Klik en klaar in 15minuten, te mooi om waar te zijn?
Afgelopen vrijdag het klik en klaar modem binnengekregen. Ik kom echter niet verder dan een groen , rood , knipperend blauw , groen led.
Verbinden met de app gaat prima maar geen internet.
Het lijkt erop dat de Sim kaart niet is geactiveerd? Ik kan deze iig niet toevoegen in de mijn odido omgeving. Omdat volgens de sms het modem zaterdag geleverd zou worden nog een dagje geduld opgebracht.
Ik heb echt geen zin om lang aan de telefoon te gaan hangen, bestellen ging erg vlot. Nu de 15 minuten online nog.
Is het toch te mooi om waar te zijn of werkt morgenochtend mijn modem „spontaan“?
Bladzijde 1 / 1
Hier precies hetzelfde probleem; Vandaag modem binnengekregen; kom alleen maar tot een blauwe LED die maar blijft knipperen; geen 5G connectie. Staan hier inmiddels meerdere meldingen; laat even weten als / hoe het probleem opgelost is.
Melding gemaakt via contact formulier.
74364385/2024-11-16 08:47:59
Vandaag opnieuw een poging gedaan bij Odido klantenservice; SIM kaart aan de hand van mobiele nummer & ICC nummer geïdentificeerd; Inderdaad blijkt de SIM kaart niet geactiveerd te zijn; uit verdere controle door de dame bleek dat de status van mijn klik & klaar order nog op “ geaccepteerd” staat, en niet op “voltooid”. Volgens het verloop van de order bij Odido had de router dus nog niet bij mij thuis mogen zijn; waardoor ik dus met een nog niet geactiveerde SIM kaart zit. Maandag bellen met de juiste afdeling, die in het weekend niet beschikbaar blijkt…
Vandaag gebeld met helpdesk klik & klaar;
1e belpoging; dame wil mij niet helpen; ik moet wachten op reactie van support medewerkers odido: verwachte reactietijd; waarschijnlijk 5 dagen ( heb dus momenteel geen internet / tv ! )
2e belpoging; mijnheer verbind mij door met de verkeerde afdeling; bij de volgende x doorverbinden word na nog eens 10 minuten wachten de verbinding verbroken.
3e belpoging; dame beoordeelt de cases serieus; beoordeeld dat zowel mijn toegezonden klik & klaar router als SIM kaart niet meer bruikbaar zijn (!). Toesturen van een nieuwe klik & klaarset is de enige oplossing; ivm grote vraag, is de levertijd echter 3 weken (!) Medewerkster probeert een set te traceren in een Odido winkel; nergens voorraad.
Aangezien ik een ander Odido abo had, en wou overstappen naar klik en klaar, is mijn oude abo inmiddels beëindigt: ga nu 4e dag in zonder internet / tv…
Dame bied mij als overbrugging datakaart aan om bovenstaande 3 weken dmv hotspot door te komen.
KOM OP ODIDO; DIT MOET TOCH OPGELOST KUNNEN WORDEN!
Heel bijzonder dat je nieuwe Sim en modem niet meer bruikbaar zijn?!?
Wel enorm balen dat je al zolang zonder internet zit. Ikzelf ben naar klik en klaar gaan kijken nadat de adsl lijn hier stuk getrokken werd. (KPN)
Donderdagmiddag melding gemaakt, vrijdagmiddag monteur die ging testen en vervolgens de breuk ging opzoeken.
Maandag middag was het hersteld. Maandag kwam er ook een nood accespoint met simkaart binnen voor 4g mocht langer gaan duren. (Die eigenlijk zaterdag afgeleverd had moeten worden.)
En dit voor een 6km lange kabel waar slechts 3 gebruikers opzitten. (En eentje de storing opmerkte.)
Mss toch maar bij KPN blijven.
Hey @Pjotr1969, ik ben voor je gaan kijken maar hij geeft 2 verschillende statussen aan.
1e dat je actief moet zijn vanaf 16-11 en de 2e dat het een toekomstig product is en nog niet actief is. Ben je inmiddels online?
Hi @rick083, ook voor jou ben ik gaan kijken en zie ik dat je sinds gister online moet zijn, klopt dit?
Dag Tommie. Hartelijk dank voor het kijken. Vanavond kan ik weer uitproberen of het wil gaan werken.
Hey @Pjotr1969, ik ben voor je gaan kijken maar hij geeft 2 verschillende statussen aan.
1e dat je actief moet zijn vanaf 16-11 en de 2e dat het een toekomstig product is en nog niet actief is. Ben je inmiddels online?
Hi @rick083, ook voor jou ben ik gaan kijken en zie ik dat je sinds gister online moet zijn, klopt dit?
Hallo Tommie; Ik ben inderdaad sinds gisterochtend online !
Hallo Tommie,
Ik ben inderdaad sinds gisterochtend online!
( er loopt een tweede draadje waar ik naar overgestapt ben )
@Tommie van Odido
Helaas nog geen internet.
Fijne avond.
Ik heb ook vandaag het modem binnen gekregen, echter ik heb hetzelfde probleem als pjotr1969.
Het modem heeft geen verbinding met internet. Wat kan ik hiermee?
Volgens de callcenter medewerker zou de simkaart niet geactiveerd zijn. Hij zou het doorzetten naar een andere afdeling om dat te doen.
Hopelijk gaat het dan wel werken.
Ik ben online!
Helaas, vanavond werkt het nog steeds niet.
Dat ze bij Odido na de meldingen niet alle uitgegeven modems en kaarten controleren of deze juist geactiveerd zijn is voor mij niet te begrijpen. Er lijkt iets structureel misgegaan te zijn bij de uitgifte.
Jammer.
En opgezegd en teruggestuurd.
Tevens formulier op de site van Odido ingevuld, echter nog geen kopie in de mail ontvangen. Dat zal nu „opeens“ ook niet functioneren zeker.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook vaak.
Geweldige marketing van Odido voor dit product, beloven de hemel en in werkelijkheid krijg je de hel. Was vanaf dag 1 dat het beschikbaar was klant en wat een ellende. Volgens dekkingskaart volledig 5G met hoge down- en upload snelheden. Niets is meer waar. Op diverse plaatsen geplaatst en de upload kwam overdag niet verder dan 4mb/s. Eerste week was dit 30mb/s, toen redelijk tevreden om mee te teamsen.
Het opzeggen van de dienst was werkelijk waar een hel. De ene afdeling (internet thuis) verwijst mij telefonisch naar de ander (mobiel) en visa versa. Om gek van te worden. Na lang wachten wordt de lijn verbroken, dit 8x meegemaakt. Na 34 keer bellen misschien voor elkaar gekregen dat het is opgezegd omdat ze met twee administratieve systemen werken, maar waarvan salesforce niet goed werkt.
Wat een ellende, wel een product pushen maar de achterkan is waardeloos ingericht inclusief een vreselijk slechte klantenservice.
Mensen begin er niet aan! Voor mij nooit meer Odido!
De KPN (koper)netwerk monteur vertelde me bal dat de snelheden van 5G niet altijd constant zouden zijn. Omdat ik het wel een kans wilde geven toch maar aangevraagd.
ik ben niet eens in de lucht geweest ermee.
KPN is mss niet altijd de goedkoopste, maar in mijn geval hebben ze een kabel toch binnen 2 werkdagen gerepareerd, en dat voor slechts 3 gebruikers. En ik hoefde er maar 1 maal voor te bellen om een monteur op bezoek te krijgen. (Ook de volgende dag)
Een noodpakketje zou ook de volgende dag beschikbaar zijn, echter ging dit mis in de post. Daar ging een extra dag overheen.
Bij Odido wacht ik nog op een response op mijn eerste mail, ruim een week geleden.
Nul komma nul reactie mogen ontvangen van Odido.
De zes werkdagen zijn nu echt voorbij.
Bijzonder teleurgesteld.
@Pjotr1969 Mijn excuses dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik help je meteen verder!
Ik ben gelijk voor je gaan kijken en heb een actief Klik&Klaar abonnement gevonden. Echter kan ik geen e-mail vinden die je naar ons hebt gestuurd.
Kan je mij uitleggen waar het precies over gaat? Ik sta klaar om voor je aan de slag te gaan!
@Teresa van Odido Dag Teressa. Ik heb via het contactformulier van Odido twee maal een bericht gezonden. Niet direct naar jullie. Dank voor je excuses maar je collega’s hadden dit moeten opnemen.
Ik heb inmiddels de spulletjes retour gestuurd. Het lijkt erop dat de simkaart niet geactiveerd was zoals bij velen. omdat het aangeprezen wordt als binnen 15 minuten klaar te zijn ben ik eigenwijs genoeg om niet met de helpdesk te bellen. Als ik de diverse reacties lees dat men lang tot zelfs zeer lang moet wachten en het resultaat vaak teleurstellend is ben ik blij dat niet gedaan te hebben.
Het product lijkt mij te snel in de markt te zijn gezet. Erg jammer.
De verdere reacties van de gebruikers hier, met name die over uitval en herstarten van het modem , doen mij besluiten om ook niet af te wachten tot de kaart wel functioneerd. zoals eerder gemeld is alles binnen de 14 dagen teruggestuurd. Voor mij is het hiermee afgedaan. Een eventuele incasso voor dit abonnement zal direct worden gestorneerd met melding. Ik heb het product immers niet kunnen uittesten binnen de 14 dagen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.