Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan waarbij ik mijn Multi-SIM niet kan toevoegen aan mijn Apple Watch Series 7 LTE-versie. Wanneer ik probeer mijn abonnement toe te voegen via de Watch-app, krijg ik in plaats van de verwachte loginpagina slechts een wit scherm te zien.

Tot nu toe heb ik de volgende stappen ondernomen om dit probleem op te lossen:

  1. Contact opgenomen met de klantenservice voor hulp.
  2. Een bezoek gebracht aan de fysieke winkel in de hoop op een oplossing.

Helaas hebben beide pogingen niet geleid tot een oplossing voor het probleem. Ik vraag me af of iemand hier een soortgelijk probleem heeft ervaren en wellicht een oplossing heeft gevonden of suggesties heeft over wat ik nog meer zou kunnen proberen.

Alle hulp of advies is zeer welkom, aangezien ik echt graag mijn Apple Watch volledig functioneel wil gebruiken met mijn Multi-SIM.

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Groetjes, 
Meton66

Ik heb ook een probleem daarmee.. Gebeld door technische dienst. Momenteel is er een storing gaande voor het toevoegen ervan. Witte scherm krijg je idd te zien. Even afwachten helaas 


Hier zelfde probleem. Hopelijk snel opgelost


Goedemorgen @Meton66 @PHemelrijk @Mistymexx 

Momenteel is er een lopende storing voor het koppelen/activeren van de Multisim: Netwerkconfiguratie in Watchapp krijgt blanco scherm.

Wat is er aan de hand?
configureren via de Watch app lukt niet goed maar die leidt naar een blanco pagina waardoor configureren niet mogelijk is.


Onze IT-afdeling is op de hoogte van de storing en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer de oplossing bekend is zullen ze jullie op de hoogte stellen , telefonisch of via sms.

Bron Moderators van #Odido 


Hoi allemaal, bedankt voor jullie geduld! Wat @CrisTien, en jullie zelf al aangeven klopt helemaal.

Sturen jullie mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN, je multisim-nummer en het e-mailadres waarmee je op Mijn Odido inlogt. Dan zet ik direct een case voor jullie door naar de technische afdeling. Zij gaan dit onderzoeken en oplossen. Ik zie jullie bericht graag tegemoet! 😄

De verwerkingstijd van deze afdeling staat momenteel op 14 werkdagen, maar het kan altijd sneller gaan.


Kom nu wel verder maar het werkt nog steeds niet. Kan inloggen en een 4-cijferige code aanvragen maar daarna houdt het op. Dan komt er een foutmelding. 

>Afbeelding verwijderd. Je 06-nummer was zichtbaar!]


Het is mij gelukt om de sim toe te voegen, maar het blijft hangen bij activeren op mijn watch app. 

 

 


Goedemorgen @Meton66 @PHemelrijk @Mistymexx 

Momenteel is er een lopende storing voor het koppelen/activeren van de Multisim: Netwerkconfiguratie in Watchapp krijgt blanco scherm.

Wat is er aan de hand?
configureren via de Watch app lukt niet goed maar die leidt naar een blanco pagina waardoor configureren niet mogelijk is.


Onze IT-afdeling is op de hoogte van de storing en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer de oplossing bekend is zullen ze jullie op de hoogte stellen , telefonisch of via sms.

Bron Moderators van #Odido 

 

UPDATE

Inmiddels lijkt de storing over te zijn en werkt mijn abonnement naar behoren. 


Hi Meton, het probleem is inderdaad inmiddels verholpen. Superfijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling! 


Ik lees dit vol verbazing en zie dat dit probleem van 2 maanden geleden is en opgelost zou zijn. Nu heb ik een refurbish Apple Watch 7 series gekocht en zie dat deze cellulair is. Ik ben nu dus aan het kijken hoe of wat en zag dat ik in de watch app moet kijken bij mobiele netwerk. Dan krijg ik een popup dat odido dat op deze watch niet ondersteund omdat dit alleen kan met een door odido gespecificeerd abonnement. Welke staat er dan weer niet bij en ik ben vang dat wanneer ik een multi esim voor mijn watch bestel, dit dan niet zal werken en ik met een overbodige esim en dus extra abonnement zit waar ik dan niks aan heb.

kan het nou wel of niet of moet ik dan mijn abonnement aan passen ofzo?


bovenstaande is wat ik dan dus te zien krijg…


Hallo @ajwillemsewolf, van harte welkom op onze Community! Ik vermoed dat je een instelling verkeerd hebt aangevinkt. Je hebt per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie), zoals hieronder afgebeeld: 

Kan dat kloppen? Dit is niet de bedoeling, vandaar dat je deze melding ook te zien krijgt. Om onze Multisim in te stellen,  loopt het via de bovenste optie (configureer voor mezelf). Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet, vandaar dat je dan ook vastloopt in het proces.  
Mocht dit kloppen, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'. 

Oplossing: Je kunt de Watch volledig loskopelen van je iPhone, daarna kun je de Multisim opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf'). 

Wat het ook nog kan zijn:

Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken. 

Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)

Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. 

Laat je me even weten of het is gelukt? Mocht het daarna alsnog niet lukken, verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt en wat je te zien krijgt op zowel je iPhone als je Watch (graag in screenshots). Dan kan ik het eventueel voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken! 


Alles had ik goed ingevoerd, ingesteld enzovoorts, maar niks hoor. Maar voor de zekerheid de watch losgekoppeld , alles er vanaf gehaald en helemaal opnieuw geïnstalleerd helemaal volgens het bovenstaande zoals ik eerder ook al gedaan had, stap voor stap… helaas lukt het niet dus. Zou niet aan de watch liggen, is immers een gps plus cellulair en dan verwacht je ook dat het moet kunnen. Welk abonnement is er dan wel geschikt voor? Als ik de link in het berichtje volg wordt ik ook niet echt wijzer, dan lijkt het erop dat het niet kan, maar op jullie site staat het wel kan. Ik weet het niet meer, maar voor ik een mulitisim voor de watch aanschaf wil ik weten hoe het zit, anders zit ik met een nutteloze sim waar ik niks aan heb maar wel voor moet betalen.

 


Zo staat de aanbieder in de watch app op mijn iphone, een - dus en ergens daarin zal het probleem liggen denk ik. 
 

En zo staat het in mijn iphone zelf, zoals het hoort OdidoNL 58.1


@ajwillemsewolf dank voor de toelichting! Het lijkt erop dat er geen Multisim is gekoppeld en ik zie het ook niet terug bij het abonnement dat eindigt op ***8404 (dit nummer kom ik tegen als ik op je e-mailadres zoek). Wat even van belang is voor mij: krijg je deze melding in je Watch app te zien of loop je hier tegenaan als je een Multisim probeert aan te schaffen? Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, zou je voor mij een Multisim kunnen aanschaffen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Als het werkt, is er niks aan de hand. Als het niet werkt en je loopt in het proces hier tegenaan, verneem ik dat graag van je. Geen zorgen, mocht de Multisim niet werken, kan ik deze gelijk voor je opzeggen. Ik wil namelijk eerst even testen of het daarmee lukt.

Mocht het alsnog niet lukken, ontvang ik ook graag de onderstaande informatie van je: 

  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?

Dan heb ik een helder beeld en kan ik het desnoods voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het verder voor je kunnen onderzoeken! 


Ik zou het graag doen zoals u vraagt, maar ik kan niet een bij aanbieder configureren komen, daar kan ik nl niks aanklikken en kom dan niet verder. De multisim heb ik daarom dan ook nog niet aangeschaft. Dat klopt dus dat u die (nog) niet ziet bij mijn abonnementsgegevens. Zowel de watch als iphone hebben de laatste update, dat is dus in orde. 
als ik op jullie site kijk bij multisim koppelen aan de watch kom ik oa onderstaande tegen en loop dus bij 2 al vast omdat ik dan krijg te zien zien foto 2.

Dit betekent dan ook dat ik alle daarop volgende stappen ook niet kan nemen.

ik zou dan evt via de iphone in de Odido app een multisim kunnen aanschaffen, maar lijkt mij dat ik die dan nog steeds niet aan mijn watch kan koppelen omdat ik ook dan de nodige stappen, het configureren nog niet kan doen.

 


Apple Watch series 7 A2475

Watch OS 10.4

Aanbieder -

 

Iphone 13 Pro A2636

IOS 17.4.1

Netwerk Odido

Aanbieder Odido NL 58.1

 


@ajwillemsewolf dank voor de toelichting en je hebt helemaal gelijk! Ik heb dit dan ook gelijk voor je doorgezet naar ons IT-team. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 14 dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kan verwachten! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Dank u voor het doorzetten van het probleem. 
Inmiddels op de Iphone de update van 17.5 geïnstalleerd en op de watch 10.5


@ajwillemsewolf top, dank voor de toelichting! Zou je kunnen checken of het nu wel lukt? Anders zullen we even de reactie vanuit ons IT-team moeten afwachten! 


Had ik meteen geprobeerd in de hoop dat…, maar helaas


@ajwillemsewolf ah, jammer! Dan zullen we toch echt even de reactie vanuit ons IT-team moeten afwachten en daar komt dan meer duidelijkheid uit! 


Net een telefoontje gehad van Odido dat mijn watch niet geschikt is voor het netwerk van Odido… jammer maar helaas voor mij.

 Ik heb de A2475 en voor het Odido netwerk is pas geschikt vanaf A2476. 
Dus mocht er nog iemand zijn of komen met hetzelfde probleem met deze watch, dan kan je jezelf alvast een hoop moeite besparen….


@ajwillemsewolf Ik heb de case erbij gepakt en ik zie inderdaad dat dit het geval is. Sorry dat het voor jouw Watch niet mogelijk is! Wellicht kun je deze verkopen en een model aanschaffen welke wel geschikt is met onze Multisim? Ik probeer even in oplossingen mee te denken. Aangezien je aangaf dat het een Cellular versie was, dacht ik dat het mogelijk zou zijn, maar jammer genoeg is dat niet het geval, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Reageer