Skip to main content

Beste Odido,

Ik wacht al bijna een jaar op een glasvezelaansluiting. De kabels steken uit bij de voordeur, maar daar blijft het bij. Je denkt een abonnement af te sluiten met een aantrekkelijke prijs, maar vervolgens blijft je nog een jaar met je oude abonnement zitten, welke duurder is én met een langzame verbinding. Ook een verdienmodel blijkbaar.

Meerdere keren bellen met zowel Odido als Open Dutch Fiber geeft tot nu toe geen enkel resultaat. Er is compensatie beloofd (medewerker Ali Uslu heeft een aantekening hierover gemaakt), maar dan moet er eerst glasvezel geïnstalleerd zijn. Meerdere huishoudens binnen mijn wooncomplex zitten overigens in het zelfde schuitje. In het begin kreeg ik maandelijks nog via de mail een statusupdate, maar die krijg ik inmiddels ook niet meer. 

Graag hoor ik wanneer ik iets kan verwachten en word ik netjes gecompenseerd voor het prijsverschil.

Mvg, Thomas

XXXX

XXXX

Klantnummer: XXXX

===

Via Trustpilot heb ik antwoord gehad op bovenstaand bericht van Cheyenne, vandaar nogmaals de klacht/vraag via dit platform: 

Hi Thomas, ontzettend bedankt voor je aanvraag! Ik kan me je gevoel goed voorstellen, je wilt zo snel mogelijk aangesloten worden. Weet dat wij dat ook willen! Wij winnen er echt niks bij je langer te laten wachten dan nodig. Ik weet daarom ook bijna zeker dat wij in jouw geval aan het wachten zijn op de netwerkbeheerder. Als de vezel bij jou in de woning of straat nog niet volledig gereed is, dienen wij te wachten op bepaalde werkzaamheden en patching.

Als wij groen licht krijgen, zijn wij aan de beurt en sturen wij meteen Guidion aan voor de binnenshuis installatie. Natuurlijk wil je precies weten waar de beheerder mee bezig is en wat je kunt verwachten. Ik ben er voor je! Ik zoek dit juist super graag voor je uit. Stuur mij een DM via X/Twitter (@odidonederland) of een privébericht via Facebook. Deel in dit gesprek gelijk jouw adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community (https://community.odido.nl) en zet je klantnummer je profiel. Als je ook een link of screenshot van je review deelt, kan ik sneller aan de slag. Tot snel, Cheyenne van Odido

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Hi @tbijen, zoals Cheyenne al heeft aangegeven willen wij ook ontzettend graag dat je zo snel mogelijk aangesloten kan worden op het glasvezelnetwerk! Ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie. Op dit moment is inderdaad de netwerkbeheerder nog aan zet. We wachten op dit moment nog tot de netwerkbeheerder het glasvezelaansluitpunt in de woning heeft aangelegd. Hierna moeten de vezels naar binnen worden gebracht en deze worden vervolgens aangesloten op het glasvezelaansluitpunt. Hoe lang dit kan duren, is nog niet bekend en we zijn hierin volledig afhankelijk van de netwerkbeheerder. Dit is ook de reden dat de bestelling op dit moment een “pre-order” is. De werkzaamheden zijn namelijk nog in volle gang. Je kan altijd contact opnemen met Open Dutch Fiber om na te vragen of zij een update voor je hebben wat de werkzaamheden betreft. Ze zijn bereikbaar op het telefoonnummer 088-1633633 en ze zijn beschikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. 

Wat de abonnementskosten betreft, ik zie hier dat je het glasvezelabonnement afgesloten hebt met de voorwaarde dat je de eerste 8 maanden van het abonnement € 30 zal betalen. Deze actie blijft dan ook gelden en dit zal gelijk in gaan zodra jouw glasvezelabonnement wordt geactiveerd. 

Hi Nora,

Dank voor jouw/jullie reactie.

Als ik iets afsluit met een aantrekkelijke korting verwacht ik dat jullie de dienst ook vervolgens zsm kunnen leveren. Zo werkt dat als je iets koopt, ik neem aan dat je dat herkent. Dat kunnen jullie vervolgens niet waarmaken en ben ik nu een jaar verder. Ik word als consument dus misleid.

Julie geven aan afhankelijk te zijn van andere partijen, maar dat is iets tussen jullie en Open Dutch Fiber en daar zou ik als consument niet iets mee te maken hoeven hebben. 

Nogmaals het verzoek om vanuit Odido Open Dutch Fiber te benaderen. Er zijn meerdere huishoudens in dit pand met hetzelfde probleem, dus reden genoeg om in actie te komen en jullie verantwoordelijkheid te nemen. 

PS. er is destijds compensatie beloofd, met daarvan een aantekening in het dossier, dus daar ga ik nog steeds van uit. Ik betaal maandelijks namelijk nu meer dan als het glasvezel-abonnement op tijd zou zijn afgesloten. Plus dat de verbinding een stuk langzamer is. 

Mvg,

Thomas

Hi @tbijen, ik herken ergens je gevoel zeker. Ik moet echter wel zeggen dat je bij ons een pre-order voor glasvezel hebt gedaan. We maken dan geen enkele vaste belofte of verwachting over een aansluitdatum. We hebben namelijk geen idee. Je kunt glasvezel bestellen, inderdaad met een mooie korting, omdat wij weten dat Open Dutch Fiber aan de slag gaat met de aanleg in jouw straat. Dit betekent niet dat wij de aanleg in handen hebben. Wij dienen binnen de pre-order aan de zijlijn te wachten tot de beheerder en de aannemer al het nodige werk hebben gedaan. Dit kan soms een hele poos duren, dat is afhankelijk van de planning.

De korting blijft staan en zal actief gaan zodra je online bent! Voor nu kan ik nergens '’achteraan'’, gezien wij dienen te wachten op Open Dutch Fiber. Wanneer wij dit doen, zal OPF ons vriendelijk verzoeken de oplevering af te wachten, gezien het om een pre-order gaat. Ik dank je dan ook hartelijk voor je geduld. Zodra wij als provider groen licht krijgen, ondernemen wij direct actie. Wij sturen dan Guidion aan voor de binnenshuis installatie en dan kun je héél snel gaan genieten!

Reageer