Beantwoord

FTP werkt niet meer


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

LS,

Het ftp-en naar mijn website werkt niet meer als ik het Odido-netwerk gebruik.

Alle andere protocollen werken gewoon.

Als ik verbinding maak via de hotspot van mijn telefoon werkt het ftp-en perfect.

Conclusie: het probleem zit bij Odido.

Graag een oplossing.

mvg

icon

Beste antwoord door ahaha 29 April 2024, 13:50

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nou, dat is een bold statement. Ik maak er ook 1, de Odido router blokkeerd geen uitgaande poorten. De ftp server blokkeerd de inkomende sessie. Misschien iets van een firewall?

Router losgekoppeld van mijn thuisnetwerk, alleen pc aangesloten en firewall op router uitgeschakeld, lost het probleem niet op. Conclusie blijft gehandhaafd

Reputatie 7
Badge +14

Een firewall blokkeert inkomende requests. Dat op de zyxel uitschakelen heeft natuurlijk geen zin.. de Odido router laat uitgaand alles door. Je moet kijken aan de ontvangende zijde. Daar kan b.v. een IP bkok staan.

Het gaat om de Odido router waarop ik de pc heb aangesloten en de firewall uitgeschakeld en het ftp-en niet werkt.

Via de telefoon-hotspot, die verbonden is met het gsm-netwerk is verbonden, werkt het ftp-en uitstekend.

Conclusie blijft staan.

Reputatie 7
Badge +14

Je hoeft de Zyxel firewall niet uit te schakelen,  die doet niets. Je moet het zoeken bij de inkomende FTP server. Je uitgaande IP adres van thuis is anders dan via hotspot. 

Je hoeft de Zyxel firewall niet uit te schakelen,  die doet niets. Je moet het zoeken bij de inkomende FTP server. Je uitgaande IP adres van thuis is anders dan via hotspot. 

 

Probeem zat bij de ftp-server en is opgelost. Eindconclusie: oorzaak zat niet bij Odido maar bij de hosting-provider.

Bedankt voor de hulp. 👍

Reputatie 7
Badge +3

Probleem zat bij de ftp-server en is opgelost. Eindconclusie: oorzaak zat niet bij Odido maar bij de hosting-provider.

Bedankt voor de hulp. 👍

Conclusie: het probleem zit bij Odido.

 

Zo zie je maar weer, eerst gedegen onderzoek doen voordat het toetsenbord ‘onze beste vriend’ gaat worden.

PEBCAK is an acronym for "Problem Exists Between Keyboard And Chair".

Niet iedereen is Odido Superuser

Reputatie 7
Badge +14

Dat hoeft ook niet, maar je was wel heel stellig met je conclusie dat het probleem bij Odido zat.

Maar top dat je het gevonden hebt!

Reputatie 7
Badge +3

Niet iedereen is Odido Superuser

Daar heb je gelijk in, maar die ‘titel’ heb ik niet mijzelf gegeven voor alle duidelijkheid.

Was ook niet negatief bedoeld, zeker als je met wat netwerken begint. Het is vaak vallen en opstaan in de ICT met vooral veel uitzoekwerk, maar wel voordat je toetsenbord je ‘beste klachten vriend’ gaat worden.

En in de tussentijd met dit probleem, heb je weer iets geleerd en gedocumenteerd voor jezelf.

De eindconclusie was net zo stellig: oorzaak zat niet bij Odido maar bij de hosting-provider.

Eindconclusie blijft staan.

Reageer