Goedemorgen Odido Community,
Ik ben recent naar Finland verhuisd, en maak hier nog (minimaal) gebruik van mijn Odido abonnement. Af en toe een telefoongesprek, maar verder niet.
Vorige week heb ik een gesprek van 16 minuten en 36 seconden gevoerd met Nordea, een Finse bank, om een afspraak te maken zodat ik een Finse rekening kan openen. Dit verliep prima, echter merkte ik bij het checken van mijn Odido App later op dat hier een bedrag van €216,77(!!) voor in rekening werd gebracht.
Zowel de website als de klantenservice van Nordea geven aan dat zij geen servicekosten in rekening brengen voor deze gesprekken:
Dit zou naar mijn inziens dus een gesprek moeten zijn onder de noemer ‘local call rates', ofwel €0.23/minuut, gezien ik naar een buitenlands nummer bel. Echter komt het bedrag van €216,77 dichter bij €0.23/seconde, of €13,50/minuut. Absoluut absurd.
De klantenservice van Odido geeft echter aan dat dit wél een servicenummer betreft, en dat zij hier dus kosten voor in rekening (moeten) brengen. Nordea en Odido spreken elkaar hierin dus tegen.
Ondertussen heb ik Odido al 4 keer gebeld, en elke keer krijg ik een ander verhaal. Vanmorgen kreeg ik een vriendelijke dame met het (op het eerste oog) eerste behulpzame antwoord, en dat was een online onderzoeksformulier invullen (Ik wil de kosten voor diensten van 3e partijen laten onderzoeken. Hoe doe ik dat? | Odido), echter lijkt dit formulier enkel voor SMS-diensten en mobiele internetdiensten; geen extra kosten via telefonie dus.
Ik wil jullie graag vragen of er iets is dat ik hier nog aan kan doen, gezien deze rekening méér kost dan mijn totale abonnementskosten voor 24 maanden, en deze kosten volgens Nordea dus ongeldig zijn.
Mochten jullie advies hebben, verneem ik dit heel graag.
Met vriendelijke groet,
Nick