Skip to main content

Beste Odido gasten,

Ik heb mijn order op 25 januari gecancelled en tot op heden niets terug betaald gekregen, Inmiddels al een paar keer telefonisch contact gehad waarbij de 1ste keer werd gezegd dat het binnen 14 dagen terug betaald zou worden. U raad het al……  Niets. Wederom telefonisch contact en nu word er verteld dat het 14 werkdagen zou zijn…… weer niets na die 14 WERKdagen . Wederom maar eens bellen, ja ik zal wel een melding maken…… Tsja, ben ik al 3 weken mee bezig. En het gaat niet om 5 eurootje, maar het is voor veel mensen meer dan een half maandsalaris……

DUS:

Wanneer is het mogelijk dat ik mijn geld terug zie????

Hi Pat, bedankt voor je ordernummer! Je hebt helemaal gelijk. Het terugstortformulier was al eerder ingevuld en daarna heb je het nog niet teruggekregen, dus ik wil eigenlijk gewoon direct laten controleren hoe het staat met de terugbetaling i.p.v. je nog eens 14 dagen te laten wachten. Heb je voor mij nog een screenshot/betaalbewijs? Dan ga ik direct aan de slag! 


Goedemorgen Pat, ik kreeg vrijdag inderdaad ook bericht van mijn collega dat je het geld hebt ontvangen. Superfijn dat het nu - met veel aandringen van mij en mijn collega - is geregeld. Uiteraard graag gedaan en ik wens je voor nu een hele fijne dag!


Hi Pat, thanks voor de snelle actie! Ik heb je betaalbewijs zojuist doorgestuurd. Ik ontvang binnen 7 dagen reactie en zodra zij de terugstorting hebben aangevraagd duurt het ongeveer een week. Wanneer je het precies hebt is nog niet te zeggen, maar het kan altijd eerder zijn. Het is op dit moment even de reactie afwachten als je betaling gevonden is.


Het blijft stil aan de overkant...…

Het is inmiddels 7 weken geleden dat mij werd verteld dat mijn geannuleerde order binnen 14 dagen terug betaald zou worden. Ook is gezegd 3 weken geleden dat ze het op zouden zoeken maar nog steeds niets!

Is dit nu het gevolg van slechte administratie of gewoon laksheid?

En aangezien dit een, zoals je zegt,  een klant-helpt-klant Community, dus de klanten mogen van mij gerust weten dat jullie je niet houden aan wettelijke afspraken. 

Groeten 

Dag Pat,

Ik zag in de community dat jij het bij jou ook moeizaam ging/gaat om het geld terug te krijgen. Heb jij de betaling inmiddels al terug gekregen? Ik ben namelijk wel benieuwd waar het dan fout gaat. Ik wacht ook op een terugbetaling van een dubbele betaling voor een toestel die ik op 23 januari heb gedaan…

Laten we hopen dat we het bedrag snel terug krijgen.

Groeten,

Kiki


Hi @Christievzanten, ik zag in mijn mailbox al goed nieuws over jouw terugbetaling binnenkomen. Mijn collega Pharwin komt zo bij je terug in je eigen topic om je hier meer over te vertellen! 😄


Beste Christie,

Bedankt voor je reactie, zoals je merkt ben je echt niet de enige. Ik heb inmiddels een bericht bij kassa achtergelaten en ik denk dat dat wel meerdere zullen doen en inmiddels al gedaan hebben. Helaas geeft dat al aan wat voor een organisatie dit is.


Hier precies het zelfde probleem, niet alleen ik maar ook mijn partner heeft het zelfde probleem. 
Vanaf het begin werd er al verteld, ja het geld word automatisch terug betaald door het systeem en heb je binnen 7 werkdagen terug. Niks gehad, weer gebeld ja het duurt eigenlijk 2 weken, nog langer wachten en weer niks. Weer gebeld ja we hebben een melding gemaakt je zal snel wat horen, weer niks gehoord. Weer gebeld ja er is een verzoek gedaan voor uitbetalen je ontvangt het binnen 2 weken max. Nog niks ontvangen, kreeg een mail dat er een terug betaling gedaan zou worden en dat het geld binnen 2 weken op m’n rekening zou staan (met het juiste rekeningnummer erbij) en je raad het al, weer niks ontvangen!! Ik ben er helemaal klaar mee, ik ga nu niet weer 1 week wachten op reactie om dan verteld te worden dat het weer 2 weken gaat duren. Ook ik ga een melding maken bij kassa en radar. 


Beste Marciano,

Ik ga de 7 dagen niet afwachten, ik heb al genoeg gewacht op mijn geld en de terugbetalingstermijn is al ruim overschreden. Ik had gehoopt dat het zo opgelost kon worden, ik ben geen specialist in screenshots en dat soort dingen. Ik ga in ieder geval kassa en radar al inschakelen en hoop dat meer mensen dat gaan doen, het is gewoon een grote puinhoop bij julie zoals op deze community te lezen is.


Beste Nico,

Ook deze onderneming moet zich aan de wet houden, heb inmiddels het artikel gelezen, bedankt voor je printscreen.

Ik heb inmiddels ook informatie gekregen dat je als particulier ook een incassobureau kunt inschakelen maar zover wil ik het eigenlijk nog niet laten komen, ik wacht het nog heel even af.


Beste Marciano, 

Ik heb inderdaad de mail gekregen en in de mail staat inderdaad een verrekening. 

Nou, dan wacht ik nog eventjes af, maar je begrijpt dat mijn geduld inmiddels tot het vriespunt gedaald is.


Dit is te gek voor woorden, als ik de klantenservice bel en geef het ordernummer door weten ze precies waar het om gaat. Ook wat er is betaald en wanneer. Nu kom je met een k.. verhaal dat ze niet in staat zijn om in bijna 2 weken de betaling niet kunnen vinden.

Dit is gewoon de klanten voor de gek houden en getuigd van geen enkel respect voor de klanten.

Graag vandaag nog bericht dat mijn betaling gevonden is!!


Hallo Pat, hierbij je eerste en directe laatste officiële waarschuwing. Het wordt hier niet gewaardeerd om op deze toon te communiceren. Niet met mij en ook niet met andere klanten. Dit is een klant-helpt-klant Community. Dit soort taalgebruik en deze aannames zijn hier niet welkom. Zoals meerdere malen aangegeven is het wachten op onderzoek van de Financiële afdeling. Ik snap dat je je geld snel terug wil, maar elke dag eisen dat het er vandaag nog komt gaat niet helpen. Ik val ook in herhaling.

Met je ordernummer zie ik ook precies waar het om gaat, dat de betaling is gedaan en wanneer. Echter is dit niet hetzelfde als de betaling terugvinden in het systeem. Je betaling is niet aan je bestelling gekoppeld. Dit kan wel eens voorkomen. 

Ik raad je aan vanaf nu via mijn collega's van de telefonische klantenservice contact te houden over je terugbetaling, aangezien je denkt hier voor de gek te worden gehouden. Dat gezegd hebbende: Mijn verzoek over je terugbetaling staat nog steeds uit bij Finance, dus zodra mijn collega's een update hebben, zal ik het je laten weten. 


Jullie zijn nu al meer dan een maand bezig om mij terug te betalen en als ik vind dat men de klant voor de gek houdt is dat mijn mening. Jullie zijn degene die zich niet aan de wettelijke terugbetalings termijn houden van de 14-dagen.

Dus ik vind dat ik in mijn goed recht sta want blijkbaar ben ik een van ze zeer vele die problemen ervaren met de terugbetaling. 


Het blijft stil aan de overkant...…

Het is inmiddels 7 weken geleden dat mij werd verteld dat mijn geannuleerde order binnen 14 dagen terug betaald zou worden. Ook is gezegd 3 weken geleden dat ze het op zouden zoeken maar nog steeds niets!

Is dit nu het gevolg van slechte administratie of gewoon laksheid?

En aangezien dit een, zoals je zegt,  een klant-helpt-klant Community, dus de klanten mogen van mij gerust weten dat jullie je niet houden aan wettelijke afspraken. 

Groeten 


We zijn inmiddels weer een week verder en wat denk je??

GEEN ENKELE REACTIE!!!!!

 

Met wat voor smoesje komen jullie nu aan??


Hi Pat, je hebt volkomen gelijk dat je de terugbetaling allang terug had moeten hebben. Het bleef hier stil, omdat ik dacht dat je vanaf nu via de telefonische klantenservice op de hoogte gehouden zou worden, aangezien je vind dat wat ik je vertel maar 'gek’ is. Waarom jouw betaling moeilijk te vinden is durf ik niet te zeggen. Ik ben ook afhankelijk van de updates die ik van het Finance team krijg en geloof me, ik heb ze al meerdere malen reminders gestuurd om dit met spoed op te pakken. Echter vragen ze mij ook te wachten, omdat ze het aan het onderzoeken zijn. 

Dus nogmaals, mij aanvallen helpt zeker niet, en ik doe nog steeds alles voor je wat ik kan. Ik heb ze gister en zojuist weer een herinnering gestuurd. Zoals ik zei laat ik het je weten als ik meer weet.


Goedemiddag Pat, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb zojuist een update gekregen en ik ben heel blij om te kunnen zeggen dat ze je betaling gevonden hebben. Het verzoek om jouw terugbetaling zo snel mogelijk terug te storten staat momenteel uit en ik verwacht hier morgen een nieuwe update over. Dan hoor je opnieuw van mij!

 

Ja hoor, heb het eindelijk binnen na zo'n lange tijd. Bedankt voor de ondersteuning maar je zult wel begrijpen dat odido en ik geen vrienden meer worden.

Groeten en een fijn weekend. 


Zo, maar weer eens een update:

 

NOG STEEDS MIJN GELD NIET TERUG!!!!!!!

 

Het is inmiddels al 3 maanden geleden dat mij toegezegd is dat het binnen 14 dagen terug gestort zou worden...... 

Het advies om het weer via de klantenservice terug te krijgen is ook 0,0.

Het is gvd of dat je gewoon tegen een muur loopt te lullen, ze geven geen zak om de klanten.... het geld is binnen en je zoekt het maar lekker uit, toch odido????

 

 


Hi Pat, goed dat je aan de bel trekt. Ik wachtte nog steeds op een reactie vanuit de juiste afdeling, maar het geld moet je nu gewoon terug krijgen. We geven zeker wel om onze klanten en ik blijf er voor je achteraan gaan. Ik snap dat het nu niet zo lijkt, maar ik ga er nu weer alles aan doen om dit te veranderen. Ik heb jouw gegevens doorgezet naar een contactpersoon met de bevoegdheid om dit voor je te regelen en de terugbetaling met spoed aangevraagd. Nog voordat ik deze reactie kon aftypen, kreeg ik al reactie dat ze erin ging duiken. Ik verwacht dan ook snel een nieuwe reactie. Ik laat het je direct weten als ik meer duidelijkheid heb.


Goedemiddag Pat, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb zojuist een update gekregen en ik ben heel blij om te kunnen zeggen dat ze je betaling gevonden hebben. Het verzoek om jouw terugbetaling zo snel mogelijk terug te storten staat momenteel uit en ik verwacht hier morgen een nieuwe update over. Dan hoor je opnieuw van mij!


En weer 15 dagen verder........


Hoi Pat, snap ik volkomen! Ik heb inmiddels gehoord dat de juiste afdeling ermee bezig is en ik heb meer duidelijkheid over waarom het niet goed liep. In het kort; er stond een bank-bestand niet correct en de bedragen kwamen niet overeen, waardoor deze onmogelijk teruggeboekt kon worden. Hoe het precies werkt weet ik zelf niet, maar ik blij dat mijn financiële collega's in ieder geval meer duidelijkheid hebben. Mijn contactpersoon heeft inmiddels alweer de volgende update-vraag uitstaan. We zitten er dus bovenop en willen dit z.s.m. voor je oplossen. Ik hoop heel binnenkort met specifiekere informatie te komen over de terugbetaling!

Ik heb daarnaast ook naar je abonnement gekeken en ik zag dat er 2 betalingstermijnen in juni en juli voor je klaarstaan met een totaal van € 58,72. Dit bedrag heb ik zojuist gecrediteerd en wordt met je volgende factuur verrekend. Ik wil je hiermee tegemoetkomen en vooral bedanken voor je geduld de afgelopen tijd. Laat je het me weten of je de bevestigingsmail hebt ontvangen? Zoals het er nu uitziet zijn we eindelijk écht dicht bij je terugbetaling. Ik laat het je weten als ik weer een update heb! 


Ik wacht met spanning af, maar ik heb voortaan zoiets van: 

Eerst zien en dan geloven na al die maanden wachten. 


Volgens mij zijn ze in het water gedoken in plaats van mijn terugbetaling te zoeken 


Hi Pat, allereerst mijn excuses dat je niks meer hebt gehoord. Ik snap dat het bijna niet te geloven is, maar geloof me - we zijn je niet vergeten. Mijn contactpersoon bij de juiste afdeling is aan het pushen om je terugbetaling te regelen. Ik zou deze week een update krijgen, maar deze heb ik niet ontvangen. Ik heb direct een herinnering gestuurd en ik hoop zo snel mogelijk na het weekend reactie te krijgen. 


Reageer