Skip to main content

Hoi allen, 

Ik hoop dat er iemand van Odido zelf ook meeleest. 
Ik heb een webapp dat ik open wil zetten (poort 443 TCP) naar het internet toe. 
Dit is gelukt. Maar er valt bij iets op, ik kan de webserver achter mijn K&K verbinding bereiken via: 

• KPN
  • Ziggo 
  • SURFnet 
  • Vodafone (mobiel) 
  • KPN (mobiel). 
  • Contabo 
  • OVH
  • Freedom Internet

Maar als ik het via mijn Odido mobiel telefoon zowel via een Prive sim als werk sim probeer kom je er niet bij. 
Zijn er nog restricties of een configuratie fout op het Oidido netwerk waardoor je open poorten niet werken als je vanuit een Odido mobiele verbinding => naar je webserver achter je Klik en Klaar wilt gaan?  

Zoals ik zei alle ISP combo’s werken maar zolang het Odido mobiel is breekt het. 

Ik hoor het graag of dit bekend is (en hopelijk opgelost wordt natuurlijk 🙂

Hey @Wesley1220, dit klopt inderdaad.

In het huidige domein is het niet mogelijk om een verbinding vanaf je mobiel op te zetten omdat deze voor de NAT-firewall zit. Het moet nog omgezet worden naar een ander domein maar wanneer dit zal gebeuren durf ik echt niet te zeggen. Dat is een vrij groot project namelijk.

Hoi @Tommie van Odido ik dacht al zo iets inderdaad er lijkt gewoon geen verbinding mogelijk te zijn vanuit de APN internet.mobiel (odido mobile) naar APN fwainternet (Klik en klaar) niet. 

Ik hoop dat dit op den duur wel rechtgetrokken wordt in het netwerk :) 
Het is natuurlijk heel vreemd dat het hele internet wel naar een Klik en klaar klant kan verbinding (indien de poort open staat) Maar dat een lokale Odido mobiele klant dit niet kan… 

Voor nu bypass ik het even met een (externe) VPN verbinding op mijn mobiel. Maar ik hoop dat het op de “to fix” lijstje blijft staan natuurlijk :) 

Dan voor je reactie. 

Ik ervaar dit gedrag ook, ik volg even mee.

Reageer