Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

348 reacties

Mijn suggesties om te verbeteren aan de TV Box (met harde schijf):

  • Kan er iets gedaan worden aan het langzaam reageren op de afstandsbediening door de smartbox. Als ik doorspoel en daarmee stop, moet ik 3 seconden wachten voordat het beeld stilstaat. Maar ook bij zappen tussen kanalen of het schakelen tussen opnames op de harde schijf gaat dit allemaal super langzaam. Concurrenten hebben dit veel beter voor elkaar (Ziggo, KPN, Canal Digitaal).
  • Kan er ook sneller doorgespoeld worden? x16 is niet genoeg. Per 5/ 10 / 30 / 60 seconden zou bijv. beter zijn. Zie wederom de concurrentie...   
  • Logica om in het menu eerst “on demand” te zien is leuk voor jullie qua beetje sales, maar niet gebruikers vriendelijk. Ik wil meteen naar mijn opnamen gaan (en dan liever ook niet starten bij “nieuw” aangezien ik eerst de oudere opnames wilt zien (bijv. bij series). Moet nu teveel doorclicken.    

Hoop dat er iets in de planning staat voor bovenstaande. 

Dank!

Ik zou in het TV-menu (net als in TV-Anywhere) de mogelijkheid willen hebben om in de gids terug te bladeren en dan programma’s terug te kijken.
Mijn wens is reeds gemeld maar wellicht helpt ‘t als er veel vraag is naar deze functionaliteit.
Net nieuw bij tmobile 2 dagen. Vanaf KPN glas.

Mijn wish zou het verbeteren zijn van de leesbaarheid van de tekst zoals de guide. Misschien het wijzigen van de lettertype of grote hiervan zou een verbetering zijn.

Met kpn hadden wij hier geen last van. Het is wel te lezen bij tmobile maar het leest nog niet fijn.
Reputatie 1
Jammer dat er niets aan het kastje gedaan word.
Maar bedankt voor de reactie.
Reputatie 3
Badge
Mijn persoonlijke wensenlijst:
Internet
  • [Glasvezel|DSL] Eigen apparatuur kunnen gebruiken. Geef het goede voorbeeld en loop vooruit op de Vrije Router Keuze. Voor die 20% die geen draaktek wil.
  • [Glasvezel|DSL] Andere router gaan aanbieden met AC Wifi als jullie niet overgaan op de Vrije Router Keuze.. En geen Draaktek meer.
TV/Radio
  • Netflix en youtube (en eventueel Amazon Prime) op de tv decoder als app.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders. Misschien een idee om hetzelfde als Ziggo en KPN en Caiway aan te bieden: ReplayTV. Op dit moment biedt Caiway (die ook een entone decoder gebruikt) 50+ zenders om terug te kijken. Dus het is mogelijk.
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Overgaan op Cloud opnames (betekend wel een investering in jullie datacenter, maar biedt de klant zoveel meer voordelen, denk aan dat opnames niet meer gebonden zijn de tvbox)
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Ik gok dat TV nu via een bridged network gaat. Verander dit naar router IPTV. Hierdoor kun je porten op de router dynamisch gaan inzetten. Het maakt dan niet meer uit in welke port je de tv inprikt.
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren, zie ook begin gemist tot 6 uur terug.
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.
Reputatie 7
Badge +4
het zou dan makkelijker zijn om alleen een tv anywhere app te gebruiken zodat je hem makkelijk aan en uit kan zetten. anders moet je steeds de stb heen en weer sturen.
Reputatie 1
Mijn persoonlijke wensenlijst:
Internet
[dsl] NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver!
[dsl] VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd).
[dsl] Modem: Port forwarding op IP adres ipv Mac adres.
[dsl] Eigen apparatuur kunnen gebruiken, tenzij bovenstaande gewoon gaat werken.

TV/Radio
Netflix op de tv decoder als app.
Uitzending Gemist voor alle zenders.
Programma's direct beschikbaar maken na/tijdens uitzending op tvbox via Uitzending gemist.
Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
In de TV gids in het verleden kunnen bladeren.
Bij pauze, aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
TV Anywhere: ook zenders uit het pluspakket daar kunnen kijken... de kinderen missen het kids pakket! 😞
Reputatie 7
Hoi Robinwillems,

Bedankt voor jouw toevoegingen! Ik heb ze in het lijstje gezet. Vooral je toevoeging wat betreft het kijken van pakketten in TV Anywhere vind ik een hele goede. Doe je de groetjes aan je kids? Hopelijk kunnen ze binnenkort ook het kids-pakket via TV Anywhere kijken. Fijne zomer!
Beste T-Mobile

Wij hebben nu een paar maanden T Mobile thuis: als trouwe mobiel klanten dachten we: gezellig alles bij 1 provider. Maar de spullen die gebruikt worden zijn van een andere provider waar we expres bij weg zijn gegaan omdat het wifi signaal niet in heel het huis is: en dan heb ik het hier over de kamer recht boven de meterkast waar de modem in staat... Nu dus precies hetzelfde probleem :(

We zijn ook voor het opstarten van Netflix afhankelijk van de sterkte van het wifi signaal: dus even de kindjes Netflix laten kijken voor slapengaan eindigt toch nog wel eens in hoopvolle kinderen die een half uur zitten te kijken hoe papa en mama stoeien om de Netflix aan te krijgen daarna huilend naar bed gaan en alleen met een bedtijdverhaaltje getroost worden.

Geluid van de televisie doet het vaak gewoon NIET. Dan moet je die box van de stroom halen en weer aansluiten. En daarbij kan je niet een film opnemen op 1 box en kijken op de andere box.

Ik was erg hoopvol omdat de diensten bij mobiele telefonie zo goed zijn maar nu kan ik eigenlijk niet wachten tot ons jaar erop zit zodat we weer naar de concurrent kunnen gaan.
Kan dat niet anders?
Kunnen jullie niet gewoon zelf goede modems regelen die beginnen met TM en een
sterk signaal afgeven in heel het huis. En boxen met een netflix knop en opslag op een server ipv een lokale box.
Het zou zoveel leuker zijn als de service past bij het merk!

Met vriendelijke groet,
Christine Peereboom
Reputatie 3
Wij doen nu een poosje mee bij T-Mobile Thuis. Na een wat strubbelende start lijkt de wind nu de goede kant op te waaien. Nog één ding tackelen en dan is alles prima.

We hebben nog wel wat wensen en suggesties voor T-Mobile Thuis:

Internet:
  • Forum / Community: Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen, eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen.
Televisie:
  • Zendersuggestie: Fine Living HD (wordt wel aangeboden bij Ziggo, leuke aanvulling op Luxe.TV)
  • Is al eerder voorbij gekomen, maar toch: RTL 8 op 8 en SBS 9 op 9. Is wat logischer.
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845) .
  • Programma's kunnen terugkijken vanuit de EPG tot bijvoorbeeld 7 dagen terug. Dit kan bij Ziggo en was altijd erg fijn. Mis het bij T-Mobile Thuis wel een beetje. Hopelijk nog in de maak.
Qua telefonie hebben we geen algemene wensen, behalve dat euvel waar we zelf mee zitten, maar daar wordt aan gewerkt. We wachten het af.
@Doeffgek ,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je haalt goeie punten aan en ik ben het met je eens dat het tijd is dat T-Mobile Thuis flink investeert in haar tv product. Als mijn vermoedens kloppen zal dit niet heel meer duren.

T-Mobile Thuis is zich er ook zeker van bewust dat de Draytek niet meer van deze tijd is. Ik raad power users aan om een eigen router te gebruiken. Een oplossing vanuit T-Mobile zullen we nog even op moeten wachten.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de geleverde afstandbediening niet het orgineel meegeleverde model is? De "tweede generatie" boxen zijn van het merk Entone (later overgenomen door Amino). De afstandsbediening is de Entone Stylus.

De tv boxen zijn inderdaad mega traag. Het kan allemaal maar net aan. De nieuwste Aria heb ik nog geen ervaring mee, maar van wat ik hoor zijn modellen niet merkbaar sneller. Ik vind het jammer dat er niet gekozen is voor de Kamai 6, die twee keer zo snel is als de Aria 6. Dit zal ongetwijfeld met kosten te maken hebben gehad.

In ieder geval genoeg verbeterpunten voor de collega's van Thuis.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Doeffgek,

De moderators, te herkennen aan het T logo zijn gewoon in dienst van T-Mobile.
De Klant experts zijn dit niet maar hebben wel korte lijnen met de moderators.

Helaas is de roadmap niet openbaar, dit zorgt er ook voor dat er geen loze beloftes worden gedaan.
Je kan dan zeggen we hebben wat nieuws.... en hoef je mensen niet teleur te stellen als iets word uitgesteld. bijvoorbeeld TV kijken op je pc.

De klant verwacht van een ander wel dat die het nieuwste van het nieuwste levert maar heeft vaak zelf oude meuk. een smart tv is tegenwoordig standaard. maar er word geklaagt als er een snelle stb geleverd word met alleen HDMI. dat is balen want de tv heeft alleen scart. vooruitstrevend zou zijn TV zonder STB maar gewoon met een app op je tv. Voor Netflix spelen vooral andere dingen dan technische beperkingen heb ik het idee. de fabrikant heeft dit namelijk wel.
Via een omweg is het wel mogelijk om een kamai op te ruilen voor een aria.

Even alle hardware vervangen omdat er wat nieuws is zal ook niet zo snel gedaan worden. dat is kapitaal vernietiging. normaal gesproken is het eerst alleen voor nieuwe klanten. dan klanten met problemen. voor klanten die geen problemen ervaren is er in de meeste gevallen geen omruil nodig.
Reputatie 3
Jibbewillem. Ja ik kijk ook naar de centen. Maar als iets niet goed functioneert is alles te duur. En daarmee bedoel ik de in mijn vorige post genoemde punten die met spoed opgelost moeten worden. Zoals je ziet staat daar geen Netflix bij. Voor mij persoonlijk is het ontbreken ervan geen onoverkomelijk gemis. Ik heb alleen geprobeerd om uit te leggen waarom het naar mijn idee technisch geen probleem mag zijn om dit aan te passen en hiermee mss wat kolen op het vuur te gooien voor degenen die er wel veel waarde aan hechten.

Als we het over apparatuur gaan hebben. Ik heb hier een gloednieuwe 7.2 reciever en blu-ray speler van Onkyo staan. Met daaraan een set Jamo luidsprekers van top-kwaliteit. Ik kan een feestje aan het einde van de straat met gemak van loepzuivere muziek voorzien. Tja. De tv is niet de nieuwste maar functioneert perfect en ik ben niet van het type dat iets weggooit omdat er iets nieuwers is.

Het gaat er mij bij de kastjes dan ook niet om dat ik per se de nieuwste wil, maar ik mag wel verwachten dat die dingen fatsoenlijk werken. We zijn het er allebei over eens dat dat niet het geval is.
Reputatie 6
Badge
ik vindt de huidige afstandsbediening erg onhandig en onprettig. Zo is het bij velen tv’s niet mogelijk om de source te veranderen. Zouden jullie er over na kunnen denken om ook een andere afstandsbediening te gaan aanbieden. Bijvoorbeeld deze:

Reputatie 7
Hi Doeffgek. Ik geef je vanuit moderatoroogpunt graag nog een reactie. Jibbewillem en Hidden.nld zijn inderdaad geen werknemers van T-Mobile. De personen met een T achter hun naam op dit forum zijn dat wel.

Zelfs voor ons (medewerkers) is het vaak schakelen met het TV-team voor de kritische vragen die over ons product worden gesteld. Dat vinden we absoluut niet erg, want door jouw kritische blik kunnen wij ons product alleen maar verbeteren. Met deze uitleg hoop ik dat je in ieder geval wel snapt waarom wij af en toe zeggen dat we erachteraan gaan en een niet-concreet antwoord geven, we willen immers geen valse verwachtingen scheppen. Vanuit het TV-team kost een reactie vaak ook wat langer door hun bezigheden of omdat een onderzoek naar een bepaald onderwerp (erg) lang kan duren. Ook zij hebben te maken met verschillende partijen en omstandigheden in de ontwikkelingen van ons product. Daarom kan een wens niet zomaar met spoed uitgevoerd worden.

Netflix is niet mogelijk omdat dit platform eisen heeft waar wij voorlopig nog niet aan kunnen voldoen. Hierin zitten ook technische aspecten. Maar ook inderdaad het kostenplaatje speelt mee.

Over onze TV Boxen zijn relatief weinig klachten. Alles kan natuurlijk altijd beter met de nieuwste features en instellingen, maar het is als provider niet te doen om in een tijd zoals deze waarin snel veel nieuwe opties gebouwd worden, iedere paar maanden nieuwe TV Boxen uit te geven. Als we dit zouden doen, zouden we inderdaad een veel hogere prijs moeten vragen voor onze TV-dienst. En dat terwijl we het betaalbaar willen houden voor onze klanten.

Je hebt me op een idee gebracht, bedankt! Je zegt: "Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van." Nu maken wij ook zeker werk van veelvoorkomende wensen, bijvoorbeeld Netflix en RTL bij Uitzending Gemist. Deze hebben wij ook behandeld en je leest in het groene blok in de openingspost wat hiervan de status is. Maar door jouw opmerking zie ik inderdaad in dat dit topic meer overzichtelijk weergegeven kan worden. Bijvoorbeeld dat we de meestgenoemde wensen bovenaan plaatsen, en wensen die slechts één of twee keer zijn voorgekomen wat meer naar beneden schuiven. Zo is voor de TV-ontwikkelaars die meelezen in dit topic ook duidelijker wat onze klanten met liefst willen zien. Yes! Ik ga ermee aan de slag, eerst nog nadenken hoe ik dit precies ga vormgeven.

Bedankt voor jouw kritische blik, blijf vooral jouw ideeën delen!
Reputatie 3
@martva

Je slaat de spijker op zijn kop. Op alle punten heb je volkomen gelijk. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Glashart via andere providers diensten aanbied waar de klanten van TMT om schreeuwen. Eén daarvan is het aanbieden van programma's opnemen 'via de cloud'. Als dit om een of andere reden tegen gehouden word is de beredenering dat andere aanvullende diensten tegengehouden worden om welke reden dan ook snel gemaakt.

Op dat moment is het aan TMT om hierover uitleg te geven. Als dit om commerciële redenen niet word aangeboden krijgt TMT binnenkort een sigaar uit eigen doos, want dan gaan klanten lopen. Als het om technische reden niet kan mogen de klanten hierover uitleg verwachten. Daarnaast is de vraag naar deze diensten zo groot dat het topprioriteit zou moeten hebben om die technische beperkingen te verhelpen.

In plaats daarvan krijgen de klanten de spreekwoordelijke dikke vinger met de sussende woorden "Zoek het maar uit".

Het aanbieden van dit soort diensten via de TV-anywhere app kan door klanten inderdaad niet anders worden gezien als een manier van TMT om tegen de klanten te zeggen dat deze diensten wel degelijk aangeboden worden, om ze vervolgens weer met een kluitje in het riet te sturen en lekker achterover te gaan zitten. Ik heb zelf die app geïnstalleerd op iPhone en iPad, en het aantal keren dat ik die ook echt heb aangezet is in 3 jaar tijd op de vinger van één hand te tellen, en zelfs dan houd je er nog over.

Maar... Het allerbelangrijste wat er dient te gebeuren is dat de STB's goed gaan werken. Hiervoor zal de firmware van TMT herschreven moeten worden, want die maakt die kastjes traag. Ik kom nog uit de Vodafone tijd, en toen werkte de kastjes aanmerkelijk sneller dan nu! Nu is enkele weken terug een monteur bij mij geweest vanwege het trage reageren van de STB's op de AB. Tot mijn stomme verbazing werd mijn modem vervangen??? Dat ik tot nu geen merkbare verbetering heb gezien hoeft dan ook niet verder uitgelegd te worden lijkt me.

Ik las in een ander draadje dat de STB wel 15(?) commando's uitvoert als ik op een knop duw, als je dan inderdaad naar kanaal 245 zapt zijn dat 3x15=45 commando's. Dan snap ik dat daar enige tijd voor nodig is, maar als andere providers dit onder knie hebben, waarom lukt het TMT dan niet?
Reputatie 1
Er word geschreven dat de anywhere app is gemaakt voor kleine schermen en licenties. Toch wordt er wel telkens als er gevraagd word over RTL gemist via de STB als optie gegeven om via de app te kijken en dan met Chromecast naar de tv sturen. Komt toch op zelfde neer?

Ik voel me enigzins bedrogen, bij het afsluiten van het contract word heel leuk vermeld ja je hebt gemist en alle zenders etc. Blijkt dat het alleen via de App kan.

De STB zou de basis zijn en met functies moeten worden uitgebreid. App is een extra en volgt de functies van de STB, dit kost zeker klanten geloof me
Reputatie 3
@Sterre

Het hoge woord is er dus uit dat Netflix niet op de STB komt. Was dat nou zo moeilijk om te zeggen?
Ik hoop dat jullie al capaciteit hebben vrij gemaakt voor het aantal opzeggingen wat hieruit gaat voort vloeien.

Met de stabiliteit zal @StefanT bedoelen dat de dienst TV niet bepaald vlekkeloos werkt, en dat de bestaande klanten niet gehoord worden in de problemen die ze ervaren.

Opnemen in de cloud moet naar mijn idee geen probleem zijn, Op het eerder genoemde Glashart kon dat ook, en daarbij moet je apparatuur op dezelfde wijze worden aangesloten als bij TMT.

Dat je niet begrijpt waarom hij de router aanhaalt verbijstert me vanwege het grote aantal klachten over de Draytek routers. Dan moet je als moderator meteen begrijpen waar de vraag uit ontstaat.
Reputatie 2

Zou graag een hogere basiskwaliteit op het nieuwe platform zien. Bij zowel Ziggo als KPN is de basis ervaring van de tv kwaliteit beter, en kost tevens minder. 1080p is wel echt de norm anno 2021. tevens kan je op 55 inch het verschil tussen multicast en unicast duidelijk zien. Ik snap dat er gecompenseerd moet worden voor de actieprijzen van glasvezel, maar dit is wel een ding wat hoog bovenaan mijn lijst staat.

Een smart-tv app voor LG WebOS tv’s en Samsung modellen. spreekt voor zich lijkt me.

Reputatie 7
Badge +4

Vroeger was er zoiets als Knippr. Ik mis het nog steeds :blush:

Reputatie 7

Hey @WJ4IoT,

Feedback en suggesties ontvangen we maar al te graag, bedankt! Om het overzicht te bewaren heb ik je suggestie verplaatst naar dit grote wensen en suggesties topic. :relaxed:

Reputatie 5
Ik heb zitten kijken naar T-Mobile thuis maar zeker met langzamere verbindingen kun je wel TV kijken maar niet opnemen (iig niet op alle ontvangers). Waarom niet zoals bij bijna alle TV providers opnemen in de cloud? Dan kun je op alle ontvangers, al je opnames terugkijken. Dan kan de ontvanger ook goedkoper ipv 10euro per maand per ontvanger voor een opname ontvanger.
Reputatie 7
Badge +4
Een hoop onderzoeken is nog iets anders dan een hoop ontwerpen, bouwen, testen. Een wijziging heeft vaak meer impact dan op het eerste gezicht lijkt. Tot er zekerheid is voor een release zal T-Mobile niets communiceren. Zelfs met Agile niet. Echter is het inderdaad wel stil. In de eerste helft van het jaar waren er geregeld kleinere updates. In de laatste maanden lijkt het meer op de achtergrond te spelen (backend).
Reputatie 3
Badge

Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.


En weer twee maanden verder.
Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden.
Hier zijn nog een paar tips.
  • Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.
Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.
Reputatie 7
@Pilovali die eerste suggestie is daarnaast ook goed voor het milieu, top!
@jibbewillem ook een goeie! Scheelt weer één handeling. ☺️