Skip to main content

Goedemorgen,

Odido heeft altijd perfect gewerkt bij mij thuis tot vandaag. Vannacht is een update geweest aan het netwerk van Odido. Hierover heb ik een mail ontvangen en nu heb ik sinds vanochtend problemen met de uploadsnelheid:

Dit is zowel bedraad als draadloos het geval en op verschillende apparaten

Wat ik heb geprobeerd:

• Router opnieuw opgestart
  • Router terug gezet naar fabrieksinstellingen
  • laptop bedraad op een andere poort van de router aangesloten
  • alle andere apparaten die aangesloten zijn afgekoppeld en vervolgens nog een keer gestest met de laptop
  • UTP tussen het glasvezelkastje en de router vervangen

Alles zonder resultaat.

Wat kan de oorzaak zijn?

Hey ​@smennink, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je optimaal kunt genieten van je volledige snelheid. Dit is meestal een kabel probleen, echter geef je aan dat de kabel al vervangen is, heb je de kabel tussen laptop/pc en modem ook al eens vervangen? Anders moet er toch een monteur langskomen.

Hey ​@smennink, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je optimaal kunt genieten van je volledige snelheid. Dit is meestal een kabel probleen, echter geef je aan dat de kabel al vervangen is, heb je de kabel tussen laptop/pc en modem ook al eens vervangen? Anders moet er toch een monteur langskomen.

Intussen heb ik ook contact via X met een medewerker, maar:

Dit is geen kabel probleem. Zoals ik al aangaf heb ik meerdere apparaten getest. Dus een PC en een laptop beide bedraad met verschillende kabels en op verschillende poorten van de router.

Ik vind het gewoon toevallig dat jullie onderhoud doen en dat ik direct daarna problemen mee heb. Dan zou je verwachten dat je dit van afstand ook weer kan oplossen en dat er met de hardware niks aan de hand is.

Hi ​@smennink, dank je wel voor de toelichting! In principe zou het onderhoud er niet voor moeten zorgen dat de upload zo dropt. Uiteraard wel toevallig dat dit na het onderhoud is gebeurd. Ik heb het in ieder geval intern doorgezet of dit ermee te maken kan hebben, zodat dit onderzocht kan worden. 

Vaak wil een reprovisie van het modem helpen om de upload snelheid weer up to speed te krijgen. Dit is namelijk vaak het geval geweest bij de klanten die de helft op upload ervaarden. Ik wil het voor de zekerheid ook bij jou proberen of dit het euvel oplost. Echter zijn je gegevens in je communityprofiel nog niet compleet voor een volledige verificatie. Kan je nog de laatste 4 cijfers van je IBAN erin zetten? Dan kan ik voor je aan de slag!

Hi ​@smennink, dank je wel voor de toelichting! In principe zou het onderhoud er niet voor moeten zorgen dat de upload zo dropt. Uiteraard wel toevallig dat dit na het onderhoud is gebeurd. Ik heb het in ieder geval intern doorgezet of dit ermee te maken kan hebben, zodat dit onderzocht kan worden. 

Vaak wil een reprovisie van het modem helpen om de upload snelheid weer up to speed te krijgen. Dit is namelijk vaak het geval geweest bij de klanten die de helft op upload ervaarden. Ik wil het voor de zekerheid ook bij jou proberen of dit het euvel oplost. Echter zijn je gegevens in je communityprofiel nog niet compleet voor een volledige verificatie. Kan je nog de laatste 4 cijfers van je IBAN erin zetten? Dan kan ik voor je aan de slag!

Goedemiddag Demi,

bij deze gedaan. Alvast bedankt voor je hulp.

Ik heb een reprovisie uitgevoerd ​@smennink, kan je het modem rebooten en de snelheid direct bekabeld op het modem meten?

Router is herstart (ook een keer stroomloos gehad) en weer opnieuw getest, maar geen verschil.

Nu is het wel zo dat vanochtend een monteur is geweest, die heeft alles nagelopen qua hardware etc. en is ook nog in de wijkcentrale geweest. Dat alles dus zonder resultaat.

Intussen is mijn case ook geëscaleerd binnen Odido. 

Ik zie inderdaad de terugkoppeling in het ticket ​@smennink, we wachten de reactie af! 

Reageer