Skip to main content

ik ben sinds een paar weken klant bij Odido en heb een 1 Gbit verbinding.

 

Sinds een week (althans, nu valt het me meer op dan daarvoor) heb ik toenemende stabiliteitsissues met mijn verbindingen: om de x seconden springt de ping van rond de 10 ms naar 250+ ms, en worden de games die ik speel onbruikbaar, omdat ik steeds verspring in het speelveld. Daarnaast schiet de reguliere TV er om de 5-10 seconden uit, wordt het scherm zwart en komt ie na een seconde of twee weer terug. Videobellen wordt regelmatig onderbroken. Een speedtest geeft geen bijzonderheden, de snelheden zijn in orde. Power on/off biedt ook geen soelaas.

Ook heb ik de situatie gehad, dat mijn modem de internetverbinding in zijn geheel verliest, wat verholpen kon worden met een langere power on/off.

De verbindingen naar mijn PC en TV zijn permanent bekabeld. Mijn modem is de Zyxel EX5601-T1. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Beste @Tommie van Odido en @Teresa van Odido , dank voor de support en de compensatie. Kunnen jullie aub checken of de firmware up to date is (huidig

V5.70(ACEA.0)T56C_b7_1006), want de DHCP functie van de router vergeeft geen IP adressen, en ik wil een firmware issue graag uitsluiten. Daarnaast heb ik te vroeg gejuichds, het oude issue is er ook weer. Wellicht kan dat ook met e update verholpen worden. Dank jullie wel!


Hey @Wacker, de juiste firmware is de B10, de B7 komt vanuit de fabriek maar zal automatisch updaten na 24/48 uur. 


Zo, ik ben even afwezig geweest, maar ook na mijn terugkeer blijven de problemen bestaan. Ik heb weer alles gestopt, en uitsluitend de laptop aan het modem aangesloten. Heb alles herstart en de tests opnieuw gedaan. Hier de resultaten:

 

ARP Tabel:

 

 

Ping naar 8.8.8.8

 

Ping naar 1e hop:

 

 

Wat verder opvalt is dat de reacties, afgezien van de spikes, instabiel zijn. Dit is te zien in de laatste ping boven, maar komt regelmatiger voor:

 

 

Kunnen jullie me aub helpen dit probleem op te lossen, aangezien het mij hinter in mijn werk en gaming. Bij voorbaat dank.


Hallo @Wacker 

Heb je een zwarte Genexis XGSPON ONT? Misschien is dan ook een Nokia XGSPON ONT de oplossing voor jou:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921


Hallo @Wacker 

Heb je een zwarte Genexis XGSPON ONT? Misschien is dan ook een Nokia XGSPON ONT de oplossing voor jou:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

 

Nope, sorry. Dank voor je feedback.


Hi @Wacker dank je wel voor het aanleveren! Ik had graag gezien dat het was opgelost. Ik heb opnieuw een ticket voor je aangemaakt met de meetresultaten. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail. Ik hoop oprecht dat er nu een definitieve oplossing komt, zodat je weer optimaal kunt werken en gamen. 


Ik heb een vergelijkbaar probleem. Sinds ik de overstap heb gemaakt naar Odido is de rekening een stuk lager, maar de kwaliteit van internet beduidend minder. Mijn internet is snel (>700Mbit) maar niet stabiel. Ik zie meerdere disconnects gedurende de maand. Grootste probleem is latency, dat is echt een issue met videobellen en ook met gaming. Loop nu al drie maanden hiermee te stoeien en heb inmiddels de hoop opgegeven voor een oplossing.

 

  

 

  

Op advies heb ik al van alles gedaan. Ik heb kabels vervangen, mijn eigen apparatuur er tussenuit gehaald, firmware updates, alles bekabeld aangesloten etc. etc. Niets helpt. Inmiddels heb ik een nieuw abonnement aangevraagd via een andere provider. Meer geld, maar hopelijk krijg ik daarmee de stabiliteit terug.


Volgende reactie is op maandag gekomen:

 

 

We zijn dus echt weer volledig terug bij af. Ik heb deze data al geleverd, we hebben deze oefening al meermaals gedaan, en -nogmaals- ik heb me geen moment beklaagd over de snelheid. Ik ga al deze tests niet nog een keer doen, ze staan hierboven. Kunnen jullie je mensen eens aanspreken op het absurde gebrek aan inlezen van de totale case. Hier heb ik ook al meerdere keren op gewezen, Er even van afgezien dat het 11 dagen duurt voordat er een reactie komt, wordt uitsluitend het balletje gewoon weer teruggestuurd. In deze thread is alles in te zien. Gaat het weer twee weken duren? Wat gaan jullie nog doen? Inmiddels zijn al 2 mensen hier bij mij thuis geweest om lokaal mijn setup te bekijken en hebben mijn issues bevestigd.

 

Óf:

  • kom met een plan hoe dit echt opgelost gaat worden, of:
  • laten we een datum afspreken wanneer dit contract ontbonden wordt.

Ik kan ook een ingebrekestelling sturen, dan gaat het wellicht wat makkelijker. Ik heb hier zowel privé als zakelijk echt last van en heb er volledige vrede als jullie toegeven het niet te weten.Of los het op. Ik hoef hier echt niet weg, ik heb alleen geen zin meer in het gedoe.

 

@Tommie van Odido @Demi van Odido 


Ik ga hier voor je achteraan, hopelijk kunnen we nog iets betekenen @Wacker, anders moeten we voor optie 2 gaan jammer genoeg. 


We gaan het escaleren @Wacker, hopelijk komt er nu wel wat uit! 


@Tommie van Odido 

 

Even een update: vandaag is de zeer sympathieke jongeman weer geweest om mijn probleem te analyseren. Hij heeft het issue weer bevestigd, waarbij opviel dat deze vooral zichtbaar was op de 2.5GBit poort. Een test:

- eerst op de 1 GBit poort (4): probleem kon niet gerepliceerd worden
- dan op de 2.5 GBit poort: probleem kon gerepliceerd worden
- weer een test op de 1 GBit poort (4): probleem kon gerepliceerd worden

Hij had er geen verklaring voor, anders dat dit waarschijnlijk aan de 2.5 GBit poort ligt, eventueel in combinatie met de firmware. M.a.w., naar alle waarschijnlijkheid een structureel hardwareissue, vooral omdat mijn modem al verwisseld is. Hij heeft het T75 model achtergelaten, waarmee ik het probleem niet meer heb gezien (na 4 pingsruns). Mocht het veranderen, meld ik me weer.

 

 

@gielemans @Waqqas @eric @henkdeleeuw @slaapvaak @Danny W 


Bedankt voor de terugkoppeling @Wacker, laten we hopen dat dit de oplossing is! 


TVP


Reageer