Upload snelheid rond de 3 MB download snelheid 400 MB/s
Hallo,
Ik heb sinds kort problemen met mijn Odido 400MB glasvezel verbinding. Niks is naar mijn weten verandert in mijn netwerk, maar opeens is mijn upload snelheid de laatste paar dagen rond 3 MB/s.
Mijn download snelheid is perfect 400MB/s. Ik heb alles al van mijn router afgehaald Zyxel T50. En speedtest gedaan met met mijn laptop direct verbonden met de router met nieuwe kabels. Ook als ik via Wifi connectie maak met speedtest krijg ik dezelfde resultaten.
Heb tevens mijn sx/lx media converter opnieuw gestart (ook mijn router). (ook naar de pins gekeken, 3 en 4 staan aan, heb 1 en 6 geprobeerd maar dan geen internet).
99% zeker dat het probleem niet aan mijn kant ligt. maar graag zou ik dit willen oplossen.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Chaser0904, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:
Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana
Hallo,
Bijgevoegd de afbeeldingen. Alles is al gechecked, met nieuwe kabels, rechtstreeks op de router. Altijd blijft de upload heel langzaam.
Morgen komt een monteur langs, maar zoals gezegd bijna 99% zeker ervan dat het probleem niet aan mijn kant zit..
Graag hoop ik dat jullie me ook eventueel verder kunnen helpen.
hallo, @Ishana van Odido, vandaag is Guidion langs geweest, en idd geconstateerd dat het probleem niet aan mij kant ligt, en dat meerde mensen in de omgeving hier last van hebben. Nu is natuurlijk de vraag wat nu verder? Aangezien ik mijn upload wel nodig heb.
Beste meneer van Guidion informeerde mij ook, dat het beter is om over te stappen op het “echte netwerk van “Odido”,
Ik denk dat er een probleem is bij Odido, mijn TV haperde af en toe, maar nu merk ik dat ik nog maar 3MBit upload heb. En dat met Gigabit glasvezel.
De test is vanaf een bekabelde PC gedaan, direct verbonden op mijn modem. En de Fritzbox detecteert 1Gigabit Up en Down naar het ONT kastje.
Dit is in omgeving Purmerend.
Herstarten van modem en ONT kastje heeft geen effect.
Herstarten van modem en ONT kastje heeft geen effect.
Ik zelf heb ook alles al geprobeerd, nieuwe kabels, opnieuw opstarten, switches van converter omgezet, niks heeft effect, idd.
Ik zag dus dat mijn modem op 10-12 opnieuw is verbonden. En toen is het probleem denk ik onstaan.
Hier iemand anders in Purmerend met hetzelfde probleem
Gisteren tot mijn verbazing een email ontvangen van Odido, dat mijn probleem was opgelost. Ik heb ze direct gebeld en verteld dat niks is opgelost.
Nu voor de rest weinig tot geen info wat er gaat gebeuren, ja er moet iemand bij komen die de problemen hoogstwaarschijnlijk in de verdeelkasten buiten mijn huis moet oplossen.
Maar onder tussen heb ik nog steeds het zelfde probleem. @Ishana van Odido
@djcasl is bij jouw het probleem al opgelost van de lage upload snelheid?
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en vanuit odido is het erg stil
@Chaser0904 er is een monteur geweest, maar die was niet met de correcte bon aangestuurd. Ik ben nu aan het wachten tot Guidion mij een bericht stuurt dat ik een nieuwe afspraak kan maken om het ONT kastje te vervangen voor een Nokia versie. Maar ook bij mij is het nog steeds slecht. Kom niet boven de 10Mbit op mijn Gigabit glasvezel.
Hi @Chaser0904, ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat dit opnieuw voor je is doorgezet naar onze technische dienst. Zij zijn hier nog mee bezig voor je! Wel ben ik erg benieuwd van welk merk ONT je gebruikmaakt. Zou je dit voor me kunnen nakijken?
@djcasl voor jou is het inderdaad wachten tot Guidion de ONT weer op voorraad heeft. Zij zullen dan gelijk contact met je opnemen voor het inplannen van een afspraak!
Hi, @Nora van Odido
Ik heb de volgende converter : connection Technology system (zie foto) Switches had ik ook al geprobeerd om te veranderen maar dat maakt niks uit.
en een Zyxel T50 router.
Zoals gezegd, volgens Guidion ligt het niet bij mij thuis, maar in de buurt, maar het probleem nu is dar er al een week niks wordt gedaan. Gisteren wederom gebeld, maar enige antwoord, is dat het is door gezet naar de technische dienst. Ondertussen al langer dan een week geen fatsoenlijk internet, veel werkt niet door de lage upload.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.