Hallo @pklijzing
Ik heb ook een glasvezel abonnement met de T54 en de nieuwe b28 firmware. Het probleem dat de router vanzelf opnieuw opstart heb ik niet dus misschien kan je toch eens een fabrieksreset uitvoeren.
In de logs zie ik alleen een weergave foutje, ipv het IP adres zie je een mac adres.
Bedankt voor de snelle reactie @Waqqas
Fabrieksreset uitgevoerd maar helaas heeft dit niet geholpen.
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Ook nu weer, tijdens het kijken naar het NOS-journaal (wo. 23 okt 2024, om ± 20.05) werd de T54 opnieuw opgestart.
Wat is dit nu weer?
Ik heb ook firmware versie:V5.17(ABZC.0)T54C_b28
Nu voor de tweede keer tijdens journaal om 20.16 ook weer!
In de security log van mijn T54 zie ik massa's Ping of Death attacks. Dat klinkt heftig. Zouden die er iets mee te maken kunnen hebben?
hoi,
ik heb hetzelfde probleem, met naar fabrieksinstellingen terug werkt het ook niet, alleen maar tijdelijk
met klantenservice meerdere keren gebeeld, van hun kant ook hetzelfde ervaren
zij kunnen ook de modem niet benaderen zonder hwt te rebooten
ze blijven mij aan het lijntje houden
hoe ervaren jullie dat?
Hallo @sandokanhello @ellie_s
Dat heeft er niks mee te maken en zou ook niet voor problemen moeten zorgen aangezien het gewoon meldingen zijn van je firewall die alles keurig blokkeert (pogingen om binnen te komen).
Het herstarten van de T54 komt door een bug in de firmware, ik las dat een moderator de firmware van de T54 kan downgraden zodat het is opgelost.
@Waqqas @ellie_s
Dank je. Inmiddels heb ik inderdaad wel die meldingen maar met de oude firmwareversie geen problemen meer.
Inderdaad is terug naar fabrieksinstellingen niet de oplossing - alleen de downgrade werkt. Na die downgrade moet je niet weer naar fabrieksinstellingen gaan want dan krijg je meteen ook weer de nieuwste (en niet werkende) firmware.
@sandokanhello en @Waqqas
dank jullie wel voor het helpen!!
ik heb de andere thread gelezen en gevraagd inderdaad dat hij (de moderator) mijn helpt om de firmware terug te zetten
ik hoop op een antwoord van hem
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Ook nu weer, tijdens het kijken naar het NOS-journaal (wo. 23 okt 2024, om ± 20.05) werd de T54 opnieuw opgestart.
Wat is dit nu weer?
Ik heb ook firmware versie:V5.17(ABZC.0)T54C_b28
Nu voor de tweede keer tijdens journaal om 20.16 ook weer!
goede ochtend, ik ervaar hetzelfde probleem sinds een paar dagen, zij het in de ochtend rond 7.45-8.00 uur. Ook de T54 en Firmware-versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28
hoi @SandraDH
downgraden van de firmware heeft voor mij gewerkt ook. heb de threads opgezocht
misschien wil @Sven-Odido verder helpen?
hoi @SandraDH
downgraden van de firmware heeft voor mij gewerkt ook. heb de threads opgezocht
misschien wil @Sven-Odido verder helpen?
@ellie_s Dank voor je reactie. Hopelijk kan @Sven-Odido verder helpen. Het modem knalt r as-we-chat weer uit
Helaas, helaas, een telefoontje naar Odido heeft ook niet geholpen. Volgens de, weliswaar behulpzame, medewerker lag het aan mijn aansluiting. De stekker van het modem was via een verlengsnoer aangesloten en niet rechtstreeks via het stopcontact in de muur. Deze aansluiting ligt al jaren zo zonder enig probleem, en nu zou dat ineens niet meer werken, leek en lijkt mij sterk. Maar goed, dat was de oplossing die hij van zijn technische collega's had gekregen. Downgraden van de firmware zou de oplossing niet zijn, alsdus de medewerker want dat had hij nagevraagd, zei hij. Mocht zijn oplossing toch niet werken, dan kon ik natuurlijk altijd terugbellen.
Afijn, die oplossing werkte natuurlijk niet. Al moet ik wel zeggen dat het modem er nu 2 uur later uitknalt. Het begon op de 14e met dagelijks om 08.45, na een paar dagen dagelijks om 15.10 en sinds het modem rechtstreeks op het stopcontact is aangesloten om 17.10.
Samengevat, ik ben nog geen spat opgeschoten. Heb net nog aan de telefoon gehangen, maar na 20 minuten werd de verbinding gewoon verbroken. Hoppa!
Iemand nog een briljant idee?
@SandraDH Ik heb je modem gedowngrade naar de vorige versie.
Goede ochtend @Sven-Odido, aha dan was dat de reden dat het modem om 8.24 herstartte. Ik ga er van uit dat t geholpen heeft, gezien de eerdere berichten hierover.
Hopelijk wordt er nu niet een automatische upgrade uitgevoerd op t modem als de versies gecheckt worden door t systeem. Het blijft tenslotte software………
In ieder geval bedankt voor je hulp @Sven-Odido , fijne dag!
Groetjes
SandraDH
Hi @Sven-Odido, daar ben ik weer. Ik kom net thuis van boodschappen en bij het aanzetten van mn TV kreeg ik de melding dat de TV-box opnieuw gestart was. Er ging toen een alarmbelletje rinkelen.
Check ik net mn modem, zie ik dat ie rond 10 uur (weer) een herstart heeft gehad. De firmware versie van het modem is nu V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2. Is dit de versie waarnaar jij t modem hebt terug gezet? De firmware versie was V5.17(ABZC.0)T54C_b28.
Ik hoor t graag van je.
Groetjes, SandraDH
Yess dat is de versie waar ik hem op heb gezet.
Yess dat is de versie waar ik hem op heb gezet.
@Sven-Odido, I have a similar issue due to the Firmware version: V5.17(ABZC.0)T54C_b28
Could you please downgrade the firmware for my T-54 modem? Currently it's restarting a number of times without any notice or warning during a day.