Skip to main content

Ik heb sinds 2018 een 100mbit/s internet contract bij TMT/Odido via DSL. Volgens mij was toen al aangegeven dat op mijn address maar 80mbit/s haalbaar zijn. 

Sinds het begin krijg ik met de Xyzel T-50 bekabeld ongeveer 77mbit/s op een goede dag; dit is ook min of meer de waarde die de router op het dashboard zelf aangeeft. De ingebouwde WiFi gebruik ik trouwens nooit, heb ik bij alle routers direct uitgezet. Mijn thuisnetwerk is van Ubiquity; switches en access points, dus hiermee haal ik sowieso ook via WiFi de bekabelde snelheden. 

Helaas heb ik sinds begin af en toe een uitval van het internet. Soms 10 seconden, soms 3-4 minuten, soms 10minuten zonder internet, dan moet ik de router nieuw starten. Dit gebeurt op alle toestelen in huis, dus geen windows of mac of mobiel probleem. Deze uitval gebeurt soms 2 maanden niet, dan weer 4 keer per week. Er is voor mij in de afgelopen 6 jaar geen patroon of afhankelijkheid te erkennen (bijvoorbeeld dat een telefoon van een bezoeker of een bepaalde laptop of zo dit veroorzaakt). Ook zonder thuisnetwerk connectie met maar een laptop aan de LAN ports heb ik dit probleem al gehad. 

De klantenservice verteld mij natuurlijk - elke keer dat ik contact opneem - de router opnieuw op te starten (doe ik inmiddels sowieso elke 2-3 weken ter preventie - zonder success). Ook moet ik elke keer vertellen dat het niet het WiFi of zo is en dat dit al een lang bestaand probleem is. 

Over de afgelopen jaren had ik nu 4 nieuwe routers (3x T-50 en nu de T-54). Dit maakt echter geen verschil. De meest recente T-54 router is nog langzamer, ik krijg nu max 60mbit/s en heb nog steeds de uitvallen. 

Ook waren al over de jaren 3 gewone monteurs langs. Deze hebben mijn speedtest bekabeld geverifieerd, de router uitgewisseld of teruggezet en de ISRA punt altijd gewisseld en opnieuw aangesloten. Binnenkort kan ik dus een winkel openen met al de oude ISRA punten die hier liggen ;) 

Een keer was ook een ‘expert’ monteur langs die naast deze stappen ook nog naar de buurtpunt/centrale is gereden. Opgelost heeft dit echter niks. 

Hiernaast dus ook ongeveer 30 gesprekken met de klantenservice op Twitter/X en ook een keer met de technische afdeling die van mij alle logs en screenshots hebben gekregen - die hebben dus ook geverifieerd dat de speedtest met maar een toestel op het netwerk bekabeld is uitgevoerd en dat er geen andere gekke dingen in mijn huis aan stonden of een probleem veroorzaken. Zij hebben uiteindelijk een van de technici langs gestuurd. 

Ik zit dus nu met jaren vervelde ervaring en zonder echt verder te zijn. De klantenservice medewerkers zijn altijd heel aardig en reageren snel, maar komen met de standard oplossingen die ik al zelf ken niet echte oplossingen die ik nodig heb. Ook zit er altijd verschil in wat de reden is volgens hun. Een dag meten zij mijn leiding en vertellen mij dat er een bridgetap is, de volgende dag meet dan een andere collega en verteld mij dat de leiding helemaal geen bridgetap heeft en er perfect uitziet…… 

Dit thread is dus mijn laatste hoop - misschien is hier iemand met een idee wat ik nog kan doen of met wie ik contact kan opnemen om het een keer echt op te lossen. 

Alvast dank voor jullie suggesties! 

Hallo @Surfin'Slow 

Wanneer er even geen internet is brand het internet lampje dan rood op de Zyxel?

Is de Zyxel aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten of is de modem aangesloten op een 2de aansluitpunt?

Hallo @Surfin'Slow 

Wanneer er even geen internet is brand het internet lampje dan rood op de Zyxel?

Is de Zyxel aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten of is de modem aangesloten op een 2de aansluitpunt?

Als het kort wegvalt blijft het groen, alleen als het heel lang uitvalt (10+ min) heb ik het rood gezien. 
Ja op de binnenkomende KNP ISRA punt. In het huis zijn verder geen punten en ook alle monteurs hebben het blauwe grondkabel van KPN er opnieuw direct aan deze punt aangesloten. 

Hi @Surfin'Slow, welkom op onze Community!

Kan je voor mij eens al je switches en acces points uitschakelen en dan je verbinding een paar dagen in de gaten houden? Ik zie op mijn lijnmeting niks geks en de WAN-uptime is goed. Geen gekke dingen, het internet komt dus wel binnen. Het enige wat mij opvalt is dat er best wat ruis is op het modem. Dit kan komen door een stoorzender in de buurt van het modem.

Mogelijke verstoringen:

• Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Hi @Surfin'Slow, welkom op onze Community!

Kan je voor mij eens al je switches en acces points uitschakelen en dan je verbinding een paar dagen in de gaten houden? Ik zie op mijn lijnmeting niks geks en de WAN-uptime is goed. Geen gekke dingen, het internet komt dus wel binnen. Het enige wat mij opvalt is dat er best wat ruis is op het modem. Dit kan komen door een stoorzender in de buurt van het modem.

Mogelijke verstoringen:

• Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Hoi, dank voor de reactie! Ja precies dat zegt de klantenservice ook vaak. Of ze hebben het over een bridgetap. Beetje afhankelijk van het weer denk ik :) 

De T-50 Wifi test heb ik al afgelopen jaar voor de klantenservice op X gedaan. Geen verschil helaas. Kan het nog een keer doen met de T-54, hoe lang precies? Mag ik wel een Netgear switch voor uitbreiding van de LAN ports gebruiken? En 2.4 en 5GhHz van de T-54 aan zetten? 

• Modem staat al op ooghoogte in de woonkamer
  • Geen metalen deuren of TVs in de buurt (oud jaren 30 huis)
  • Ik heb geen aquarium

Update: Net 20 seconden weer geen internet, WAN lampje 10 seconden uit, 10 seconden knipperen, dan WAN en Internet lampje weer aan. 5 minuten na loskoppelen Ubiquity spul. Op de T-54 dashboard staat de uptime nog steeds sinds laatste start modem, dus hij denkt de hele tijd online geweest te zijn. 

Update 2: Speedtest 2m afstand LOS 55mbit/s op 5Ghz WiFi van de T-54. Weer stabiel internet, maar heel traag, zeker 15mbit/s trager dan de T-50 was. 

Maar gaat het nu puur om snelheid of wegvallende verbinding @Surfin'Slow? Bekabeld of wifi?

Voor wat meer duidelijkheid ontvang ik graag een bekabelde speedtest zonder randapparatuur aangesloten. 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Graag de komende 3 dagen het randapparatuur losgekoppelt laten en kijken of de verbinding dan wegvalt of niet. Zou je de tijdstippen en datum van het moment van wegval willen noteren? Ook het modem niet van het stroom halen tenzij er geen andere optie is. Dan kan ik die exacte momenten omhoog halen en alles goed onderzoeken!

Maar gaat het nu puur om snelheid of wegvallende verbinding @Surfin'Slow? Bekabeld of wifi?

Voor wat meer duidelijkheid ontvang ik graag een bekabelde speedtest zonder randapparatuur aangesloten. 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Graag de komende 3 dagen het randapparatuur losgekoppelt laten en kijken of de verbinding dan wegvalt of niet. Zou je de tijdstippen en datum van het moment van wegval willen noteren? Ook het modem niet van het stroom halen tenzij er geen andere optie is. Dan kan ik die exacte momenten omhoog halen en alles goed onderzoeken!

Gaat om beide & beide. Zoals geschreven in mijn post. Snelheid is wel het minder vervelend dan het random uitvallen. Maar ja 60 ipv 100 op een goede dag is ook zonde gezien de kosten. 

Jullie technische afdeling heeft al heel veel screenshots ontvangen maar je krijgt er graag nog een: 

Wat bedoel je met randapparatuur? Wat mag ik wel koppelen en hoe? Bekabeld of ook via WiFi? 

De eerste uitval tijdens jou gewenste test is al in mij eerdere reactie vastgelegd. 

Update 1:

Vandaag 64/19 down volgens de router, terwijl op mijn address 85/23 beschikbaar moet zijn. Bekabeld meet ik 60.4/17.9. Iets beter dan de 55-57mbit down van gisteren. 

Uitval log:

8.8.

ca. 14:00: 20 seconden geen internet, WAN lampje 10 seconden uit, 10 seconden knipperen, dan WAN en Internet lampje weer aan. 5 minuten na loskoppelen Ubiquity spul. Op de T-54 dashboard staat de uptime nog steeds sinds laatste start modem, dus hij denkt de hele tijd online geweest te zijn. 

9.8

8:57: 10 seconden geen internet, dan weer. Kon niet snel genoeg naar de router lopen om LEDs te zien. Op de T-54 dashboard staat de uptime nog steeds sinds laatste start modem, dus hij denkt de hele tijd online geweest te zijn. 

10:08 3-4 minuten lang extreem traag laden van websites. Snelheid normaal traag (61.7/17.7), maar een ping van 290. 

10:10 Ping weer 14, maar nu 38,3 down en 12,6 upload. 

@Surfin'Slow

Kan je ook eens een foto delen van het ISRA punt waarop het modem is aangesloten?

Uptime van systeem geeft aan hoelang het modem aan staat (niet stroomloos) maar hier wordt alleen de WAN verbinding verloren, dat is de WAN uplink.

@Surfin'Slow

Kan je ook eens een foto delen van het ISRA punt waarop het modem is aangesloten?

Uptime van systeem geeft aan hoelang het modem aan staat (niet stroomloos) maar hier wordt alleen de WAN verbinding verloren, dat is de WAN uplink.

Zeker! 

Hier is de huidige ISRA punt (dit type was Nr3 & Nr 4 die door Guidion geïnstalleerd is): 

En dit was de originele die door Guidion 2021 en 2022 al twee keer opnieuw bekabeld werd (toen was mij op twitter van de klantenservice verteld dat er verschillende bridgetaps waren; dit bleek echter niet het geval te zijn - de metingen waren enkele dagen later weer normaal en ook alle 4 Guidion medewerkers hebben de bekabeling in mijn woning gecontroleerd):

Trouwens heb ik ook nog mijn berichten en speedtests van toen, de technici hebben dus screenshots van 2021-2024 van mij voor nog steeds hetzelfde probleem; natuurlijk nooit een passende oplossing aangeboden gekregen. Ik moest toen elke 3 uur alles meten en screenshotten. Dat was een intense week... De T-mobile webcare account heeft hun berichten blijkbaar inmiddels verwijderd, vandaar allen maar mijn berichten in de chat:

Ik heb ook sindsdien compleet nieuwe hardware thuis (nieuwe PoE switch, APs, laptop, mobiel, nieuwe Xyzel) en de problemen blijven. Daarom denk ik dat het niet aan mij ligt. 

Het gang van zaken is altijd als volgt: Ik neem contact op met de klantenservice, die persoon denkt dat ik de basics niet snap of dat het een WiFi probleem is, na een week uitsluiten van basic problemen (metingen op afstand, router resets, wifi loskoppelen, etcetra) zijn ze toch eens met mij dat er iets niet klopt, starten ze een onderzoek, dan moet ik screenshots verzamelen, deze gaan naar de technische afdeling, dan is het advies een monteur langs te laten komen, de afspraak is dan 3-6 maanden in de toekomst terwijl ik zit met het probleem, monteur komt uiteindelijk langs en zegt dat er alles netjes uitziet, laat mij ook nog een keer de directe bekabelde meting uitvoeren, haalt dan de ISRA punt van de muur, knipt de kabels iets af, verwijderd de isolatie aan het einde van de draden, installeert ze opnieuw aan de punt, zet deze weer in de muur, reset of wisselt de router uit voor mij en vertrekt met de worden dat dit het hopelijk oplost. De ‘expert’ van Guidion die 2023 langs was beloofde mij toen nog naar de buurtcentrale te rijden om daar alles te checken. En dan begint het spel opnieuw. Met een nieuwe klantenservice medewerker die weer bij 0 begint. 

In deze cirkel bevind ik mij dus sinds medio 2021. 

Ik heb het echt over al je randapparatuur @Surfin'Slow, geen switches, acces points of apparaten die je netwerk kunnen verstoren. Simpelweg een tv, laptop of telefoon aangesloten op het netwerk of een paar onschuldige apparaten als een deurbel. We zien geen gekke dingen op de meting en op de momenten dat je uitval ervaart komt er wel internet binnen (WAN signaal is up). Zou je ook eens de RJ11 kabel kunnen vervangen? Als je die niet thuis hebt stuur ik je er graag 1 op. 

Ik heb het echt over al je randapparatuur @Surfin'Slow, geen switches, acces points of apparaten die je netwerk kunnen verstoren. Simpelweg een tv, laptop of telefoon aangesloten op het netwerk of een paar onschuldige apparaten als een deurbel. We zien geen gekke dingen op de meting en op de momenten dat je uitval ervaart komt er wel internet binnen (WAN signaal is up). Zou je ook eens de RJ11 kabel kunnen vervangen? Als je die niet thuis hebt stuur ik je er graag 1 op. 

Er zit nu mijn laptop op, mijn telefoon via WiFi (van de T-54) en misschien vanavond de Televisie & AppleTV (nu geen connectie). 

De RJ11 is ook elke keer van elke monteur vervangen, dus ik heb er hier 10 stuk liggen. Ik heb net (14:35) een nieuwe uit de T-54 doos gepakt en aangesloten. Maar dat lijkt mij niet het problem gezien er al 4 verschillende getest zijn en er qua snelheid tenminste nu ook niks is veranderd. 

Sinds vanochtend is het trouwens wel best stabiel. Maar ja af en toe gaat het ook lang goed (in een goede periode had ik er 2 manden geen last van). Het is heel leuk dat jullie systemen zeggen dat het WAN signaal up is, maar de lamp brandt af en toe niet bij een uitval en er is feitelijk geen internet. Zoals nu bij het wisselen van de kabel. Dus er gaat iets buiten mijn woning mis of de metingen kloppen niet. 

Bekabelde speedtests van vandaag, de laatste is na het wisselen van de kabel net:

We zien geen gekke dingen op de meting en op de momenten dat je uitval ervaart komt er wel internet binnen (WAN signaal is up). 

@Tommie van Odido I heb net met de Copper Phase Out team gebeld. Want ik dacht ga ik direct kijken wat er mogelijk is als dit probleem niet opgelost wordt. Dan heb ik een backup en laat dit DSL gezeur gewoon achter mij.

Zij hebben helaas nog geen mogelijkheid een aanbieding voor glasvezel te doen, maar toen hij mijn verhaal hoorde is hij direct ingedoken en heeft mij verteld dat er duidelijk iets mis is met de lijn. En dat dit voor hem direct en duidelijk te zien is en het ook zeker geen bridgetap is zoals eerder door de klantenservice gezegd was. Hij vertelde mij ook dat tot nu toe de foute mensen bij Guidion aangestuurd zijn, er moet volgens hem direct een infra monteur langs komen. Hij kijkt of hij dit in gang kan zetten. 

Ik ben zo blij dat eindelijk iemand mij geloofd / ook de fout ziet en niet door blijft gaan dat dit mijn spullen of router of ISRA punt is :) 

Waarschijnlijk zijn tot nu toe de foute metingen en vervolgstappen uitgevoerd of iets anders gaat mis met de protocollen die de klantenservice moet volgen. Waar kan ik dit feedback kwijt? Want volgens hem had dit gewoon jaren geleden al opgelost kunnen worden. 

Update 9.8. 16:00 - 16:25 geen internet, ik heb de router nieuw gestart, direct weer internet. 

Update 11.8. 21:44 elke 20 seconden uitval voor 3-4 seconden. Gedurende 15 minuten. Opgevallen tijdens streaming op televisie. Speedtest laptop bekabeld nadien 44mbit down. 

Hey @Surfin'Slow, bedankt voor de updates.

Ik zie op dit moment nu 2 dingen, 1. Guidion is aangestuurd om de lijn te controleren en 2. Ik zie dat je een afspraak hebt met Guidion om glasvezel aan te sluiten op 21-08. Hopelijk kan de monteur al iets voor je betekenen tot die tijd!

Hey @Surfin'Slow, bedankt voor de updates.

Ik zie op dit moment nu 2 dingen, 1. Guidion is aangestuurd om de lijn te controleren en 2. Ik zie dat je een afspraak hebt met Guidion om glasvezel aan te sluiten op 21-08. Hopelijk kan de monteur al iets voor je betekenen tot die tijd!

Dus nog steeds geen gekke dingen op de lijn terwijl de technische afdeling deze wel ziet? 
Is nog iets uit mijn genoteerde momenten naar voren gekomen? 
Wanneer gaat Guidion de lijn controleren? Ze zijn niet op de aangegeven dagen langs gewest :( 

Er komt elke keer wat anders naar voren @Surfin'Slow, op dit moment zie ik alleen een verhoging op ruis op de lijn. Dit kan voor de instabiliteit zorgen. 

Ik heb de meting van de technische afdeling bekeken en die kreeg hetzelfde maar dan met een “Risky” melding voor stabiliteit. Die krijg ik op dit moment niet uit mijn 3 lijnmetingen. Hopelijk kan Guidion op 1 van de gekozen dagen langskomen, ze zijn op dit moment erg druk door de vakantieperiode. 

Er komt elke keer wat anders naar voren @Surfin'Slow, op dit moment zie ik alleen een verhoging op ruis op de lijn. Dit kan voor de instabiliteit zorgen. 

Ik heb de meting van de technische afdeling bekeken en die kreeg hetzelfde maar dan met een “Risky” melding voor stabiliteit. Die krijg ik op dit moment niet uit mijn 3 lijnmetingen. Hopelijk kan Guidion op 1 van de gekozen dagen langskomen, ze zijn op dit moment erg druk door de vakantieperiode. 

Hieruit / nog steeds komen bij mij 4 vragen op:

1 Dus dan ligt het waarschijnlijk niet aan mij? 

2 Guidion was niet langs op de gekozen dagen, hoe veel later kunnen ze nog komen of komen ze überhaupt niet meer? Ik vind de vakantieperiode trouwens geen goed excuus bij iemand die hier al jaren mee zit. Waar ik werk wordt zo iets met prioriteit gewoon netjes opgelost of je bent je baan kwijt. 

3 Wat gaat Guidion doen behalve wat ze al 5 keer in huis hebben geprobeerd zonder success? 

4 Wat zijn de verdere stappen of opties? Dat is eigenlijk mijn orginele vraag. Ik ben hier jaren mee bezig, zonder adequate oplossing. Wat zou jij doen als je dit thuis had? Ergens een klacht indienen? Met een senior manager contact opnemen? Gewoon opgeven en de slechte service accepteren? 

@Surfin'Slow 

Ik denk dat het dan waarschijnlijk niet aan jou ligt als er geen bridge tap is.

Woon je toevallig in een appartement en is er een centrale ISRA op de begane grond?

Het zou ook aan de kabel kunnen liggen die van dat centrale punt naar jouw woning gaat, lengte en kwaliteit van de kabel kan invloed hebben op de kabel indien van toepassing.

Verder is het aansluitpunt op foto 2 nu helemaal niet aangesloten?

@Surfin'Slow

Ik denk dat het dan waarschijnlijk niet aan jou ligt als er geen bridge tap is.

Woon je toevallig in een appartement en is er een centrale ISRA op de begane grond?

Het zou ook aan de kabel kunnen liggen die van dat centrale punt naar jouw woning gaat, lengte en kwaliteit van de kabel kan invloed hebben op de kabel indien van toepassing.

Verder is het aansluitpunt op foto 2 nu helemaal niet aangesloten?

Nee, tussenwoning. Alleen de eene ISRA in de woonkamer. Foto 2 was de oude, deze is verwijderd. Nu is de situatie Foto 1. 

“Nou breekt mij de klomp” - Inframonteur die vandaag langs was. 

Hij konde het niet geloven dat er geen adequate oplossing in 2.5 jaar tijd gevonden is en er nooit een infra monteur langs gestuurd is. Over de stapel modems in de woonkamer kon hij ook niet lachen. 

Volgens hem is het verhaal duidelijk genoeg, gekopeld met 4 nieuwe ISRA punten en 4 nieuwe modems en directe metingen is eigenlijk een oorzaak in huis uitgesloten. Dat had al iemand na de 2e modem 2 jaar geleden moeten realiseren en escaleren om KPN aan te sturen.

Hierbij komt dat de eerder aangesturde Guidion monteurs de verbinding met de wijkkast hadden moeten meten. Zij hadden toen aan het einde van de afspraak mij beloofd langs die kast te gaan, maar vandaag heeft hij mij uitgelegd dat die dus ook terug moet komen om de lijn te meten. Dus hebben ze toen waarschijnlijk gewoon niks gedaan. 

In mijn wijk spelen volgems hem vaker probelemen en hij gokte dat het een bepaalde oude wijkkast is die het probleem kan veroorzaken. Hij ging het direct opzoeken - bingo - een K1200 Waaierkast die dus zo oud is dat de hulsen die voor een goede verbinding nodig zijn helemaal niet meer gemaakt woden. En dus de kabels op andere manier vast gemakt moeten worden die niet 100% betrouwbar is. Het is dus hier waarschijnlijker dat de leiding niet helemaal perfect blijft zitten en het weer e.d. op de connectie invloed hebben ter plekke van de oude Waaierkast. Dit had volgems hem iemand al 2 jaar geleden kunnen meten of gewoon kunnen zien i.v.m problemen in de wijk / het type kast wat berucht is. 

KPN nu aan te sturen het Kabelprobleem op te lossen heeft volgens hem nu geen nut meer omdat er al glasvezel ligt en zij dus geen reparaties aan het kopernet meer uitvoeren. Snap ik helemaal. 

Uiteindelijk heeft hij mijn glasvezelleiding als alternatief aangesloten en ben ik nu gedwongen 10 Euro extra per maand te betalen. 

Er blijft dus een hele zuure smaak achter. 2.5 jaar betaald te hebben voor internet die veel beter had kunnen zijn en veel tijd aan de klanten-”service” kwijt die dit dus had kunnen oplossen door de juiste persoon te sturen of KPN in te schakelen… 

Ik baal ontzettend dat dit nooit is gebeurd terwijl ik 2.5 jaar mijn best heb gedaan en altijd goed meegewerkt heb om het op te lossen. 

Hey @Surfin'Slow, bedankt voor de terugkoppeling. 

Dit had ik inderdaad ook graag anders gezien. Wat een verhaal inderdaad. Nu weet ik dat een goede DSL monteur erg schaars is, al helemaal in deze tijd in verband met glasvezel. Maar als de monteur zo overtuigd was van het probleem dan hadden ze dit inderdaad moeten kunnen zien. 2.5 jaar geleden was ik er nog niet maar ik wil hier toch wel mijn excuses voor aanbieden.

Begrijp ik nu goed dat de monteur de glasvezel nu al heeft aangesloten?

Ja, het was niet alleen zijn mening, maar ook een kabelsegment met  “een al eerder slecht gemeten K1200” (citaat uit werkbon Guidion).

Dus ook de technische afdeling waar mijn screenshots naar toe gingen had dit gewoon kunnen zien. 

Ik had glasverzel al een dag eerder zelf angesloten. De Guidion monteur heeft het i.d.d. gecontroleerd en mijn installatie goedgekeurd. Zijn advies was ook de T-50 te gebruiken tot een T-56 gestuurd wordt. Hij was het eens met mij dat de nieuwe T-54 die 10mbit/s langzamer is dan de oude T-50 waarschijnlijk door de vorige eigenaar niet goed werkt. Maar de klantenservice zegt ook hier weer dat die prima werkt en ik geen T-56 krijg. Dus hou ik gewoon de T-54 en ga de T-50 recyceln. 

Dank voor je excuses. Dat is aardig maar helpt mij en andere klanten natuurlijk niet verder. Ik ben nog aan het opzoeken van de opties voor mij nu dit verhaal te delen - zo dat geen andere klant ooit zo alleen gelaten wordt en altijd bij de klantenservice vast loopt. Eigenlijk was de bedeoling dat de klant prioriteit krijgt. In bijna elke andere secor zou zulk werk niet zonder consequenties blijven. 

Tevens vind ik best interessant dat T-mobile / Odido dit blijkbaar dikke prima vindt en hier niet een keertje contact opneemt met iets van een gebaar van goede wil of iets dergelijken. ODIDO - Het kan ook zo... 

Reageer