Beste medewerker,
In het verleden heb ik een negatieve BKR registratie gekregen van Odido, door een betaalachterstand. Deze is vervolgens hersteld door Odido, omdat er over en weer wat ruis op de lijn zat. De registratie blijft natuurlijk terecht, want de betaalachterstand kwam door mijzelf. Het betreffende abonnement is inmiddels afgelopen en opgezegd door mij. En het toestel is volledig afbetaald.Â
Â
Inmiddels ben ik actief opzoek naar een woning. Ik heb contact gehad met een financieel adviseur. De afspraak stond ingepland, maar ik heb aangekaart tijdens het telefonische overleg dat ik een negatieve BKR op mijn naam heb Bij Odido. Mijn adviseur deze geeft aan dat het met een negatieve BKR registratie weinig zin heeft om een concreet financieel plan te maken, aangezien daar ook kosten aan verbonden zijn. Ik ben bereid om te investeren, alleen als deze registratie mij tegen zal zitten, dan is het zinloos om concreet stappen te gaan zetten op dit moment. Ik weet dat een registratie na 5 jaar verwijderd wordt, maar dit beperkt mij nu in de bloei van mijn leven om concrete stappen te zetten voor de toekomst.Â
Â
Ik ben 100% verantwoordelijk voor mijn betaalachterstand destijds, alleen ik vind het openstaande bedrag van de betaalachterstand en het doel (woning) wat ik nu voor ogen heb, op dit moment niet in proportie. Ik ben geĂŻnformeerd dat er een coulance kan plaatsvinden waardoor de negatieve registratie eerder verwijderd kan worden. Op deze manier zal er geen belemmering meer zijn tot de aanschaf van een woning.Â
Â
Ik heb contact gehad met de klantenservice en een e-mail gestuurd naar de incasso afdeling op verzoek van uw collega van de klantenservice. Ik wacht nog steeds op een reactie. Mag ook telefonisch, zodat u mij ook kunt vertellen wat ik verder nog kan doen/aanleveren naast de verstuurde e-mail.
Â
mvg