Sinds half juni overgestapt naar Odido voor tv, Internet en vaste telefoon.
Hiervoor had ik ook glasvezel maar bij caiway maar met een sneller abonnement bij Odido verwachtte ik er op vooruit te gaan.
Echter ik vond mijn internet niet sneller en ben er uiteindelijk achtergekomen dat ik niet de snelheid ontvang conform het afgesloten 2gb abonnement.
Op welke lan poort ik de 6a kabel aansluit er komt minder dan 1gb per lan poort uit. Dit terwijl er uit lan1 van de zyxel t56 2.5 gb uit zou moeten kunnen komen volgens de handleiding van dit modem.
Ik heb op 16/7 telefonisch contact opgenomen met odido.
Ondernomen stappen: stroom van Nokia Ont en modem afhalen, modem terug naar fabrieksinstellingen, cat 6a kabel steeds in een andere lan poort gedaan om te kijken of daar meer snelheid uit kwam, andere 6a kabel geprobeerd maar helaas. Voor de volledigheid :Wifi heb ik standaard uitgezet op de t56, lampjes geven juiste kleur en ik heb slechts 1 uitgaande kabel aangesloten en wel op lan1.
Een speed test gedaan conform stappenplan Odido met een 6a kabel lan 1 naar laptop (alle programma's op laptop afgesloten etc,), verder niets in de andere lan poorten en inderdaad de up en download zit ver onder de gewenste 2gb zelfs ver onder 1 gb.
Het lukte de Odido medewerker niet om van afstand in mijn systeem te komen dus hij kon verder ook niet meekijken of doen.
Alle gegevens van de speedtest gemaild aan odido dmv screenshots en ik zou na 3 dagen een contactmoment hebben op zaterdag met de medewerker die ik aan de telefoon had gehad. Ik ben daar speciaal zaterdag voor thuis gebleven want als ik iets aan de router zou moeten doen dan was ik thuis. Helaas geen contact.
Maandag 22/7 weer telefonisch contact opgenomen met Odido. Ik zou worden teruggebeld door de medewerker die ik eerder had gesproken want het waren zijn acties die hij moest opvolgen en een ander kon dat niet doen. Nu weer een paar dagen verder en nog steeds contact gehad met Odido.
Als ik in mijn router inlog dan zie ik staan wan 2500m/full en lan1 1000M/ full.
Kortom ik zou graag een oplossing willen.