Skip to main content

Beste Odido en forum gebruikers

We hebben sinds recentelijk problemen met packet loss tijdens het internetten en gamen, dit is toen uit zichzelf opgelost de volgende dag, echter is het nu weer begonnen, het is niet constant, merk dit vooral 's avonds en gebeurt onregelmatig, het hindert veel spellen die hier gevoelig voor zijn en geven problemen, bijvoorbeeld in Fortnite zie ik dan een wifi teken met een Gele en/of rode kruis, en of Halo multiplayer die hapert tijdens spelen. Het begint inmiddels erg hinderlijk te worden

Computer staat bekabeld aangesloten, modem is al eens opnieuw opgestart nadat ik ook een lagere download kreeg dan upload, dit was echter na een herstart opgelost.

Heb tevens ook eerder deze avond een ping uitgevoerd naar bijvoorbeeld Alternate.nl, deze gaf al aan dat er 4% packet loss was, voorheen nog nooit last van dit probleem gehad.

Wat kunnen we hier het beste aan doen, onderzoek? Nieuw modem?

Gebruik Odido(T-Mobile) 1000/1000 glasvezel

Bedankt.

Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds 2 weken enorm packet loss tijdens het gamen (Utrecht).

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​Kunnen jullie mij aub hier ook mee helpen?

Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds 2 weken enorm packet loss tijdens het gamen (Utrecht).

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​Kunnen jullie mij aub hier ook mee helpen?

Er valt weinig individueel te helpen, het probleem ligt 100% bij Odido

Ik ga morgen ook wederom eens bellen, dit topic is inmiddels dood, ga er dan ook niet vanuit dat een andere medewerker dit gaat oppakken meer want Tommie is morgen lekker op vakantie, maar ook daar vertrouw ik inmiddels niet meer op.

Ik bel nooit (ook niet naar andere dingen waar ik problemen mee heb), dan kunnen ze altijd zeggen van dat hebben we niet gezegd.
Altijd zwart op wit, dan kan je daar altijd aan terug refereren, en kunnen ze niet ontkennen.

Bij mij lijkt het probleem nu zo goed als opgelost te zijn. Ik hou het nog ff in de gaten of het ook zo blijft.

19:00 

21:00

22:12

Gebeurd nu gewoon later, nu ongeveer rond 20:30

Bij mij lijkt het probleem nu zo goed als opgelost te zijn. Ik hou het nog ff in de gaten of het ook zo blijft.

19:00 

21:00

Volgens mij zitten wij bij elkaar in de buurt haha, ik zie op dezelfde intervallen spikes in mijn grafiek, packet loss lijkt idd wat minder te zijn, maar nog steeds niet opgelost.

Werd hier al eerder gezegd, maar glasvezel heeft in principe geen last van EMI. Waar je op coax nog enigsinds op layer 1 van OSI packet loss zou kunnen ervaren door EMI e.d., zou dit op glasvezel niet mogen. Ik ga er hierbij vanuit dat er end-to-end glasvezel zit tussen grote servers.

Voor veel mensen blijft deze packetloss ongemerkt, neem een Netflix, YouTube die voldoende bufferen, of andere internetactiviteiten onder TCP, waarbij CRC van toepassing is.

Echter met connectionless protocollen zoals UDP e.d. (Teams calls, zoom, gaming) gaat die vlieger niet op, omdat er geen redundantie is.

Waarom hebben we packetloss op Glasvezel, Odido? M.i. is er een tekort aan capaciteit op de hardware layer, zij het servers, zij het switches, kabels etc..

Gezien dit topic inmiddels dood is verklaard, aka geen concrete reactie meer vanuit Odido ga je hier geen reactie op krijgen.

Zelfs op Coax is er geen packetloss, heb hier voorheen Ziggo gehad en met hun nog nooit dit soort problemen gehad, en game bijna elke dag online.

De communicatie is inmiddels totaal verdwenen bij Odido en je mag er zelf achteraan gaan, maar zelfs dan zegt de technische dienst, ja wacht maar tot die persoon het oppakt, (Tommie in dit geval) reageert totaal niet, laat iedereen gewoon lekker stikken.

Niemand, maar dan ook niemand neemt verantwoordelijkheid en ​@Jason van Odido (Community manager) die over zijn moderators gaat, laat ook helemaal niets van zich horen, het is te merken dat Odido niet meer klantgericht is sinds de overname, kwantiteit boven kwaliteit.

Het probleem is niet zozeer dat we lang moeten wachten, kan begrijpen dat dit tijd nodig heeft, het probleem is dat er totaal GEEN communicatie is tussen Odido en de klant in dit geval van deze topic, ​@Teresa van Odido Zegt wacht maar, vervolgens horen we wederom niets. En dan om te lezen via andere topics ja, er is een netwerk change geweest wat wederom het probleem niet heeft opgelost.

En ja, ik geef toe, ik ben soms hard met mijn woorden, maar dit probleem lijkt op prioriteit 2 van 10 te liggen gezien er nog geen oplossing is, communicatie is foetsie. technische dienst lijkt ook geen oplossing te hebben, blijkbaar andere specifieke afdeling die hier over gaat, en niet te vergeten de extreme frustratie, mijn vertrouwen in dit bedrijf is inmiddels ook naar een dieptepunt gezakt.

Onthou even dat dit probleem inmiddels al 2 weken of zelfs langer aan de gang is, je kunt zeker wel verwachten dat hier een maand gratis internet tegenover gaat staan, zelfs als we opzeggen, dit is onacceptabel.

Ik heb telefonisch ook twee (2) keer melding gemaakt en her en der op het forum kenbaar gemaakt dat ik met problemen kamp. Het probleem wordt erkend bij odido aan de telefoon en men zegt te werken aan een oplossing, maar heeft geen zicht op de tijdslijn. 

Ik heb aangegeven dat ik ze nog tot na de feestdagen wil geven en dan andere stappen onderneem (financiële compensatie, ontbinden contract etc.). Ik weet dat frustrerend is, maar wol Odido in de gelegenheid stellen het op te lossen. Ik heb ook de vouchercode voor odido 5G afgewezen, omdat ik later niet wil horen "we hebben je een tijdelijke oplossing aangeboden". Ik betaal voor stabiel bedraad internet en niet voor 5G, omdat het eerste niet werkt.

Ik blijf hier wel meelezen en zal vanavond wederom een resultaat posten na 20.00 van een ICMP test.

Test 2​​​​​

Die laatste is wel een heel vreemd resultaat, zelfs zo extreem erg dat alles zo’n beetje onmogelijk wordt, zelfs de jitter is niet gezond, ik ga maar weer eens bellen want zoals gewoonlijk is Odido doodstil.

EDIT: Bedenk me ineens dat ik maar ook eens een klacht ga indienen, want hoe dit allemaal verloopt, is onacceptabel.

Bellen en klagen heeft geen nut is al gebleken… Zou toch maar iets anders gaan doen ondernemen.

Het begint inderdaad wel die kant op te gaan, Odido heeft toch gewoon schijt aan zijn klanten

Hi allemaal, we hebben een aantal wijzigingen doorgevoerd in het netwerk wat de problemen zou moeten oplossen. Ik vind het super om te zien dat een aantal van jullie gemeld hebben nu geen last meer te hebben! Mocht je toch nog packetloss ervaren, dan wil ik graag vragen om een nieuwe pingtest uit te voeren volgens de eerder genoemde instructie. Dan kan ik dit gelijk weer voor jullie doorzetten! 

Hi allemaal, we hebben een aantal wijzigingen doorgevoerd in het netwerk wat de problemen zou moeten oplossen. Ik vind het super om te zien dat een aantal van jullie gemeld hebben nu geen last meer te hebben! Mocht je toch nog packetloss ervaren, dan wil ik graag vragen om een nieuwe pingtest uit te voeren volgens de eerder genoemde instructie. Dan kan ik dit gelijk weer voor jullie doorzetten! 

Hi ​@Tommie van Odido / ​@Nora van Odido: ik zie ook al lang dit soort problemen naar specifiek de HE-IPv6 tunnel server (216.66.84.46). De problemen treden de hele dag op (met af en toe 5% packet loss) maar vooral ‘s avonds met flinke packet loss (tot 15%). De problemen lijken wel iets minder geworden de laatste dagen, maar zijn zeker niet voorbij. Hierbij de geautomatiseerde smokeping resultaten van vandaag en de laatste 10 dagen. Dit maakt mijn IPv6 tunnel vrijwel onbruikbaar (locatie Ridderkerk)

Het probleem bestaat nog steeds, echter wel stuk minder als voorheen, eerdere ping naar 8.8.8.8 is stabiel over het algemeen, maar echter zojuist nog 1 packet loss gehad.

Reageer