Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Maak je gebruik van DSL en twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit? Bekijk dan de installatievideo.
3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom
Vele problemen worden verholpen door het modem (en eventueel het glasvezelkastje) voor korte tijd van de stroom te halen:
Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.
Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en het glasvezelkastje volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).
Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Heb je een glasvezelkastje met schakelaars?
Op het glasvezelkastje zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart het glasvezelkastje opnieuw, terwijl de UTP-kabel (internetkabel) is losgekoppeld. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: .
5: Fabriek reset modem
In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken:
.
Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder: Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding. Internet| Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen. Televisie| Volg deze stappen om je beeld te verbeteren. Vast Bellen| Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.
Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!
Bladzijde 2 / 40
Hey @nepdance,
Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!
Hey @nepdance,
Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!
Ik zal van't weekend alles nog een keer resetten en als dat niet helpt maak ik maandag gelijk de afspraak.
Goedemiddag T-Mobile,
Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.
Dit probleem is ontstaan na de overname! als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.
Er wordt echter totaal niet geluisterd!
Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.
Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.
Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!
Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!
Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.
En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!
Met vriendelijke groet, Marco
Bijna 2 week heb ik dezelfde probleem. Iedere dag tussen 15:30-16-30 heb ik Internet disconnect. het duurt paar minuten, maar waroom heb ik dit problemen????
@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag.
Wij hebben hier een prima jaarwisseling gehad de screens komen er nog aan die ik laatst had gemaakt waren met de wifi want tja je koopt een nieuwe laptop en er zit niet eens een ethernet aansluiting meer op.
Des al niet te min zijn we hier thuis ook aan het overleggen hoe en wat want als er 1 zit te game op de laptop de ander zit tv te kijken moet ik mijn wifi van mijn mobiel al uitzetten wil ik iets daarop opzoeken
dit is de screen van de dag dat ik mn commentaar gaf maar dat is wel wifi
@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!
mja ben er mee doende maar zoals ik al zei dr zijn er hier nog maar weinig die bekabeld werken t probleem blijft voort zodra ik of iemand anders hier in huis op de laptop een spelletje zit te doen is t feest en daar hadden we in t verleden geen last van. Qua mobiele telefonie niks te klagen maar de rest zingen we even uit
Je ziet me hoop ik spoedig met de screens
@Brian
Dit bedoel ik dus.
Jullie zijn in het weekend helemaal niet bereikbaar via Facebook of Twitter. Dus je bent gewoon glashard aan het liegen. Het staat zelfs op jullie eigen site dat je in het weekend geen reactie krijgt via sociale media.Zo moeilijk was dat toch niet?
En dat telefoonnummer: tja, leuk dat je het kunt googlen. Is dat niet juist heel triest dat je dus beter een externe partij kunt gebruiken om een telefoonnummer te vinden, terwijl als ik via de T-Mobile site klik op "meld een probleem", dat ik überhaupt niet een telefoonnummer te zien krijg?
Eitje inderdaad. Meer een geklutst dan een heel.
Hoi Jason,
Ik moet zeggen: ik heb dit weekend de snelheid gecheckt en die was aanzienlijk beter dan de afgelopen 2 weekenden. Voor mij compleet onverklaarbaar, maar wel prettig. Mocht het probleem zich alsnog voordoen, zal ik gelijk screenshots van bekabelde verbinding meesturen.
Groeten, Hielke
Ondanks dat er geen storing actief lijkt te zijn op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen, zijn er duidelijk heel wat meldingen over routingproblemen. Die liggen dus niet aan mijn modem, router, access points, etc. maar aan de verbindingen van T-Mobile aan de rest van het internet. Zie bijvoorbeeld de meldingen op allestoringen:
Waarom is het voor T-Mobile zo moeilijk om een goede storingspagina te maken, waarop je direct kunt zien dat er echt iets mis is? Er kunnen toch relatief gemakkelijk allerlei tests zijn die allerlei verbindingen checken elke minuut ofzo? Ik denk natuurlijk direct ook aan het (denk ik) ongerelateerde DNS probleem van niet zo lang geleden.
edit:
Ik wilde nog iets toevoegen . Kijk ik snap dat het normaal gesproken een goed idee is om iemand met een storing zelf even het modem te resetten enzo, maar als er echt iets bij T-Mobile zelf mis is, is het een beetje onhandig om duizenden mensen thuis hun modem te laten resetten als daar niks mis mee is. Dat is vooral mijn gedachte/reden om een automatische sturingspagina te hebben. Ik weet overigens niet of https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ een automatische pagina is, of dat die alleen storingen die door medewerkers van T-Mobile gecheckt/ingediend zijn laat zien. Maar mijn ervaringen tot nu toe, lijken aan te geven dat die storingspagina niet zo automatisch is.
Fabriekreset niet uitgevoerd, omdat afgelopen dagen verbinding niet meer is uitgevallen. Misschien moet het apparaat even warm draaien .
Indien probleem weer voorkomt. Zal ik uw advies proberen.
Van een glasvezel verbinding van 500 Mbit en totale abonnementskosten van meer dan 100€ verwacht ik meer dan op dit moment geleverd wordt door T-Mobile. Los van het onbruikbare Wifi signaal vanaf de Draytek router (dat was bekend, dus er draait sinds jaren een Netgear Orbi Mesh Wifi netwerk), is dat modem gewoon een grote bottleneck. Dagelijks valt het Wifi signaal vanaf één van de drie Orbi punten zeker 15 tot 20 keer weg. Vaak komt het signaal dan wel weer terug, soms echter ook niet. Dan rest niets anders dan de Draytek router (weer) te resetten. Graag verneem ik van één van de moderatoren hier, of er inmiddels niet een beter en stabiele glasvezel modem/router beschikbaar is.
En ik kan verzekeren overigens dat het probleem niet aan het Netgear Orbi Mesh netwerk of de componenten ligt. Deze zijn volledig up to date en voorzien van de laatste firmware.
Is er weer een storing? Het internet is heel traag. Regio Leeuwarden.
idd zelfde verhaal hier.. ongelooflijk wat een klote internet atm.
idd ook hier 115 ping, 0.4mb/ps download… gaat werkelijk nergens over dit !
nog even en ik stap over op een provider met wel stabile verbinding….
Leeuwarden.
idd zelfde verhaal hier.. ongelooflijk wat een klote internet atm.
idd ook hier 115 ping, 0.4mb/ps download… gaat werkelijk nergens over dit !
nog even en ik stap over op een provider met wel stabile verbinding….
Leeuwarden.
Daar zit ik ook over na te denken. Internet en tv zijn een drama de laatste tijd. Internet vaak storing of traag en tv soms met blokjes beeld. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn in Leeuwarden, maar het wordt er niet beter op.
Goedemorgen @H.de.W,
Bedankt voor je uitleg! Ik heb naar de DHCP logging gekeken, maar zie geen uitvalverschijnselen naar voren komen, ook je verbinding ziet er zeer stabiel uit. Hoe vaak treden die spontane reboots op?
Het MAC-adres komt overeen met wat ik uitlees in de meting, dus een kruising is ook uitgesloten.
Nog een aantal vragen op een rijtje zodat helemaal duidelijk is wanneer het euvel optreedt en wat er precies aan de hand is (sorry voor de standaardvragen, maar dit is nodig voor het complete plaatje):
-Brandt de power LED constant (op het modem)? -Is het modem direct aangesloten op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL)? -Is het modem aangesloten met de juiste DSL-kabel (anderhalve meter lang)? -Welke lampjes branden allemaal wel op het modem en branden die alle groen? -Hoe ziet het ISRA eruit (meterkast of woonkamer), zijn er opvallende uitsteeksels? -Valt de verbinding op bepaalde, vaste momenten weg of volledig willekeurig? -Wat is het serienummer van de Huawei?
Alvast bedankt voor je antwoorden! Ik zal dit bericht ook in het topic plaatsen voor de volledigheid. Sorry voor mijn veel te late reactie trouwens!
Hoi @mishavanhaaren, ik zet jouw uitleg meteen door naar de technische dienst en neem daarbij het rapport van de Guidion monteur van 30 oktober ook mee als notitie. Zo is volledig helder wat je aan snelheid binnenkrijgt en wat er allemaal nog niet goed gaat. Sorry dat je tot op heden nog geen sluitende oplossing gekregen hebt. De huidige verwerkingstijd is opgelopen en bedraagt momenteel vijf tot elf dagen. Dat is natuurlijk frustrerend in een periode als deze, maar ik wil wel eerlijk naar je zijn en aangeven dat je langer zult wachten dan gebruikelijk.
Hoi @sjansens, dat is niet de bedoeling, daar gaan we meteen wat aan doen! Werkt het modem ook niet op een ander stopcontact? Kun je me jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht toesturen alsjeblieft? Dan gaan we het zo snel mogelijk oplossen voor je!
Al sinds de start van mijn abonnement valt dagelijks het internet uit voor 5 a 10 minuten, daarna doet het het weer. Of ik met een kabel of via wifi verbonden ben maakt geen verschil, een kabel verwisselen ook niet. Wat valt hier aan te doen?
Ik wil ook nog even melden dat het nummer van de klantenservice niet bereikbaar is.
Dat gebeurt helaas vaak. Ik heb mijn modem al laten vervangen door een nieuwer Zyxel modem, maar ondanks dat (te) vaak uitval. Zowel vast als over mijn Orbi Mesh netwerk.
Dit had ik ook na overstap naar T-mobile. vervolgens is er iemand van t-mobile langs gekomen, heeft nieuwe modem en de adsl kabel vervangen naar een koperdraad en sindsdien heb ik weer normaal internet.
Beste T-Mobile, sinds de overstap naar T-Mobile thuis in januari 2020 hebben wij bijzonder vaak internetstoringen. De Wifi valt om de haverklap in het geheel weg (dus niet slechts een trage verbinding, maar in het geheel geen verbinding). Een reset van het modem verhelpt het probleem vaak (niet altijd), maar daar heb ik weinig aan als ik er midden op de dag tijdens vergaderingen e.d. uitgegooid wordt. Om een beeld te geven, op de volgende dagen viel internet weg sinds ik het bijhoud: 26 nov, 30 nov, 3 dec, 5 dec, 7 dec, 15 dec, 22 jan, 26 jan, 27 jan en 28 jan. In een enkel geval werd er op de Community melding gemaakt van een algehele storing. Vorige week lag het bij iedereen in de straat eruit die zich heeft laten inpakken door de nieuwe glasvezelaanbieding. Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis
Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis
Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis
T mobile internet is het slechtste wat ik heb gehad in jaren , om de haverklap geen verbinding .
Bellen met klantenservice helpt niet , we sturen u een sms om een afspraakje maken met een monteur .
Dit is al weer meer als een week geleden ,echt klote met de bok .
Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis
T mobile internet is het slechtste wat ik heb gehad in jaren , om de haverklap geen verbinding .
Bellen met klantenservice helpt niet , we sturen u een sms om een afspraakje maken met een monteur .
Dit is al weer meer als een week geleden ,echt klote met de bok .
Oja nog even ter info het netwerk wat ik zelf heb werkt wel altijd gewoon/goed . het is de verbinding van Tmobile die gewoon niet stabiel is .Hiervoor andere aanbieders gehad die wel werkte .
Ook hier iemand die als dit niet opgelost wordt weggaat ,ben nu aan het werken op mijn mobile abbo.
Net voor de zoveelste keer het modem aan en uit gezet en dan doet ie het weer , wat een zooitje
Hallo @Bowtie ,
Wat betreft het niet kunnen bereiken van de klantenservice klopt. Er is een probleem dit wordt zo ook zichtbaar op de community.
Jammer dat de reset niet geholpen heeft, nu even geduld hebben totdat de klantenservice weer bereikbaar is. Misschien dat een moderator dit oppikt, zij kijken mee en waar nodig melden zij zich vanzelf. Dit gaat op volgorde van binnenkomst van de berichten.
Heb ook al een apart topic aangemaakt echter krijg ik daar weinig response op.
Vandaar doe ik hier nog een poging.
In februari heb ik mijn T-mobile contract om laten zetten van 100mbps naar 1000mbps. Hier is een monteur voor langs geweest om dit te realiseren. Wanneer ik onder mijn contract kijk op T-mobile zie ik geen contract staan. Overgang als bestaande klant loopt niet heel soepel en je wordt lastig gevallen met zaken waar je niets mee te doen hebt. Contractopzegging, omzetting in centrale wijkkast, andere lijn, nieuwe mediaconverter. Maar goed, het probleem wat ik eerder had met de 100mbps is nog niet verholpen.
Huidige situatie: Huawei mediaconverter - Zyxel T50 router
Hier direct een Macbook bekabeld op aangesloten en wanneer ik dan een snelheidstest doe dan haal ik rond de 500mbps (download) en rond de 900mbps upload. Op dat moment is er geen enkel ander apparaat aangesloten.
Zowel bekabeld als via wifi regelmatig last van haperingen. Wifi is uitgeschakeld op de Zyxel T50 en gaat via een mesh-netwerk van Orbi. Hiervoor nam ik glasvezel af bij KPN en had eigenlijk nooit verbindings problemen (zowel bedraad als wifi niet).
Met thuiswerken maak ik gebruik van een VPN verbinding. Tijdens het werken ondervind ik de meeste problemen met MS Teams.
Graag heb ik een analyse waarom de downloadsnelheid niet boven de 500mbps komt en waarom er regelmatig haperingen optreden.
Hoor het graag.
Hierbij de verzamelde printscreens. Zoals te zien is verschilt de snelheid steeds behoorlijk.
Meting is steeds met dezelfde laptop gedaan, op dezelfde plek en bekabeld.
Hoi @Baudewyn ,
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.
Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.
Hoi @Boris, Waarschijnlijk heeft dit er ook mee te maken en kan het jullie misschien wel helpen. Sinds 18-03-2021 zie ik dat er packet loss tussen ongeveer 15:00 en 22:00. Dit is vanaf postcode 3317(ligt naast 3328).
Zoals je in de screenshots vanuit smokeping kan zien is er dan een iets verhoogde ping maar ook packet loss wat het gamen dan onmogelijk maakt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.