Terugbetaling

  • 14 February 2024
  • 40 reacties
  • 436 Bekeken

Beste Odido gasten,

Ik heb mijn order op 25 januari gecancelled en tot op heden niets terug betaald gekregen, Inmiddels al een paar keer telefonisch contact gehad waarbij de 1ste keer werd gezegd dat het binnen 14 dagen terug betaald zou worden. U raad het al……  Niets. Wederom telefonisch contact en nu word er verteld dat het 14 werkdagen zou zijn…… weer niets na die 14 WERKdagen . Wederom maar eens bellen, ja ik zal wel een melding maken…… Tsja, ben ik al 3 weken mee bezig. En het gaat niet om 5 eurootje, maar het is voor veel mensen meer dan een half maandsalaris……

DUS:

Wanneer is het mogelijk dat ik mijn geld terug zie????

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hoi Pat, welkom op de Community! Niet fijn dat je de terugstorting nog niet hebt ontvangen. Ik zie inderdaad dat mijn collega's inmiddels 2 keer het terugstortformulier voor je hebben ingevuld, waarvan de laatste gisteren. Ik hoop dat het dit keer goed is gegaan en dat je het bedrag inderdaad binnen 14 kalenderdagen op je rekening hebt staan. Stuur me anders alvast een screenshot/betaalbewijs (zonder persoonlijke gegevens) en je ordernummer. Mocht je het straks niet ontvangen, dan laat ik het onderzoeken en dan heb ik deze gegevens alvast! Laat je het me ook weten als je hebt geld hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je en excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, bedankt voor je ordernummer! Je hebt helemaal gelijk. Het terugstortformulier was al eerder ingevuld en daarna heb je het nog niet teruggekregen, dus ik wil eigenlijk gewoon direct laten controleren hoe het staat met de terugbetaling i.p.v. je nog eens 14 dagen te laten wachten. Heb je voor mij nog een screenshot/betaalbewijs? Dan ga ik direct aan de slag! 

Beste Marciano,

Ik ga de 7 dagen niet afwachten, ik heb al genoeg gewacht op mijn geld en de terugbetalingstermijn is al ruim overschreden. Ik had gehoopt dat het zo opgelost kon worden, ik ben geen specialist in screenshots en dat soort dingen. Ik ga in ieder geval kassa en radar al inschakelen en hoop dat meer mensen dat gaan doen, het is gewoon een grote puinhoop bij julie zoals op deze community te lezen is.

Hier precies het zelfde probleem, niet alleen ik maar ook mijn partner heeft het zelfde probleem. 
Vanaf het begin werd er al verteld, ja het geld word automatisch terug betaald door het systeem en heb je binnen 7 werkdagen terug. Niks gehad, weer gebeld ja het duurt eigenlijk 2 weken, nog langer wachten en weer niks. Weer gebeld ja we hebben een melding gemaakt je zal snel wat horen, weer niks gehoord. Weer gebeld ja er is een verzoek gedaan voor uitbetalen je ontvangt het binnen 2 weken max. Nog niks ontvangen, kreeg een mail dat er een terug betaling gedaan zou worden en dat het geld binnen 2 weken op m’n rekening zou staan (met het juiste rekeningnummer erbij) en je raad het al, weer niks ontvangen!! Ik ben er helemaal klaar mee, ik ga nu niet weer 1 week wachten op reactie om dan verteld te worden dat het weer 2 weken gaat duren. Ook ik ga een melding maken bij kassa en radar. 

Beste Christie,

Bedankt voor je reactie, zoals je merkt ben je echt niet de enige. Ik heb inmiddels een bericht bij kassa achtergelaten en ik denk dat dat wel meerdere zullen doen en inmiddels al gedaan hebben. Helaas geeft dat al aan wat voor een organisatie dit is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christievzanten, ik zag in mijn mailbox al goed nieuws over jouw terugbetaling binnenkomen. Mijn collega Pharwin komt zo bij je terug in je eigen topic om je hier meer over te vertellen! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, thanks voor de snelle actie! Ik heb je betaalbewijs zojuist doorgestuurd. Ik ontvang binnen 7 dagen reactie en zodra zij de terugstorting hebben aangevraagd duurt het ongeveer een week. Wanneer je het precies hebt is nog niet te zeggen, maar het kan altijd eerder zijn. Het is op dit moment even de reactie afwachten als je betaling gevonden is.

Het blijft stil aan de overkant...…

Het is inmiddels 7 weken geleden dat mij werd verteld dat mijn geannuleerde order binnen 14 dagen terug betaald zou worden. Ook is gezegd 3 weken geleden dat ze het op zouden zoeken maar nog steeds niets!

Is dit nu het gevolg van slechte administratie of gewoon laksheid?

En aangezien dit een, zoals je zegt,  een klant-helpt-klant Community, dus de klanten mogen van mij gerust weten dat jullie je niet houden aan wettelijke afspraken. 

Groeten 

Dag Pat,

Ik zag in de community dat jij het bij jou ook moeizaam ging/gaat om het geld terug te krijgen. Heb jij de betaling inmiddels al terug gekregen? Ik ben namelijk wel benieuwd waar het dan fout gaat. Ik wacht ook op een terugbetaling van een dubbele betaling voor een toestel die ik op 23 januari heb gedaan…

Laten we hopen dat we het bedrag snel terug krijgen.

Groeten,

Kiki

Beste Nico,

Ook deze onderneming moet zich aan de wet houden, heb inmiddels het artikel gelezen, bedankt voor je printscreen.

Ik heb inmiddels ook informatie gekregen dat je als particulier ook een incassobureau kunt inschakelen maar zover wil ik het eigenlijk nog niet laten komen, ik wacht het nog heel even af.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, een PDF-bestand sturen kan niet via de Community, maar een screenshot is vaak wel genoeg voor mijn collega's. Als je deze hier in je topic naar me stuurt (of via een privébericht op Facebook of X), dan kan ik die direct meesturen naar m'n collega's. De tekst die je via een privébericht hebt gestuurd is niet voldoende, dit moet echt een screenshot zijn. Rente hiervoor kan je niet op ons verhalen. Ik zie je screenshot snel tegemoet!

Beste,

Een screenshot maken van mijn creditcard kan niet gemaakt worden, als dat niet genoeg is wat ik je toegestuurd heb, laat het mij even ommegaande weten want dan gaan we het juridisch oplossen!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Pat, bedankt voor je geduld tot nu toe. Zoals ik maandag aangaf is het voor mij wachten op een reactie vanuit Finance. Ze hebben je betaling niet gevonden, maar ze gaan het opnieuw onderzoeken. Als we de betaling al hadden, had je het uiteraard allang terug ontvangen. Of je het geld binnen 1 week terug hebt kan ik niet garanderen. Ik had graag meer voor je gedaan, maar ik kan op dit moment niet anders dan het onderzoek afwachten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, ik heb de aanvraag om je betaling op te zoeken en terug te storten zojuist alsnog naar mijn collega's verstuurd. Ik hoop dat ze in dit geval geen betaalbewijs nodig hebben. Ik verwacht binnen 7 kalenderdagen een reactie van ze te krijgen. Mochten ze toch iets nodig hebben, dan hoor je het van me!

Beste Marciano,

Ik heb je een privebericht gestuurd

Beste Marciano, 

Ik vind dat ik door jullie lang genoeg aan het lijntje ben gehouden. We zijn inmiddels alweer 5 weken verder sinds mijn geannuleerde order. Mijn geduld is groot, maar nu is het op.  

Dus  binnen 1week mijn geld teruggestort anders gaan we juridische stappen ondernemen. De aanvraag ligt inmiddels bij mijn rechtsbijstandverzekering.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, dat is mijn fout. Ik heb vorige week wel al een reactie ontvangen dat mijn collega's het intern moesten laten uitzoeken en dat ze het me nog zouden laten weten. Ik heb nog niets ontvangen, dus ik wilde je niet blij maken met een loze reactie, maar ik had je even in moeten lichten. Ik heb ze direct een herinnering gestuurd. Ik hoop snel antwoord te hebben!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, je hebt volkomen gelijk dat je de terugbetaling allang terug had moeten hebben. Het bleef hier stil, omdat ik dacht dat je vanaf nu via de telefonische klantenservice op de hoogte gehouden zou worden, aangezien je vind dat wat ik je vertel maar 'gek’ is. Waarom jouw betaling moeilijk te vinden is durf ik niet te zeggen. Ik ben ook afhankelijk van de updates die ik van het Finance team krijg en geloof me, ik heb ze al meerdere malen reminders gestuurd om dit met spoed op te pakken. Echter vragen ze mij ook te wachten, omdat ze het aan het onderzoeken zijn. 

Dus nogmaals, mij aanvallen helpt zeker niet, en ik doe nog steeds alles voor je wat ik kan. Ik heb ze gister en zojuist weer een herinnering gestuurd. Zoals ik zei laat ik het je weten als ik meer weet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, ik heb inmiddels reactie van mijn collega's en ze vragen, zoals ik dacht, toch om een betaalbewijs. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met het PDF-bestand waar je het over had. Laat je het me weten als je deze hebt gestuurd? Dan geef ik hem direct aan ze door!

Zo, maar weer eens een update:

 

NOG STEEDS MIJN GELD NIET TERUG!!!!!!!

 

Het is inmiddels al 3 maanden geleden dat mij toegezegd is dat het binnen 14 dagen terug gestort zou worden...... 

Het advies om het weer via de klantenservice terug te krijgen is ook 0,0.

Het is gvd of dat je gewoon tegen een muur loopt te lullen, ze geven geen zak om de klanten.... het geld is binnen en je zoekt het maar lekker uit, toch odido????

 

 

Beste Marciano

Bedankt voor je reactie, maar in de mail staat dat ik ook nog een copy van mijn id moet sturen of alleen de pdf van de bank?

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank! Alleen PDF van de bank is genoeg! 😄

Oke, done

Dit is te gek voor woorden, als ik de klantenservice bel en geef het ordernummer door weten ze precies waar het om gaat. Ook wat er is betaald en wanneer. Nu kom je met een k.. verhaal dat ze niet in staat zijn om in bijna 2 weken de betaling niet kunnen vinden.

Dit is gewoon de klanten voor de gek houden en getuigd van geen enkel respect voor de klanten.

Graag vandaag nog bericht dat mijn betaling gevonden is!!

We zijn inmiddels weer een week verder en wat denk je??

GEEN ENKELE REACTIE!!!!!

 

Met wat voor smoesje komen jullie nu aan??

En wanneer kan ik nu mijn geld terug verwachten? Gaan die 14 dagen nu weer in?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pat, nogmaals excuses dat je nog niks hebt gehoord. Ik heb afgelopen weken met mijn collega contact gehad en het blijkt toch iets ingewikkelder dan ik zelf dacht. Mijn collega heeft ook moeten wachten op updates, vanmiddag hebben ze jouw case uitgebreid besproken, maar het is nog niet opgelost. A.s. maandag hebben ze een vergadering ingeschoten met niet alleen onze financiële afdelingen, maar ook met Worldline (transactiebedrijf) om dit verder op te pakken. Het staat echt bovenaan onze lijst en mijn collega en ik schakelen er dagelijks over, zodat ik je op de hoogte kan houden. Ik hoop je maandag goed nieuwste kunnen brengen. 

Reageer