Skip to main content

Voicemail van Odido is nogal wispelturig. Pincode is correct maar na de eerste poging gelijk geblokkeerd voor 24 uur. Als je in het buitenland zit is dit zeer vervelend. Het gaat om een zakelijk nummer. Er is geen mogelijkheid om via de support te deblokkeren. Ik ben van mening dat Odido verzaakt om de dienstverlening (voicemail) na te komen. Dit berokkent mij schade!!

En ik ben niet de enige. Heb dit met geen enkele andere provider, noch KPN, noch Vodafone noch Simyo. De redenen die steeds gegevens worden zijn gewoon BS. Gelukkig komt de verlening naderbij. Weet wat mij te doen staat.

 

Maar nu wil ik het heel graag opgelost hebben. Odido, doe je werk!!!

Hallo @wjb958, welkom op onze Community! Als je 3x een verkeerde pincode invoert, wordt je Voicemail automatisch geblokkeerd. Dit zou niet moeten na de 1e keer. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord invoert? Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk de voicemail te resetten. Als je de pincode van je Voicemail niet meer weet, kun je bellen naar 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233. Daar kun je het wachtwoord wijzigen door optie 3 (Voicemail instellingen en functies) en dan optie 1 (wijzig je wachtwoord) te kiezen. Ook kan je na het volgen van de instructies en het intoetsen van een hekje (#) op je mobiele telefoon, direct een sms'je ontvangen met daarin het wachtwoord. Zou je dat willen doen? 

Ik zie een telefoonnummer in je profiel vermeld staan, (wat geen zakelijk abonnement, maar een particulier abonnement is) maar daarop mag ik geen verificatie uitvoeren. Dit kan en mag ik alleen met je e-mailadres doen. Zou je het e-mailadres wat bij ons bekend is in je profiel willen vermelden? Ik krijg namelijk op het e-mailadres in je profiel geen nummer naar voren in ons systeem. Als je het juiste e-mailadres kunt vermelden, kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 


Hier hetzelfde probleem. Vanuit het buitenland geprobeerd mijn voicemail te beluisteren. Bij de eerste keer het GOEDE wachtwoord ingevuld te hebben (deze notabene nog laten opsturen), meteen de melding dat voicemail is geblokkeerd. 

In de melding wordt nog half gezegd wat je moet doen als hij geblokkeerd is, maar dit wordt half afgekapt. Dus nee, het ligt niet aan te vaak het verkeerde wachtwoord maar aan jullie systeem. 


Hallo @pbirkoff, dat zou niet moeten! Ik kan het desnoods voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken. Echter, zou ik eerst wat zaken willen uitsluiten. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat het met het netwerk te maken heeft, omdat je in het buitenland zit. Probeer handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Op onze website kan je zien welke netwerken er in het buitenland beschikbaar zijn: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

Kun je het e-mailadres wat bij ons bekend is, in je profiel vermelden? Dan kan ik meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en desnoods een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken! 


Ik heb precies hetzelfde probleem: ik belde zojuist vanuit het buitenland mijn voicemail. Ik had de juiste pincode (gecontroleerd via het sms-bericht met # in het startmenu) en toch krijg ik de melding dat mijn voicemail geblokkeerd is. Ik heb direct gebeld met de Odido zakelijke klantenservice. De medewerker vertelde me ‘dat hij dit vaker hoort’ en dat hij me doorverbindt met een specialist. Ik wacht inmiddels bijna een kwartier en ik heb nog niemand aan de lijn...


Overigens vorig jaar met exact hetzelfde toestel en exact dezelfde instellingen (toen nog bij T-Mobile) was dit geen probleem.


Hallo @iPillar, welkom op onze Community! Dat is inderdaad wel gek. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***5593, klopt dat? Daarbij zie ik geen bijzonderheden met je Voicemail. Je kunt deze eventueel uitschakelen via je Mijn Odido account  onder het kopje '’Voicemailinstellingen en het daarna weer activeren. Probeer ook even een nieuw wachtwoord in te stellen, wellicht dat het helpt. Als dat niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken! 


Hier exact hetzelfde probleem. Daarnet 2x m’n voicemail beluisterd vanuit het buitenland. Was een beetje een vreemd bericht, dus wilde ‘m nog een keer beluisteren. Goede pincode weer ingevoerd en vanuit het niets krijg ik de melding dat m’n voicemail is geblokkeerd.


Hi @DGMcCloud, welkom! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0781, klopt dat? Zou je voor mij het bovenstaande kunnen proberen om te kijken of dat werkt? Anders ga ik een case voor je doorzetten! 


Ik kwam na twintig minuten bij iemand van de particuliere afdeling. Die vertelde dat hij me niet kon helpen, omdat ik een zakelijk abonnement heb. Vervolgens verbond hij me weer door naar iemand van de zakelijke afdeling. Een hele aardige dame die me uiteindelijk benodigde dat ze mijn zaak zou doorzetten en dat iemand mij binnen 48 uur zou terugbellen. Dat laatste is niet gebeurd. Toen ik vandaag opnieuw mijn voicemail belde, kon ik wèl mijn berichten vanuit het buitenland beluisteren. 

 

Een beetje vreemd verhaal wat mij betreft. Ik hoop dat dit probleem structureel is opgelost, ook voor andere gebruikers. Ik ben blij dat ik nu weer mijn berichten vanuit het buitenland kan beluisteren. Ik ben niet zo tevreden over verkeerd doorverbonden worden en de belofte te krijgen dat iemand gaat terugbellen, wat vervolgens niet gebeurt. Ik verwacht iets meer bij een zakelijk abonnement.


Hoi @iPillar ,

Je kunt ook hand in eigen boezem steken en de volgende keer gewoon het juiste nummer te bellen van de zakelijke klantenservice, 0800-7112.


Hoi Eric, 

Zou je alsjeblieft eerst goed willen lezen voordat je reageert? 

Ik schreef dat ik de zakelijke klantenservice heb gebeld. Een medewerker van de zakelijke klantenservice heeft me doorverbonden met iemand van de particuliere afdeling. Daar kon ik dus niets aan doen.

 


@iPillar dat klinkt inderdaad niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses dat dit is gebeurd. Fijn dat het inmiddels weer lukt! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 


Hier ook weer voor zoveelste x geblokkeerd na invoeren goede pincode! T-Mobile had een beter systeem dan jullie! Ik heb nu de voicemail maar uitgezet maar zou wel graag weten wat de 2 gemiste voicemails zijn. Of ja gemiste bedoel eigenlijk niet te beluisteren door jullie systeem! Word tijd dat jullie hier in gaan investeren ipv iedere abonnee 3 mnd gratis podido te geven.

[Aangepast door moderator, het gebruik van scheldwoorden is niet toegestaan!] 


Hallo @Coolgirl1000 het gebruik van scheldwoorden is niet toegestaan op onze Community, dit staat ook in onze huisregels vermeld. Ik wil je graag verder helpen, maar hiervoor verwacht ik wel normaal taalgebruik. Kun je ook het bovenstaande checken of dat helpt? Als het niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat ze dit kunnen onderzoeken. Als je de goede pincode invoert, zou deze wel moeten werken. Anders is het inderdaad iets mis en kan het onderzocht worden. 

Graag hoor ik van je! 


Reageer