Skip to main content

De monteur is net geweest en constateert dat er een probleem bij de netwerkbeheerder is en adviseert mij om Odido te vragen om een voucher voor gratis internet. Alleen is de klantenservice op zaterdag na 17.30u niet bereikbaar. Hoe los ik dit op voor maandag? Hoe kom ik wel aan een voucher?

@Malti Ramdharie Storing is nooit fijn.

Heb je mobiel van Odido of Ben?

stuur mij even een privé berichtje, (klik op mijn naam) ik help je dan even verder.

 


@Malti Ramdharie Wil je even reageren op mijn Privébericht dan stuur ik je één voucher 


Voucher gestuurd, nu nog het probleem oplossen @Malti Ramdharie Is er een afspraak gemaakt of heb je nog hulp nodig van de moderators? 
 

Zet klantnummer in je forumaccount! Klik op je naam kies instellingen - Internet + Tv Klantnummer (privé) 

Fijne zondag


Als het goed is heeft de monteur het doorgegeven aan Odido. 


Nog steeds geen internet. Ligt sinds 2 sept bij de netwerkbeheerder. Nu lastig om apps te raadplegen op de ipad ondanks gratis voucher. En thuiswerken lukt al een week niet. 


Hey @Malti Ramdharie, het ticket moet nog opgepakt worden. Hopelijk hebben we na het weekend meer informatie hierover! 


Welke ticket?


Hoi @Malti Ramdharie, ik heb het direct nagekeken! Er is een ticket voor je doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen dit met de netwerkbeheerder zo snel mogelijk oplossen. 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana


Ik heb deze sim kaarten nog niet. Kan ik die ergens kopen en waar moet ik naar vragen/ op letten. 
Dankjewel dat je serieus en uitgebreid antwoord op mijn vraag geeft. 


Nog een vraag: heb ik er een extra nodig voor mijn laptop (voor werk)? 


Excuses voor de vele vragen; bij vorige providers nooit deze problemen gehad.


Hoi @Malti Ramdharie ,

Je kunt een prepaid sim in elke Odido shop gaan halen. Daarop kan de voucher worden geactiveerd.  Je maakt dan van die telefoon een wifi hotspot waarop je laptop weer internet toegang krijgt.


Hoi @Malti Ramdharie, ik heb het direct nagekeken! Er is een ticket voor je doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen dit met de netwerkbeheerder zo snel mogelijk oplossen. 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Dag Ishana, mijn voucher is net afgelopen. Kan ik een nieuwe krijgen? 


Hoi @Malti Ramdharie, zeker! Ik stuur je een privébericht hiervoor. Groetjes, Ishana


@Malti Ramdharie sorry dat ik iemand anders zijn topic even gebruik, leek me handiger dan voor dezelfde vraag weer een nieuw topic te openen. Wij hebben op dit moment geen thuis internet en de klantenservice zei dat ze een voucher zouden sturen voor 7 dagen onbeperkt mobiel internet, echter heb ik nu meerdere uren later de voucher nog niet ontvangen kan je me helpen? Sorry ik wou @Ishana van Odido taggen xD


@ChibiChiii Slim! 

Ik heb je natuurlijk meteen een vouchercode gestuurd. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens anders bij kan helpen? Ik sta paraat! 


Hoi Teresa,
Eergister is er een bericht naar de technische dienst gestuurd omdat ons thuis internet niet werkt. Het LOS lampje knippert langzaam rood. En het Internet wereldbolletje op de T56 blijft rood. Helaas heb ik na 24 uur nog geen reactie gehad van de technische dienst. En desondanks dat we nu wel een Mobiele hotspot kunnen gebruiken is het hebben van geen internet in een 'smart home' niet ideaal. Zo doet onze deurbel het niet meer, het thuisnetwerk is maar begrenst werkend en de hotspot vreet de batterij van het mobielte enorm leeg. Ik zou daarom het probleem toch wel snel willen oplossen.

Wellicht informatie die van toepassing is, is dat we al een keer eerder dit probleem hebben gehad. Nu weet ik niet meer zeker of het destijds al bij Odido was, of dat het nog bij onze vorige provider KPN was. Maar de monteur kon destijds aangeven dat de kabel in de buurtkast van ons adres was losgeschoten. Deze kabel leek wat problemen te hebben, en bij het opnieuw bevestigen was het probleem ook vrij snel weer beholpen. Mijn vermoeden is dat deze kabel gewoon weer losgekomen is. Voordat de technische dienst zich een ongeluk zoekt dus, zou ik adviseren dit probleem eerst even te laten bekijken. Wellicht kan op die manier de storing ook sneller weer opgelost worden. Want ik hoop toch echt niet een volledige week van de mobiele hotspot te moeten gebruik maken. Dit internet is duidelijk langzamer dan wat we gewend zijn van Odido thuis :)

Hopelijk kun je wat met deze informatie!

Groetjes


Hey @ChibiChiii, het ticket staat nog open en we hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Gelukkig wordt het vaker sneller opgepakt. Op dit moment moet ik ook het ticket afwachten maar ik hoop oprecht dat je snel weer online bent! 


Hey @ChibiChiii, het ticket staat nog open en we hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Gelukkig wordt het vaker sneller opgepakt. Op dit moment moet ik ook het ticket afwachten maar ik hoop oprecht dat je snel weer online bent! 

5 werkdagen!!! In de email stond 3 werkdagen, waarom duurt dit zo lang bij KPN was de storing binnen 24 uur opgelost. Dat spreekt niet in het voordeel voor odido moet ik toegeven dat het zolang duurt om een probleem op te lossen. Dan mogen jullie wellicht wel goedkoper zijn maar de service was bij de KPN sneller en beter en je hoefde geen 5 dagen te wachten voordat je probleem pas opgepakt werd.


@ChibiChiii Mijn excuses voor de miscommunicatie en dat het langer duurt. Wij streven er natuurlijk naar om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik help je graag verder! 

Ik heb jouw situatie meteen nogmaals onder de aandacht gebracht bij mijn collega’s van de technische dienst. Zij geven aan druk bezig te zijn met het onderzoek. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


@ChibiChiii Mijn excuses voor de miscommunicatie en dat het langer duurt. Wij streven er natuurlijk naar om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik help je graag verder! 

Ik heb jouw situatie meteen nogmaals onder de aandacht gebracht bij mijn collega’s van de technische dienst. Zij geven aan druk bezig te zijn met het onderzoek. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Hoi Teresa,

Bedankt voor je inzet! Vandaag is het inderdaad dag 4 en er is ook verder nog geen contact met ons opgenomen door de technische dienst zelf. Een kleine feedback, het zou netjes zijn als er in de eerste instantie met klanten in ieder geval gecommuniceerd word dat er aan gewerkt word. Op deze manier zit je alleen thuis te wachten en krijg je als klant het gevoel dat je maar in een wachtrij geslingerd bent en er nog nieteens naar je probleem word omgekeken.

Ik snap dat de technische dienst het druk heeft maar zo’n contact momentje maakt wel de wereld van verschil. Heb je kunnen aangeven dat de kabel in de buurtaansluiting al een keer eerder is losgegaan? Ik hoop toch echt dat ze voor het weekend het probleem kunnen oplossen want met de mobiele hotspot hebben we wel minimaal internet maar zelfs het streamen van de TV series op diensten als Disney of Netflix stottert er enorm op. 


Reageer