Skip to main content

Goedemiddag mensen.

Afgelopen vrijdag (22 november) kreeg ik mijn Klik en Klaar pakket binnen. Dit is ook de dag dat mijn abonnement in zou gaan.

Blij dat het pakket binnen was, ze waren vol lof in de winkel om hem mij aan te smeren dat het niets anders dan goeds kon betekenen. 

Ik zit midden in een verbouwing wat tot een einde loopt, dus ik dacht: huppa, ik kan het internet aanslingeren en met het lichtplan aan de gang (philips hue).

Nog een paar dagen en ik moet deze woning betrekken. Maar nog steeds zonder internet.

Je wordt via de klantenservice van het kastje naar de muur geslingerd. En ze kunnen niks betekenen. En al helemaal niet op de zondag want dan zitten ze dicht.

Het probleem is dat ik een rood lampje heb bij het internet en een blauw knipperde wifi lampje.

Sim kaart eruit gehaald, in mijn eigen telefoon gestopt om de kaart te activeren. Want die moest de oorzaak zijn volgens een medewerker. Nou, dat was het dus niet.

Weer gebeld, weer van het kastje naar de muur. Tot ze me beloofde me door te zetten naar de technische afdeling. Ik zou terug gebeld worden. Niet gebeurd.

Inmiddels 3 dagen zonder werkende klik en klaar, terwijl deze op de vrijdag al actief moest zijn.

Ja de simkaart stond op actief in hun systeem.

Maar "ergens" zit er een fout…

Wat nu?

Hallo Mark, heb je de Odido Klik&Klaar app al geïnstalleerd op je smartphone? Dan zie je misschien waar het probleem zit.

Bedenk dat het ook wel enkele dagen kan duren voordat de sim-kaart geactiveerd wordt. 

Hallo Berry. Ik heb alle stappen doorlopen welke nodig zijn om het werkend te krijgen. Het ligt in dit geval echt bij Odido..

Hallo Mark, wat vervelend voor je. Misschien kun je naar een shop gaan, waar ze het sim-kaartje in een ander modem kunnen testen. Dan weet je in ieder geval dat het niet aan je kaartje ligt, maar aan het modem. Ik was zelf de eerste klant die in Winterswijk een Klik& Klaar abonnement afnam en ben zeer tevreden. Alles werkt als een speer. Ik heb echter ook een paar keer de helpdesk nodig gehad. Die heeft me keurig geholpen, maar het duurde wel meerdere dagen voordat ze me belden. Het succes overdondert Odido een beetje. Het serviceteam functioneert nog niet op volle sterkte. Klantrn willen natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden en voelen zich in de steek gelaten. Mocht je geduld toch uitgeput raken dan kun je uiteraard na een maand uitstappen. Mijn ervaring leert dat je dat niet online of telefobisch moet doen, maat gewoon per post en aangetekend. Dan heb je juridisch het recht aan je zijde en is de andere kant uitgepraat. Ik zal je het adres geven waar je kunt opzeggen. Het kostte mij enige moeite om dat tevoorschijn te toveren. Maar dat is altijd het eerste wat ik doe als ik ergens een abonnement neem. En dat is: hoe kan ik opzeggen. Dat is namelijk meestal het meest moeilijke onderdeel van een abonnement.😁.

Succes met je Klik&niet-Klaar. Hopelijk komt het snel goed.

Opzeggen per brief kan ook
Stuur je brief dan naar:

Odido Service bv
Postbus 16272
2500BG Den Haag

In de brief of e-mail zet je in ieder geval:

Naam van degene die het abonnement heeft afgesloten

Adres, postcode en woonplaats

Telefoonnummer

Klantnummer (vind je in Mijn Odido)

Geboortedatum

Betaalrekening waarmee je je abonnement betaalt

Datum waarop je je abonnement opzegt (wel even rekening houden met je opzegtermijn voor Odido)

Welke diensten je wil opzeggen

De reden dat je opzegt

Het is handig als je de brief aangetekend verstuurt. Zo weet je zeker dat je brief goed bij ons aankomt.
Als je hebt opgezegd, krijg je van ons een bevestiging. Daar staat je opzegdatum in.

Vanmiddag wederom gesproken met de klantenservice en technische afdeling. Kaartje moest eruit, en in mijn telefoon. Ik moest daarna een internet pagina openen om te kijken of er überhaupt verbinding was. Helaas.. geen verbinding.

Er werd mij gezegd en beloofd dat ik naar een shop toe kon, daar een nieuwe simkaart kreeg, want die hadden ze tenslotte op voorraad, en deze zou dan geactiveerd gaan worden in de shop. Mee nemen naar huis, klik en klaar.. NOT!!

Ik werd de shop uitgestuurd zonder simkaart. Deze kunnen ze namelijk niet linken aan de modem.

Bericht van de shopmedewerker was. Oude spul inleveren, nieuwe bestellen (3 weken levertijd) en opnieuw proberen..

A.s zaterdag betrek ik mijn nieuwe woning en heb dus geen internet. Nadeel van het hele gebeuren is dat er bij mij momenteel enkel nog via de kabel geleverd wordt. Kpn is enorm traag, en caiway bied een pakket aan die bijna 80 euro is.

Al met al, hang ik nu weer aan de lijn met odido, wachtrijen waar je U tegen zegt.. 

Ook mijn mobiele abonnement heb ik daar lopen. Maar ben bang dat ze een klant kwijt gaan raken volgend jaar. Zo ga je niet met mensen en klanten om.

Tig beloftes, maar niks na komen.. waardeloos en de klant zit met het gezeik!

Wat een soap Mark, maar bovenal erg vervelend voor je deze situatie. Gelukkig heb je nog mobiel internet op je smartphone, waardoor je in ieder geval nog bij je mail kunt en bij je bankzaken, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost. We kunnen allerlei redenen aanvoeren voor deze internettragedie maar daarmee ben jij nog niet geholpen. Nu naar een andere provider overstappen heeft ook niet zoveel zin, want daar is de situatie niet anders. Ik moet zeggen, dat bij mij alles redelijk gladjes verliep. Ik liep met een geactiveerde simkaart de Odidoshop uit en kreeg redelijk snel hulp van het serviceteam toen ik mijn router nog op 2.4Ghz had staan in plaats van 5Ghz. Maar ik was wel de eerste klant in de shop. Maar daarmee ben jij nog niet geholpen. Elk zichzelf respecterend bedrijf moet een product op de markt brengen dat werkt en dat geldt ook voor de helpdesk. Ik denk dat we met een breder  probleem te maken hebben: chronisch gebrek aan personeel en al helemaal aan gekwalificeerd personeel. De meisjes die de telefoon aannemen zijn alleen het eerste aansprekingspunt, de echte deskundigen krijg je zelf niet te spreken. Je probleem wordt doorgegeven en je komt op een wachtlijststapel terecht. Na enige tijd word je dan gebeld en ( hopelijk) geholpen. Dat duurt allemaal erg lang. Te lang voor de klant die betaalt en baalt. Zo heb ik zelf ooit een half jaar lang dagelijks met Vodafone gebeld om mijn telefoonrekening kloppend te krijgen. Veel succes en hou ons op de hoogte.

Reageer