Skip to main content

Goede avond,

ik ben benieuwd of er toevallig al mensen zijn die hun eigen zyxel router bijvoorbeeld de ATP200 al werkend hebben op de Odido glasvezelverbinding.

ik wil mijn ATP200 direct op glas gaan aansluiten 

en ben benieuwd welke SFP module ik dan nodig heb.

alvast bedankt.

mvg,

Jarno Smits

Dat is afhankelijk van de spectrum die je binnen krijgt. 
Welke glasvezel converter heb je gekregen in het pakket?

Er is nog niets binnen gebracht, ze komen binnenkort de glas aanleggen,  ik was aan het kijken welke provider ik kan gaan gebruiken die het ondersteund dat ik rechtstreeks de glas kan inkoppelen zonder die converter ertussen.

we kregen van odido een kaart in de bus met die aanbieding , dus dacht orienteer me eerst eens op Odido als die deze mogelijkheid hebben.

maar als Ik het dan begrijp moet ik eerst weten  wat er exact binnengebracht gaat worden?

Hallo @JarnoSmits 

Je kan een AON, GPON of XGSPON verbinding krijgen dus je zult even moeten wachten en kijken welke converter je van Odido krijgt (daaraan is te zien of het AON, GPON of XGSPON is.

Als je binnenkort glasvezel aangelegd krijgt, is de kans groot dat je XGSPON krijgt. (KPN, delta of Odido als netwerk beheerder) 

Persoonlijk had ik het mezelf makkelijk gemaakt met

de ATP200 en een rj45 SFP module gehaald die op de meegeleverde glasvezel converter aangesloten kan worden middels utp. 

Dan heb je geen gehannes met eventuele registratie van eigen apparatuur. 

Goede morgen, 

bedankt dan is het een kwestie van nog even afwachten, de ATP200 heeft ook nog 2 RJ45 Wan poorten, dus dat is het probleem niet, er zit nu een ziggo modem in bridge voor.

maar mijn gedachte was juist om er geen  converter box voor te hebben hangen, hoe minder ervoor hoe beter laten we maar zeggen. Als ik een actief kastje met weer een stekker kan uitsluiten is dat alleen maar beter.

iedereen bedankt voor de antwoorden, als het glas is binnengebracht zal ik wel een update geven.

Reageer