Skip to main content

Op 28 november 2024 weer verlengt bij Odido, maar met de voorwaarde dat ik ipv6 ondersteuning wil.
Volgens mijn contact persoon zou dat met mijn huidige T54 niet kunnen maar met de T56 wel.
Ik heb verlengt en men zou een T56 opsturen, na veel heen en weer bellen is die T56 eindelijk vandaag 06/12/2024 aangekomen, maar na het aansluiten en configureren van IPv4 NAT GEEN IPV6!
Gebeld met de technische ondersteuning en de beste man wist niet wat Ipv4, laat staan wat Ipv6 betekende. Na overleg met een collega kreeg ik een url

Maar daar hebben ze het alleen over het niet krijgen van een Ip adres wat Ipv4 betreft.
Dat medewerkers geen basis netwerk kennis hebben betreffende Ipv4 en Ipv6 is tot daar aan toe, maar dat men beweerd dat het met T56 opgelost zou zijn terwijl dat het niet is, is misleiding. Ik dan zeker niet verlengt, maar naar KPN of Ziggo overgestapt.
Het modem in dit geval de Zyxel T56 moet natuurlijk ook zelf een Ipv6 van Odido krijgen, want hoe kan hij anders als gateway dienen voor mijn interne netwerk.

Vraag; heeft iemand met een T56 Ipv6 ooit aan de praat gekregen, zelf e.a. handmatig ingevuld of wat?

Zo te zien ben je al even lid op het forum?
Of je hier veel leest weet ik natuurlijk niet, maar er als je zoekt op ipv6 kom je bijvoorbeeld dit topic tegen:

https://community.odido.nl/ideas/ipv6-358649

Dat is al een jaar oud en meer dan 15000 keer bekeken, en geeft duidelijk aan dat odido GEEN ipv6 doet en ook niet van plan is te gaan doen….

Dus beloftes aan de telefoon? Zal vast niet bevestigd zijn op papier of mail….

@eric : een idee om de telefoon crew ook eens in te lichten?

Als je toch ipv6 wilt of nodig hebt, is er een oplossing met bv hurricane tunnel https://tunnelbroker.net/

Die heb ik in gebruik, en werkt prima. Maar ik heb wel een eigen modem die het ook snapt (fritzbox) waardoor het alleen op het modem ingesteld hoeft te worden. Of dit op een T56 kan, geen idee...

Hoi ​@JwBokx ,

Ik ken de telefoon crew verder niet. We spreken hier als medeklanten alleen met moderators op het forum.

De tunnelbroker oplossing is zeker een goede.

Op 28 november 2024 weer verlengt bij Odido, maar met de voorwaarde dat ik ipv6 ondersteuning wil.
Volgens mijn contact persoon zou dat met mijn huidige T54 niet kunnen maar met de T56 wel.
Ik heb verlengt en men zou een T56 opsturen, na veel heen en weer bellen is die T56 eindelijk vandaag 06/12/2024 aangekomen, maar na het aansluiten en configureren van IPv4 NAT GEEN IPV6!
Gebeld met de technische ondersteuning en de beste man wist niet wat Ipv4, laat staan wat Ipv6 betekende. Na overleg met een collega kreeg ik een url

Maar daar hebben ze het alleen over het niet krijgen van een Ip adres wat Ipv4 betreft.
Dat medewerkers geen basis netwerk kennis hebben betreffende Ipv4 en Ipv6 is tot daar aan toe, maar dat men beweerd dat het met T56 opgelost zou zijn terwijl dat het niet is, is misleiding. Ik dan zeker niet verlengt, maar naar KPN of Ziggo overgestapt.
Het modem in dit geval de Zyxel T56 moet natuurlijk ook zelf een Ipv6 van Odido krijgen, want hoe kan hij anders als gateway dienen voor mijn interne netwerk.

Vraag; heeft iemand met een T56 Ipv6 ooit aan de praat gekregen, zelf e.a. handmatig ingevuld of wat?

Na wat zoeken op het Internet, blijkt dat de Zyxel T56 wifi 6 ondersteund en dus GEEN IPV6!
Wat zijn die support medewerkers van Odido slechts opgeleid, dat men het verschil tussen wifi 6 en Ipv6 niet weet.

Na wat zoeken op het Internet, blijkt dat de Zyxel T56 wifi 6 ondersteund en dus GEEN IPV6!

T56 ondersteund wel IPv6, je kan zelfs instellen voor linkslokaal IPv6 adressen in web portaal. Maar hij krijg geen WAN IPv6 van Odido, dus de instelling met betrekking tot WAN (prefix, dns...) moet je wijzigen.

Hoi ​@JwBokx ,

Ik ken de telefoon crew verder niet. We spreken hier als medeklanten alleen met moderators op het forum.

De tunnelbroker oplossing is zeker een goede.

Ah sorry, dan heb ik de verkeerde naam geselecteerd.

Ik wilde een moderator erbij betrekken…

@Tommie van Odido Misschien kan jij er wel wat mee? een idee om de telefoon crew ook eens in te lichten?

@Jason van Odido 

Odido kan geen IPv6 op hun netwerk.

Is niet afhankelijk van welke router ze leveren. Het netwerk zelf kan het niet.

Zie hier bijvoorbeeld: https://www.odido.nl/service/producten/internet/instellingen/eigen-modem

Hi ​@nubro01, we ondersteunen op ons netwerk momenteel inderdaad geen IPv6. We hopen dit wel nog aankomend jaar beschikbaar te maken, maar wanneer het exact mogelijk is en vaste planning hiervoor is er nog niet. Voor nu is er dan ook alleen IPv4 beschikbaar. Mijn excuses dat je door de telefonische klantenservie niet correct bent voorgelicht. In principe zouden ze dit wel moeten weten. Mocht je uiteraard iets anders willen met je abonnement/verlenging ivm verkeerde voorlichting hierover, laat het mij dan weten. Dan kan ik voor je kijken of ik alsnog speciaal voor jou iets hierin kan betekenen. Ik help graag waar ik kan!

Reageer