Skip to main content

Beste community,

Ik zit nu voor de derde keer al enkele weken zonder internet. De oorzaak is telkens dezelfde: de patch in de wijkkast is “niet meer gepatcht”. 

De voucher voor “onbeperkt internet” helpt niet omdat de mobile ontvangst ondermaats is: ik haal 4mbps down en 1mbps up (met de telefoon tegen het raam geplakt omdat hier echt slechte intvangst is). Afgelopen week ben ik daarom maar (van ellende) enkele dagen naar kantoor gegaan, maar ik word niet vrolijk van 5 uur in de auto zitten elke dag. Ik heb nu maar een starlink ontvanger geleend om internet te kunnen hebben.

Hoe kan het dat het Odido niet lukt om zijn leveranciers aan te sturen? Mensen maken fouten, maar 3 keer (in nog geen 3 jaar tijd) dezelfde patch uittrekken en dan ook nog eens WEKEN erover doen om het in orde te maken is toch niet normaal? 

Daarnaast vraag ik me af of die “compensatie” (in feite: “je hoeft niet te betalen op de dagen dat Odido WEER EENS zijn diensten niet heeft geleverd”) in dit geval niet verruimd kan worden naar een “incompetenitevergoeding”. Die tijd die ik aan de lijn hang naar de helpdesk, de uren die ik in de auto moet zitten als ik “gewoon wil werken”, de kosten voor de starlink…. Dat is ook allemaal niet gratis.

Overstappen naar een andere leverancier heeft in deze ook niet veel zin. Alle glasvezelaansluitingen worden hier door VolkerWessels uitgevoerd en dat is dus de partij die de patch steeds uittrekt. Starlink is niet echt altijd snel genoeg om als vast internet te gebruiken. Dan blijft overstappen naar Ziggo over: betalen voor voetbal waar je wat internet bij krijgt…

Je kunt via geen enkel kanaal je probleem escaleren en dat is echt wel frustrerend.

Probleem escaleren heeft ook niet zoveel zin. Je mag verwachten dat monteurs de boel niet saboteren.  Het blijft mensenwerk in de POP.

Probleem escaleren heeft ook niet zoveel zin. Je mag verwachten dat monteurs de boel niet saboteren.  Het blijft mensenwerk in de POP.

Ik denk niet dat het moedwillige sabotage is, maar gewoon iemand die een sticker niet heeft geplakt of een onduidelijk cijfer dat op een sleeve is genoteerd. En dan “even snel” iets afmaken. Het gebeurd ook altijd 's avonds. Dus het zal dan een monteur zijn die tot laat moet werken en naar huis wil. Vervelende is dat ik dan de dupe ervan ben en dat het voor Odido “een storing zoals elke andere” is. Als niemand klaagt, worden processen niet herzien, komt een probleem nooit boven en zal dit dus voor mij een terugkerende ergernis zijn. 

Hey @OntevredenTim, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een vervelend geval als het elke keer hetzelfde probleem is. Daar wordt niemand gelukkig van. Dit is alleen voor ons ook erg lastig om te voorkomen omdat we nu eenmaal met onderaannemers werken. Dat is ook de reden waarom het lang kan duren voordat het opgelost is. Wij moeten dit escaleren naar de technische dienst en zij weer naar de onderaannemer. Zij pakken dit dan verder op. Ik heb nu een notitie in het ticket gezet, dat stel dit weer het geval is dat ze dit moeten gaan markeren. Hopelijk kan het dan niet nog een keer gebeuren. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Reageer