Skip to main content

Als ik een sms stuur voor een premium sms dienst, krijg ik een sms terug dat dit niet kan omdat het geblokkeerd is. Ik wordt dan verwezen naar payinfo, zij verwijzen me weer door naar Tele2 (Odido). Als ik bij mijn account instellingen kijk staat alles open, geen blokkades. Hoe kan ik deze blokkering opheffen of laten opheffen? 

Hoi Baxtor, jouw topic is ons helemaal ontglipt! Heb je inmiddels een collega gesproken om dit op te lossen? Zo niet, zet dan even je klantnummer in je profiel en laat het me weten. Dan duik ik er alsnog voor je in!

Kan iemand mij helpen hoe ik Premium SMS op mijn Iphone 12 moet instellen? Of als dat ergens anders moet?

alvast dank, Arie

Hi ​@Arrie724, welkom op onze Community! Dit is afhankelijk van welk Premium sms dienst je gebruik wilt maken. Meestal is het door bijvoorbeeld te sms'en 1234 naar nde dienst waarvan je gebruik wilt maken]. Het is dus volledig afhankelijk van welke dienst je gebruik wilt maken! 

Hi ​@Arrie724, welkom op onze Community! Dit is afhankelijk van welk Premium sms dienst je gebruik wilt maken. Meestal is het door bijvoorbeeld te sms'en 1234 naar nde dienst waarvan je gebruik wilt maken]. Het is dus volledig afhankelijk van welke dienst je gebruik wilt maken! 

Pharwin, dank voor de reactie. Als toelichting op mijn vraag:

Het gaat om het kunnen ontvangen van berichten van de bank. Als ik pin bij de albert heijn krijg ik een berichtje (vrij vertaald): u heeft xx gepind. Idem bij bv een overboeking. En ook van andere partijen ontvang ik berichten. Alleen in sommige gevallen, als de bank mij met een “push bericht” een code toestuurt om actie xxx uit te kunnen voeren zegt de app: er is een code naar u toegestuurd, maar ik ontvang niks.

Navraag bij de bank leverde op: “u moet bij uw provider (Odido) premium sms aan laten zetten. Wij hebben meer klanten bij Odido en Simpel gehad waar dit de oplossing was”. Oké: de helpdesk van Odido gebeld: nee, dat moet u op uw telefoon doen…. Naar de Odido winkel in Hoofddorp gegaan: “premium sms? nooit van gehoord…. sms = sms”. Er zou door de “technische dienst” van Odido ook “een case” zijn aangemaakt, maar daar hoor ik verder ook niets van.

Zie hier mijn zoektocht…

Groet Arie

Reageer