Geen diensten, belabberde service en communicatie van Odido

  • 16 April 2024
  • 7 reacties
  • 61 Bekeken

Vanaf maandag 8 april zitten wij op wonderbaarlijke wijze ineens zonder diensten. Welgezegd het PON lampje van de ONT blijft groen knipperen. Uiteraard alle stappen die je zelf kan volgen uitgevoerd zonder resultaat.

Gelijk gaan bellen naar de klantenservice, dit ging nog redelijk vlot. Verbinding werd uitgelezen en blijkt dat er een probleem zit in de POP met een splitter werd mij verteld. Daarvoor moet de netbeheerder aangestuurd worden. Zijn weer een stapje verder, ik zou een mail krijgen om een afspraak in te plannen met Guidion. Deze keurig gehad en een afspraak ingepland voor 11 april.

Monteur van Guidion 11 april ter plaatse. Heeft binnen gekeken en kwam ook gelijk tot de conclusie dat die naar de POP moest. Hij zegt de complete patch vervangen te hebben, dit had echter geen resultaat. Bij ons binnen heeft de beste man ook alles vervangen om zeker te zijn dat dat niet het probleem is, ook dit tevergeefs. Monteur heeft contact opgenomen met de backoffice van Odido, blijken er verschillende patches op die splitter niet in orde te zijn. Weer terug bij af, hiervoor moet netbeheerder aangestuurd worden. Wat maandag ook al duidelijk was maar dus niet is gebeurd. Monteur heeft ticket doorgezet.

Vrijdag zelf nogmaals gebeld wat nou de status is, de ticket van monteur staat bij backoffice om door te zetten naar de netbeheerder. Extra ticket aangemaakt door medewerker klantenservice, met als duidelijke opmerking van mij dat die van monteur Guidion open moet blijven aangezien het anders helemaal fout gaat. Deze was ook doorgezet naar de netbeheerder. Geen idee of dit is gebeurd, helaas met vrede het weekend in zonder diensten. Medewerker kon mij nog wel vertellen dat hier 5 dagen voor staat inclusief weekend dus met een beetje geluk zou het in het weekend kunnen werken. Mijn verwachting was op dat moment al <0….

Je raad het al, het is maandag en nog steeds geen diensten. Ineens om 11:01 een mailtje van Odido dat de netwerkpartner ingeschakeld is?? Pardon dat was vrijdag 12 april al doorgezet is mij verteld. Weer valse hoop gekregen van Odido, die 5 dagen gaan nu dus pas in. Ondertussen maar even in de vriezer gaan zitten om af te koelen.

In de middag ineens een telefoontje van de netbeheerder (via van Rijn glasvezel techniek) om een afspraak te plannen, het kan dus wel snel gaan. Afspraak gepland voor 16 april in de middag. Nog duidelijk de vraag gesteld of deze monteur het probleem op kan lossen, antwoord was ja dit is echt een glasvezel monteur. Nou prima nog 1 dagje wachten.

16 april telefoon, monteur is ziek kan niet komen word morgen. In dit geval kan Odido daar niks aan doen maar mensen kom op. Heb je 1 monteur in dienst als bedrijf zijnde of hoe moet ik dat zien. Nou op naar de volgende poging morgen tussen 10 en 12. 

 

 

 

Tommie van Odido 13 dagen geleden

Hi @MitchelvB, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik had graag gezien dat we dit eerder hadden kunnen oplossen. Nu komt het wel eens voor dat er een monteur uitvalt jammer genoeg. Gelukkig heb je nu al wel meteen een nieuwe afspraak kunnen inplannen voor morgen! Ik hoop dat de monteur dit dan ook direct voor je kan oplossen zodat je meteen weer online komt. Uiteraard zullen we de dagen dat je geen diensten gehad hebt voor je vergoeden. Dit kunnen we wel pas doen als je weer online bent, dan hebben we namelijk een vaste periode wat we kunnen vergoeden. Mijn excuses voor de lange wachttijd. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MitchelvB, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik had graag gezien dat we dit eerder hadden kunnen oplossen. Nu komt het wel eens voor dat er een monteur uitvalt jammer genoeg. Gelukkig heb je nu al wel meteen een nieuwe afspraak kunnen inplannen voor morgen! Ik hoop dat de monteur dit dan ook direct voor je kan oplossen zodat je meteen weer online komt. Uiteraard zullen we de dagen dat je geen diensten gehad hebt voor je vergoeden. Dit kunnen we wel pas doen als je weer online bent, dan hebben we namelijk een vaste periode wat we kunnen vergoeden. Mijn excuses voor de lange wachttijd. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt.

Monteur vanuit netbeheerder is vanochtend langs geweest. De monteur heeft een nieuwe FTU geplaatst (TK01) en de verbinding werkte ineens weer. Beste man gaf aan dat hij niet bij de POP was geweest.

 

Ik vind dit als klant zijnde toch wonderbaarlijk, Odido en Guidion kunnen dit niet fixen want ligt in POP, moet opgepakt worden door netbeheerder. Terwijl de KPN monteur daar volgens eigen zeggen helemaal niet geweest is. Welk verhaal ik als klant moet geloven, tja doe het er maar mee...

Verder heb ik nog wel een mail en SMS gehad om een afspraak in te plannen met Guidion? Lijkt mij niet nodig aangezien de monteur van KPN de verbinding nu werkend heeft opgeleverd.

Reputatie 7
Badge +14

De FTU is onderdeel van de apparatuur van de netbeheerder. Dus goed dat dit het defecte onderdeel vervangen heeft.

Of deze defect was durf ik niet te zeggen aangezien PON gewoon knipperde, dat wil zeggen dat er wel glas is maar de verbinding niet opgebouwd kan worden. Als de FTU defect was lijkt het mij dat LOS brand op de ONT en niet PON knippert.

Wat wel het geval is dat wij nog een oude FTU hadden, zo uit m'n hoofd de TY01. Dit is nu de TK01 geworden, misschien dat monteurs daar opdracht voor hebben om dit te vervangen.

Wat voornamelijk belangrijk is voor mij dat het weer werkt en dat dit soort verhalen gedeeld worden, dit om duidelijk te krijgen dat je als klant altijd van kastje naar de muur gestuurd word en de providers zich achter elkaar schuilen.

Ik ga nu nog telefonisch contact opnemen waarom ik een afspraak met Guidion moet maken aangezien de verbinding nu weer werkt.

Telefonisch contact gehad met een medewerker van de servicedesk. De rede dat ik een mail kreeg om een afspraak in te plannen met Guidion was omdat er geen actieve modemconnectie te zien was. Medewerker uitgelegd dat ik een eigen modem gebruik en daarop kreeg ik gelijk het antwoord dat dat kan kloppen. Afspraak met Guidion is inderdaad niet nodig.

Verder heeft de medewerker een creditering aangemaakt voor de dagen dat we zonder zaten. Al met al heeft het even geduurd en ben ik niet helemaal tevreden over de communicatie naar de klant toe. Toch moet ik zeggen dat het uiteindelijk nog netjes opgelost is.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben blij om te horen dat het opgelost is @MitchelvB! Ik wens je nog een fijne middag. 

Reageer