Sinds ongeveer 3-4 weken heb ik een groot probleem met de kwaliteit van mijn internetverbinding via glasvezel. En het maakt niet uit of via de kabel of wifi. Het modem is een drytek vigor2132f en ook extra fritz repeater voor 5Ghz wifi. Ik heb beide apparaten gisteren teruggezet naar de fabrieksinstellingen , maar geen verschil. Tijdens het kijken naar prime- of andere streaming dienst toont hij af en toe geen internetverbinding, ook al is de tv via een kabel rechtstreeks op de modem aangesloten. wifi, of het nu vanaf de modem of vanaf de Fritz repeater, is ook slecht. Soms laadt de website pas naar 10 seconden. Ik weet niet of het aan het modem ligt, of dat er iets mis is met de glasvezel op mijn adres.
Jarenlang was er geen probleem met de snelheid en kwaliteit van de internetverbinding.
Bladzijde 1 / 1
Hi @feel_x, allereerst van harte welkom op de community! Ik ben meteen je verbinding ingedoken en ik zie dat er een erg hoge packetloss gedetecteerd is. Na een test was dit 10/10 packet loss. Dit zorgt dan ook voor de problemen die je ervaart. Ik ga dit laten onderzoeken door de technische dienst. Daarnaast zou het eventueel ook aan het modem kunnen liggen. Ik zie dat je een Draytek modem hebt uit 2015. Ik kan je een nieuw modem toesturen, namelijk een Zyyxel T-56. Dit is ons nieuwste modem. Maar om zeker te zijn of dit de oplossing is, wil ik eerst het onderzoek afwachten bij onze technische dienst. Zij gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag!
@Demi van Odido bedankt voor antwoord. Modem is oud omdat ik al zo lang klant ben van tmobile/odido
Een nieuw modem zou ook mooi zijn, dan zou ik geen twee afzonderlijke apparaten hoeven te gebruiken om 5GHz wifi te hebben (modem en fritz repeater)
Maar het belangrijkste is om het probleem met de internetverbinding op te lossen.
@Demi van Odido nieuwe modem is binnen, bedankt.
Installatie zeer eenvoudig. Heel snel internet op het nieuwe modem, maar er zijn nog steeds momenten dat internet verbinding weg is. En als dit gebeurt en ik de packetloss test doe, is dit het resultaat:
Wanneer de verbinding terugkeert, is dit het testresultaat:
Toen ik een e-mail kreeg dat er een nieuw modem onderweg is, kreeg ik ook een e-mail van Guidion. Gelukkig heb ik de afspraak met de monteur niet afgezegd en een afspraak ingepland voor overmorgen. Laat hem eens kijken wat er aan de hand is.
Hoi @feel_x ,
Ik zou als je dit soort testen doet wel de Fritz repeater WEG laten. Repeaters zijn vreselijke dingen. Ze luisteren en zenden op dezelfde wifo frequenties. Een betere oplossing voor uitbreiding van dekking is een Wifi plus unit.
Hoi @eric Alle oude apparaten zijn weg. Nu allen zyxel t-56
Ik zie dat @Demi van Odido op vakantie is, misschien kan @Tommie van Odido nog iets zeggen
Hi @feel_x, zou je eens een bekabelde speed en pingtest, volgens onze norm, willen laten lopen voor mij? Alvast bedankt!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres
@Tommie van Odido
Ik zal proberen het vanavond of morgenochtend te doen. Overmorgen komt toch monteur van Guidion.
Laat maar weten hoe het bezoek is gegaan en zie de testen graag tegemoet @feel_x!
@Tommie van Odido
Test resultaten:
Hier is een screenshot van het moment waarop de black-out optreedt
Als je goed kan zien,
- niks aan de hand
- op eens hoog ping
- blackout
- weer alles goed.
Dit is wat ik de laatste tijd ervaar. Is minder erg dan op de oude vigor2132f modem, maar het is er nog steeds.
Dit is inderdaad een vreemde verhoging @feel_x, krijg je dezelfde verhoging, melding en timed outs als je 1.1.1.1 pinged? Kan je deze testen ook aan de monteur laten zien? Als hij er niks mee kan dan zal ik het doorzetten!
@Tommie van Odido precies zelfde met 1.1.1.1
Check, laten we eerst de monteur afwachten @feel_x, wellicht ziet hij meteen waar het misgaat.
@Tommie van Odido
Monteur al geweest.
De oorzaak was een verkeerde glasvezelkabel die bij het zyxel-modem werd geleverd.
Deze zat in de doos.
En het moet blauw-blauw zijn. Het verschil is dat blauw vlak is en groen puntig.
Als ik het verschil had geweten, had ik de oude kabel gebruikt die eerder was geïnstalleerd (wel blauw-blauw), maar ik wilde dat alles nieuw was met nieuwe modem.
de monteur heeft de kabel vervangen door een geheel nieuwe, ik heb het 3 keer getest onder 1.1.1.1 en 8.8.8.8 en er was geen enkele keer een black-out.
Op dit moment lijkt het een groot succes.
Ik zal de komende dagen testen of alles in orde is.
Ah kijk aan, dat werkt inderdaad niet lekker een verkeerde patchkabel @feel_x! Blij om te horen dat het nu goed werkt.
Ik denk dat ik het succes te snel heb aangekondigd @Tommie van Odido en @Demi van Odido
Het probleem bestaat nog steeds. Ik vraag me af waar het probleem ligt, bij mij of bij Odido. De monteur heeft het gecontroleerd en alles is correct aangesloten.
Het lijkt mij dat het 's middags en' s avonds erger is dan 's ochtends. Wordt vaker de verbinding verbroken.
Zou je eens met de nieuwe kabels opnieuw een pingtest willen uitvoeren voor mij @feel_x?
@Tommie van Odido
A.U.B
Packetloss is hier goed op te zien @feel_x, ik heb het doorgezet naar de technische dienst. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden en dit oplossen.
Ik kreeg een mail dat het probleem opgelost is. Hoe? Ik weet het niet, want er was niemand bij mij. Er is echter niets veranderd. Ik verlies nog steeds mijn internetverbinding @Tommie van Odido
En het is zo irritant dat ik thuis internetbundel van mijn telefoon gebruikt in plaats van WiFi
Het ticket is gesloten met “er zijn geen problemen geconstateerd” @feel_x. Dat is absoluut niet het geval dus ik heb het ticket opnieuw ingeschoten met prioriteit en aangegeven dat de juiste mensen hiernaar moeten kijken. Mijn excuus voor het ongemak!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.