@Lester13 Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Ik help je graag verder om de verbinding te herstellen!
Gelukkig zie ik dat je zojuist al contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen.
Ik wil natuurlijk niet dat je deze tijd zonder internet moet doorbrengen. Indien je gebruik maakt van een Odido of BEN simkaart kan ik je meteen een Unlimited voucher code sturen. Je kunt hiermee een hotspot maken en deze verbinden aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken?
Dank voor jouw reactie Teresa. Vanochtend heb ik inderdaad al een call laten aanmaken. Wij hebben alleb odido mobiel, dus een voucher voor de zekerheid zou fijn zijn. Hopelijk wordt het snel opgelost. Vorige keren waren we steeds bjjna 2 weken off line vanwege de procesafspraken die jullie hanteren. Dat zou toch echt sneller moeten kunnen. Zeker wanneer het steeds een kwestie is geweest van even de stekker er weer in in de wijkcentrale.
Hoi @Lester13, ik zal meteen een voucher sturen in een privébericht! Groetjes, Ishana
@Lester13 Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Ik help je graag verder om de verbinding te herstellen!
Gelukkig zie ik dat je zojuist al contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen.
Ik wil natuurlijk niet dat je deze tijd zonder internet moet doorbrengen. Indien je gebruik maakt van een Odido of BEN simkaart kan ik je meteen een Unlimited voucher code sturen. Je kunt hiermee een hotspot maken en deze verbinden aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken?
Beste Teresa,
Vandaag heb ik een afspraak moeten maken met Guideon. Helaas, en wel om twee redenen. Allereerst kan de monteur van Guideon niet eerder dan volgende week maandagmiddag. Ten tweede omdat ik verwacht gelet op mijn twee eerdere ervaringen, en gelet op het feit dat er niets met de apparatuur in huis is gebeurd, dat er weer iemand in de wijkcentrale is geweest en onze patch er uit heeft getrokken (zoals de vorige keer). Dit betekent ook dat als alles tegenzit, er misschien wel pas eind volgende week iemand van de netbeheerder het weer aangesloten heeft en wij wederom twee weken zonder verbinding zit en daar ben ik ik wel helemaal klaar mee. En dat alleen maar omdat er gewoon vast wordt gehouden aan het stappenplan, terwijl er overduidelijk geen signaal binnenkomt!
Zojuist heb ik via de helpdesk gevraagd om de backoffice te bewegen om ook meteen de netbeheerder in te schakelen. Bij deze mijn uitdrukkelijk verzoek aan jou om hetzelfde te doen.
Straks ben ik bij elkaar dit jaar al zes weken uit de lucht geweest, terwijl het euvel steeds binnen 1 minuut kan worden opgelost (de kabel in de wijkcentrale erin). Ik heb hier geen zin meer in en als dit de gangbare praktijk is, dan wil ik graag weten hoe ik mijn tv en internet contract zsm kan opzeggen. Hopelijk lukt het de backoffice om de netbeheerder op pad te sturen, want het euvel zit echt in de wijkcentrale.
Grt,
Miquel
Als je op het kpn glasvezel netwerk aangesloten zit horen inmiddels alle Guidion monteurs van Odido ook toegang te hebben tot de pop. Ze kunnen dan dus een storing gewoon verhelpen, ook als het probleem iets simpels in de centrale is.
Helaas ligt hier glasvezel van Open Dutch Fiber en hebben en krijgen de monteurs van Guideon geen toegang tot de wijkcentrale.
Beste meelezers van Odido,
Het zou zeer fijn zijn als iemand van jullie kan reageren op mijn laatste verzoek en via de technische dienst regelt dat ODF deze week nog de wijkcentrale ingaat. Alles wijst er wederom op dat daar de oorzaak zit. Wachten op Guideon, nu opgeschoven naar volgende week dinsdag!!!, heeft geen zin en maakt dat het alleen maar langer duurt.
Nogmaals, van het half jaar internet dat ik nu heb lig ik er staks gemiddeld 1 week per maand uit mede of met name vanwege de tijd die nodig is om het te verhelpen! Als dit de gang van zaken is en blijft dan zou ik graag mijn abonnement voortijdig willen beeindigen want dit werkt niet.
ik hoor graag of het gaat lukken deze week ODF aan het werk te zetten. Zo niet, dan verneem ik graag hoe ik mijn overeenkomst kan beeindigen zonder flauwekul van boetes. Odido levert immers niet conform de overeenkomst, alle goede bedoelingen van de verschillende medewerkers ten spijt.
Miquel
@Lester13 Goed dat je dit gelijk bij mij aangeeft! Ik kan niet beloven dat het gebeurd, maar ik heb meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van Guidion met het verzoek om contact op te nemen voor een eerdere mogelijkheid.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik help graag!
Hoi Teresa,
Dank voor je reactie en inzet. Maar wat het meeste zou helpen, is als ODF zo snel mogelijk in de wijkcentrale gaat kijken, want gelet op alles is de kans meer dan aannemelijk dat daar het euvel zit. En daarmee is de kans even zo groot, dat Guidion straks weer tevergeefs langskomt (net als de vorige twee keer).
Grt,
Miquel
Hoi @Lester13, ik begrijp je reactie volkomen! Alleen moet Guidion hier echt eerst langskomen, wij kunnen dit niet aanpassen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana
@Lester13 Ik heb zojuist bericht ontvangen dat het is gelukt om een afspraak in te plannen voor morgen, fijn!
Zeker en dank voor jouw inspanningen!!
Heel graag gedaan! @Lester13
Laat je mij weten hoe het is gegaan?
Guidion is geweest. Zoals verwacht zit het probleem in de wijkcentrale. Vermoedelijk zit er een fout in jullie administratie waardoor steeds als er een nieuwe klant wordt aangesloten, ik eruit wordt gehaald.
het is nu even een kwestie dat ODF even de stekker er in stopt. 30sec werk. Ik heb al iemand gesproken van jullie helpdesk die zou proberen OFF vandaag nog langs te gaan. Ik heb nog niets gehoord, dus als jij daar nog iets in kunt doen, graag!!
En dan moet daarnaast nog eens goed gekeken of eea goed in de administratie staat om te voorkomen dat ik er steeds wordt uitgehaald.
@Lester13 Dank je wel voor je terugkoppeling!
Ik ben gelijk gaan kijken of alle bevindingen van de monteur zijn doorgekomen, dit is gelukkig goed gegaan. De technische dienst zal Open Dutch Fiber aansturen. Ik durf alleen niet met 100% zekerheid te zeggen of zij, zoals de monteur heeft aangegeven, vandaag nog langskomen. Ik vermoed heel eerlijk gezegd van niet. Ik heb wel gelijk een hoge prioriteit aan het ticket gegeven, zodat de netwerkbeheerder snel kan worden aangestuurd.
Ik verneem het graag als ik in de tussentijd nog iets kan doen, ik sta altijd klaar!
Dank je voor je inspanningen. Tot een bezoekje van ODF heeft het helaas vandaag niet geleid, hopelijk maandag. Belangrijker nog is dat wordt gecheckt of een en ander administratief wel goed staat vermeld bij ODF en/of jullie om te voorkomen dat ik straks weer eruit wordt getrokken, wanneer er weer een andere monteur de wijkcentrale in gaat. Ik ga dat hele circus niet nog eens doorlopen, dan wil ik echt mijn abonnement beëindiging, al jullie goede inzet ten spijt.
@Lester13 Geen dank, ik doe het graag!
Dat lijkt mij ook 1 van de belangrijkste punten. Gelukkig heeft de monteur dit duidelijk doorgegeven aan onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij hier een aantekening van zullen maken!
Ik hoop dat de netwerkbeheerder spoedig contact opneemt. Ik wil je in ieder geval heel erg bedanken voor je geduld!
Laat je het mij weten als ik nog iets kan doen?
Hoi Teresa,
Nog geen bericht van ODF over wanneer zij aan de slag gaan. Maar ondertussen is de data van de voucher op. Kun je mij twee nieuwe vouchers sturen (1 voor mij en 1 voor mijn vriendin).
En worden straks de onaangesloten dagen automatisch verrekend?
Grt,
Miquel
Excuus, ik zag dat er vorige week 2 vouchers waren gestuurd. De tweede heb ik zojuist geactiveerd: Maar nog 1 voucher voor mijn vriendin zou handig zijn.
@Lester13 Ik heb je gelijk nog een vouchercode gestuurd!
Heb je inmiddels al iets voornomen? Ik ga anders meteen weer navraag doen.
Zojuist in het privebericht gereageerd. Maar kun je achter ODF aangaan? Zou fijn zijn als ze morgen eindelijk eens aan de slag gaan.
@Lester13 Ik heb opnieuw navraag uitstaan bij mijn collega’s van de technische dienst. Zodra ik iets hoor, laat ik het je meteen weten!
Dank Teresa,
Even voor jou informatie. Vanochtend kwam ik via het keuzemenu van ODF bij Euronet uit, die zien in het systeem dat de call maandag is opgepakt maar kunnen niet zien wanneer men aan de slag gaat.
Verder heb ik vanochtend ODF gemaild, mijn beklag gedaan en om spoedige afhandeling gevraagd. Maar geen reactie tot nu.
Tot slot nog de vraag hoe straks eea met het internet en tvabonnement wordt verrekend. Moet ik daar zelf straks nog achteraan of gaat dat automatisch?
Grt,
Miquel
Ook nog even via deze weg. Monteur van ODF heeft vooralsnog niks in de wijkcentrale gevonden. Hij gaat uit van een kabelbreuk door vermoedelijk graafwerkzaamheden (door ODF zelf) nabij de centrale. Hij zou gaan doormeten tot waar het signaal vanuit de centrale zou komen, maar reed vervolgens weg de andere kant op. Geen idee wanneer hij gaat meten en of de aanname dan klopt. Beetje vaag. Hij (of ODF) zou mij in ieder geval morgenochtend bellen, dus ik benieuwd. Als het een breuk is dan vrees ik dat het nog wel eens een tijd kan duren voordat het is hersteld. Daarom ook de vraag of jullie toevallig ook internet en tv via de gewone kabel hier aanbieden?
Miquel
Hoi @Lester13 ,
Odido gebruikt de glasvezel netwerken van de meeste netbeheerders in Nederland. Alleen 'de coax kabel" is niet gereguleerd en Ziggo heeft zich met hand en tand verweert in de rechtszaal om dat zo te houden. Als de storing te lang duurt (meer dan 30 werkdagen) dan zal je aan Odido om kosteloze ontbinding kunnen vragen van je abonnement.