Ik heb een vraagje, ik heb op 21-7-2024 een Unlimited plus abonnement besteld via de website (met nummerbehoud), en kreeg gister bericht dat dit goedgekeurd is door mijn oude provider BEN. Maar nu zag ik gister dat Odido een aanbieding is gestart, waardoor dit abonnement €2,50 goedkoper is geworden. Nu is mijn vraag is dit nog aan te passen voor mij, of moet ik dan eerst deze bestelling annuleren en een hele nieuwe bestelling gaan doen? En heeft dat dan nog invloed op de nummerbehoud procedure? Want ik wil niet het risico lopen dat ik straks mijn oude 06 nummer kwijt raak.
Hallo
Omdat het contract al is afgesloten kun je dit niet meer wijzigen. Annuleren en opnieuw bestellen kan wel en zou in principe geen invloed hebben op de nummerbehoud procedure.
Hallo
Ik had op een simpeler oplossing gehoopt, maar het is dan niet anders, en zal ik de order tzt moeten annuleren. Even goed bedankt voor je antwoord
Nog een andere vraag, ik heb inmiddels de nieuwe sim kaart ontvangen, maar in "Mijn Odido" is nergens iets terug te vinden van mijn bestelling. Wanneer komt de bestelling of het nieuwe abonnement in "Mijn Odido" te staan?
Hoor graag van je!
Alvast bedankt...
BEN (in huis):
Odido (in huis):
(buiten op 1 KM van onderstaande mast verwijderd)
Kun je voor mij kijken wat hier mis gaat?
Mijn telefoon is een Samsung S22 Ultra
Nog een kleine aanvulling: Op de dekkingskaart geeft mijn locatie aan dat zowel binnen als buiten het signaal zeer goed zou moeten zijn. Ik snap dan ook niet waarom ik deze lage snelheden constant haal. Net deze twee metingen nog even gedaan
Binnen:
Buiten:
Hallo
Ervaar je dezelfde snelheden op andere locaties in Nederland en gaat het beter op 4G? Ga naar je telefoon instellingen, mobiele netwerken, netwerkmodus en schakel daar 5G uit.
Hallo
Dit is op 4G buiten
Elders heb ik nog niet getest.
Aanvullende informatie de software op de telefoon is helemaal up-to-date en ook de netwerk-ingstellingen hebben al een reset gehad, maar ook dit heeft niks geholpen…
Gebruik ook eens andere testservers, mij gaven een paar testservers ook een lage upload maar andere juiste hogere.
Dat maakt niet echt uit welke test server ik kies, ook via de speedtesten op kpn en ziggo website kom ik niet hoger
Via kpn.
Via Ziggo
Hallo
Ik hoor het graag van je!
Binnen:
Buiten:
De testen op het andere toestel waren vergelijkbaar met deze, alleen heb ik daar geen afbeeldingen van gemaakt
Hoi Don, bedankt voor het testen en de screenshots! In dat geval wilde ik direct een case doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst, maar ik zie dat je eergisteren ook hebt gemaild en dat jouw case inmiddels bij ze ligt. Door de drukte hebben ze op dit moment wel een verwerkingstijd van 18 dagen, maar ik gok en hoop dat ze eerder aan jouw case toekomen. Zij zullen het onderzoeken en ik hoop dat ze je verbinding snel kunnen verbeteren. Laat je het ons weten als mijn collega's contact met je hebben opgenomen?
Jouw casenummer is 72665308
Ik heb vandaag getest in Heemskerk op ongeveer een kleine KM afstand bij onderstaande GSM vandaan, en dan haal ik gewoon de volle snelheid
Dat was bij deze GSM mast
Hi Don, grote kans inderdaad dat deze case aangemaakt is naar aanleiding van jouw dekkingsklacht op onze website. Dit gebeurt namelijk automatisch. Het is fijn om te zien dat er in ieder geval plekken zijn waar je de maxiumsnelheid wel haalt. Hieruit kan ik concluderen dat het hier om een locatiegebonden probleem gaat, waarvoor je al een dekkingsklacht hebt ingediend op onze website. Ik zou je daarom willen vragen om het onderzoek van onze netwerkspecialisten af te wachten. Zij zullen contact met je opnemen zodra ze meer weten. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!
Even een update, ik ben afgelopen donderdag gebeld door de technische dienst en die gaf aan mij vrijdag terug te gaan bellen omdat hij eerst nog wat dingen wou uitzoeken. Ik was alleen vrijdag niet in de gelegenheid om de telefoon op te nemen toen er gebeld werd. Ik heb even later zelf gebeld naar de klanten service en die zou dit door gaan geven en dan zouden ze mij binnen een uur terug bellen werd er verteld door die gene. Ik ben alleen nu nog steeds niet terug gebeld en heb vanmorgen zelf weer opnieuw gebeld naar de klantenservice, alleen die medewerkster wilden mij niet doorverbinden met de technische dienst. Zei had alleen als oplossing, of 6 maanden 20% korting of het contract ontbinden. Ik heb aangeven dat ik dit totaal geen oplossing vind en graag iemand van de technische dienst wil spreken, maar dat was niet mogelijk volgens haar. Dus zou ik jullie willen vragen, kunnen jullie aub maken dat iemand mij gaat bellen die over case 72665308 gaat?
Hoi Don, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er uit het onderzoek van de technische dienst is gebleken dat de mast ongunstig staat voor jouw locatie. We kunnen dit niet verbeteren. Het aanbod van mijn collega van de klantenservice over het contract ontbinden of 6 maanden 20% korting komt direct vanuit de case van de technische dienst. Ik heb in de case gevraagd of mijn technische collega alsnog contact met je opneemt, maar hij zal je dezelfde 2 opties geven. Ik had het graag anders gezien en mijn excuses voor het ongemak!
Ik heb van morgen nog testen gedaan in de tuin, en het ene moment haal ik
En vlak daarna, op precies dezelfde plek
Hier moet toch veel meer aan de hand zijn dan een antenne mast die niet gunstig staat?
Mijn abonnement zou een dowload van 700Mbps en een upload van 100Mbps moeten kunnen halen, dan is een korting van 20% voor 6 van de 12 maanden toch een lachertje als je in sommige gevallen nog geen eens 100Mbps down en 1Mbps up in de buitenlucht haald, op een plek waar het bereik "zeer goed" zou moeten zijn, volgens jullie eigen dekkingskaart.
Wat ik trouwens ook niet snap, er staan in totaal 4 GSM masten in een straal van ongeveer 1KM rond mijn huisadres. Staan nu echt al die masten ongunstig voor mijn locatie? Er staat zelfs één mast op ongeveer 350 meter van mijn huis, dan is het toch heel slecht dat ik dan in de tuin soms niet hoger kom dan 0,1Mbps upload. En dan zijn al deze masten vorige week ook nog geupdate: https://antennekaart.nl
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.