Ongeveer drie weken geleden heb ik via uw website een formulier ingediend. Volgens uw eigen beloftes zou ik binnen zes dagen een reactie ontvangen. Tot op heden heb ik echter nog niets vernomen.
Geachte afdeling Klantenservice van Odido,
In mijn hoedanigheid als jarenlang loyale klant wens ik bij dezen een officiële klacht in te dienen inzake de wanpraktijken en onaanvaardbare service waarmee ik reeds bijna een jaar lang wordt geconfronteerd.
Op of rond ddatum, ongeveer een jaar geleden] heb ik het abonnement van mijn echtgenote overgezet van Vodafone naar Odido, dit op basis van de belofte dat ook in Turkije probleemloos internet beschikbaar zou zijn. Gedurende dit proces heb ik expliciet gevraagd of het voor mij eveneens mogelijk zou zijn om over te stappen naar een vergelijkbaar abonnement, waarbij ik bereid was een kleine verhoging van het maandbedrag (1 tot 2 euro) te accepteren, onder de voorwaarde dat er géén verdere kosten verbonden zouden zijn aan deze wijziging(Ik heb al een sim-only lopen bij Odido).
De incompetentie van uw medewerkers kwam echter al direct aan het licht. De volgende dag werd ik door een collega geïnformeerd dat ik bij wijziging van het abonnement ineens €150,00 zou moeten betalen wegens “contractbreuk”. Teleurgesteld besloot ik mijn huidige contract af te wachten tot het einde van de looptijd. Tot mijn verbazing werd drie maanden geleden mijn abonnement ongevraagd beëindigd en teruggezet naar een prepaid-optie, zonder enige vorm van communicatie hierover. Na contact met uw klantenservice werd dit met tegenzin hersteld, maar er was duidelijk geen begrip of verklaring voor deze onverwachte actie.
Als gevolg van deze nalatigheden ontving ik kort daarna een vordering van €163,00 als zogenaamde “schadevergoeding.” Tijdens mijn vakantie heb ik meerdere malen – soms langer dan een uur per gesprek – contact gehad met verschillende medewerkers die geen inzicht in de situatie konden geven en ondanks herhaalde toezeggingen nooit terugbelden. Een medewerker verzekerde mij dat een creditering zou worden aangevraagd na overleg met een manager, maar in de praktijk ontving ik geen bevestiging. Na talloze telefoontjes en herhalingen van mijn klacht werd mij een gedeeltelijke credit van slechts €130,00 verstrekt, terwijl het volledige bedrag vergoed had moeten worden.
Ik ben hoogst verontwaardigd over de gebrekkige communicatie, tegenstrijdige informatie en de structureel lage kwaliteit van de service die ik in deze kwestie heb ervaren. Dit is onacceptabel en staat haaks op de kwaliteit en integriteit die ik van een bedrijf als Odido mag verwachten.
Ik verzoek u dan ook met klem om de volgende acties onmiddellijk te ondernemen:
1. Het volledige bedrag van €163,00 te crediteren en mij een schriftelijke bevestiging hiervan toe te sturen.
2. Duidelijke uitleg te geven over de oorzaak van deze onrechtmatige wijziging en de daaruit voortvloeiende “schadevergoeding.”
3. Uw interne procedures te herzien en maatregelen te treffen zodat dergelijke nalatigheden in de toekomst voorkomen worden.
Ik verwacht binnen vijf werkdagen een schriftelijke reactie van uw kant.
In afwachting van uw spoedige en welwillende reactie verblijf ik,
Hoogachtend,