Ik ben al jaren klant bij T-mobile en nu genaamd Odido. Ik heb thuisdiensten als mobiel diensten. Altijd zeer tevreden zonder enige problemen. Vorig jaar mijn mobiel abonnement laten verlengen door er een toestel bij te nemen. Ik heb 1gb internet (die ik niet gebruik) en unlimited bellen. Ik heb namelijk ook een zakelijk nummer (KPN) en daar heb ik unlimited internet en unlimited bellen. Odido heb ik puur voor het privébellen.
Afijn, in september had ik wat problemen met de telefoon dus ben ik bij een Tmobile zaak naar binnengelopen. Het kleine probleem was verholpen en mevrouw vroeg of zij ook nog iets anders voor mij kon doen. Bijvoorbeeld iets met mijn abonnement. Mijn abonnement loopt nog tot september 2024 dus dat was niet nodig. Ik was ook tevreden met wat ik heb. Zij gaf toen aan dat er ook iets bestaat als upgraden en downgraden. Mocht de situatie veranderen of mocht ik bijvoorbeeld op vakantie gaan. Dat was het geval, ik zou over 3 weken op vakantie gaan. Wij keken samen hoeveel dat zou schelen voor 4 weken (rond de €4,- om te downgraden naar 120 belminuten - dan betaal ik die maand €23,-). Dat is niet heel spannend maar goed de knop omgezet.
Terug van vakantie meteen weer geupgraded zoals mevrouw mij liet zien naar onbeperkt bellen. Ik kreeg een bevestiging in de app. Een maand later kijk in mijn afschrijvingen en zie ik dat er €210,- is afgeschreven, bijna 10x van wat ik per maand betaal. Ik meteen in de telefoon om te vragen of er een fout is gemaakt. Na een wachtrij van 30 minuten werd mij verteld dat er geen upgrade in het systeem staat en ik dus voor €185,- aan belkosten heb gemaakt. Ik heb het verhaal uitgelegd en ook dat ik jaren klant ben. En dat ik altijd unlimited heb gehad qua bellen, en dat het duidelijk een fout is. En tevens heb ik het netjes in de app aangepast zoals mevrouw zei in de winkel. Verder kreeg ik geen notificatie dat ik die belminuten had overschreden. Dan zou ik meteen contact hebben opgenomen met Odido om aan te geven dat er blijkbaar iets mis was. Odido stuurt geen notificatie maar laat men rustig verder bellen om aan het eind van de maand de schrik van zijn leven te geven aan de trouwe klanten. De medewerkers hadden achter de telefoon daar geen boodschap aan en meerdere keren ben ik tijdens het gesprek weggeklikt. Na meerdere telefoontjes van uren, en elke keer 30min wachtrij heb ik uit "coulance" een kwijtschelding van €90,- en moest ik dus ruim €116,- betalen die maand terwijl ik normaal €27,- per maand betaal (en dit voor jaren). Ik heb de medewerkers gevraagd of ik kan opzeggen omdat dit een streek van jewelste is en ik niet verder wens te gaan met Odido. Dat was niet mogelijk omdat ik nog een jaar in de contract zit.
Ik heb toen gevraagd om dan meteen unlimited aan te zetten, en dit naar mij te mailen. En verder vroeg ik wat ik komende maand ga betalen. Mij werd verteld dat ik komende maand het normale bedrag zou gaan betalen (€27,-). Ik heb gevraagd of er geen extra kosten bij komen. Dat is niet het geval werd mij toegezegd. Dit gesprek was op 4 nov.
Deze week kreeg ik mijn nieuwe factuur en dit keer een bedrag van €204,-. Met bijna een hartinfarct meteen in de telefoon. En wederom een wachttijd van 30 minuten voor ik iemand te spreken kreeg. "Ja meneer, in die 11 dagen (voor 4 nov) heeft u voor €180,- belkosten gemaakt.". Nadat ik de situatie uitgelegde, vroeg of er geen aantekeningen waren en ik vroeg om redelijkheid, werd wederom de verbinding verbroken. Ik ben toen langs de zaak geweest en zij konden niets voor mij betekenen. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid kreeg ik te horen. Ik moest maar bellen.
Wederom gebeld en uren aan de telefoon. En wederom een coulance van €90,-.
Al met al ben ik klaar met Odido. Zodra mijn abonnement afloopt ben ik weg. Ik heb liever dat ik het dubbele betaal bij een concurrent dan dat ik een dag langer blijf. Tevens zal ik mijn verhaal overal duidelijk maken op social media. 0 service, 0 begrip. Dit terwijl het probleem in de Odido app lag. Ik heb de stappen gevolgd die mevrouw mij beschreef in de winkel en tevens kreeg ik een bevesting. Als ik dit vertel aan de telefoon krijg ik te horen dat het mijn verhaal is maar zij er niets mee kunnen.
Dit terwijl ik werkelijk al jaren bij Tmobile heb gezeten en verschillende diensten afnam. Zeer slecht.