Skip to main content

Heb sinds 2 weken TMobile Glas 1000Mb/s. Zyxel T50, Converter: Huawei. 

Voor het probleem: zie plaatje hierboven. Volgens de Interfacestatus komt er op de WAN 1000M binnen maar wordt er bedraad via de LAN1 en LAN4 poort op 100M gelimiteerd. Ik heb al op diverse fora gezien dat dit een bekend probleem is. Krijg het via de klantenservice niet opgelost.

 

Heb al harde resets geprobeerd, andere kabels, verschillende devices aangesloten zoals 2 laptops en 1 PC. Maar continu hetzelfde probleem: het lijkt of de Zyxel alle poorten op maximaal 100M zet. Het gekke is dat mijn vorige provider met dezelfde kabels en devices maar ander modem (namelijk Ziggo) ik probleemloos 1 Gieg haalde.

 

Wie kan mij helpen? 

@Leon50

Creatief,

Aangezien het probleem ontstaat door de combinatie Zyxel modem wifi met Samsung wifi TV zijn er in mijn ogen andere opties om dit te tackelen.

  1. Zelf aangeschafte, modem/router, alleen maar plus-plus, Meer beheermogelijkheden en de combinatie wordt doorbroken.
  2. De Samsung TV bedraad aansluiten, verder onderzoek of het probleem optreed als de wifi-TV als eerste aangesloten wordt. Veel router zijn nogal beperkt in het aantal wifi verbindingen die ze kunnen faciliteren, 32 max is geen uitzondering.

Oh, en je topic titel is onjuist zoals je schermplaatje al aangeeft. Je bent met 1000Mb aangesloten alleen door oorzaken in het interne netwerk treed de begrenzing op.


Beste Yalerta,

 

Jouw optie 1 heb ik reeds een week geleden voorgesteld aan T-Mobile, natuurlijk op kosten van T-Mobile, echter daar wilden ze (nog) niet aan.

Optie 2 Heb ik deels ook al geprobeerd. Bedraad nog niet omdat ik dan meerdere gaten moet gaan boren. Ik heb max 12 wifi verbindingen in mijn huis dus dat zou de Zyxel T50 aan moeten kunnen.

Verder wil ik nog opmerken dat T-Mobile nog niet heeft gereageerd op mijn laatste mail met de 3 screenshots. En aanvullend: als je op dit forum zoekt, zijn er meerdere klanten met een T50 modem die last hebben van exact mijn probleem. Ik ben dus zeker niet de enige. 

Titel: TMobile Glas haalt max 100Mb/s lijkt mij de lading uitstekend dekken. Ik haal slechts 10% van de snelheid dan waarvoor ik een abonnement heb afgesloten: 1000Mb/s. Helaas is het abonnementsgeld alweer afgeschreven, dat is wel 100% van wat we hebben afgesproken…..

 


Je zou zeggen dat als het probleem makkelijk te reproduceren is het voor @Jason of @Boris het mogelijk moet zijn om logging van het modem te halen terwijl je het probleem reproduceerd. Die logging kan dan naar Zyxel. 


We zijn inmiddels 3 dagen verder maar ik heb nog geen reactie mogen ontvangen van T-Mobile. 

Zowel Ticket#2022031611005711 als ook Ticket#2022021611017951 staan nog open maar daar wordt niet meer op gereageerd. 


@Leon50

Is een fabrieksreset van de tv ook al eens geprobeerd?

Zelf denk ik toch dat dit niet iets is aan de kant van T-Mobile..


@Leon50 Wanneer een vervangend modem ook dezelfde begrensde poortsnelheid laat zien op LAN 1 en LAN 4, kun je haast niet anders concluderen dan dat het aan de aangesloten apparatuur of bekabeling ligt óf er een andere bug optreedt. Aangezien de binnenhuisinstallatie geheel vervangen is, alsmede de bekabeling, maar ook daarop nog gemeten wordt met 100 Mbit/s, ga ik het onderzoek heropenen. Het is schrijnend dat hier zoveel verschillende antwoorden aan te pas komen, maar ik begrijp de consternatie enigszins. Het is heel lastig te definiëren waar het vandaan komt als in principe elke mogelijke bron al getest en vervangen is (modem, optical network terminal, bekabeling). Wanneer het ook nog met andere apparatuur begrensd ligt op een tiende van de maximaal haalbare snelheid, zullen we toch hard aan de bak moeten om dit op te lossen. 

Ik heb eerlijk waar oprecht geen idee op dit moment hoe dit ontstaat, als zelfs auto negation getest is en geen effect heeft. Voer voor de specialisten om dit tot op de bodem uit te pluizen. Sorry dat je nog geen concreet antwoord hebt gehad tot dusver, ik snap de frustratie. 


Gezien dit verhaal inmiddels op een volledige serie begin te lijken word het toch tijd om @Leon50 Opties te gaan bieden, ik ga er niet vanuit dat het heropenen van het onderzoek tot een (directe) oplossing gaat leiden. 

Nu ben ik natuurlijk gewoon een normale gebruiker zoals @Leon50 Maar ik zou dan andere opties gaan bieden.

Optie 1: andere modem dan de T-Mobile geleverde modem(Zyxel) te bieden, (mocht jullie die hebben) desnoods bij een derde partij op kosten van T-Mobile, of via het abonnementsgeld zoals eerder gezegd door @Leon50 Dit omdat zoals eerder vermeld is dat hij bij Ziggo helemaal geen problemen had met zijn snelheid, en wat is daar anders, juist ja het modem.

Optie 2: Korting op het gehele abonnement gedurende de periode dat deze probleem blijft bestaan.


Ik las ook dat het modem zwaarder is dichtgetimmerd dan normaal, nu begrijp ik dit wel vanwege een technisch oogpunt, maar wat nu als de oplossing zich bevind in het dichtgetimmerde gedeelte? 


Het is wel heel apart dat een Samsung via wifi een probleem veroorzaakt met de bekabelde verbinding. Zou je hem eens kunnen verbinden met het gasten netwerk van de T50 ? En speelt het ook als je de tv bekabeld aansluit ? Heb je de tv al eens een factory reset gegeven ? 

Het lijkt mij eerder dat de tv een probleem veroorzaakt dan dat het probleem aan het modem ligt. Samsung is een van de meest verkochte tv's en dit is de eerste keer dat ik zo iets geks hoor eigenlijk. Zou zo snel niet iets kunnen bedenken wat het zou kunnen veroorzaken. Wellicht dat de laatste firmware update van februari het probleem heeft veroorzaakt.

Een ander type modem lost het probleem niet op, neemt niet weg dat het wel geprobeerd kan worden door een ouder of nieuwer type te proberen.


Gezien dit verhaal inmiddels op een volledige serie begin te lijken word het toch tijd om @Leon50 Opties te gaan bieden, ik ga er niet vanuit dat het heropenen van het onderzoek tot een (directe) oplossing gaat leiden. 

Nu ben ik natuurlijk gewoon een normale gebruiker zoals @Leon50 Maar ik zou dan andere opties gaan bieden.

Optie 1: andere modem dan de T-Mobile geleverde modem(Zyxel) te bieden, (mocht jullie die hebben) desnoods bij een derde partij op kosten van T-Mobile, of via het abonnementsgeld zoals eerder gezegd door @Leon50 Dit omdat zoals eerder vermeld is dat hij bij Ziggo helemaal geen problemen had met zijn snelheid, en wat is daar anders, juist ja het modem.

Optie 2: Korting op het gehele abonnement gedurende de periode dat deze probleem blijft bestaan.


Ik las ook dat het modem zwaarder is dichtgetimmerd dan normaal, nu begrijp ik dit wel vanwege een technisch oogpunt, maar wat nu als de oplossing zich bevind in het dichtgetimmerde gedeelte? 

 

Aan de moderator van deze community: Ik kies graag voor bovenstaand antwoord als beste antwoord tot nu toe. Degene die door de mod is gekozen als beste antwoord, heeft het probleem niet opgelost, vandaar mijn verzoek. Dit antwoord heeft in ieder geval de potentie het probleem op te lossen. 


@Leon50,

denk dat jouw suggestie om de reply van @melvintje0 als “beste antwoord” te markeren jouw probleem niet heeft opgelost / gaat oplossen.

Maatje van me de situatie uitgelegd, is gekomen naar mij met zijn tv, Samsung Neo QLED 4K 65QN95A (2021) en via Wi-Fi totaal geen problemen ondervonden met 21 Wi-Fi apparaten aangesloten.
Bekabeld aangesloten en gaat enkel de poort waarop de tv was aangesloten terug naar 100 Mbps welke ook klopt aangezien de LAN op de tv maar 100 Mbps is. 

Denk toch echt dat je, zoals @Hidden.nld al aangaf, eens een factory reset van je tv moet gaan doen en alles op je tv opnieuw instellen.

Als het aan de Zyxel T50 zou liggen, dan zouden alle klanten van T-Mobile met een Samsung tv & Zyxel T50 toch problemen ondervinden dan?

​​ps: melvintje0 is lid sinds 14 april 2011 en ineens 2 reply's in jouw topic welke ook als “beste antwoord” gemarkeerd zou moeten worden, ik zet hier mijn vraagtekens bij...🤔

 


@Leon50,

denk dat jouw suggestie om de reply van @melvintje0 als “beste antwoord” te markeren jouw probleem niet heeft opgelost / gaat oplossen.

Maatje van me de situatie uitgelegd, is gekomen naar mij met zijn tv, Samsung Neo QLED 4K 65QN95A (2021) en via Wi-Fi totaal geen problemen ondervonden met 21 Wi-Fi apparaten aangesloten.
Bekabeld aangesloten en gaat enkel de poort waarop de tv was aangesloten terug naar 100 Mbps welke ook klopt aangezien de LAN op de tv maar 100 Mbps is. 

Denk toch echt dat je, zoals @Hidden.nld al aangaf, eens een factory reset van je tv moet gaan doen en alles op je tv opnieuw instellen.

Als het aan de Zyxel T50 zou liggen, dan zouden alle klanten van T-Mobile met een Samsung tv & Zyxel T50 toch problemen ondervinden dan?

​​ps: melvintje0 is lid sinds 14 april 2011 en ineens 2 reply's in jouw topic welke ook als “beste antwoord” gemarkeerd zou moeten worden, ik zet hier mijn vraagtekens bij...🤔

 

Het ding is dat TS bij zijn oude provider geen problemen heeft gehad, nu hoef dit probleem natuurlijk ook niet bij elke (Samsung)tv plaats te vinden.

Om terug te komen op je over dat ik 2 reply's hier zet is onder andere vanwege dat we binnenkort ook Glazvezel kunnen krijgen via voor zover ik weet T-Mobile, we hebben dus ook een Samsung TV, nu zeg ik niet dat we dit probleem ook zullen krijgen, maar dit baart me wel zorgen. Ik heb echter een andere account gehad in het verleden die ik helaas niet meer terug kan vinden.


 

Het ding is dat TS bij zijn oude provider geen problemen heeft gehad, nu hoef dit probleem natuurlijk ook niet bij elke (Samsung)tv plaats te vinden.

Om terug te komen op je over dat ik 2 reply's hier zet is onder andere vanwege dat we binnenkort ook Glazvezel kunnen krijgen via voor zover ik weet T-Mobile, we hebben dus ook een Samsung TV, nu zeg ik niet dat we dit probleem ook zullen krijgen, maar dit baart me wel zorgen. Ik heb echter een andere account gehad in het verleden die ik helaas niet meer terug kan vinden.

Mijn vorige woning had ik KPN glasvezel, drama met Wi-Fi en stabiliteit van de LAN aangesloten apparaten. Nieuwe huis Ziggo genomen, drama met tv kijken, hapert beeld continu. Overgegaan naar T-Mobile per 1 april 2020 en ruim 3 weken moeten wachten voordat mijn verbinding werkte. Maar daarna geen klachten en/of problemen meer gehad.

Dus wat je bij je vorige provider had is geen garantie dat je het bij een overstap naar een andere provider ook krijgt. 

Maar nogmaals, heeft TS al eens een factory reset van zijn tv gedaan en alles opnieuw ingesteld?

 

Mbt dat jij ook een Samsung tv hebt is geen garantie dat je ook problemen gaat krijgen, zie mijn voorgaande reply. Zelf heb ik 2 Samsung's welke 6/7 jaar oud zijn en ook geen problemen. Vandaar dat maatje had gevraagd met een nieuwe Samsung tv te komen en ook daar geen problemen mee gehad. 

TS moet het toch echt gaan zoeken in zijn tv, zonder tv aangesloten haalde hij wel de volle snelheid, zet je dan toch je vraagtekens bij waar het aan zou liggen ;)

 


 @Timo78 Hartelijk dank voor het uitzoeken en cross-testen: dit toont aan dat het euvel dus niet in de Zyxel zelf zit, zoals vermoedelijk het geval was. Ik raad je, @Leon50, echt aan om de fabrieksreset uit te voeren op jouw Samsung tv. 

@melvintje0 Het kan een bug zijn, maar ik wil het toch eventjes met je controleren: heb jij zelf 25 andere accounts op de Community? Ik zie een stortvloed aan andere gebruikersnamen die ongeveer rond dezelfde periode aangemaakt zijn met 0 reacties en welke vanuit dezelfde bron lijken te komen. Ik wil geen onterechte aannames doen, maar mocht het wel zo zijn: het is niet toegestaan om meerdere accounts te hebben en zeker niet om je als een ander voor te doen.

Mocht dit niet het geval zijn: ik kan je niet garanderen dat het issue niet ook bij jou optreedt, maar het lijkt dus toch vanuit Samsung te komen jammer genoeg.

 


 @Timo78 Hartelijk dank voor het uitzoeken en cross-testen: dit toont aan dat het euvel dus niet in de Zyxel zelf zit, zoals vermoedelijk het geval was. Ik raad je, @Leon50, echt aan om de fabrieksreset uit te voeren op jouw Samsung tv. 

@melvintje0 Het kan een bug zijn, maar ik wil het toch eventjes met je controleren: heb jij zelf 25 andere accounts op de Community? Ik zie een stortvloed aan andere gebruikersnamen die ongeveer rond dezelfde periode aangemaakt zijn met 0 reacties en welke vanuit dezelfde bron lijken te komen. Ik wil geen onterechte aannames doen, maar mocht het wel zo zijn: het is niet toegestaan om meerdere accounts te hebben en zeker niet om je als een ander voor te doen.

Mocht dit niet het geval zijn: ik kan je niet garanderen dat het issue niet ook bij jou optreedt, maar het lijkt dus toch vanuit Samsung te komen jammer genoeg.

 

 

Goedemorgen Jason,

 

De cross-test door er een andere T-Mobile gebruiker lijkt niet op mijn situatie. Hij gebruikt een ander model Samsung TV die hij bovendien bekabeld aansluit. In mijn situatie is er een ander model Samsung TV die via WIFI is aangesloten. De andere gebruiker constateert dat de TV een limiet van 100Mb/s toepast en bij mij doet de Zyxel T50 dat op alle LAN poorten. Dat is ook geconstateerd door de monteur die hier is geweest. Zoals in mijn dossier staat, stelde de monteur dat het kwam door de standaardinstellingen van de T50 die niet door hem konden worden gewijzigd. Een andere T50 of factory reset van de T50 loste het probleem daarom niet op. 

Zullen we afspreken dat ik nu nog 1 keer zelf aan de slag ga en jullie suggestie probeer: fabriek reset TV en dat we daarna mijn suggestie eindelijk gaan proberen: namelijk een ander merk/type modem? 

Tenslotte wil ik er nogmaals op wijzen dat ik zeker niet de enige Zyxel gebruiker ben met dit probleem. Op dit forum is dit probleem meerdere keren gemeld. Zie bijvoorbeeld:

 


 

@melvintje0 Het kan een bug zijn, maar ik wil het toch eventjes met je controleren: heb jij zelf 25 andere accounts op de Community? Ik zie een stortvloed aan andere gebruikersnamen die ongeveer rond dezelfde periode aangemaakt zijn met 0 reacties en welke vanuit dezelfde bron lijken te komen. Ik wil geen onterechte aannames doen, maar mocht het wel zo zijn: het is niet toegestaan om meerdere accounts te hebben en zeker niet om je als een ander voor te doen.

Mocht dit niet het geval zijn: ik kan je niet garanderen dat het issue niet ook bij jou optreedt, maar het lijkt dus toch vanuit Samsung te komen jammer genoeg.

Nee, dit ben ik zeker niet, niet dat ik dat doe maar je bereikt er niks mee,  ik heb in het verre verleden toen ik nog Tmobile mobiel klant was wel een account gehad hier, die kan ik echter niet meer terugvinden, ik heb tevens dit account gewoon met mijn eigen email teruggevonden, of dit account dat was geen idee, zoals ik zeg het is lang geleden.


 @Timo78 Hartelijk dank voor het uitzoeken en cross-testen: dit toont aan dat het euvel dus niet in de Zyxel zelf zit, zoals vermoedelijk het geval was. Ik raad je, @Leon50, echt aan om de fabrieksreset uit te voeren op jouw Samsung tv. 

@melvintje0 Het kan een bug zijn, maar ik wil het toch eventjes met je controleren: heb jij zelf 25 andere accounts op de Community? Ik zie een stortvloed aan andere gebruikersnamen die ongeveer rond dezelfde periode aangemaakt zijn met 0 reacties en welke vanuit dezelfde bron lijken te komen. Ik wil geen onterechte aannames doen, maar mocht het wel zo zijn: het is niet toegestaan om meerdere accounts te hebben en zeker niet om je als een ander voor te doen.

Mocht dit niet het geval zijn: ik kan je niet garanderen dat het issue niet ook bij jou optreedt, maar het lijkt dus toch vanuit Samsung te komen jammer genoeg.

 

Okay hierbij een update na de fabrieksreset van de Samsung 55Q60T. Eerst een reset uitgevoerd:

Daarna de TV weer via WIFI verbonden met de Zyxel T50. En de verbinding gecheckt:

Voor alle duidelijkheid: LAN4 is mijn via cat6 bekabelde PC. De Samsung TV is dus verbonden via WIFI. Daarna de Zyxel opnieuw opgestart en ondertussen de Samsung TV offline gehaald. Resultaat:

Speedtest gedaan:

 

Daarna, met samengeknepen billen, de Samsung TV aangesloten via WIFI en de T-Mobile TV app geïnstalleerd om weer TV te kunnen kijken. Dat lukte allemaal. En toen wederom de verbindingen gecheckt van de Zyxel T50:

En speedtest:

Eerlijkheidshalve moet ik daarbij aangeven dat ik wat externe verbindingen had open staan waardoor ik de 900 Mb/s niet haalde. 

Kortom: so far so good! Nog steeds snap ik niet waarom een via WIFI verbonden TV kan zorgen voor een 100Mb/s limiet op LAN poorten van de Zyxel. Maar als tot nu toe is mijn probleem opgelost. Ik zal later nog een update geven of het stabiel blijft. 


@Leon50,

kun je nu met “ontspannen billen” genieten van een glaasje sauvignon blanc en nog steeds de volle snelheid behalen op alle devices?

Jij gaf aan dat ik bekabeld getest had in je reply, maar er is wel degelijk via Wi-Fi getest: 

Maatje van me de situatie uitgelegd, is gekomen naar mij met zijn tv, Samsung Neo QLED 4K 65QN95A (2021) en via Wi-Fi totaal geen problemen ondervonden met 21 Wi-Fi apparaten aangesloten.

Denk een stukje “miscommunicatie” maar blij dat resetten van je tv het euvel verholpen heeft tot nu toe,

Graag horen we nog van je hoe alles nu draait, cheerz voor nu.

Greetz Timo