Skip to main content

Sinds afgelopen zondag heb ik Klik & Klaar-internet als test. 

De (download)snelheid is gemiddeld 500-800 Mbps bij mijn metingen (paar keer per dag) , vandaag is het zelfs 1,1 Gbps. Bij Odido glasvezel (1 Gbps) is het meestal tussen de 700-800.

Kwa upload is het een ander verhaal, dat varieert tussen de 30 en 200 Mbps bij K&K (glas 700-800)/

Alle slimme apparaten zijn prima te bedienen vanaf buiten net als mijn Synology-NAS. Wel valt mijn Internetradio elke dag om 11:40 een paar seconden uit (wanneer het IP-adres gewisseld wordt).  TV-kijken via NLZiet (via Odido kan niet) werkt ook prima.

Kortom, als mijn glasvezel-abonnement afgelopen is, ga ik zeker overstappen naar Klik & Klaar!

Ziet er jaloersmakend goed uit.

waarom kan je geen tv kijken via Odido?

Je kan wel TV kijken via klik en klaar, maar er wordt geen liniair TV abonnement aangeboden binnen de propositie. Je kan een online variant afsluiten zoals NLziet en dan via klik en klaar je TV aan het internet verbinden.

Wij kijken al jarenlang via 4 G tv. Inderdaad geen Odido aanbod. Wel Netflix en NPOstart plus.

Via Odido glasvezel werkt Odido TV prima op het Odido-kastje of de Apple-TV, Maar Odido TV beschouwt Klik & klaar als een vreemd netwerk op deze apparaten,  ik krijg dan onderstaande melding:

Alle andere dingen als Apple TV+, Plex, NPO-Start, VRT-Max of Brabant+ werken prima op beide kastjes via K&K

Via Odido glasvezel werkt Odido TV prima op het Odido-kastje of de Apple-TV, Maar Odido TV beschouwt Klik & klaar als een vreemd netwerk op deze apparaten

K&K is een mobiel netwerk

inderdaad, maar het blijft wel vreemd dat Odido-TV het niet op Odido K&K doet. Wie weet kan dat in de toekomst wel…

Overigens kan ik me prima redden met NLZiet ;-)

Er zijn wel meer dingen die niet werken van het ene Odido netwerk naar Klik en Klaar. Dat is bekend bij Odido, de netwerken moeten gekoppeld worden naar dat is nogal een operatie...

Reageer