Goedemiddag T-Mobile,
Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.
Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.
Er wordt echter totaal niet geluisterd!
Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.
Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.
Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!
Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!
Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.
En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!
Met vriendelijke groet,
Marco
Hier precies dezelfde problemen. Ook in mijn directe omgeving zijn er mensen die internet van t-mobile afnemen en exact hetzelfde ervaren. Ook op het forum van tweakers.net zijn er een aantal mensen die last ondervinden van een regelmatig wegvallende internetverbinding: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/25
Om uit te sluiten dat de problemen zich voordoen in eigen apparatuur (gebruik een netwerkswitch en een airport express) heb ik nu beiden afgekoppeld en de draytek een factory reset gegeven. Heb zelfs twee dagen ieder apparaat dat ik op dat moment gebruikte afzonderlijk aangesloten op het modem en alle overige apparatuur afgekoppeld om te kijken of de problemen zich zouden herhalen. Had en heb echter nog steeds dezelfde problemen.
Zou het prettig vinden als t-mobile hier serieus naar zou willen kijken.
Hoi Hartman,
Ja zelfs voor een leek is het duidelijk dat dit probleem niet in huis zit maar aan T-mobile's kant!!
Inmiddels al 6x verbinding weggevallen vanmiddag zelfs!!
schijt ziek wordt je ervan!
Ik heb bijna hetzelfde probleem. Pas sinds 2-3 dagen geleden is dit ineens voorgekomen uit het niets en heb daarvoor nooit problemen met internet gehad behalve storingen aan jullie kant. Ik zit normaal League of Legends te spelen, en ineens disconnect de game mij voor geen enkele reden. Ik zit ondertussen op het communicatieplatform Discord en daar is niks mis mee, mijn vrienden horen mij namelijk nog steeds praten. Het kan niet zo zijn dat er iets mis is aan mijn kant want een vriend van me die dichtbij in de buurt woont heeft precies hetzelfde probleem. Ik wil graag dat dit zo spoedig mogelijk opgelost wordt. Begint me echt te irriteren.
Hi @AndyS,
Oei daar gaan we meteen naar kijken! Je kan de factory reset zeker proberen, je hoeft niet bang te zijn dat je hierme wat stuk maakt. Een factory reset wil zeggen dat je modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen en daarna de laatste updates weer op gaat halen. Eventuele instellingen zoals het aanpassen van de naam van je Wifi netwerk gaan dan wel verloren dus dit zal je dan even opnieuw in moeten stellen.
Mocht het probleem zich voor blijven doen laat dan even weten welke lampjes je nog ziet branden op de modem op het moment dat het gebeurt, dan kijk ik graag met je mee!Beste Brian,
Ik had meteen een factory reset uitgevoerd na mijn post en het internet was een tijdje goed. Vandaag helaas weer meerdere malen uitvallen, ik heb gekeken en wat opvalt is dat de lampjes wel gewoon aan blijven (ACT die blijft knipperen, WAN, fiber + WLAN aan als het internet uitvalt). Nu ik zo de bovenstaande posts lees ben ik waarschijnlijk ook 1 van de zeldzame mensen die lijd aan een foutieve Draytek glasvezel-modem. Baal er wel helaas van, het is erg onbetrouwbaar momenteel .. (Vooral als je net lekker in bed loopt te Netflix-en) Hoe ga ik nu verder te pas om dit op te lossen? :)
Hoor het graag!
Nog even voor iemand die precies dezelfde klachten als ik ervaarde:
Inmiddels ben ik geholpen door de fijne mensen hier van T-Mobile en heb ik de Draytek modem vervangen voor een Huawei modem + Mediaconverter. Sindsdien geen problemen meer wat betreft de LAN-verbinding die plots uitvalt. Ontzettend fijn!
T-Mobile Thuis klantenservice hulde voor jullie en bedankt!
Hi @arvn,
Thank you for your message and patience. Sorry to hear your internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible.I see you're online again. Is everything working properlu again? If not, you can always follow these steps to restore a connection: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet. If it's only Wifi, make sure the Wifi is on by checking the fourth light on the modem en clicking the Wifi/Wlan button at the left backside. This allows you to solve most common problems. Hope this helps!
Hi Sander,
Thank you for your response. Indeed i’m back online since yesterday evening and it just went by itself so it wasn’t really on my side but some network malfunction that wasn’t reported anywhere in the community or at personal account info section
@Lisa het lijkt erop dat alles weer werkt. Vanochtend moest ik alleen nog het kastje voor tv nog een keer resetten, maar tot nu toe lijkt het dat alles weer werkt.
Bedankt voor jouw reactie!
Tja, misschien komt dat omdat je als klant geen idee hebt of je klacht ontvankelijk is verklaard, bij welke partij de melding ligt, hoelang je verstoken blijft van internet en tv en waar je in vredesnaam moet zijn om dat helder te krijgen? Ik wacht dus maar gedwee af weer wanneer er iemand genegen is van Gideon om in onze wijkcentrale een kijkje te nemen of mijn lijn door te meten...
Beste Sander,
Dit is dus waar ik op wijs dat er niet geluisterd wordt!! Het ligt niet aan de thuis installatie het ligt aan de kant van T-Mobile, zoals ik duidelijk omschrijf hebben 2 vrienden exact hetzelfde probleem op exact hetzelfde moment. Ik woon in Spijkenisse, 1 in Rotterdam en 1 in Schiedam
Verbinding valt op de sec op exact hetzelfde moment weg en op exact hetzelfde moment maakt het weer verbinding. Dit probleem hebben wij nooit gehad toen het nog Vodafone was. Als ik zo rondzoek op het internet zijn er veel meer mensen met dit probleem. Aan mijn Thuis installatie is NIETS veranderd, box is 2 keer gerest 3 keer van stroom geweest, andere kabel ander apparaat / wifi al die stappen zijn al lang doorlopen!
Ik wil een serieuze oplossing en snel
Ps: de tips hierboven slaan totaal niet op het probleem, kijken of er lampjes branden super oplossing man!
@imco Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik zou je wel adviseren om onze meegeleverde Draytek modem te gebruiken, op andere modems/router kunnen wij namelijk geen ondersteuning bieden. Ervaar je de problemen alleen met Wifi of ook wanneer je verbonden bent met een netwerkkabel? Als het alleen gaat om wifi probeer dan eens de stappen in ons WiFi topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063.
@ramonvv @Jurrian Ook jullie hebben mogelijk wat aan de tips in bovenstaand topic, mochten de problemen zich blijven voordoen neem dan even telefonisch contact op via 0800 0092, dan kijkt één van mijn collega's direct met jullie mee!
@zone30 Is het inmiddels gelukt met je internetverbinding? Zo niet stuur mij dan even en privéberict met je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee. Je kan een privébericht sturen door te klikken op je Profiel en dan op privébericht.
ik heb sinds gisteren 3-4-2018 T-Mobile thuis
en ben zeer tevreden alles is netjes geinstalleerd mijn snelheid zit boven de 750 mb
en mijn tv werkt goed ,dus al met al dik tevreden
Hoi Joost!
Onze technische dienst heeft een monteur aangestuurd om jouw lijn te herstellen. Ons monteursbedrijf heet Guidion, vanuit deze naam zul jij een telefoontje of e-mail krijgen om een afspraak te maken. Heeft dit inmiddels al plaatsgevonden?
Hoi @Geis
Internet en Wifi worden steeds belangrijker, ik snap dat een onderbreking ongewenst is. Wij communiceren altijd vijf werkdagen, om geen valse verwachtingen te creëren. Het ligt er een beetje aan hoe diep het euvel in het netwerk zit hoe lang zoiets duurt. Is het binnenshuis, dan sturen we de monteurscentrale aan. Het kan even duren voordat zij contact opnemen. Het kan ook in het netwerk zitten, dan sturen we de netwerkbeheerder aan. Die controleert dan de lijn en maakt eventueel een afspraak met jou om de lijn door te meten. Maar eerst doet onze technische dienst onderzoek om uit te sluiten waar het probleem zit. Dit kan uiteraard sneller gaan dan vijf dagen. Er zijn twee dingen die jij kunt doen. Allereerst de lampjes op het modem in de gaten houden. WAN/Fiber en Internet zijn de belangrijkste twee. Branden ze weer dan is de lijn hersteld. Wij nemen daarna contact op via telefoon of e-mail om je in kennis te stellen. Houd daarnaast de telefoon in de gaten, mocht de monteur bellen. Let op: er kan anoniem ingebeld worden. Dan weet je dat vast.
Laat het wel duidelijk zijn, wij staan aan jouw kant: wij willen jou zo snel mogelijk weer online hebben! We zetten dus alles in het werk om dit asap op te lossen.
Hallo jiepiewie,
Volgens mij is het probleem opgelost als het modem vervangen word. Een moderator zal dit gaan oppakken en voor je oplossen.
Heb je het klantnummer toegevoegd aan je profiel ? dan kunnen ze meteen aan de slag.
Hoi,
ik ben nieuw en heb een vraag we zijn overgestapt van 500 mb naar 750 mb
nu haal ik max 550mb op playstation ik heb het vermoeden dat ik nog niet ben omgezet
ik heb al verschillende utp kabels verbruikt.en kom maar niet hoger
@Thomas95 Er bestaat niet zoiets als Cat5e of Cat6 aansluitingen. Deze categorieren hebben betrekken op kabelkwalificaties.
Misschien goed om te weten dat 100Mbps maar 4 aders van een ethernetkabel gebruikt. Voor Gigabit worden alle 8 aders gebruikt. Het is zeer goed mogelijk dat die wandcontactdoos nog uit de tijd is dat 100Mbps de norm was en dus maar 4 draadjes zijn doorgelust. Of wel 8 draadjes, maar dan b.v. 1 of meerdere slecht verbonden of zodanig tegendraads gedraaid dat de hogere frequenties van Gbit ethernet te veel gedempt worden en de modem en computer dan maar weer terug schakelen naar 100Mbps.
Als je handig bent met naald en draad kun je misschien wel in die RJ45 connectoren draadjes bijknutselen, mocht het maar 4 aderig zijn. Zo deed ik dat vroeger in ieder geval.
Naast een adersprobleem kan het ook zijn dat er 1 a 2 dagen overheen gaan voordat een snelheidsverhoging daadwerkelijk actief is in snelheidsbegrenzers/centrales/knooppunten enz.
Zie ook:
https://www.electronics-notes.com/articles/connectivity/ethernet-ieee-802-3/cables-types-pinout-cat-5-5e-6.php
Wat zou het nog kunnen zijn? Mijn inziens modem/router (Huawai) of de aansluiting in de wand zelf..
Kijk in de modem bij DSL-Informatie wat daar aan getallen m.b.t. download en upload staan. Dat zou een hint kunnen geven in welke richting je moet denken om wel de geadverteerde 100Mbps Download te krijgen.
Het modem staat vrij. Al weet ik dat de buurman zendamateur is.. misschien dat hij met zijn units toch interferentie veroorzaakt. Ik had helaas geen mogelijkheid (nog) om een kabel aan te leggen dus ik gemakshalve maar een homeplug setje aangeschaft. ( https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4010p-kit-powerline-zonder-wifi-2-stuks-nl/9200000021008407/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170247395-S-441309789093-9200000021008407&gclid=EAIaIQobChMIzKjBqMHZ4AIVCM53Ch3POwv_EAQYASABEgJ8DfD_BwE ). Gelukkig zijn beneden en boven dezelfde groep dus ik haal nu 87 Mbps. 25-30 Mbps op tablet en telefoon vind ik voldoende. De upload is echter 50Mbps.. wat erg hoog is maar ik vind het acceptabel en wel goed zo 😉. Bedankt allemaal!
Sinds vandaag ineens last van een trage Internetverbinding, pagina’s laden niet of heel traag?
Bij de Internetsnelheidstest krijg ik steeds deze melding;
LATENTIETESTFOUT
Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals.
We hebben issue op postcode 2632BJ met Fibre vwb connectie naar Playstation Netwerk(wired). Lijkt DNS issue te zijn, UK websites laden snel, sites als Telegraaf hebben af en toe langere laadtijden.
@Brian dat is helemaal top, hopelijk lost een de nieuwe modem ook gelijk het wifi probleem op! Bedankt voor de snelle reactie en voor het snelle toesturen van de nieuwe modem.

Vriendelijke groeten
Ik snap je punt
@f.vosveld. Webcare ervaart haar drukste periode tot nu toe, maar we doen ons best om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Dat beloof ik! Ik blij om te lezen dat je verschil merkt na het onderhoud. Het lijkt mij een goed idee als we naar jouw verbinding kijken. Ik hoop natuurlijk dat er ondertussen al actie is ondernomen, maar zo niet, stuur mij dan een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kom dan zo snel mogelijk bij je!
Op het moment gaat het redelijk, voor we verdere stappen gaan ondernemen kijk ik het wel even aan.
Ik zit midden in de verbouwing en verhuizing, dus weinig tijd en de pc moet ook nodig een keer leeg al te lang geleden.
Maar bedankt voor je antwoord
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks
als de modem aan het opstarten is valt ie weer uit
Alles is op het moment okee, en ja uiteraard op de pc een antivirus/firewall programma. Als dat het zou zijn zou wifi/telefoon toch niet tegelijk ook geen verbinding hebben?
Ja na de laatste fabrieks-reset is het nog een paar keer voorgekomen, maar heeft het zich na wisselende tussenpozen vanzelf hersteld, ik neem dus aan dat er even een probleempje was met de bereikbaarheid van de dns-servers.
bij de weg, jij ook bedankt voor de hulpvaardigheid.
Mvg.