Skip to main content

Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄

Internet

• Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services

TV/RADIO

• Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.

Community

• Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen

Overig

• Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)

Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!

@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

Mijn persoonlijke wensenlijst:

Internet

• [Glasvezel|DSL] Eigen apparatuur kunnen gebruiken. Geef het goede voorbeeld en loop vooruit op de Vrije Router Keuze. Voor die 20% die geen draaktek wil.
  • [Glasvezel|DSL] Andere router gaan aanbieden met AC Wifi als jullie niet overgaan op de Vrije Router Keuze.. En geen Draaktek meer.

TV/Radio

• Netflix en youtube (en eventueel Amazon Prime) op de tv decoder als app.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders. Misschien een idee om hetzelfde als Ziggo en KPN en Caiway aan te bieden: ReplayTV. Op dit moment biedt Caiway (die ook een entone decoder gebruikt) 50+ zenders om terug te kijken. Dus het is mogelijk.
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Overgaan op Cloud opnames (betekend wel een investering in jullie datacenter, maar biedt de klant zoveel meer voordelen, denk aan dat opnames niet meer gebonden zijn de tvbox)
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Ik gok dat TV nu via een bridged network gaat. Verander dit naar router IPTV. Hierdoor kun je porten op de router dynamisch gaan inzetten. Het maakt dan niet meer uit in welke port je de tv inprikt.
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren, zie ook begin gemist tot 6 uur terug.
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.

Ik heb nog een toevoeging op Kaassausje: De input knop van de T-Mobile Thuis afstandsbediening werkt niet op elke TV. Bij sommige TV's zul je echt de eigen afstandsbediening moeten gebruiken.
Jammer dat er niets aan het kastje gedaan word.

Maar bedankt voor de reactie.
Net nieuw bij tmobile 2 dagen. Vanaf KPN glas.

Mijn wish zou het verbeteren zijn van de leesbaarheid van de tekst zoals de guide. Misschien het wijzigen van de lettertype of grote hiervan zou een verbetering zijn.

Met kpn hadden wij hier geen last van. Het is wel te lezen bij tmobile maar het leest nog niet fijn.
Ja! Helemaal vergeten, serviceweb.

T-Mobile Samen, zodat je óók met T-Mobile Vast gratis kunt bellen naar T-Mobile Samen klanten.
Ik zou in het TV-menu (net als in TV-Anywhere) de mogelijkheid willen hebben om in de gids terug te bladeren en dan programma’s terug te kijken.

Mijn wens is reeds gemeld maar wellicht helpt ‘t als er veel vraag is naar deze functionaliteit.
Hi Doeffgek. Ik geef je vanuit moderatoroogpunt graag nog een reactie. Jibbewillem en Hidden.nld zijn inderdaad geen werknemers van T-Mobile. De personen met een T achter hun naam op dit forum zijn dat wel.

Zelfs voor ons (medewerkers) is het vaak schakelen met het TV-team voor de kritische vragen die over ons product worden gesteld. Dat vinden we absoluut niet erg, want door jouw kritische blik kunnen wij ons product alleen maar verbeteren. Met deze uitleg hoop ik dat je in ieder geval wel snapt waarom wij af en toe zeggen dat we erachteraan gaan en een niet-concreet antwoord geven, we willen immers geen valse verwachtingen scheppen. Vanuit het TV-team kost een reactie vaak ook wat langer door hun bezigheden of omdat een onderzoek naar een bepaald onderwerp (erg) lang kan duren. Ook zij hebben te maken met verschillende partijen en omstandigheden in de ontwikkelingen van ons product. Daarom kan een wens niet zomaar met spoed uitgevoerd worden.

Netflix is niet mogelijk omdat dit platform eisen heeft waar wij voorlopig nog niet aan kunnen voldoen. Hierin zitten ook technische aspecten. Maar ook inderdaad het kostenplaatje speelt mee.

Over onze TV Boxen zijn relatief weinig klachten. Alles kan natuurlijk altijd beter met de nieuwste features en instellingen, maar het is als provider niet te doen om in een tijd zoals deze waarin snel veel nieuwe opties gebouwd worden, iedere paar maanden nieuwe TV Boxen uit te geven. Als we dit zouden doen, zouden we inderdaad een veel hogere prijs moeten vragen voor onze TV-dienst. En dat terwijl we het betaalbaar willen houden voor onze klanten.

Je hebt me op een idee gebracht, bedankt! Je zegt: "Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van." Nu maken wij ook zeker werk van veelvoorkomende wensen, bijvoorbeeld Netflix en RTL bij Uitzending Gemist. Deze hebben wij ook behandeld en je leest in het groene blok in de openingspost wat hiervan de status is. Maar door jouw opmerking zie ik inderdaad in dat dit topic meer overzichtelijk weergegeven kan worden. Bijvoorbeeld dat we de meestgenoemde wensen bovenaan plaatsen, en wensen die slechts één of twee keer zijn voorgekomen wat meer naar beneden schuiven. Zo is voor de TV-ontwikkelaars die meelezen in dit topic ook duidelijker wat onze klanten met liefst willen zien. Yes! Ik ga ermee aan de slag, eerst nog nadenken hoe ik dit precies ga vormgeven.

Bedankt voor jouw kritische blik, blijf vooral jouw ideeën delen!
Hallo!

Is het ook mogelijk om het menu van de guide iets ruimer te zetten? Ik zie nu voor 2,5 uur minimaal maar ik kan niet lezen welke programma's er komen omdat ze zo dicht op elkaar staan. Is dit naar BV 1 uur te zetten zodat ik de tekst te Ien krijg?

Mvg roelof
Hey sander.

Het fijnste zou zijn via de Ziggo Sport Totaal app. Ik zie namelijk dat Tele2, caiway, delta en nog een aantal andere dit ook doen namelijk. (Zie link: https://go.ziggosporttotaal.nl/user/login)

Hiermee is het dan ook niet alleen via de app, maar ook via de website van Ziggo Sport dat je naar de uitzendingen kan kijken, en dus de mogelijke apparaten hiervoor ook uitbreid naar PC/Laptop.

Daarnaast ondersteund hun website en app de functie om gemiste programma's van ziggo sport tot 7 dagen terug te kijken. Iets waar een hele hoop users (vooral bijv formule 1 fans, tijdens de races van Australië, china, japan, etc. De early bird races) erg blij mee zouden zijn.

Het is in dit geval dus niet het verhaal van "In de app erbij krijgen" Maar meer, de volledige functionaliteit van ziggo sport totaal te kunnen benutten.
Een native smart tv app, net zoals KNIPPR had en KPN iTV nu heeft. Scheelt weer stroom(want geen kastje nodig) en moeilijk gedoe met verschillende afstandsbedieningen(en ja ik weet dat er een Apple TV app is maar is toch nog steeds een extra kastje 😉 )

Ik weet niet of dit al genoemd was maar wilde het graag toch nog op het lijstje laten zetten.

• Eigen modem kunnen gebruiken. (ik vertaal modem maar even naar router.)

Dit kan mis je je eventuele telefonie kan missen.

Wellis waar non supported maar een https://tweakers.net/pricewatch/482285/genexis-p1090-media-converter-glasvezel-naar-utp.html maakt er ethernet van.

Uiteraard zijn er meerder opties en afhankelijk van de grondplaat is er een andere converter nodig.

Juiste vlan's doorzetten.

Als we nu ook nog de sip gegevens weten kan ook dat werken.
@Pilovali die eerste suggestie is daarnaast ook goed voor het milieu, top!

@jibbewillem ook een goeie! Scheelt weer één handeling. ☺️
@ dikkedikkie, Het is een bekend gegeven dat bij alle providers, engergieleveranciers welke publiekelijke onderneming dan ook de klantenservice (frontoffice) voor ongeveer 99% bemand wordt door scholieren cq studenten welke in de avond uren en vakanties een paar centjes willen bijverdienen.

Zij hebben een scherm voor zich waarop afgebakende antwoorden staan, zij mogen alleen volgens dit protocol werken, heel soms heb je als klant het geluk dat er een of hooguit twee mensen tussen lopen welke wat meer van de materie weten, de backoffice zul je als consument hooguit bij uitzondering te spreken krijgen.

Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.

En weer twee maanden verder.

Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden.

Hier zijn nog een paar tips.

• Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.

Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.
Een hoop onderzoeken is nog iets anders dan een hoop ontwerpen, bouwen, testen. Een wijziging heeft vaak meer impact dan op het eerste gezicht lijkt. Tot er zekerheid is voor een release zal T-Mobile niets communiceren. Zelfs met Agile niet. Echter is het inderdaad wel stil. In de eerste helft van het jaar waren er geregeld kleinere updates. In de laatste maanden lijkt het meer op de achtergrond te spelen (backend).
Ik heb zitten kijken naar T-Mobile thuis maar zeker met langzamere verbindingen kun je wel TV kijken maar niet opnemen (iig niet op alle ontvangers). Waarom niet zoals bij bijna alle TV providers opnemen in de cloud? Dan kun je op alle ontvangers, al je opnames terugkijken. Dan kan de ontvanger ook goedkoper ipv 10euro per maand per ontvanger voor een opname ontvanger.
@Sterre

Het hoge woord is er dus uit dat Netflix niet op de STB komt. Was dat nou zo moeilijk om te zeggen?

Ik hoop dat jullie al capaciteit hebben vrij gemaakt voor het aantal opzeggingen wat hieruit gaat voort vloeien.

Met de stabiliteit zal @StefanT bedoelen dat de dienst TV niet bepaald vlekkeloos werkt, en dat de bestaande klanten niet gehoord worden in de problemen die ze ervaren.

Opnemen in de cloud moet naar mijn idee geen probleem zijn, Op het eerder genoemde Glashart kon dat ook, en daarbij moet je apparatuur op dezelfde wijze worden aangesloten als bij TMT.

Dat je niet begrijpt waarom hij de router aanhaalt verbijstert me vanwege het grote aantal klachten over de Draytek routers. Dan moet je als moderator meteen begrijpen waar de vraag uit ontstaat.
Gezien ik binnenkort ook een aansluiting krijg van T-Mobile thuis, wil ik een itempje toevoegen op de wishlist (Mits er meer mensen zijn die het met me eens zijn ^^)

Jullie hebben Fox Sports Go als optie toegevoegd als je het Fox Sports pakket hebt.

Ditzelfde zou ik graag ook willen zien voor Ziggo Sport Go. Dan zou ik nl ook erg geinteresseerd raken om via jullie het Ziggo sport pakket te pakken.
Er word geschreven dat de anywhere app is gemaakt voor kleine schermen en licenties. Toch wordt er wel telkens als er gevraagd word over RTL gemist via de STB als optie gegeven om via de app te kijken en dan met Chromecast naar de tv sturen. Komt toch op zelfde neer?

Ik voel me enigzins bedrogen, bij het afsluiten van het contract word heel leuk vermeld ja je hebt gemist en alle zenders etc. Blijkt dat het alleen via de App kan.

De STB zou de basis zijn en met functies moeten worden uitgebreid. App is een extra en volgt de functies van de STB, dit kost zeker klanten geloof me
@martva

Je slaat de spijker op zijn kop. Op alle punten heb je volkomen gelijk. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Glashart via andere providers diensten aanbied waar de klanten van TMT om schreeuwen. Eén daarvan is het aanbieden van programma's opnemen 'via de cloud'. Als dit om een of andere reden tegen gehouden word is de beredenering dat andere aanvullende diensten tegengehouden worden om welke reden dan ook snel gemaakt.

Op dat moment is het aan TMT om hierover uitleg te geven. Als dit om commerciële redenen niet word aangeboden krijgt TMT binnenkort een sigaar uit eigen doos, want dan gaan klanten lopen. Als het om technische reden niet kan mogen de klanten hierover uitleg verwachten. Daarnaast is de vraag naar deze diensten zo groot dat het topprioriteit zou moeten hebben om die technische beperkingen te verhelpen.

In plaats daarvan krijgen de klanten de spreekwoordelijke dikke vinger met de sussende woorden "Zoek het maar uit".

Het aanbieden van dit soort diensten via de TV-anywhere app kan door klanten inderdaad niet anders worden gezien als een manier van TMT om tegen de klanten te zeggen dat deze diensten wel degelijk aangeboden worden, om ze vervolgens weer met een kluitje in het riet te sturen en lekker achterover te gaan zitten. Ik heb zelf die app geïnstalleerd op iPhone en iPad, en het aantal keren dat ik die ook echt heb aangezet is in 3 jaar tijd op de vinger van één hand te tellen, en zelfs dan houd je er nog over.

Maar... Het allerbelangrijste wat er dient te gebeuren is dat de STB's goed gaan werken. Hiervoor zal de firmware van TMT herschreven moeten worden, want die maakt die kastjes traag. Ik kom nog uit de Vodafone tijd, en toen werkte de kastjes aanmerkelijk sneller dan nu! Nu is enkele weken terug een monteur bij mij geweest vanwege het trage reageren van de STB's op de AB. Tot mijn stomme verbazing werd mijn modem vervangen??? Dat ik tot nu geen merkbare verbetering heb gezien hoeft dan ook niet verder uitgelegd te worden lijkt me.

Ik las in een ander draadje dat de STB wel 15(?) commando's uitvoert als ik op een knop duw, als je dan inderdaad naar kanaal 245 zapt zijn dat 3x15=45 commando's. Dan snap ik dat daar enige tijd voor nodig is, maar als andere providers dit onder knie hebben, waarom lukt het TMT dan niet?
ik vindt de huidige afstandsbediening erg onhandig en onprettig. Zo is het bij velen tv’s niet mogelijk om de source te veranderen. Zouden jullie er over na kunnen denken om ook een andere afstandsbediening te gaan aanbieden. Bijvoorbeeld deze:

Duitse zenders zitten in een extra pakket wat je apart moet afsluiten.

Belgische zenders blokkeren dat kon opnemen alleen lokaal niet in de cloud en pauzeren willen ze ook niet, rare jongens die Belgen..

Opname geen idee, heb nog de oude opname box en die zit nu in de retourdoos.:wink:

Je kunt natuurlijk ook het Music & Kids pakket aanschaffen á € 3,75 p/m. Daar vind je meerdere kanalen met kinderseries, waaronder Pebble en Nickelodeon Junior. Terugkijken is hier nog niet direct, maar...

In plaats van Youtube zou je ook kunnen werken met Youtube Kids. Een speciale kindervariant, waarbij niet kindercontent is uitgesloten. Ook hiermee houd je wat jouw kind kijk beter in de hand.

Ik heb dat kinderpakket al een keer genomen maar vond het teleurstellend. Veel reclame, veel Engels sprekende series en geen terugkijken. Ik wil vanwege de taalontwikkeling juist Nederlandstalige content. Ik ken YouTube kids, werkte minder goed dan gehoopt, helaas, wat is idd een goed initiatief, bedankt voor je suggesties!

Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄

Zou er bij de opnames naast de datum ook een tijdstip genoteerd kunnen worden. Hierdoor kun je voor opeenvolgende opnames (van hetzelfde programma) zien welke opname het is. In het overzicht van de opnames kan dit heel handig zijn. De tijdstippen van de opnames, misschien dat dit in een update meegenomen kan worden.