Ik zou het wel fijn vinden dat zoals het bij KPN is dat in de beschrijving van series de seizoen en afleveringsnummer staat. Dit is dan weer gekoppeld aan serie opnemen anders werkt die functie natuurlijk niet. De box weet immers niet welk seizoen of aflevering het is.
Goedemiddag T-Mobile,
Ik heb een fikse update voor jullie, aangaande de zenderlijst voor T-Mobile Thuis. Het betreft vooral naamswijzigingen, samenvoegingen, dubbele doorgiftes van met name lokale omroepen.
De lijst zit in bijgevoegd bestand.
Hopend dat jullie ermee verder kunnen c.q. gaan.
Deze is hieronder te downloaden.
T-Mobile Thuis - update een aanvullingen zenderlijst
Ik pleit voor een Netflix app.
IK heb nog geen werkende lijn maar jullie verkoop afdeling geeft al wel aan dat Netflix te kijken is via de Entone Box. Klopt dus blijkbaar niks van....terwijl dat nou juist de reden was om toch maar voor jullie te kiezen...
Forumgebruiker Kevig en ikzelf zouden graag de optie willen zien om een USB stick of externe harde schijf aan te kunnen sluiten op de TV box om zo video's op de televisie te kunnen bekijken.
Ik zie hem al in de wishlist staan. Deze post is even om te laten horen dat er meer gebruikers zijn die deze functie graag zouden willen zien.
Hoi,
Wens: opnieuw (zoals het in Interactieve TV was) mogelijk maken om vergrendeling van Adult zender (in standaardpakket 551) PERMANENT uit te schakelen. Het is irritant en nogal betuttelend dat elke keer om een pincode wordt gevraagd bij keuze van deze zender, terwijl alle zenders als “ontgrendeld” staan en de leeftijd in het profiel op 18 staat. Die ontgrendeling geldt dan ook nog maar voor max 120 minuten.
Hi @yurgr, @Seccie en @roland-jalving, super leuk om te lezen dat ook jullie je input delen! Ik heb de lijst in het topic bijgewerkt. Thanks allemaal!
Hallo
@Brian
Ook heb ik een Go unlimited sim only. Ik heb dan wel klantvoordeel €5 korting op mobiel en voor thuis een upgrade in snelheid van 50 naar 100 mbps ter waarde van een paar euro's.
Helemaal vergeten
Na 21 jaar heb ik Ziggo verlaten en heb ik de overstap gemaakt naar T-Mobile Thuis, allereerst kan ik melden dat ik tot op heden zeer tevreden ben.
Wel zou ik een aantal tips willen aanbevelen welke Ziggo had en niet vervelend waren:
- De App beschikbaar maken naast Android en IOS, ook voor Windows Pc ( Ziggo heeft hiervoor ook een app)
- Het via de APP kunnen kijken naar series, films etc welke tegen 0 tarief aangeboden worden.
- De mogelijkheid om vanuit de TV Gids in het verleden te kijken en zo voor 80% van de zenders die je afneemt Replay TV kunt toepassen.
- Via de BOX ook de mogelijkheid geven om via de TV Gids Replay TV op te starten.
- Opnemen op naam, in de Horizon Box van Ziggo gaf je de programma naam op om op te nemen, hierdoor nam hij automatisch dat programma op , ook al was dit programma slechts 3x per jaar op TV.
- Het aanbieden van een gratis videotheek, niet alleen films, maar ook series, musicals etc. Bij Ziggo was dit Movies en Series welke gratis aangeboden werd. (Het HBO deel was wel betaald en heette Movies en Series XL)
Tot zover even.
Goedenavond,
Ik heb de volgende suggesties (met de complimenten van Ziggo, want ik had dit voor mijn overstap naar T-Mobile Thuis wel):
- Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen. Echt heel irritant.
- Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozne/gekeken opname) ipv die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen.
Er zal nog wel meer komen, maar ik wilde deze 2 eerst maar even kwijt.
D.
Hoi,
Net als velen loop ik ook tegen problemen aan. Ik heb dit draadje eens doorgelezen, en denk dat het het beste is om hier eens een reactie te plaatsen.
Allereerst gebruik ik de telefoonlijn alleen om korting te krijgen. Ik heb niet eens een toestel om aan te sluiten, dus klachten of verbeterpunten heb ik hier niet over.
Over het internet heb ik eigenlijk geen klachten. Inderdaad is de het bereik van het WiFi-signaal niet geweldig. Dit komt door de gebruikte apparatuur van Draytek. Daar is dit een bekend probleem. Verder kom ik op het forum veel opmerkingen tegen over de beperkte mogelijkheden als het gaat om VPN/VLAN/Pingen/QoS/NAT et cetera. Uit ervaring weet ik dat de andere providers (KPN en Ziggo) deze mogelijkheden überhaupt niet bieden. De Draytek modems kunnen dit wel, en ALS JE WEET WAT JE MOET DOEN kun je alles exact inregelen zoals je zelf wilt. Mensen die niet thuis zijn in de materie moeten het ook zeker niet gaan proberen. De opmerkingen in de wishlist dat de bovengenoemde mogelijkheden beschikbaar moeten zijn vind ik niet terecht.
Maar nu gaan we het over TV gaan hebben, en dan word het een heel ander verhaal. T-mobile heeft dit hoofdstuk totaal niet onder controle getuige de enorme hoeveelheid klachten die op dit forum en andere internetpagina's de ronde doen. Dit word versterkt door het grote aantal topics over hetzelfde onderwerp, nl. Afstandbediening kapot, SetTop-Box kapot, traag zappen, geen Netflix.
Ik ben me enigszins gaan verdiepen in de materie, uiteraard mede omdat mijn eigen ervaring met TV ook niet de meest positieve is. Ook ik ben opgescheept met de entone kastjes.
Het trage zappen word ook door mij onderschreven. Ik heb gelezen dat er in de afgelopen 2 jaar 4 updates zijn geweest waar dit probleem verholpen zou zijn, maar in de praktijk is het bij elke update slechter geworden! Het enige wat de klantenservice doet is adviseren het ding te resetten, of ze doen het van afstand. Er word niet verder op ingegaan. Nu komt er volgende week een monteur het probleem oplossen. Het zal mij benieuwen maar heb er weinig vertrouwen in.
Een afstandbediening kan, net als elk ander apparaat, kapot gaan. Bij T-mobile gaat de AB van de STB wel heel vaak kapot. Wat daarbij extra opvalt is dat dit niet de AB blijkt te zijn die standaard bij een apparaat geleverd word! Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde is van een 'eigen' AB. Zelf gebruik ik al jaren een Logitech Harmony afstandbediening, en ik wil niet anders meer. Vooral ook omdat je tegenwoordig het geluid via je stereo krijgt zou je AB 3 apparaten moeten ondersteunen. Hij kan er maar 2, en dan zou je alsnog daarvoor een extra AB nodig hebben.
Wat me echter bij het inleren van die Harmony-AB opviel is dat het apparaat in zijn eigen software een functie bied om direct met 1 knop te schakelen tussen TV en radio. Op de door T-mobile geleverde AB ontbreekt die knop vervangen voor wat software in het menu. Ook dat is een veelgehoorde opmerking in dit topic: Het direct schakelen tussen TV en radio. De apparatuur kan het wel, maar het is bewust uitgeschakeld.
Het ontbreken van Netflix is inderdaad een gemis. Ik lees overal dat het niet mogelijk zou zijn om Netflix door te zetten. Het gaat niet om een aparte Add-On in het menu maar simpel Netflix als TV-zender meegeven. Als het om een Add-On zou gaan kan ik met het technische probleem voorstellen, omdat de STB's in een apart VLAN draaien. KPN en Ziggo doen ook niet anders dan Netflix als TV-zender doorgeven, en dat werkt goed.
Verder lees ik veel klachten/opmerkingen over beeld- en geluidskwaliteit. Ik ga hier zelf ook eens naar kijken. het is me inderdaad wel opgevallen dat de STB bijna alles in PCM2.0 doorgeeft, waardoor het aan de capaciteit van je audioapparatuur is om er iets van te maken.
Nog een veel gelezen opmerking is dat de mogelijkheid om in de cloud op te nemen moet bestaan. T-mobile zegt dat ook dit technisch niet mogelijk is, en ergens in een reactie daarop word Glashart Media genoemd als de boosdoener daarvan. Ik weet uit ervaring dat Glashart Media destijds wel degelijk de mogelijkheid bood om met een Amino140 TV op te nemen in de cloud en op andere ontvangers terug te kijken. En daar waren ook de poorten 3 en 4 op het modem gereserveerd voor TV. Technisch mag dit geen probleem zijn om door te voeren!
T-mobile heeft echt een enorme kluif, en waarschijnlijk nog veel grotere investering, aan het oplossen van de problemen met de dienst TV. De enige oplossing is namelijk om alle klanten te voorzien van dezelfde STB's. De problemen worden namelijk vooral veroorzaakt door firmware. Iedereen zal begrijpen dat software op het ene apparaat anders werkt dan op het andere. Als ik nu een nieuwe PC aanschaf draait die op windows 10. Als ik besluit dat mijn 10 jaar oude PC dezelfde firmware moet hebben ga ik daar ook windows 10 op zetten. Dat die oude PC slecht draait op windows 10 hoef ik niemand uit te leggen, maar bij de oude STB's snapt men dat niet. Nieuwe firmware word geschreven voor nieuwe apparatuur. compatibiliteitsproblemen met oudere apparatuur worden vaak niet onderzocht of zelfs onder het tapijt geveegd.
De enige oplossing is om iedereen van dezelfde apparatuur te voorzien. Op termijn zal het zelfs goedkoper zijn omdat er minder problemen zullen zijn, en dus minder mensen nodig zijn om die op te lossen. Daarnaast is het ontwikkelen van updates goedkoper omdat het minder apparaten hoeft te werken. Extra voordeel van iedereen dezelfde STB is dat er ook geen provider-eigen AB meer hoeft te zijn. Die van het apparaat volstaat. Er zullen dus ook minder AB's vervangen hoeven te worden, wat ook weer een kostenbesparing op levert.
Het zou T-mobile sieren om de hand hier in eigen boezem te steken. LAAT JE BESTAANDE KLANTEN NIET TOBBEN MET OUDE ROMMEL, MAAR DOE HEN EN JEZELF EEN PLEZIER!
Jullie hebben nog even tijd om een en ander op punt te krijgen, maar ook ik ben al aan het rond kijken!
@Sterre,
Bijna alles wat ik in mijn post genoemd heb staat al vanaf dag 1 in dit topic. De enige reactie die van jullie (Mods) komt is dat we moeten afwachten tot er nieuws en/of updates komen. Met beide ben ben je helaas niet geholpen. Als er nieuws komt is het alleen dat iets technisch niet mogelijk zou zijn, als er updates komen word het in de meeste gevallen alleen maar erger.
Nu word mij niet helemaal duidelijk wat jullie positie is. Zijn jullie in dienst van T-mobile, en zo ja, welke lijnen hebben jullie met technische en commerciële mensen? Ik krijg namelijk het idee dat de moderators op dit forum ergens tussenin zweven. Met andere woorden te ver van organisatie om adequaat op de hoogte te worden gehouden.
De opmerking van
@jibbewillem dat zelfs de nieuwe STB's niet vooruit te branden zijn spreekt al boekdelen. er zijn dus betere, maar (uit kostenoverweging) is daar niet voor gekozen. Met andere woorden word er dus bewust gekozen om apparatuur van inferieure kwaliteit te leveren, wat ik een kwalijke zaak vind. Net zoals de opmerking van een der moderatoren dat de 'oude' Entone 510b STB's weliswaar niet meer de nieuwste zijn, maar nog prima voldoen??? Ik heb nog nooit iets positiefs over die STB's gehoord/gelezen.
De steeds maar weer herhalende opmerking dat het technisch niet mogelijk is om Netflix door te geven wil ik ook graag onderuit halen: T-mobile Thuis geeft (tegen betaling) Film1 door op kanaal 350 t/m 353 van de STB. Dit is ook een abonnementskanaal met on demand content. Het is dus technisch wel degelijk mogelijk! Het verschil is dat ik Film1 via T-mobile betaal en Netflix niet, en dat geeft mij het sterke vermoeden dat dit een commerciële afweging is, want nu levert het niks op voor T-mobile.
T-mobile moet heel snel gaan zorgen dat de dienst TV op orde komt. Het gaat dan vooral om de technische problemen:
- Trage STB
- Defecte AB
- Andere technische problemen.
Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van.
Tipje voor de Mods: Stop direct met het geven van ontwijkende antwoorden! Ik zie wel steeds de reactie: "Ik geef het door, en we komen erop terug.", maar vervolgens komt er niemand op terug. Als iets te lang duurt kunnen jullie ook eens een statusupdate vragen. Je kunt beter de klant moeten bellen om te zeggen dat iets fout is gegaan, dan dat de klant erom moet bellen.
Hallo!
Wij zijn sinds 3 dagen actief op jullie netwerk (na jaren Ziggo) en het bevalt ons meer dan goed!!
Graag willen wij wat suggesties/wensen toevoegen:
- Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zonde zelf bent aangekomen.
- Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de tv uit) tegen inbranden.
- In de gids een zender nr. invullen zodat de gids naar die zender gaat, scheelt heel veel klikken of wat wij nu hebben: in de gids, uit de gids, andere zender invullen, in de gids en kijken.
Zo maken we vanzelf als beetje bij beetje (nog) beter!
@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)
Zie ‘m nog niet specifiek staan bij de wensen voor TV Anywhere, dus hierbij:
- internationale zenders zoals Arte, Canvas, ARD/ZDF/WDR toevoegen aan zenderpakket voor laptop/tablet
In deze coronatijd blijkt er (ineens) veel mogelijk aan constructies, ook als het gaat om rechten, etc. Dus een mooie kans nu met deze zenders tot een overeenkomst te komen, lijkt me?
Hoi @el flaco, top dat je het aankaart want dat is inderdaad een wens die we vaker zien terugkomen! Ik kan nu nog niet zien of en wanneer er naar gekeken wordt, maar we nemen alle wensen en ideeën serieus. Vaak heeft het qua Terug Kijken en Programma Gemist te maken met licenties. Sommige zenders willen dat dit bij 1 provider exclusief blijft, bijvoorbeeld. Nogmaals, goed dat je hierover aan de bel trekt. Als er een update is, dan zetten we dat in dit topic neer!
Dat snap ik heel goed, licenties werken soms beperkend. Tmobile heeft de keuze tussen een kids pakket wat bijna niemand afneemt voor 3,75 of echt een goed product met veel terugkijken, veel kinderseries en ja dat kost geld. Maar daar heb ik best 15 voor over. En daar verdien je meer aan dan aan 3,75 wat bijna niemand afneemt. De massa wil niet wat obscure kindertelevisie series. De massa wil veel terugkijken, veel kinderseries in het Nederlands en de massa heeft daar echt wel wat voor over. Kijk naar Netflix, is ook meer dan een tientje. En vergeet niet: de massa is de kassa.
Je zou ook eens kunnen kijken naar Just4kids. Netflix-achtig platform. Of Disney+.
Voor zover ik weet zijn alle kinderkanalen bij T-Mobile Nederlandstalig met op ODF op een aantal ook een origineel Engelstalig audiospoor. Dit is een keuze. Als dat niet te kiezen was, dan was er iets mis. Een terugkijk optie via zoekfunctie of via de gids voor meer kanalen zou al helpen. Misschien binnenkort?
Ziggo heeft een eigen streamingdienst met een aardig aanbod. Als enige eigenlijk. Daar betaal je gewoon voor via het abonnementsgeld. Een T-Mobile streamingdienst zou best een mooie aanvulling kunnen zijn. Zolang het niet zo'n 'gratis' verplicht iets is, zoals het is/was bij ZIGGO. :)
Wij willen van Ziggo totaal weg omdat ze gewoon niet service technisch goed bezig zijn.
Bv Ik klaagde over dat de xl box niet juist werkte en goede verbinding maakt....
Sturen ze een andere,,,, Zelfde probleem,,,:@
Weer bellen nee... We sturen een monteur die het euvel verhelp en DIE GAAT PAS WEG ALS ALLES GOED WERKT....
Monteur weg ..... werkte toch niet goed nadat de box ge-herstart was... en wifi signaal is nu ook beter meneer....:?:@
Weer bellen en er komt andere monteur .....deze monteur vond een andere probleem in de bekabeling van de box..... en heeft ook verbetering aangebracht in de wifi...:@
Resultaat nog steeds geen goed signaal bij de box....
Weer bellen...... Meneer we sturen nu de Hoofdmonteur en die gaat pas echt weg als alles naar tevredenheid is....
Oke en natuurlijk die vond wat in de meterkast wat fout was en het wifi signaal verkeerd kwam deels doordat het modem verkeerd om stond ?????? en de box kreeg maar 60 procent van het signaal binnen en nu meneer met deze aanpassing komt er 96 procent binnen.... en u wifi versterkers stel ik anders in zodat u 2 netwerken krijg 1 op 2.4 en de andere op 5 gig.....:@
Moet nu echt goed zijn meneer....
Inderdaad de tv doet nu wel alles via de box.... en ja ja ,,, monteur weg,,,,,,,, Internet ook..... ben 3 uur bezig geweest met signaal terug te krijgen....:@
En dan durven ze nog een rekening sturen voor de derde monteur...... €85- voor het verbeteren van hun eigen hardware...... Ja NEE DUS......
Ja maar meneer de monteur die kwam heeft dit ook verteld hoor....
Nee maar ik weet het goed gemaakt ziggo...... Ik pak 1 verhuisdoos en doe al jullie producten er in en stuur alles met de post naar jullie toe....:@
Stelletje oplichters..:@..
Maar wel hebben ze toch nog wel een 1 plus punt tegenover T-Mobile..... ik heb 1 oude tv in huis staan zonder hdmi ......... die idd analoog signaal via een coax krijgt en jammerlijk zijn ze de enige die nog analoog signaal via coax in huis levert..... Snif.... anders was ik klant geworden voor zeker.......
Leuke feature, internetverkeer weer routeren via AMS-IX i.p.v. DTAG
@Serge1985 RTL Lounge zit in het Entertainment themapakket. Themapakketen kun je op ieder moment aan- en uitzetten.
Ik heb maar 1 wens voor de lijst graag de sleep timer van de tv-box zo fixen dat deze ook uit te zetten is als je hem niet wilt gebruiken
De themakanalen van ZDF toevoegen. Die van de ARD zitten er al bij. Daarnaastde Britse commerciële zenders ITV en Channel 4.
Vandaag aangesloten en het ziet er voorlopig goed uit. Het valt mij op, na 2 jaar afwezigheid, dat er eigenlijk niet zo veel veranderd is ten opzichte van Vodafone Thuis. Oke, rood is magenta geworden ;-)
Mijn toevoegingen voor de wishlist:
- na het maken van een favorietenlijst, die nummering ook in de gids aangeven (dus als ik bijvoorbeeld SBS 9 op negen zet, dan staat die ook op positie negen, maar in de gids staat nog steeds 12)
- de regionale zenders plaatsen op een nummerreeks voor de lokale zenders. Ik vind het onlogisch dat die achter de honderden lokale zenders staan.
Voor de rest deel ik wat wensen die al op de lijst staan, zoals netflix ;-)
En in antwoord op de vorige post: ITV en Channel 4 zijn officieel niet te krijgen in Nederland in verband met auteursrechten. Geen enkele Nederlandse TV-aanbieder biedt deze kanalen aan. De enige mogelijkheid om deze toch te zien is via een abonnement op filmon.com of via de schotel (die optie is gratis).
Ik zag in de eerste post dit staan:
"Knop op de afstandsbediening voor sub-pagina's teletekst. (Wellicht een remap van knoppen voor toevoegen bestaande afstandsbediening?)"
Misschien is die vraag al beantwoord (zo ja, sorry 🙂 ), maar die knoppen zijn er al (sinds de Vodafone tijd). De knoppen pijltje links en rechts (naast de OK knop) laten je bladeren door de subpagina's.
Toevoeging: TV Anywhere beschikbaar maken voor windows (of nog beter, een webbased applicatie)
Radio/TV kun je tegenwoordig omschakelen via ik meen de groene knop op de afstandbediening.