar zelf te liggen en niet aan het netwerk

Reageer