Sinds oktober 2023 heb ik een contract bij Odido voor Glasvezel internet voor 400 Mbps.
Ik gebruik hiervoor de Nokia ONT en de Ubiquiti Amplifi router met 3 satelliet-punten. Deze installatie gebruikte ik ook al toen ik nog bij Ziggo internet via de kabel had, en dat werkte steeds voortreffelijk.
Na een kleine aanpassing in de Amplifi software werkt de verbinding regelmatig naar behoren en haal ik met gemak een snelheid van 300+ Mbps, en daar ben ik dan ook tevreden mee.
Echter heb ik op dit jaar tijd al zeker 4 keer contact gehad met de Odido klantenservice omdat ik ERG VAAK maar een snelheid heb van 2 Mbps, of zelfs lager. Steeds gebeurt dan via de telefoon hetzelfde:
Bedankt voor uw reactie meneer, we gaan onderzoeken wat er aan de hand is, maar dit zou echt niet mogen. Nee meneer het ligt niet aan uw eigen router, er is iets anders aan de hand. Dan wordt er een dossiertje van mijn belletje opgemaakt waarna ze mij beloven op de hoogte te houden van de voortgang.
Even later krijg ik dan het verzoek vanuit Guidion voor het maken van een afspraak. Tijdens die afspraak staat er iemand in een trainingspak aan de deur die staat te videobellen met zijn collega die blijkbaar wel verstand van zaken heeft. Echter verbetert er helemaal niets. Nog steeds - en de laatste tijd best veel ! - blijft de kwaliteit van de service van Odido zwaar ondermaats.
Mijn laatste strohalm is dit bericht op de community.
Mocht dit ook geen succes opleveren, overweeg ik mijn rechtsbijstand in te schakelen en een deel van de diensten waarvoor ik heb betaald, en niet heb gekregen, terugbetaald te krijgen.
Mocht iemand in deze community advies hebben over welke aanbieder deze problemen wél kan oplossen, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Bedankt.
Hieronder de huidige status: