De situatie: mijn dochter heeft al een paar maanden een telefoonabonnement met 120 minuten en 20 GB. Vier maanden geleden heb ik deze ‘overgezet’ naar mijn “Mijn Odido”, zodat ik het gebruik in de gaten kan houden. In de oude inlog-account van mijn dochter was alle informatie weg en ik zag dat haar account werd toegevoegd aan “Mijn Odido”. So far so good.
Gisteren kreeg ik van mijn accountant de vraag waar opeens de facturen van 170 en 200 euro per maand vandaan kwamen van Odido. Ik logde in Odido en ging op zoek naar de facturen. Nergens is haar telefoonnummer echter te vinden, niet bij instellingen, niet rechtsboven bij het telefoonnummer, niet bij facturen.
Daarop logde ik in op haar account. Niks, volledig en totaal leeg. Met zelfs een mooie foutmelding.
Ik nam contact op met Odido en de medewerker keek even mee. Na 2 minuten zei hij “oh ik zie het al, het is een fout aan onze kant, het telefoonnummer was inderdaad niet goed gekoppeld o...] ondanks dat u het bericht heeft gekregen dat de koppeling wel gelukt was”. Na uitloggen en inloggen voegde ik het telefoonnummer toe en deze keer zag ik voor het eerst de facturen en het verbruik.
De medewerker zei direct zelf dat de facturen wel erg hoog waren en bood me direct 50% korting aan. Ik zei dat ik er niet mee akkoord ging. Op dat moment verbrak de verbinding met de chat. Ik maakte weer contact en kreeg iemand anders. Ook zij zei direct 50% korting aan te bieden. Ik zei dat ik er niet mee akkoord ging, immers kon ik op geen enkele manier achterhalen wat het verbruik was. Ook worden er geen smsjes meer gestuurd dat je door je bundel heen bent, dat is voor mij ook volledig nieuw. Als gebruiker en als beheerder was voor mij dus geen enkele manier om te zien wat het verbruik was en geen mogelijkheid om het te stoppen. Ze zei dat ze het ging uitzoeken.
Wat schetst mijn verbazing, ik krijg opeens een mailtje met “U heeft 50% credit gekregen”. Ik belde weer met Odido, waarbij de medewerker zegt “ja, als zij het al heeft toegepast, is het definitief, dan kunnen we er niets meer mee doen. Toen ik aangaf dat ik niet akkoord was, zei hij ‘ja er is gewoon niets meer te doen’”. Hij adviseerde me een juridische brief te sturen naar Odido in Den Haag.
Dus nu is mij een 50% korting aangesmeerd zonder dat ik hier ooit mee akkoord ben en moet ik alsnog 250 euro betalen door een bug bij Odido. Voordat we de juridische kant op gaan, wilde ik graag nog minnelijk naar een oplossing zoeken en hoop ik dat iemand van Odido mij hiermee kan helpen om een realistische oplossing te vinden.
Mijn voorgestelde oplossing:
Ik vind eigenlijk dat ik 100% compensatie op de extra kosten moet krijgen, maar ik wil wel hand in eigen boezem steken dat die minuten wel gebeld zijn en ik vind 75% compensatie op de extra kosten van de drie facturen redelijk.