Skip to main content

Sinds gisteren heb ik dat mijn modem willekeurig opnieuw opstart een paar keer per dag. Naar mijn vermoeden is er een nieuwe update geweest omdat de kleur van het dashboard opeens anders is dan het altijd is geweest.

Ik heb het modem al meerdere keren herstart en ook twee keer terug naar fabrieksinstellingen gebracht maar hij toont nogsteeds hetzelfde gedrag. Als ik inlog om wat instellingen te veranderen op het modem dan herstart hij ook elke keer. 

Verder heb ik geen extra modems / router / ap's op mijn netwerk en alleen mij pc bedraad aangesloten. 

De huidige firmware is versie: V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Mijn aansluiting is nogsteeds gewoon dsl, heb nog geen glasvezel.

Mocht iemand hier iets op weten hoor ik het graag! Thanks!

Hey ​@odiri24, ik heb het modem bekeken en hij wordt niet uit zichzelf meermaals per dag gereboot dus dit lijkt op een ander probleem.

Kan je aangeven op welke apparaten, het liefst met MAC-adres, je de uitval ervaart en op welke datum/tijdstippen dit gebeurd? Ik zie dat je de 2,4 GHz frequentie verborgen hebt, maar hier wel een TP-Link op hebt aangesloten. Kan je het modem terug zetten naar fabrieks instellingen en de TP-Link uit je netwerk willen halen? Het kan dat de TP-Link met deze configuratie voor de verstoring zorgt. 

Beste ​@Tommie van Odido ,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Wat apart om te horen. De boottijd staat nu ook weer op 1 dag en een paar uur, dus het modem valt wel degelijk uit, en dit ervaar ik vrijwel dagelijks. De wifi verdwijnt dan op alle apparaten. Vaak als ik dan naar het modem zelf kijk dan zijn alle groene lampjes verdwenen, en na een aantal minuten verschijnen ze weer een voor een waarna alles opeens weer werkt. 

Voorheen gebeurde dit meestal rond 18:00u uit mijn hoofd, maar gisteren gebeurde het rond 11:00 uur. 

Wat betreft de TP-Link, dit is geen router maar een camera. Het lijkt mij niet dat dit nu opeens een probleem zou moeten veroorzaken terwijl ik deze al meer dan een jaar zonder problemen heb kunnen gebruiken. 

Kan ik graag ook gewoon de vorige firmware krijgen? Het is immers, zoals dit forum laat zien, een welbekend probleem.

Ik hoor het graag. 

mvg. 

@Tommie van Odido 

Beste Tommie,

Zou je mij ook op de downgrade lijst willen zetten. Ik heb ook al ruim een maand last van een wegvallende internetverbinding en herstarts van mijn TV box.

Hey ​@odiri24, ik heb je een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Het modem is namelijk gewoon al 2 dagen online. Het kan inderdaad iets anders zijn maar hopelijk is het opgelost met een nieuw modem!

Hey ​@LodA, welkom op onze Community!

Bij jou is het ook niet de fout van de firmware, ik zie niet dat het modem herhaaldelijk gereboot wordt. Ervaar je dit alleen met de Mediabox of ook met andere apparaten? 

Hey ​@odiri24, ik heb je een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Het modem is namelijk gewoon al 2 dagen online. Het kan inderdaad iets anders zijn maar hopelijk is het opgelost met een nieuw modem!

Bij jou is het ook niet de fout van de firmware, ik zie niet dat het modem herhaaldelijk gereboot wordt. Ervaar je dit alleen met de Mediabox of ook met andere apparaten? 

@Tommie van Odido 

Hoi Tommie,

Mijn TV box is de laatste tijd meerdere keren herstart en mijn laptop heeft meerdere keren de internet verbinding verloren waarbij het niet uitmaakte of ik via wifi of LAN verbonden was. Het ‘internet’ lampje op de router was op dat moment ook rood.

Vlak nadat ik mijn verzoek had gepost, merkte ik dat de logs op de router niet werden bewaard na een mogelijke crash, herstart of wat het ook is. De logs van de vorige startups werden niet bewaard. Gisteren had ik namelijk 3 maal dat mijn TV box de verbinding verloor (vooral nadat op de router inlogde). Ik heb de logboeken daarna gewist om een mogelijke volle harde schijf/partitie uit te sluiten. Ik kan even aankijken of dit het probleem verhelpt. Ik zie nu namelijk dat er heel veel dhcpd requests worden gelogd.

@Tommie van Odido

Hoi Tommie,

Mijn TV box is de laatste tijd meerdere keren herstart en mijn laptop heeft meerdere keren de internet verbinding verloren waarbij het niet uitmaakte of ik via wifi of LAN verbonden was. Het ‘internet’ lampje op de router was op dat moment ook rood.

Vlak nadat ik mijn verzoek had gepost, merkte ik dat de logs op de router niet werden bewaard na een mogelijke crash, herstart of wat het ook is. De logs van de vorige startups werden niet bewaard. Gisteren had ik namelijk 3 maal dat mijn TV box de verbinding verloor (vooral nadat op de router inlogde). Ik heb de logboeken daarna gewist om een mogelijke volle harde schijf/partitie uit te sluiten. Ik kan even aankijken of dit het probleem verhelpt. Ik zie nu namelijk dat er heel veel dhcpd requests worden gelogd.

Ik had net weer problemen. De Odido stream haperde een paar keer. Daarna een speedtest gedaan, die heel slecht was. Vervolgens ingelogd in de router en toen ik naar de diagnostische scherm wilde gaan voor een ping, herstartte de Zyxel router. De printscreen heb ik gemaakt tijdens de reboot van de Zyxel.

Hey ​@LodA, ik zie dat je nog in bezit bent van een verouderde TV Box, vind je het goed als ik die omruil voor de nieuwe Mediabox? In dit topic lees je alles over de Mediabox:  

Ook stel ik voor om je een T-56 op te sturen, hopelijk is die wat stabieler dan de T-54 bij jou.

Ook ben ik benieuwd welke devices je hebt aangesloten die mogelijk voor de verstoring kunnen zorgen. Je WAN en Device uptime zijn namelijk gelijk, dit betekent dat het internet zelf niet wegvalt. Zou je het Mediaconverter ook eens willen rebooten? 

Hey ​@LodA, ik zie dat je nog in bezit bent van een verouderde TV Box, vind je het goed als ik die omruil voor de nieuwe Mediabox? In dit topic lees je alles over de Mediabox:  

Ook stel ik voor om je een T-56 op te sturen, hopelijk is die wat stabieler dan de T-54 bij jou.

Ook ben ik benieuwd welke devices je hebt aangesloten die mogelijk voor de verstoring kunnen zorgen. Je WAN en Device uptime zijn namelijk gelijk, dit betekent dat het internet zelf niet wegvalt. Zou je het Mediaconverter ook eens willen rebooten? 

​Hey ​@Tommie van Odido, Dank, stuur maar zo snel mogelijk op. Via wifi heb ik mijn airco, tv en een camera in een buitenlamp aangesloten, verder zijn de zonnepanelen en een raspberry pi via kabel aangesloten. Overigens zag ik gisteren dat tijdens het rebooten van de Zyxel, de mediaconverter het gewoon deed. Deze had ik vorige week ook al een paar keer gereboot maar zal dat nogmaals doen.

Hey Tommie,

Thanks, het nieuwe modem was erg snel binnengekomen, ik ga het uittesten.

mvg

@odiri24 Super fijn om te lezen dat je het nieuwe modem hebt ontvangen. Laat je het weten als je nog hulp nodig hebt? Ik sta voor je klaar!

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido 

Hoi, kunnen jullie me de status geven over de nieuwe modem die opgestuurd zou worden? Gisteravond was mijn internet weer zeer onstabiel en zojuist is mijn Zyxel weer automatisch gereboot.

Hey ​@LodA, ik heb je zojuist een T-56 en nieuwe Mediabox opgestuurd. Je zult deze binnen een paar dagen ontvangen! 

Reageer