Skip to main content

Al weken valt regelmatig de internetverbinding volledig weg, is het haast onmogelijk om tv te kijken omdat stream niet willen laden of er geen verbinding mogelijk is.

4 september: Eerste contact met de klantenservice. Netjes te woord gestaan en er werd een lijnmeting gedaan. Hieruit bleek dat er een vreemde waarde was bij demping. Conclusie: Dit is niet goed. Kabelbreuk buiten mijn woning. Oplossing: backoffice pikt dit op met spoed en waarschijnlijk staat er morgen al een monteur om het op te lossen.

7 september: Klacht opnieuw uitgelegd en gevraagd naar status. Bleek dat backoffice de opdracht gecanceld heeft. Geen terugkoppeling vanuit backoffice of klantenservice. Opnieuw een lijnmeting, met wederom een vreemde waarde bij demping. Daarnaast blijkt dat de media convertor zichzelf reset of reboot. Modem was gereset op 4 september (tijdens gesprek met klantenservice heb ik beide apparaten opnieuw opgestart), maar de media convertor op 7 september, een paar minuten voor de meting. Conclusie: kabelbreuk. De zaak werd opnieuw naar backoffice gestuurd en omdat deze medewerker volgens zichzelf "vele kortere lijntjes heeft met backoffice” zou het met dringende spoed worden opgepikt.

11 september: Derde contact met de klantenservice en gevraagd naar de status. Klacht stond nog open bij backoffice, dus de medewerker van de klantenservice deed niks, zodat het proces niet verstoord en vertraagd zou worden. Na lijnmeting: wederom dempingproblemen, dus kabelbreuk. Conclusie: Afwachten tot backoffice contact opneemt.

15 september: Alweer bellen met klantenservice. Eigenwijze medewerker aan de lijn die niet naar je luistert, maar gewoon haar standaard riedeltje opnoemt. Na veel moeite heeft ze toch een lijnmeting gedaan en haar conclusie, je raadt het al: kabelbreuk. “Vanavond of morgen neemt backoffice contact met je op. Nou, fijn weekend. Ik ben lekker klaar met werken. Doei.” Wauw!

18 september: Vijfde keer bellen naar klantenservice. Probleem opnieuw uitgelegd en verteld dat backoffice geen enkele poging lijkt te doen om dit te willen oplossen. Opnieuw een lijnmeting… en dan denk je natuurlijk: kabelbreuk. Nee, misschien is er toch iets aan de hand met de media convertor. Deze moet vervangen worden, maar dat moet backoffice beoordelen. Dit wordt toegevoegd aan het dossier, zodat mijn case bovenaan in het overzicht komt te staan voor backoffice, en dat zij het meteen kunnen oppikken.

Het is nu 21 september en ik zit met mijn handen in het haar. Backoffice weigert contact met me op te nemen, cancelt opdrachten en niemand bij Odido die zich écht inzet om dit probleem aan te pakken. Dit kan echt niet! En als je een beetje in deze community rondleest, ben ik niet de enige dit zo lang aan het lijntje wordt gehouden.

Intussen moet ik proberen thuis te werken en het gezin “draaiend” zien te houden met 1 hotspot via de telefoon van mijn vrouw (7 dagen Unlimited gekregen van klantenservice), terwijl zij de helft van de tijd niet thuis is vanwege haar werk. Dit is echt niet te doen.

Bedankt voor je snelle reactie @maartenmeeuws. Ik heb zojuist de vergoeding in gang gezet. Ik wens je nog een prettige dag! 

Reageer