Skip to main content

Sinds juni klant van Odido internet + TV, glasvezel 400.

Sindsdien nooit de beloofde 400 MBps upload gehaald. Download en ping zijn goed maar upload (bekabeld) is vaak tussen de 60 en 100 MBps. Aantal keren gemaild en gebeld met Odido, screenshots gestuurd. Guidion langs gehad maar die verwijzen naar KPN. Daarna ook van KPN nooit meer wat gehoord. Hoe kan dit opgelost worden?

 

Bijgaand screenshots van speedtest van vanavond en resultaten in september.

speedtest 13 december 20.30
resultaten september en december

 

Hoi ​@avdcamp, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 


Beste Ishana,

 

dank voor je reactie. Ik heb zojuist de test opnieuw gedaan (test hierboven op dezelfde manier), nu met de schermprints incl de taakbalk.

Hoor graag wat jullie kunnen betekenen.

Groeten,

Arno

 


Hey ​@avdcamp, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren en kijken of de snelheid omhoog gaat? Het modem en ONT staan al een lange tijd online namelijk.

 

 Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


Hi ​@Tommie van Odido,

dank voor de reactie. Ik heb de instructie gevolgd en ONT en modem een powerflip gegeven.

Helaas is de snelheid nog steeds ongeveer hetzelfde…

 

Hoop dat je nog andere ideeen hebt!

 

Groeten,

Arno


@avdcamp Dankjewel voor de genomen moeite! Ik had graag gelezen dat dit voor verbetering had gezorgd. Uiteraard help ik je graag verder om de verbinding te verbeteren! 

Ik heb nogmaals een monteur aangestuurd, zodat de verbinding nog eens goed onderzocht kan worden. Het is hierbij wel belangrijk dat alle randapparatuur niet is aangesloten. Je ontvangt hierover een e-mail om de afspraak met de monteur in te plannen. 

Laat je het mij weten als je tussentijds nog ergens hulp bij nodig hebt? Ik sta altijd paraat! 


Bedankt ​@Teresa van Odido ! Ik heb een afspraak ingepland. Ik zal een update plaatsen als Guidion langs is geweest!


Zojuist monteur van Guidion over de vloer gehad. Heeft optische kabel tussen ONT en glasvezel aansluiting vervangen, wat nog niet tot het gewenste resultaat leidde. Daarna heeft hij nog wat in de wijkcentrale (pop) aangepast en daarna was de upload weer top! Blijkbaar hebben de vorige 2 monteurs hier niet goed genoeg naar gekeken. Bedankt allemaal voor het meedenken!

 


Hi ​@avdcamp, wat super om te zien dat het nu helemaal opgelost is, daar word ik ontzettend blij van! 😄 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. We staan voor je klaar! 


Reageer