Skip to main content

Vanwege een hypotheek aanvraag ben ik erachtergekomen dat ik een BKR registratie heb vsn Odido. Er staat een achterstandsbetaling en een herstel. Ik hen echter naar mijn weten nooit mijn rekening niet betaald en heb ook nooit een schrijven ontvangen dat ik niet betaald zou hebben en of over zouden gaan tot een BKR registratie. Ik heb gisteren gebeld en ze kunnen ook niks vinden in mijn dossier dat er een achterstand was of een negatieve registratie. Kunnen jullie dit uitzoeken en eventueel tot verwijdering overgaan?

Goedemorgen ​@ArjenvanderSlikke 

Alles boven de €250,- is een BKR

heb je soms een abonnement met telefoon bij een provider? 

vul al je gegevens in (zie mijn onderschrift) 

Zorg dat je het BKR contractnummer bij de hand hebt ook te vinden in  https://www.mijnkredietregistratie.nl/nl/home

De moderators zullen je verder helpen als ze aanwezig zijn. 

Succes

Je kan ook een e mail versturen naar: incasso@odido.nl met al de gegevens en vragen of ze de BKR willen verwijderen 

Let op ook dat kan wel even duren, het is erg druk met aanvragen

Goedemorgen,

Het betreft geen positieve bkr maar een a codering met een h codering. Negatief dus. Echter odido zegt hier geen gegevens van te hebben. Ik heb ook geen achterstanden gezien op mijn bankafschrift. 

Goedemorgen,

Het betreft geen positieve bkr maar een a codering met een h codering. Negatief dus. Echter odido zegt hier geen gegevens van te hebben. Ik heb ook geen achterstanden gezien op mijn bankafschrift. 

Log gewoon in bij krediet registratie en kijk zelf wat er staat.

Dat heb ik al gedaan natuurlijk. Hoe los ik daar iets mee op? Odido heeft geen gegevens van een BKR  registratie dus ik heb geen idee waar het over gaat. Zij hebben daar geen infomatie over.

Hoi Arjen, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je de registratie verwijderd wil zien. Ik heb je gegevens erbij gepakt maar dit is niet het abonnement waar de registratie op staat. Je hebt mijn collega's van de klantenservice gesproken. Dus ik snap dat zij het juiste abonnement hier ook niet op hebben gevonden. Incasso is namelijk niet telefonisch bereikbaar. Maar geen zorgen, ik heb je zojuist een mail gestuurd met instructies om de juiste afdeling te mailen met alle benodigde gegevens en documenten. Verzamel deze en mail ze vervolgens naar Incasso. Mijn collega's pakken je verzoek op en maken een beslissing. Dat zal wel goedkomen hoor! 😄

Hoi Arjen, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je de registratie verwijderd wil zien. Ik heb je gegevens erbij gepakt maar dit is niet het abonnement waar de registratie op staat. Je hebt mijn collega's van de klantenservice gesproken. Dus ik snap dat zij het juiste abonnement hier ook niet op hebben gevonden. Incasso is namelijk niet telefonisch bereikbaar. Maar geen zorgen, ik heb je zojuist een mail gestuurd met instructies om de juiste afdeling te mailen met alle benodigde gegevens en documenten. Verzamel deze en mail ze vervolgens naar Incasso. Mijn collega's pakken je verzoek op en maken een beslissing. Dat zal wel goedkomen hoor! 😄

Hoi Marciano, zou je ook naar mijn case willen kijken? Gr

Dankjewel Marciano... ik heb inmiddels gemaild en hoop dat t snel opgelost wordt

Goedemiddag,

Inmiddels een mail gestuurd maar nog geen reactie. Zou je kunnen vertellen aan je collega 's van incasso dat t om spoed gaat. Mijn hypotheekaanbod verloopt namelijk bijna.

Bij voorbaat dank en groetjes,

Arjen

Goedemiddag,

Inmiddels een mail gestuurd maar nog geen reactie. Zou je kunnen vertellen aan je collega 's van incasso dat t om spoed gaat. Mijn hypotheekaanbod verloopt namelijk bijna.

Bij voorbaat dank en groetjes,

Arjen

Ps ik heb net m'n hypotheekverstrekkers gesproken en zij kunnen niks voor mij beteken zonder een verwijdering van jullie kant. Ik moet een grote boete betalen als dat op korte termijn niet lukt. Hoe lang duurt t voor ik een reactie kan verwachten van incasso? Zijn ze ook telefonisch bereikbaar ? 

@ArjenvanderSlikke Gelukkig staat er altijd in het contract “op voorwaarde dat de hypotheek wordt verstrekt door de banken” dus vanwaar die boete? Meestal duurt het 14 dagen omdat het erg druk is met dezelfde verzoeken

Je kan Incasso niet bellen zoals ​@Marciano van Odido  al zei in zijn bericht. 
Ik zal de moderators vragen of ze al iets weten (gedaan) 

Geen garantie maar heb mijn best gedaan.

PS, ik hoor net dat ze er hard mee bezig zijn 🏠 🍀 Ik hoop dat het snel goedkomt. 
Aan deze kant doen ze wat ze kunnen. 

Hoi ​@ArjenvanderSlikke ,

Wat vervelend dat je hypotheekadviseur niet eerder gewezen had dat je heel simpel en gratis even het BKR register kon checken. Misschien kun je hen daar ook financieel voor aansprakelijk stellen als je een afkoop boete moet betalen.

De afdeling incasso kent een beperkte bezetting en is niet telefonisch bereikbaar. De manier om met hen over te communiceren is alleen per email. We hebben voorbeelden gezien waarin dit toch echt wat langer duurt dan nu de 1 werkdag nadat je alle informatie hebt toegestuurd. Daar valt helaas geen versnelling in te brengen. Ook is er geen garantie dat een BKR registratie altijd op verzoek wordt verwijderd. De BKR schrijft voor dat dit pas 5 jaar NA herstel van een achterstand kan plaatsvinden. Als er een onterechte registratie is, dan geldt dit natuurlijk niet, maar een BKR registratie komt normaal niet “ uit de lucht” vallen.

Dank voor je reactie. De registratie is een volkomen verrassing. Nooit is er enige communicatie geweest vanuit Odido dat er een BKR registratie aan zou komen wat wel wettelijk verplicht is. In onze administratie is ook geen achterstand te zien in de betalingen aan jullie. Ten derde weet ook niemand iets bij de klantenservice te vertellen over die registratie. Op al mijn nummers zit geen BKR registratie volgens de medewerker. Ik heb al een huis gekocht en mijn huis staat al te koop. Dit is dus zeer vervelend en zou tenminste informatie willen over waar deze registratie vandaan komt want nu lijkt t wel zomaar uit de lucht te vallen. Jullie zijn de enige die dit kunnen oplossen.

Hoi Arjen, goed dat je mijn collega's hebt gemaild. Het kan zeker kloppen dat je niet binnen 1 dag reactie hebt. Het is namelijk erg druk en ze krijgen veel BKR-verzoeken. Gelukkig heb ik een collega die af en toe mijn verzoeken tussendoor kan oppakken en hij heeft dit zojuist gedaan. Hij heeft je registratie zojuist verwijderd. Laat je het me weten of het is gelukt met de hypotheek? Ik blijf graag op de hoogte! 😄

@ArjenvanderSlikke  Gefeliciteerd 🙌🏼 wat fijn. Laat ons weten of alles nu goed is!

Superfijn! Ik hou jullie op de hoogte als de hypotheekaanvraag nu hopelijk wel wordt goedgekeurd. Bedankt voor nu!!!!

Hoi Arjen, goed dat je mijn collega's hebt gemaild. Het kan zeker kloppen dat je niet binnen 1 dag reactie hebt. Het is namelijk erg druk en ze krijgen veel BKR-verzoeken. Gelukkig heb ik een collega die af en toe mijn verzoeken tussendoor kan oppakken en hij heeft dit zojuist gedaan. Hij heeft je registratie zojuist verwijderd. Laat je het me weten of het is gelukt met de hypotheek? Ik blijf graag op de hoogte! 😄

Beste Marciano,

Een nieuw probleem heeft zich voorgedaan. Ik heb mijn andere 2 abonnementen afbetaald via factuur omdat het niet lukte op mijn odido. Deze 2 kredieten zijn nog zichtbaar in BKR als lopend. Ik heb ze al wel afbetaald maar de medewerker aan de telefoon `zegt dat jullie er 5 weken voor nodig hebben om deze te verwijderen terwijl ik ze al wel betaald heb, De bank heeft alleen nodig dat jullie aangeven deze registraties gaan verwijderen. is dat mogelijk via de mail zodat ik dat aan de bank kan overhandigen?

Bij voorbaat dank.

Groetjes Arjen

Hi ​@ArjenvanderSlikke, wanneer deze termijn is verlopen (en alle betalingen zijn gedaan) wordt het toestelkrediet automatisch beëindigd. Dit geven wij ook door aan het BKR. De registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'beëindigd'.

• Heb je alle termijnen van het toestelkrediet betaald, dan wordt dit automatisch gemeld aan BKR. Dit kan tot 5 weken duren.
  • Alleen als je via Mijn Odido het toestelkrediet (of de resterende termijnen) in één keer afbetaalt via een iDeal-betaling, geven we de status binnen 2 werkdagen door aan BKR, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.

Kun je de andere twee telefoonnummers vermelden in je profiel en dan een reactie geven in dit topic? Dan kan ik met je meekijken en het ook voor je navragen bij onze collega van de financiële afdeling of hij iets voor je kan betekenen! Houd er wel rekening mee dat het een automatisch proces is en dat je het misschien wel zult moeten afwachten. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten! 

De telefoonnummers waar t om gaat zijn: 06xxx29 en 06xxx11. Het enige wat ik nodig heb is een bericht waarin staat dat ze zijn afbetaald en dat jullie deze gaan verwijderen in BKR. Op welke termijn maakt niet uit. 

Hi ​@ArjenvanderSlikke, ik heb je bericht even aangepast omdat je nummers nu openbaar stonden. Ik heb mijn collega meteen gevraagd en hij heeft de 2 specifieke kredietnummers nodig. Wil je die ook aan mij doorgeven? Dan gaan we er mee aan de slag!

Waar staan die kredietnummers? Kan niks vinden op mijn contract. Mijn klantnummer is 120626820

Bij BKR staat er twee contractnummers: 75828499 deze hoort bij 06******11

220804180: 06******29

Er staat nog steeds lopend bij maar zijn als t goed is 3 december afbetaald. Dat moet ik zwart op wit hebben en dat jullie de BKR van lopend naar beëindigd gaan zetten.

Bij voorbaat dank,

Arjen

Reageer