Skip to main content

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

 1: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

2: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Maak je gebruik van DSL en twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit? Bekijk dan de installatievideo

 

3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem (en eventueel het glasvezelkastje) voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en het glasvezelkastje volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Heb je een glasvezelkastje met schakelaars? 

Op het glasvezelkastje zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart het glasvezelkastje opnieuw, terwijl de UTP-kabel (internetkabel) is losgekoppeld.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

 

5: Fabriek reset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

​​​​​

 

 

Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg deze stappen om je beeld te verbeteren.
Vast Bellen | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

@Flakey en @kwekel,



Wegvallende diensten zijn geen pretje. Ik begrijp de frustratie. Ik ga dan ook graag voor jullie aan de slag om tot de oorzaak te komen. Mag ik van jullie beiden een privébericht met het volgende:



1) Postcode, huisnummer en laatste vier karakters van je banknummer

2) Vallen alle diensten (TV, Telefonie en Internet) tegelijk uit?

3) Welke lampjes branden op het modem op het moment dat de diensten weg zijn?

4) Ik neem aan dat jullie een DSL verbinding hebben. Klopt dat?

5) Is het modem met een standaard telefoonkabel (RJ-11) van ongeveer een meter aangesloten op het aansluitpunt?

6) Zitten de kabels goed ingeklikt?



Met deze informatie heb ik een scherp beeld van de opstelling en kan ik snel schakelen. Ik hoor graag, zodat we voor een stabiele verbinding kunnen zorgen! 🙂
@kwekel,



Ik begrijp dat er al iets in gang is gezet. Prima! 🙂
@Sander



Ja klopt ik kon nl eerst niet aanmelden op forum, vandaar ook messenger.

Heb voor het geval nog wel even de gegevens gestuurd.
Hier de laatste weken vreselijke last van wegvallende verbinding op het modem, contact gehad via Twitter, maar daar lijk ik niet echt verder mee te komen



Bij mij vallen zowel internet als televisie uit, op mijn Modem knippert dan het lampje Wan, als ik vervolgens fabrieks instellingen herstel doet hij het weer (even) , op deze manier zit fatsoenlijk tv kijken er voor mij niet in, alleen vanavond al 10x uitgevallen... soms gaat het weer een paar dagen goed, probleem lijkt zich vooral voor te doen als ik TV kijk, maar zojuist gebeurde het ook toen ik alleen Spotify open had staan
Hoi ChrisNaujok1984,



Dat is geen TV kijken natuurlijk. Dat wil ik dan ook graag onderzoeken en aanpassen voor je. Wil je jouw postcopde, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht?



Kun je mij dan ook antwoord geven op de volgende vragen:

-Vallen àlle diensten tegelijk uit?

-Welke lampjes branden op het modem op het moment dat het uitvalt?

-Hoe vaak gebeurt dit op 24 uur?

-Komen de diensten vanzelf weer terug of moet je hiervoor een reset uitvoeren?



Ik hoor graag van je!
Hoi Sander,



Ik sinds vorige week weer problemen met de internet verbinding. Hij valt iedere weg. Nu weer sinds vanochtend geen internet (wel televisie). De gebruikelijke dingen gedaan (modem gereset) maar krijg geen IP-adres van T-Mobile. Dit begint heel erg vervelend te worden omdat ik voor mijn werk een goed werkende internet verbinding moet hebben. Kun je nakijken wat er fout gaat?
Excuus voor de trage reactie!



@Fiber, kun je mij jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht doorsturen, dan kan ik wat dieper op jouw situatie ingaan!
Beste T-Mobile,



Hier ook problemen met wegvallende verbinding of tv. Heb dit een paar weken geleden al gemeld maar zinsdien niet echt opgeschoten. Ik lees hierboven dat er meer mensen deze problemen hebben en snap dan ook niet dat er nog niet een oplossing is. En wat mij nog het meest verbaast is dat het begin verhaal van dit onderwerp is dat daar wordt gemeld als de lampjes branden het probleem niet buitenshuis of de modem maar ligt aan apparatuur binnenshuis. Dat is dus niet waar. Ik heb al 2 verschillende draadloze routers erop aangesloten omdat de Vigor modem nou niet echt van deze tijd is met alleen maar 2,4GHz WiFi, maar ook hierbij de zelfde wegvallende verbindingen. Ik zou graag snel een oplossing willen zien of graag een andere modem waarmee jullie aan testen zijn want dit is niet de bedoeling van snelle glasvezel verbinding en waarvoor ik iedere maand betaal maar niemand die zegt van de klantenservice meneer wij bieden u een compensatie aan na al deze problemen. Ik hoop op een spoedig antwoord en oplossing. Grt imco
Beste T-Mobile,



Sinds 17-8-2017 zal ik een internet T-Mobile Thuis hebben (volgens de bevestiging die ik heb ontvangen), maar tot vandaag heb ik steeds geen internet verbinding. Ik probeerde op alle manier zelfs probleem te oplossen maar dat heeft geen baat.

Op mijn modem brand maar power en wifi lampje. Zou jij me willen helpen?
Hier exact dezelfde problemen. instabiele verbinding. er is al een een nieuwe modem geleverd maar ook dit lost het niet op. heb ook kennissen in Putten met exact het zelfde probleem in combinatie met tmobile
Beste T-Mobile,



Sinds een aantal weken heb ik last van een instabiele internet verbinding. Hierdoor heb ik de pc aangesloten met een kabel aan het modem. Inmiddels het modem een keer van het stroom gehaald en gereset (factory reset), maar nog steeds last van dit probleem. De TV werkt wel probleemloos, maar helaas kijk ik weinig tv.



Daarnaast kan er op mijn adres maximaal 18 mb/ps bereikt worden (ook door jullie aangegeven), maar werk ik met de helft. Ik vroeg me af hoe dit mogelijk is.



Ik hoor graag van jullie.



Mvg,



Jurrian
De afgelopen dagen is het internet weer dramatisch. Gisterenochtend heeft het er uren uitgelegen en vanmorgen weer een half uur. Modem paar minuten uitgezet, dan gaat het even goed en paar minuten later weer een hickup van een minuut.

Met televisie ervaar ik tegelijkertijd geen problemen.

Ik werk thuis en het is gewoon niet werkbaar zo, ben er redelijk klaar mee.

(sta nu overigens al 33 minuten (!!) in de wacht bij de klantenservice - "alle medewerkers in gesprek")
@mvandriel



Dat had ik gister ook. En inderdaad het hele weekend dramatisch. Ik dacht dat het probleem bij mij lag, maar blijkbaar niet.



Ik heb veel last van internet hickups en al met tmobile via Facebook gepraat, maar geen duidelijke oplossing naar voren gekomen. Na het vervangen van de DSL kabel leek het probleem verholpen, maar dit weekend was het weer dramatisch met soms snelheid van onder de 1 mbs. Ik hoop snel wat van T-mobile te horen.
@mvandriel @Jurrian89 Excuses voor de late reactie, afgelopen zondag en maandag hebben we last gehad van een grote storing, inmiddels is deze weer verholpen en zou alles weer moeten werken! Mochten jullie nog problemen ervaren na een reset van de modem laat het dan zeker weten dan kijk met jullie mee!
T-mobile moet kijken naar hun apparatuur. Waarom? het lijkt me niet dat elke klant een "nieuwe" modem krijgt. Mensen gaan weg en alle apparatuur wat men terug post komt bij een nieuwe klant weer aan. Aan de overnamen licht het echter niet, wat mij opvalt en mij ook zeer verbaast dat ik 4 kabels heb (pc en meer) mijn Xbox krijgt 1000MB binnen per seconde terwijl me bekabelt PC maar 100MB krijg. Ik vermoed dat de modems van T-mobile een opfris beurt moet krijgen. Heb vaker een KPN monteur gehad hier om deze probleem in 1 jaar tijd te verhelpen niks hielp (kabels nieuwe kast en ga zo maar door) Word tijd dat T-mobile maar eens nieuwe modems gaat uitbrengen wat alle andere providers 1 in de 5 jaar doet!



Dan zullen Alle klachten hier ineens verdwijnen.



Is maar een TIP en hoop dat er ook aan gehoor word gegeven.
Hey Maurice, onze modems ondersteunen de laatste standaarden, de modellen gaan misschien al wat langer mee maar ze voldoen prima! Als je X-Box een 1000 Mbps verbinding heeft en je PC maar 100 Mbps dan kan het mogelijk een probleem met je netwerk kaart zijn (oudere hardware of software die niet up-to-date is). Hierdoor kan het zijn dat je niet de maximale snelheid haalt met je PC.
Iemand al een oplossing gevonden? Tijdje terug een nieuw (waarschijnlijk tweedehands) dreytek gedrocht gekregen, aansloten door monteur, omdat continu het internet wegvalt. Deze oplossing heeft ongeveer 4 uur gewerkt en toen begon het gezeik weer.



Zelf een router aangeschaft en er tussen gezet maar ook daar valt de wifi weg, bedraad werkt alles naar behoren. Het lijkt er alles op dat de bron (tbmobile) niet stabiel is. Is er brakke software naar het modem gestuurd?



Tv is overigens ook heelmaal ruk. Soms ruis, meestal duurt het 5 minuten voor dat ding opstart. Hebben een nieuw tv kastje (zo'n super cheape brakke kleine zwarte) maar ook dat heeft niet geholpen.



Iemand een echte oplossing of moet ik maar overstappen naar KPN?
@Brian

Dude, serieus? Ooit gehoord van 5gz? De wifi van de dreytech is echt extreem zwak, ik heb een appartement van nog geen 100m2 en alleen in de woonkamer kan ik gebruik maken van de wifi. Dus nee, ze voldoen niet meer. Zelfde geld voor de tv kastjes, waar is de netflix ondersteuning? Waarom starten die dingen extreem traag op? Waarom continu ruis? Alle meegeleverde apparatuur is TE oud.



Geef ons lekker de optie om onze eigen apparatuur uit te zoeken..
Hoi Bremg,



Het plaatsen van een eigen router is wel mogelijk.

Draytek vervangen met je eigen Router



Maar als je zelf een router heb aangeschaft waar de wifi ook niet goed op werkt. lijkt het mij dat er toch een ander probleem is.
Pfff alle berichten hierboven doorgespit incl. de 'Check' maar de internetverbinding valt meerdere keren per dag weg. Alles al gedaan van soft reset tot harde reset (fabrieksinstellingen). Is er al iets bekend van de kant van t-mobile? Aan de instellingen en de aansluitingen ligt het niet (en nee, ik ben geen leek) Ben het eens met iemand hierboven die opmerkte dat het probleem zich voordoet sinds de overname door t-mobile al wordt dit stellig ontkend. Ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar (weer) een andere provider 😞
Hi nepdance, daar gaan we meteen wat aan doen! Gaat het in dit geval alleen om de wifi verbinding of spelen de problemen ook wanneer je verbonden bent via een netwerkkabel? Als je alleen wifi gebruikt zou je dit dan eens willen testen? Dit helpt ons om de juiste oorzaak te achterhalen! Als het alleen gaat om het wifi signaal zou je mij dan via een privébericht willen laten weten hoe vaak en wanneer je verbinding wegvalt (is dit bijvoorbeeld op een specifiek tijdstip?) en je geboortedatum, postcode en huisnummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!
Het probleem doet zich ook voor in het geval van bekabeld internet. Het probleem ligt bij naar mijn mening bij het modem aangezien bij het wegvallen van de verbinding ook het tv signaal tijdelijk wegvalt...
Hey nepdance, dan is die kans zeker aanwezig. Welke lampjes branden er nog op het moment dat je verbinding wegvalt? Als je mij je geboortedatum, postcode en huisnummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen dan kijk ik graag met je mee!
@nepdance

heb ook last ervan ,ze hebben een monteur laten komen en gemeten nee meneer u heeft boven (houten vloer)nog net een goede verbinding van 12 als het onder de 10 is dan kunnen we je verder helpen?????? heb internet 100 en als alles uit is alleen mijn laptop boven aan dan is het nog maar 12 blijft vreemd maar het ligt niet aan hun ,zelfs beneden zit ik 2 meter van de modem/router vandaan valt het hele internet gewoon weg.

En ja dan ga je weer bellen en het hele gedoe weer opnieuw doen maar dat helpt niet, nee het ligt aan de kkanten en niet aan hun?????
Ik heb ook dezelfde probleem als de 2 boven mij. Continue wegvallen van wifi, bekabeld internet & tv.



Vaak gebeurd het laat in de avond of in de nacht maar de afgelopen dagen ook de hele dag door. Elke reset welke er in dit forum is aangegeven heb ik gedaan. Wederom geen internet op dit moment.. dan maar weer even wachten totdat ik dit bericht kan plaatsen.

Reageer