Skip to main content

Ik heb een vraagje, ik heb op 21-7-2024 een Unlimited plus abonnement besteld via de website (met nummerbehoud), en kreeg gister bericht dat dit goedgekeurd is door mijn oude provider BEN. Maar nu zag ik gister dat Odido een aanbieding is gestart, waardoor dit abonnement €2,50 goedkoper is geworden. Nu is mijn vraag is dit nog aan te passen voor mij, of moet ik dan eerst deze bestelling annuleren en een hele nieuwe bestelling gaan doen? En heeft dat dan nog invloed op de nummerbehoud procedure? Want ik wil niet het risico lopen dat ik straks mijn oude 06 nummer kwijt raak. 

Hallo @DON PAPA 

Omdat het contract al is afgesloten kun je dit niet meer wijzigen. Annuleren en opnieuw bestellen kan wel en zou in principe geen invloed hebben op de nummerbehoud procedure.


Hallo @Waqqas 

Ik had op een simpeler oplossing gehoopt, maar het is dan niet anders, en zal ik de order tzt moeten annuleren. Even goed bedankt voor je antwoord 😉


Nog een andere vraag, ik heb inmiddels de nieuwe sim kaart ontvangen, maar in "Mijn Odido" is nergens iets terug te vinden van mijn bestelling. Wanneer komt de bestelling of het nieuwe abonnement in "Mijn Odido" te staan?


@DON PAPA Je dient het abonnement zelf toe te voegen in je Mijn Odido account. Ik zie dat je beschikt over een actief Mijn Odido account, waarin je Internet + TV abonnement gekoppeld staat. Echter, om beide abonnementen toe te kunnen voegen in één account, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Nu zie ik dat alleen je initialen niet overeenkomen. Bij je Internet + TV abonnement staat alleen de E. vermeld en bij je mobiele abonnement E.J. Welke kan ik voor je aanpassen? Let op: je kunt je mobiele abonnement nog niet toevoegen. Om deze toe te voegen, wordt er een verificatiecode per SMS naar het nummer verstuurd. Echter, zie ik dat je Nummerbehoud hebt aangevraagd en dat deze zal plaatsvinden op 22-08-2024. Daarna wordt je abonnement & simkaart automatisch actief en kun je het abonnement toevoegen in je bestaande account. Hiervoor moet ik alleen wel de intialen aanpassen, zodat ze overeenkomen bij beide abonnementen. 

Hoor graag van je! 


@Pharwin van Odido Ten eerste bedankt voor je uitleg, je mag mijn initialen bij Internet + TV abonnement aanpassen naar E.J. (zo staat het namelijk ook op mijn identiteitsbewijs).

 

Alvast bedankt...


@DON PAPA Top, ik heb het zojuist voor je aangepast. Alles komt nu overeen met elkaar. Nadat je Nummerbehoud heeft plaatsgevonden, kun je je mobiele abonnement toevoegen in je bestaande account! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een heel fijn weekend toe! 😄


@Pharwin van Odido Mijn nieuwe Unlimited plus abonnement is inmiddels actief bij Odido, maar ik haal niet eens de snelheid (in huis) van mijn vorige abonnement bij Ben. En ook buiten valt de snelheid heel erg tegen, zie screenshots...

BEN (in huis):

Odido (in huis):

(buiten op 1 KM van onderstaande mast verwijderd)

Kun je voor mij kijken wat hier mis gaat?

Mijn telefoon is een Samsung S22 Ultra


Nog een kleine aanvulling: Op de dekkingskaart geeft mijn locatie aan dat zowel binnen als buiten het signaal zeer goed zou moeten zijn. Ik snap dan ook niet waarom ik deze lage snelheden constant haal. Net deze twee metingen nog even gedaan

Binnen:

Buiten:

 


Hallo @DON PAPA 

Ervaar je dezelfde snelheden op andere locaties in Nederland en gaat het beter op 4G? Ga naar je telefoon instellingen, mobiele netwerken, netwerkmodus en schakel daar 5G uit.


Hallo @Waqqas 

Dit is op 4G buiten

Elders heb ik nog niet getest.


Aanvullende informatie de software op de telefoon is helemaal up-to-date en ook de netwerk-ingstellingen hebben al een reset gehad, maar ook dit heeft niks geholpen…

 


@DON PAPA 

Gebruik ook eens andere testservers, mij gaven een paar testservers ook een lage upload maar andere juiste hogere.


@Waqqas

Dat maakt niet echt uit welke test server ik kies, ook via de speedtesten op kpn en ziggo website kom ik niet hoger

Via kpn.

Via Ziggo

 


Hallo @DON PAPA ik heb gelijk meegekeken en ik zie dat er wel geplande werkzaamheden bij jou in de buurt plaatsvinden om het netwerk te verbeteren. Dat zou na vandaag opgelost moeten zijn. Kun je morgen checken of je het nog steeds ervaart? Anders zou ik je willen vragen om een kruistest met je simkaart uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik hoor het graag van je!


@Pharwin van Odido Ik ben even aan het testen geweest, maar zowel met mijn eigen telefoon als met de telefoon van mijn vrouw, heb nog steeds de lage snelheden. Er is dus niks veranderd met gisteren.

Binnen:

Buiten:

De testen op het andere toestel waren vergelijkbaar met deze, alleen heb ik daar geen afbeeldingen van gemaakt


Hoi Don, bedankt voor het testen en de screenshots! In dat geval wilde ik direct een case doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst, maar ik zie dat je eergisteren ook hebt gemaild en dat jouw case inmiddels bij ze ligt. Door de drukte hebben ze op dit moment wel een verwerkingstijd van 18 dagen, maar ik gok en hoop dat ze eerder aan jouw case toekomen. Zij zullen het onderzoeken en ik hoop dat ze je verbinding snel kunnen verbeteren. Laat je het ons weten als mijn collega's contact met je hebben opgenomen?

Jouw casenummer is 72665308


@Marciano van Odido Ten eerste bedankt voor je snelle antwoord, ik denk dat die case dan is aangemaakt na aanleiding van mijn melding die ik heb gedaan bij de dekkingkaart op de Odido website (anders zou ik het niet weten). Ik zal morgen ook nog even op andere locaties in het land wat gaan testen, om te kijken of ik dan wel hogere snelheden haal. Als ik bericht heb gehad van je collega's, dan zal ik dat hier zeker laten weten.


Ik heb vandaag getest in Heemskerk op ongeveer een kleine KM afstand bij onderstaande GSM vandaan, en  dan haal ik gewoon de volle snelheid

Dat was bij deze GSM mast 

 


Hi Don, grote kans inderdaad dat deze case aangemaakt is naar aanleiding van jouw dekkingsklacht op onze website. Dit gebeurt namelijk automatisch. Het is fijn om te zien dat er in ieder geval plekken zijn waar je de maxiumsnelheid wel haalt. Hieruit kan ik concluderen dat het hier om een locatiegebonden probleem gaat, waarvoor je al een dekkingsklacht hebt ingediend op onze website. Ik zou je daarom willen vragen om het onderzoek van onze netwerkspecialisten af te wachten. Zij zullen contact met je opnemen zodra ze meer weten. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 


@Marciano van Odido of @Pharwin van Odido 

Even een update, ik ben afgelopen donderdag gebeld door de  technische dienst en die gaf aan mij vrijdag terug te gaan bellen omdat hij eerst nog wat dingen wou uitzoeken. Ik was alleen vrijdag niet in de gelegenheid om de telefoon op te nemen toen er gebeld werd. Ik heb even later zelf gebeld naar de klanten service en die zou dit door gaan geven en dan zouden ze mij binnen een uur terug bellen werd er verteld door die gene. Ik ben alleen nu nog steeds niet terug gebeld en heb vanmorgen zelf weer opnieuw gebeld naar de klantenservice, alleen die medewerkster wilden mij niet doorverbinden met de technische dienst. Zei had alleen als oplossing, of 6 maanden 20% korting of het contract ontbinden. Ik heb aangeven dat ik dit totaal geen oplossing vind en graag iemand van de technische dienst wil spreken, maar dat was niet mogelijk volgens haar. Dus zou ik jullie willen vragen, kunnen jullie aub maken dat iemand mij gaat bellen die over case 72665308 gaat? 


Hoi Don, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er uit het onderzoek van de technische dienst is gebleken dat de mast ongunstig staat voor jouw locatie. We kunnen dit niet verbeteren. Het aanbod van mijn collega van de klantenservice over het contract ontbinden of 6 maanden 20% korting komt direct vanuit de case van de technische dienst. Ik heb in de case gevraagd of mijn technische collega alsnog contact met je opneemt, maar hij zal je dezelfde 2 opties geven. Ik had het graag anders gezien en mijn excuses voor het ongemak!


@Marciano van Odido Ten eerst bedankt voor je snelle antwoord. Ik snap alleen de onderzoek uitslag niet helemaal, je geeft aan dat de antennemast ongunstig staat voor mijn locatie. Maar ik had juist begrepen dat ze vorige week bij mij in de buurt werkzaamheden hadden verricht voor een betere dekking. En ook op de dekkingskaart geeft mijn locatie aan dat zowel binnen als buiten het bereik "zeer goed" zou moeten zijn.

 

Ik heb van morgen nog testen gedaan in de tuin, en het ene moment haal ik

En vlak daarna,  op precies dezelfde plek

Hier moet toch veel meer aan de hand zijn dan een antenne mast die niet gunstig staat?

 

Mijn abonnement zou een dowload van 700Mbps en een upload van 100Mbps moeten kunnen halen, dan is een korting van 20% voor 6 van de 12 maanden toch een lachertje als je in sommige gevallen nog geen eens 100Mbps down en 1Mbps up in de buitenlucht haald, op een plek waar het bereik "zeer goed" zou moeten zijn, volgens jullie eigen dekkingskaart.


Wat ik trouwens ook niet snap, er staan in totaal 4 GSM masten in een straal van ongeveer 1KM rond mijn huisadres. Staan nu echt al die masten ongunstig voor mijn locatie? Er staat zelfs één mast op ongeveer 350 meter van mijn huis, dan is het toch heel slecht dat ik dan in de tuin soms niet hoger kom dan 0,1Mbps upload. En dan zijn al deze masten vorige week ook nog geupdate: https://antennekaart.nl

 


@DON PAPA We snappen je punt. Echter, is de maximale snelheid afhankelijk van meerdere factoren en dus niet alleen de ligging van de mast. Onder andere de plek waar je bent, de drukte op het netwerk en de instellingen op je telefoon hebben invloed op de snelheid die je haalt. In dit geval is gebleken dat de overgrote oorzaak de ligging van de mast betreft, waar we weinig invloed op hebben. Vandaar dat deze coulance opties zijn geboden. Mocht je liever niet voor de korting willen gaan, kunnen we altijd samen kijken naar de optie om kosteloos te ontbinden. Laat maar gerust weten waar je voorkeur naar uit gaat! 


@Pharwin van Odido Zou je mij willen bellen op het betreffende telefoonnummer, om dit verder te bespreken?


Reageer