Beantwoord

Verhuizing geen netwerk

  • 5 May 2024
  • 6 reacties
  • 45 Bekeken

Sinds kort verhuisd naar een nieuwbouw woning in Amsterdam. Ik heb geen netwerk waardoor ik niet kan bellen en internet via 5G.. vrienden met een buitenlandse kaart kunnen wel probleemloos op het netwerk. Het ligt dus echt aan Odido.. ik heb recent internet en tv bij jullie afgesloten. Denk dat ik het maar ga annuleren. 
 

ben ik de enige met dit probleem.. het is super frustrerend .

icon

Beste antwoord door eric 5 May 2024, 08:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een nieuwbouwwoning dempt radio signalen veel meer dan een oudere woning.  Dan hangt het er nog meer vanaf waar zendmasten staan van elke provider. Er zijn natuurlijk ook werkzaamheden en storingen mogelijk.  Check hiervoor de Odido dekkingskaart

Ps. mocht het de demping zijn, dan is een vaste internet aansluiting,  waarmee de telefoon binnen je woning contact maakt DE oplossing.  Via Voice over wifi kun je namelijk gewoon met je 06 nummer bellen. 

Waarom hebben familie en vrienden die een andere provider hebben hier geen last van…

Reputatie 3

de mobiele dekking kan verschillen per provider, als Odido net een wat mindere dekking heeft (kun je checken) en je huis isoleert ook mobiele signalen goed, dan zal het dus per provider verschillen.

 

hier kun je een beetje een indicatie krijgen, de kaart geeft slechts de dekking weer, niet de kwaliteit ervan: Dekkingskaarten van mobiele providers - Beste mobiele providers

Weet je wat DE oplossing zou zijn geweest Eric, als jullie niet de afgelopen weken mij glashard aan het lijntje houden gehouden. Ik had namelijk televisie en vaste internet bij jullie besteld op 30-04-2024. And guess what.. mijn boxen werden niet geleverd. Er stond een afspraak gepland met Godeon voor 7 mei, maar zonder apparatuur is het wel heel moeilijk om online te komen. Toen opnieuw contact met jullie gehad om vervolgens een verhaaltje te horen met ja, de monteur heeft waarschijnlijk nog apparatuur. GUESS WHAT ERIC… no he didn’t. Vervolgens krijg ik te horen dat jullie geen televisieboxen op voorraad hebben maar wel de internet modem en dat ik die zal ontvangen binnen een paar dagen en online een link krijg om een afspraak met Gedeon te maken. Guess what! Een afspraak maken lukte niet dus opnieuw gebeld met jullie klantenservice om vervolgens te horen dat jullie geen glasvezel hebben in mijn gebied en dat ik pas 30 MEI aangesloten kan worden.  30 mei Eric, dat is wel heeeeel lang. Dus aub don’t come whit the bullshit. 

Oh don’t get me on the second bullshit, dat ik hoorde dat mijn mobiele data vandaag beter zou werken omdat er gisteren werkzaamheden rondom de masten waren. Guess what, still doesn’t work. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Wissamm we snappen heel goed wat je bedoelt en natuurlijk mijn excuses dat het op deze manier is gegaan. We willen graag met je meekijken naar een oplossing voor zowel je mobiele netwerk als voor je Mediaboxen. Allereerst, is Eric net als jij gewoon een klant en probeert hier te helpen. Laten we het aardig en netjes houden, zodat het gezellig blijft voor iedereen! Dit staat ook vermeld in onze huisregels: 

Zelf ben ik van de mobiele tak en op dat gebied kan ik je verder helpen! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik een zakelijk abonnement tegen, waarvan het nummer eindigt op ***1179, klopt dat? 

Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je toestel dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Voor je Internet + TV vraag, kan mijn collega @Tommie van Odido je het beste bij helpen. Kan jij dit voor de klant uitzoeken? Alvast bedankt! 😄

 

Reageer