Skip to main content

Hoi hoi..

Uhm.. ik ben sinds een dag klant van Odido Internet glasvezel en helaas is de verbinding dramatisch. 
Vanmiddag was deze prima, maar sinds de avonduren gaat het enkel achteruit. 
Het lijkt erop dat de eerste ping veel tijd nodig heeft, wat resulteert in continu uit online lobby’s gegooid worden of problemen met het opstarten van series/films. Zodra de verbinding er eenmaal is loopt het prima, maar dit is zeer slecht te vertrouwen.. 

Alle standaard tips heb ik uiteraard geprobeerd, maar kwam intussen op dit topic uit.. 

Hoe nu verder? Wat is voor mijn situatie de beste oplossing? Ik baal enorm dat ik nog geen dag klant ben en nu al problemen ervaar. Dit terwijl ik bij KPN altijd een betrouwbare en razendsnelle verbinding had, met WiFi snelheden van gemiddeld 800 mbit/s 

Hi ​@MrJustin, welkom op onze Community!

Gaat dit om de bekabelde verbinding of via wifi, of allebei? Dit kan inderdaad met de Genexis te maken hebben maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk. Op welke apparaten ervaar je dit en op welke tijdstippen? 

Hi! 

Voor zover getest op beide, zowel met als zonder WiFi Plus punt. 

Ik ervaar het op beide iPhones, een PS5 en mijn werklaptop. Dat zijn de apparaten die ik tot nu toe heb gebruikt. Rond 14:00 werkte het prima, vanaf een uur of 18:00 werd het slechter. Gelukkig heb ik KPN mobiel unlimited, maar helaas werkt zo’n hotspot ook niet helemaal lekker natuurlijk. Het gekke is vooral dat ik met KPN glasvezel echt helemaal nergens last van had.. 

thanks voor je reactie!

Super bedankt ​@MrJustin! Het lijkt erop dat je last hebt van een bekend probleem op het WBA netwerk in de avonduren. We zijn hier ontzettend druk mee bezig met KPN NetwerkNL om dit op te lossen. Wel kan de swap van een Genexis ONT naar een Nokia helpen. Ik heb je daarom op de lijst gezet om dit voor elkaar te krijgen. Zodra het zover is, informeren we je hierover. Ontzettend bedankt voor je geduld zover!

Hi! Thanks voor het snelle oppakken! Ik wacht het geduldig af. Fijne dagen alvast!! ​@Cheyenne van Odido 

Natuurlijk, graag gedaan ​@MrJustin. Hetzelfde gewenst! 🎄

Reageer