Sinds vrijdag 22-02-2024 zonder glasvezelverbinding

  • 24 February 2024
  • 6 reacties
  • 65 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Vrijdag 22-02-2024 Internet verbinding valt plotseling weg.

Restart router helpt niet, restart huawei mediaconvertor helpt niet.

Rood knipper signaal (LOS) op mediaconvertor.

Odido service ziet het somber in meld bij technisch dienst.

Die geeft aan binnen 1 WERKdag te reageren.

Dat is pas over 3 dagen (weekend)

Geen service ??? geen TV, Internet en vast telefoon.

 

 

 

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @fvaken, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een monteur aangestuurd om het te onderzoeken. Je hebt als het goed is een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fvaken, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een monteur aangestuurd om het te onderzoeken. Je hebt als het goed is een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt. 

vanmorgen bericht van Guidion, probeer afspraak via de link te maken 
1e mogelijkheid voor een monteur op 8 maart,
Direct met gideon gebeld, bevestigt dat 8 mrt de 1e mogelijkheid is.
Na mijn protest gaat hij op zoek bij een andere afdeling en ik zou wel bericht krijgen!
Ik heb daarna weer met de klantenservice van odido gebeld.

Die kan na mijn protest na zoeken wel een eerdere afspraak maken op 28 feb

Ik vind het nog steeds van de zotte dat een essentiele dienstverlening als TV en Internet en vast bellen meer dan 5 dagen niet werkt zonder dat er naar gekeken wordt.
Ik ga mijn contract met Odido erop naslaan.

Dit is onacceptabel

Reputatie 6
Badge +2

@fvaken Ik ben het met je eens dat dit te lang is. Gelukkig heeft mijn collega van de Klantenservice de afspraak kunnen vervroegen. Sorry dat je hiervoor nogmaals contact hebt moeten opnemen. 

Als ik het zelf voor je zou kunnen oplossen, had ik dat natuurlijk gedaan. Wel kan ik je voorzien van een Unlimited Voucher, hiermee kan je een Hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten. Op deze manier ben je toch online. Mocht je gebruik maken van een Odido of BEN simkaart dan stuur ik de code gelijk naar je toe! Laat je het mij weten?

Vandaag is de monteur langs geweest en heeft vastgesteld wat tijdens mijn 1e telefoontje met Odido (22-02-2024)  al duidelijk was.

In een wijkcentrale hier in Blerick is een fout gemaakt waardoor veel klanten in blerick vanaf 22-02 zonder glasvezel verbinding zitten.
De monteur gaf aan vele klanten met dit zelfde probleem bezocht te hebben gisteren en vandaag.
‘Het probleem zit in een centrale, daar kan/mag ik nier aankomen. Ik geef het probleem met spoed door’

Op mijn vraag naar de verwachting zei hij ‘ maandag moet het wel opgelost zijn’

Ik val bijna van mn geloof, nog 5 dagen zonder TV, internet en vast bellen is niet van deze tijd.

Voorheen was ik klant bij Ziggo, ook wel eens een probleem gehad. Dat duurde nooit langer dar 1 dag.

Voor mobile telefoon ben ik geen klant van Odido/Ben dus helaas heb ik niets aan een unlimited Voucher.

Wat is dit waardeloos geregeld door Odido, ooit van ‘response tijden’ in een IT contract gehoord??? 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @fvaken ,

Je hebt bij een consumentelijn de respons tijd “best effort". Als je een betere SLA wilt, dan zijn daar zakelijke lijnen. Daar horen dan wel andere prijzen bij. 

Nadat Guidion de thuis situatie heeft gecontroleerd mag de “internet dienst provider”, in dit geval Odido, een ticket openen bij de netbeheerder. Dat zal dus gebeuren via de backoffice van Odido en dan zal de twist in de POP van de netbeheerder aan het licht komen..

vandaag is ‘probleem’ opgelost na 18 DAGEN, de oplossing duurde ca. 3 minuten!

23 feb. probleem gemeld, rood signaal op media convertor. klantenservice diagnose fout in wijkcentrale
26 feb. email ik kan afspraak maken met Guidion, 
28 feb. monteur van Guidion komt en stelt vast ‘ rood lampje op convertor’ probleem bij ODF
4 mrt. email dat het probleem is doorggeven aan ODF
5 mrt. bericht van MIH (odf), maakt een afspraak voor 11 maart
11 mrt. monteur MIH lost in contact met wijkcentrale het probleem in 3 minuten op.

Hoe inefficient kan je het probleem van A naar B naar C doorschuiven en steeds de volledig 3 WERKdagen laten liggen. 
Vanaf mijn 1e contact met klantenservice was duidelijk wat er moest gebeuren.

En alle medewerkers die ik sprak waren vriendelijk, empatisch zelfs maar wisten allemaal dat dit heel lang ging duren. 
Zeer ontevreden met het proces van storingsafhandeling.

Odido “ we zijn er voor U”  (als je tenminste heel veel geduld hebt)

 

 

Reageer