Skip to main content

Goedemiddag!

Ik ben al een aantal weken in contact met Odido Service omtrent het activeren van de Multisim op mijn Apple Watch 10. Wanneer ik via de app of webbrowser Multisim wil activeren kom ik uit in het scherm waarin ik de Samsung Watch kan activeren. Laat het duidelijk zijn dat dat niet klopt 😉 Het probleem is door Odidio erkent en zou worden opgelost. Er is ook een ticket van aangemaakt en is ook geescaleerd.

Onlangs weer contact gezocht via Odido Service, omdat ik geen updates krijg rondom dit issue. Ik heb aangegeven graag een alternatieve oplossing aangeboden te krijgen. Men gaf aan het vreemd te vinden dat er niet al een alternatief aangeboden was. Maar daarna bleef het stil en heb ik weer zelf contact moeten zoeken met Odido Service. Weer een volgende medewerker gaf mij aan dat een alternatief helaas niet mogelijk was en dat ik maar gewoon nog even moet wachten. 

Graag wil ik de community vragen of deze case herkend wordt en of er wellicht oplossing zijn gevonden, bijvoorbeeld workarounds om de Multisim te activeren?

Vraag/opmerking aan Odido Service: Ik kan mij zo moeilijk voorstellen dat de enige weg tot activatie via de app/webbrowser verloopt en dat er bijvoorbeeld niets ‘handmatig’ via telefonisch contact kan worden gedaan. Daarbij wordt het probleem telkens weer neergelegd bij de klant, het probleem is van Odido! Men neemt niet de tijd actief mee te denken naar een alternatief. Tenminste zou ik op de hoogte moeten worden gehouden van de status, maar dat wordt ook niet gedaan..

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor jullie reacties!

Goedemorgen @DJTr, van harte welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee. Als ik het nummer uit je profiel erbij pak, zie ik inderdaad dat er een case is doorgezet naar ons IT-team, casenummer: 73257672. Op dit moment zijn ze hard bezig om te kijken naar een oplossing voor dit issue. Excuses voor het ongemak! Ik zie ook geen workaround terug in de case, er zit op dit moment niets anders op dan af te wachten, sorry! Je wordt altijd telefonisch of per mail op de hoogte gesteld wanneer er meer bekend is. Graag wil ik wel wat extra informatie vermelden, zodat ze goed kunnen reproduceren waar de oorzaak precies ligt. Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

En over welke Apple Watch serie 10 beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? Dan kan ik het allemaal vermelden in de case. Alvast bedankt! 

Goedemorgen @DJTr, van harte welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee. Als ik het nummer uit je profiel erbij pak, zie ik inderdaad dat er een case is doorgezet naar ons IT-team, casenummer: 73257672. Op dit moment zijn ze hard bezig om te kijken naar een oplossing voor dit issue. Excuses voor het ongemak! Ik zie ook geen workaround terug in de case, er zit op dit moment niets anders op dan af te wachten, sorry! Je wordt altijd telefonisch of per mail op de hoogte gesteld wanneer er meer bekend is. Graag wil ik wel wat extra informatie vermelden, zodat ze goed kunnen reproduceren waar de oorzaak precies ligt. Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

En over welke Apple Watch serie 10 beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? Dan kan ik het allemaal vermelden in de case. Alvast bedankt! 

Goedemiddag Pharwin,

Bedankt voor je reactie. Ik kan uitleggen wat ik zie in de gegeven stappen:

1. ok
  2. ok
  3. Ik zie geen meldingen omtrent aanbiederupdate. Ik zie altijd het volgende (omdat de Multisim al is besteld en alleen wacht op activatie): 
  4. Ik kan niets configureren, staat op ‘wachten’ 

5. Ik kom dus niet in de Odido omgeving via de door jou omschreven weg.

6. Als ik via Mijn Odido inlog kan ik wel naar de activatie omgeving gaan voor de Multisim (via abonnementsinstellingen → Sim, toestel, smartwatch → Gekoppelde Multisims). Na verificatie kom ik in het volgende scherm:

7. Er kan vanaf dit punt niets meer gedaan worden. 

Ik heb een Apple Watch series 10 (GPS + Cellular). Modelnummer MX123QF/A. WatchOS-versie 11.0.1 (22R361).

Hi @DJTr dank voor de informatie! Ik heb deze zojuist toegevoegd aan de case. Zo kunnen ze nog gerichter onderzoek voor je doen. Zodra er meer duidelijkheid is, wordt je telefonisch op de hoogte gesteld. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 

Hi @DJTr dank voor de informatie! Ik heb deze zojuist toegevoegd aan de case. Zo kunnen ze nog gerichter onderzoek voor je doen. Zodra er meer duidelijkheid is, wordt je telefonisch op de hoogte gesteld. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 

Goedemiddag Pharwin,

Ik heb inmiddels meerdere geautomatiseerde berichten ontvangen. Op 5 november werd ik via sms geïnformeerd dat het probleem waarschijnlijk op 19 november 2024 zou worden opgelost. Vandaag ontving ik echter een e-mail waarin staat dat de oplossing nu pas op 17 december 2024 wordt verwacht. Dit voortdurende verschuiven van de datum geeft mij weinig vertrouwen.

De beknopte en contextloze berichtgeving wekt bij mij de indruk van gemakzucht. Mijn excuses als dit niet het geval is, maar ik hoop dat je begrijpt dat de huidige communicatie niet bijdraagt aan een positieve ervaring. 

Sim activatie is een puur administratieve handeling. Wat is hier aan de hand? Waarom kan niemand mij nu verder helpen? En waarom is er geen alternatieve oplossing beschikbaar? 

Hi ​@DJTr, ik heb de case er gelijk bijgepakt en ik zie de updates inderdaad terug. Ik snap heel goed dat het niet fijn is. Excuses voor het ongemak! De situatie is complexer en groter dan gedacht, wat niet in 1x opgelost kan worden. Het is dus geen administratieve handeling en heeft echt met complexe IT-zaken te maken. Het is wel zeker mogelijk om het op te lossen, maar moet middels een grote '’update'’, wat in december plaats zal gaan vinden. Sorry dat het niet eerder kan! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan vooral weten. Nogmaals excuses! 

Reageer